וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איוניר: "יש לכם חודש וחצי לקבוע מה יחשבו"

17.4.2011 / 15:17

מאמן מכבי תל אביב ניסה לעודד את שחקניו בטקס הרמת הכוסית ואחרי ההפסד לבאר שבע. גורם: "כרגע, אין לנו קבוצה"

ברני ארדוב

צילום: טל אנגלנדר
עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו

מכבי תל אביב נמצאת במשבר עמוק. אם היה אחד בקבוצה שחשב שהנקודה שהושגה נגד מכבי פתח תקוה לפני שבוע היוותה סימן להתאוששות, הרי שאמש (שבת) הוא התבדה לאור ההפסד המביש 2:0 להפועל באר שבע בבלומפילד. חרף ההפסד ובעקבות ניצחונה של בית"ר ירושלים בקרית שמונה, סיימה מכבי את העונה הסדירה במקום השלישי, דבר שמבטיח כי לפחות ארבעה משחקים של הקבוצה יערכו בבלומפילד (שלושה משחקי בית ודרבי חוץ נגד הפועל תל אביב, ר"ב), ואם בני יהודה תבטיח הערב (ראשון) את המקום החמישי, הרי שכל משחקיה בפלייאוף העליון יתקיימו באצטדיון היפואי.

היום נערך אימון שחרור ולאחריו התקיימה בקרית שלום הרמת כוסית לכבוד חג הפסח. מוטי איוניר ועוזי שעיה דיברו עם השחקנים ואמרו להם: "יש לכם חודש וחצי כדי לקבוע מה יחשבו עליכם כשחקנים ועלינו כקבוצה. כל האחריות היא משותפת ואנחנו צריכים להיות מאוחדים כדי להוציא את הקבוצה מהמצב שבו היא נמצאת. כל אחד ואחד מכם יצטרך לשפר את יכולתו בכדי להוציא את הקבוצה מהמצב שבו היא נמצאת".

שוער מכבי תל אביב, לירן שטראובר. ברני ארדוב
מה כבר יעזור להם שמרבית משחקיהם יהיו בבלומפילד? שחקני מכבי אובדים עצות/ברני ארדוב

למרות המקום השלישי, במועדון נשמעים קולות ייאוש גדולים מהעונה, כאשר בקרב אנשי הקבוצה קיים חשש רציני שהיא תתרסק לגמרי במהלך הפלייאוף, כשהיא תתקשה לצבור נקודות מול הקבוצות הבכירות.

"אי אפשר להגיד שהקבוצה לא שיחקה טוב כי כרגע אין קבוצה למכבי. זה נראה כמו אוסף שחקנים. במצב הנוכחי המילה קבוצה אינה מתאימה", ביטא היטב את התחושה גורם במועדון לוואלה! ספורט. "זה נראה רע מאוד, אנחנו פשוט לא יודעים איך זה ייעצר. זה לא נראה הולך למקום טוב".

חרף המצב הקשה, המאמן מוטי איוניר, שרשם הפסד רביעי בחמשת המשחקים האחרונים, ממשיך לקבל גיבוי מלא מהבעלים מיטש גולדהאר, זאת למרות שמאזנו עומד כעת על חמישה ניצחונות, חמישה הפסדים ושלוש תוצאות תיקו. אגב, חמשת הניצחונות של איוניר הושגו על קבוצות שנמצאות כיום בפלייאוף התחתון. בסביבת הבעלים גולדהאר עדיין מאמינים כי איוניר הוא האיש הנכון לבנות את הקבוצה לקראת העונה הבאה.

מאמן מכבי תל אביב, מוטי איוניר. ברני ארדוב
מיטש גולדהאר עדיין מאמינים שהוא האיש הנכון להוביל את הקבוצה. מוטי איוניר/ברני ארדוב

טרם המשחק אמש זימן איוניר את סאבו פאביצ'ביץ' לשיחת הבהרה, בה דאג להבהיר לו כי הוא אינו מרוצה מכושרו בעת האחרונה. איוניר שאל את הבלם המונטנגרי האם הוא רוצה להישאר במועדון, ובסופה של אותה שיחה הוחלט שפאביצ'ביץ' יישאר מחוץ לסגל ולא יתלבש למשחק.

"פאביצ'ביץ' הראה העונה משחקים טובים, אבל אין ספק שבשבועות האחרונים חלה אצלו ירידה תלולה ביכולת והוא צריך לתת על כך את הדעת", אמר גורם בכיר במועדון. "לכל שחקן יש תקופות לא טובות ולפעמים טוב עושה המאמן כשהוא נותן לשחקנים להירגע ולקחת אוויר ביציע. אולי זה מה שיגרום לסאבו לחזור לעצמו". פאביצ'ביץ' מסיים את חוזהו בסיום העונה, ובקרית שלום גוברים הקולות שלא לממש את האופציה עליו לעונה הבאה.

שחקני מכבי תל אביב ניבאלדו, סאבו פאביצ'ביץ', גל אלברמן יושבים ביציע. ברני ארדוב
קיבל את ההודעה סמוך לשריקת הפתיחה של המשחק. סאבו פאביצ'ביץ'/ברני ארדוב

היום (ראשון) צפויה להתקיים פגישה שגרתית בין ראשי המועדון לצוות המקצועי, כשאחד הנושאים שיעלו על הפרק יהיה זהות השוער שיעמוד בין הקורות במשחק הבית הקרוב נגד קרית שמונה במחזור הבא. בעקבות הרחקתו של לירן שטראובר בכרטיס אדום, עשוי שוער קבוצת הנוער ברק לוי לפתוח בהרכב.

לוי צפוי להיכלל בכל מקרה בסגל הקבוצה הבוגרת במשחק הקרוב ובצוות המקצועי שוקלים לתת את אפודת ההרכב לשוער הצעיר, שנחשב לאחד המצטיינים בקבוצת הנוער ובו תולים תקוות רבות לעתיד. מי שצפוי להכריע בסוגיה הוא מאמן השוערים שורה אובארוב, שיקבל החלטה יחד עם איוניר.

במכבי גילו נקודת אור ושמחו לשמוע שהקשר תמיר כחלון כבש צמד בקבוצתו הבלגית, שרלרואה שהפסידה 4:2 לאופן. כחלון כבר סומן לפני מספר שבועות כאחד שיחזור בוודאות למדים הצהובים לקראת העונה הבאה.

עדכון ראשון: 07:17

ברק לוי שוער נבחרת הנוער של ישראל. GettyImages
עוד צעיר כשרוני של מכבי תל אביב שייזרק לקלחת הרותחת של המועדון. ברק לוי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully