וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה ניצחה את הפועל תל אביב 0:2 במשחק העונה

יניב קטן (30) ודבאלישווילי (66) כבשו, ומכבי חיפה ניצחה את הפועל ת"א 0:2 אחרי עליונות ברורה. הירוקים שוב בפסגה

אחרי שמכבי חיפה הפסידה 4:1 להפועל תל אביב לפני כחודשיים, רוב הפרשנים והאוהדים הספידו אותה. במרכז עמד יניב קטן, שחזר אז מפציעה, הציג יכולת ירודה והועמד על המוקד. כחודשיים כאמור עברו מאז, והערב (שבת) שתי הקבוצות נפגשו למשחק העונה האמיתי, זה שמתקיים שלושה מחזורים לסיום העונה.

הפעם זה נגמר ב-0:2 מוחץ למכבי חיפה, והפעם יניב קטן כיכב כשכבש את השער הראשון במשחק בדקה ה-30 וסידר לולדימיר דבאלשווילי את השני בדקה ה-66. אז מי הספיד את קפטן מכבי חיפה ומי השמיץ את מכבי חיפה, שחזרה הערב למקום הראשון בטבלה ושגורל האליפות נתון כעת אך ורק ברגליים של שחקניה?

יניב קטן שחקן מכבי חיפה חוגג עם אנדריי פיליאבסקי. ברני ארדוב
מי הספיד אותו? קטן/ברני ארדוב

הפועל תל אביב נראתה טוב בחמש הדקות הראשונות ותפסה את ההגנה הירוקה כשהיא מעט רדומה, אבל פה זה נגמר. בהמשך רק חיפה הייתה זו שהגיעה להזדמנויות, כשחמד לא מוצא את המסגרת במצב נוח בדקה העשירית ודבאלישווילי רושם החמצה ענקית כעבור שלוש דקות, אחרי מבצע מצוין של רפאלוב שהשאיר אותו לבד מול אניימה.

הדקות הבאות התאפיינו בשליטה של מכבי חיפה כשהפועל תל אביב מתרכזת במגננה, אבל הירוקים לא הצליחו לתרגם את השליטה במגרש להזדמנויות נוספות עד הדקה ה-30. בדקה הזו חיפה ניהלה עוד התקפה מצוינת דרך האגף השמאלי, רפאלוב שוב היה במקום - הפעם עם בישול - ויניב קטן כבש את שער השדה הראשון שלו העונה, בדיוק בזמן הנכון.

מכבי חיפה הנחושה סירבה להסתפק ביתרון של 0:1 ולמרות שבמחצית השנייה היא הגיעה לפחות הזדמנויות, חילוץ שהוביל להתקפה מתפרצת בדקה ה-66 הסתיים עם שער של ולדימיר דבאלישווילי אחרי שיניב קטן בעט למשקוף.

הפועל תל אביב הגיעה הערב לא מוכנה. גל שיש ועמרי קנדה הציגו יכולת לא משכנעת לאחרונה מבחינה הגנתית, אבל דדי בן דיין ודני בונדר שהחליפו אותם הערב בהרכב, חזרו אחרי תקופה בה ישבו ביציע בגלל פציעות והתקשו בעצמם. בנוסף, האגרסיביות של אביחי ידין במרכז המגרש חסרה לאדומים מול הנחישות של גוסטבו בוקולי והכוח של סיידו יאיא. בעוד ורמוט מתקשה באגפים וההימור על יוסי שבחון לא מצדיק את עצמו, החלק ההתקפי של חיפה שטף, דילג ורקד, כשעל המקהלה מנצח ליאור רפאלוב.

אבל ההבדל העיקרי היום לא היה בהופעות היחידניות והאיכותיות של השחקנים, אלא בנחישות ובמחויבות של השחקנים ככלל. אלו בירוק ירדו היום לגליצ'ים בלי חשבון, היו ראשונים לכל כדור 50:50, רצו, התאמצו וניצחו בצדק כי הם רצו הרבה יותר. השחקנים האדומים לעומת זאת, נראו עייפים, אדישים, שבעים ואפילו חסרי מוטיבציה. זה ההבדל בין אליפות לסגנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ליאור רפאלוב שחקן מכבי חיפה (ימין) מול מריו פצ'אלקה שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
עושה מהומות ברחבה של הפועל. רפאלוב/ברני ארדוב

מחצית ראשונה

דקה 1: מאיר לוי הוציא את משחק העונה לדרך. מי תנצח ותתקרב לאליפות? מי תסיים עם אכזבה ולא תהיה תלויה יותר בעצמה?

דקה 5: שהר הגביה למרכז הרחבה, תמוז נעזר ביד כדי להשתלט, אבל השופטים לא ראו, והחלוץ נבלם ברגע האחרון לקרן על ידי פיליאבסקי.

דקה 8: חמד התקדם עם הכדור לכיוון השער ובעט מחוץ לרחבה, אניימה ירד והדף לא טוב, הכדור הגיע לדבאלישווילי שהיה בנבדל. איום ראשון של מכבי חיפה.

דקה 10: חמד קיבל את הכדור עם הגב לפרנסמן, התגבר על הבלם הדרום אפריקאי ונכנס לרחבה, אבל בעט החוצה. חמד פעיל מאוד בדקות הראשונות.

דקה 13: רפאלוב הנהדר עבר כמה שחקנים באדום ומצא את דבאלישווילי לבד בתוך הרחבה, החלוץ הגאורגי בעט אבל אניימה הדף לקרן. מבצע גדול של רפאלוב והחמצה גדולה יותר של דבאלישווילי.

דקה 20: מכבי חיפה השתלטה על מרכז המגרש והכדור נמצא בעיקר ברגליים של השחקנים שלה. האם היא תצליח לתרגם את זה לשערים?

דקה 26: רפאלוב עבר את בונדר באגף השמאלי, נכנס לרחבה והעביר כדור רוחב, אבל ההגנה האדומה הרחיקה את הכדור מאזור הסכנה. הפועל תל אביב מתקשה להסתדר עם הקשר החיפאי.

דקה 30: גול! מסיללה התנהל עם הכדור באגף השמאלי, מסר לרפאלוב בתוך הרחבה, זה הוציא כדור רוחב בנגיעה אחת ויניב קטן הבלתי מכוסה כבש מקרוב. 0:1 למכבי חיפה.

דקה 40: פצ'אלקה יצא לכיוון רפאלוב כדי לסייע לבונדר, הקשר מסר לקטן שהגביה לרחבה וחמד ניצל את החסרון של פצ'אלקה כדי להגיע ראשון, אבל נגח מעל המשקוף.

דקה 44: טוטו תמוז רץ לכיוון הרחבה ונבלם, הכדור הגיע לוורמוט שמסר לזהבי וזה בעט בלי לעצור החוצה. בעיטה ראשונה של הפועל תל אביב לשער אחרי דקות ארוכות.

דקה 45: מחצית בקרית אליעזר ו-0:1 למכבי חיפה, ששלטה במגרש והייתה מסוכנת יותר.

מחצית שנייה

דקה 46: שהר הצליח לנער את פיליאבסקי ולהעלות כדור טוב לרחבה, אבל תמוז נגח מעמדה לא קלה החוצה.

דקה 51: אלישע לוי מעלה את עידן ורד במקום תומר חמד. חיפה תהיה מהירה יותר עכשיו.

דקה 54: ורד קיבל כדור דווקא מהרגל של פצ'אלקה, אבל הבעיטה שלו מתוך הרחבה פגעה בגוף של שחקן אדום והכדור הורחק.

דקה 58: אייל גולסה נכנס במקום גוסטבו בוקולי שנפצע.

דקה 59: חילוף כפול של גוטמן: לאלה וקנדה במקום שבחון ובונדר. על פניו אלו חילופים התקפיים, אבל האדומים יהיו יותר חשופים בחלק האחורי.

דקה 66: גול! ורד הוציא מתפרצת ומסר לקטן, זה בעט מ-18 מטרים למשקוף, הכדור נחת אצל דבאלישווילי והחלוץ הגאורגי בעט פנימה. 0:2 למכבי חיפה.

דקה 71: אלרואי כהן קיבל כדור כ-20 מטרים מהשער ושיחרר בעיטה חזקה, דוידוביץ' הדף.

דקה 78: יניב קטן יוצא לטובת טאלב טואטחה, האוהדים הירוקים עומדים על הרגליים ומוחאים כפיים לקפטן שלהם.

דקה 85: השליטה עברה בדקות האחרונות להפועל תל אביב, אבל זה מעט מדי ומאוחר מדי עבורה, כשהיא לא מצליחה להיכנס לרחבה מול מכבי חיפה סבלנית ומסודרת.

דקה 90: מאיר לוי שורק לסיום. מכבי חיפה הנחושה והרעבה השיגה ניצחון מוצדק ועשתה צעד גדול ומרשים לכיוון החזרת האליפות לכרמל.

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, אריק בנאדו, אנדריי פיליאבסקי, פיטר מסיללה, גוסטבו בוקולי (אייל גולסה, 58), סיידו יאיא, ליאור רפאלוב, יניב קטן (טאלב טואטחה, 78), תומר חמד (עידן ורד, 51), ולדימיר דבאלישווילי.

הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, דני בונדר (עמרי קנדה, 59), מריו פצ'אלקה, ביוואן פרנסמן, דדי בן דיין, שי אבוטבול, ערן זהבי, גילי ורמוט (אלרואי כהן, 69), יוסי שבחון (מהראן לאלה, 59), בן שהר, טוטו תמוז.

שחקן מצטיין: יניב קטן

חודשיים ושלושה ימים חלפו מאז מכבי חיפה הובסה 4:1 על ידי הפועל תל אביב במשחק העונה האחרון, במה שהיה משחקו האחרון של יניב קטן מאז שנפצע. הערב חזר הקפטן להרכב של הירוקים וסחף את סגנית האלופה לניצחון גדול במשחק העונה ובעיקר הוכיח שלמרות הכל הוא השחקן שעושה הבדל בין מכבי חיפה בינונית למכבי חיפה גדולה ואולי גם אלופה. כך היה גם ב-2008/9 כשהוביל את הירוקים לניצחון 0:1 על האדומים ולאליפות, כך היה גם הערב. אם זה יוביל לאליפות עדיין לא בטוח, אבל מה שכן בטוח הוא שהערב ראינו הבדל בהשפעה בין הקפטנים של הקבוצות, כשבניגוד לקטן, גילי ורמוט הפצוע היה חלש במיוחד ושיקף את כל המשחק של האדומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully