וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריגר האמיתי לעזיבת יובל נעים

14.4.2011 / 9:13

המאמן שעזב את הפועל פ”ת טוען כי ההנהלה רצתה להדיח את גל כהן: ”חשבו שהוא לא מתאים”. סיני: ”הוא אחראי לדבריו”

קובי אליהו

צילום ועריכה: קובי אליהו

24 שעות אחרי שעזב את הפועל פתח תקוה, מאמן הכדורגל יובל נעים סיפר היום (חמישי) למקורביו מהן הסיבות האמיתיות שהובילו לעזיבתו את הקבוצה ולפיצוץ הגדול עם ההנהלה שהוביל לכך. על פי דבריו של המאמן, הפיצוץ נגרם בין היתר לאחר מתיחות קשה בין הנהלת הקבוצה לבלם גל כהן. המאמן סיפר כי בהנהלה ביקשו ממנו להדיח את הקפטן מההרכב הפותח שלו, ככל הנראה בשל מתיחות בין השחקן לבין גורמים מסויימים בהנהלה. נעים סיפר כי בהנהלה ביקשו ממנו להרכיב את הבלם יהודה חוטא שהגיע מהפועל תל אביב ולא לשתף את כהן. גורם בקבוצה סיפר: "הבקשה הגיעה לאוזניי, אני יכול להגיד בוודאות שעל הרקע הזה נוצרה מחלוקת גדולה בין הצדדים, וזה עוד כשהמתיחות היתה בחיתוליה".

בקבוצה עלו במהלך היום מספר שמות של מועמדים להגיע במידה ויוחלט לצרף מאמן, ואחרי אימון הבוקר אמר גורם בקבוצה: "יש מספר מועמדים, בהם שייע פייגנבוים ויהודה זגורי, אבל עדיין לא החלטנו אם לצרף מאמן".

יש לציין כי הסיבה העיקרית לפיצוץ היא הידיעה שפורסמה לפני כשבועיים בוואלה! ספורט לפיה תומר סיני שוקל להשתלב בצוות המקצועי. לדברי אותו גורם לאחרונה חלה הסלמה ביחסים בין הבלם לבין תומר סיני, אך לאחר עזיבתו של נעים השניים התקרבו ובהנהלת המועדון מבינים את החשיבות של הקפטן כבורג חשוב במאבק הקבוצה בהישארותה בליגה.

מנכ"ל הקבוצה אפי צפריר מסר בתגובה: "אנחנו לא מכירים את טענותיו של נעים ולא מעוניינים להגיב". תומר סיני מסר בתגובה: "הפועל פתח תקוה מאחלת לנעים בהצלחה, אנחנו מעריכים את מה שהוא עשה בקבוצה, הוא אחראי לדבריו". גל כהן מסר בתגובה: "אין לי כל ידיעה או כוונה להתערב בנוגע ליחסים בין המאמן להנהלה. בתור הקפטן אעשה הכל כדי להשאיר את הקבוצה בליגה, לשמח את קהל האוהדים הענק שלנו ולדאוג לשחקנים. נעשה הכל כדי להשאיר את הקבוצה בליגה, כי מועדון גדול כמו הפועל פתח תקוה מקומו בליגת העל".

יובל נעים אישר את הידיעה ואמר בתגובה: "אני יכול לומר שהיו רגעים שבהנהלת הקבוצה חשבו שגל כהן לא שחקן שמתאים להרכב ושאין לו מקום בקבוצה. אני יכול לומר שגל כהן לפחות מבחינתי הוא השחקן המוביל בהפועל פתח תקוה ואחד השחקנים היותר מוערכים שאימנתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"עכשיו אנחנו עלולים לרדת ליגה"

אוהדי הפועל פתח תקוה מתכוונים למחות כנגד עזיבתו של המאמן יובל נעים. אוהדים של הקבוצה אמרו הבוקר (חמישי) שהם מתכוונים להגיע לאימוני הקבוצה על מנת להביע את מחאתם ולצאת נגד מדיניות אנשי המועדון - לפטר מאמן בשלב קריטי של העונה.

לאימון הבוקר הגיע עוזר המאמן איציק שאקי, שיעביר את המשחק בשבת מול הפועל חיפה יחד עם עוזרו שמעון מועלם. ההערכה היא שבשלב מאוחר יותר יתמנה מאמן אחר לקבוצה.

שחקני הקבוצה נשמעו הבוקר מופתעים מעזיבת המאמן. אחד מהם אמר כי "חבל מאוד שיובל עוזב, הוא עזר מאוד לקבוצה. בשלב כזה של העונה, היינו צריכים אותו איתנו". השחקנים אף הביעו חשש שבלי נעים הם יסתבכו במאבקי תחתית. "הוא היה דמות סמכותית בקבוצה, ואני מפחד שעכשיו אנחנו עוד עלולים לרדת ליגה", אמר אחד מהם הבוקר.

אתמול שוחחו כמה מהאוהדים עם נעים וניסו לשכנע אותו לחזור, אך הוא סירב בתוקף והודיע שאין בכוונתו לחזור לקבוצה. נעים סיכם עם ההנהלה על פיצוי בעקבות עזיבתו.

סיני: "כשיובל הגיע, הסברתי לו איך הקבוצה מתנהלת"

חבר ההנהלה תומר סיני דיבר היום באימון על מצב הקבוצה: "יום קשה למועדון? למה שיהיה קשה? לקבוצה יש שחקנים טובים, ואני ממש לא חושב שהיא בסכנת ירידה. גם בשנה שעברה הבטחתי שהיא תישאר בליגה, וגם עכשיו אני בטוח שנישאר. אני מאחל ליובל נעים בהצלחה. היו הרבה סיבות לעזיבה, ואני מאוד שלם עם זה".

סיני התייחס להתערבות שלו בעניינים מקצועיים: "מעולם לא קבעתי ליובל את ההרכב, אבל כשהוא הגיע, הסברתי לו איך הקבוצה מתנהלת. הוא ביקש לזרוק שחקנים, לא נתתי לו. הוא רצה להביא שחקני רכש, ולא הסכמתי. לא אהיה מאמן, אבל אני זה שבוחר את השחקנים שיהיו פה. כל הילדים שמוציאים את הפועל פתח תקוה מהבוץ, אני הבאתי אותם.

"בהתחלה יובל היה מדבר איתי 40 פעם ביום. מאז שהתחלנו לנצח, הוא הפסיק לדבר איתי. התקשורת בינינו הייתה רק דרך העיתונים והאינטרנט, והמצב היה חייב להיפסק.

"זה נראה לא טוב ששישה מחזורים לפני סיום העונה לגרום למאמן ללכת, אבל זה מה שיש. כל אחד צריך לדעת את מקומו. זה לא פגע בקבוצה, ועובדה שמאתמול מאמנים מציעים את עצמם לקבוצה. מאמן בא לאמן, וצריך לעשות את העבודה. לי אין זמן להיות באימונים".

לגבי מחאת האוהדים אמר סיני: "גם כשיובל נעים הגיע האוהדים קיללו. הם לא יודעים איך הדברים מתנהלים. אני בניגוד אליהם לא ניזון מהתקשורת".

מנכ"ל הקבוצה אפי צפריר: "לא נעים, אבל זו ההחלטה של יובל. כיבדנו את הרצון של שני הצדדים. הוא עשה עבודה מצוינת בהפועל פתח תקוה, וזה בסדר. נראה איך ממשיכים הלאה. אני יכול להבין את יובל. בכל בוקר התקשורת דאגה לגרום לו עוול. כל יום הוא קיבל עוד מכה, עם ידיעות שאני לא יודע מאיפה הן הגיעו. זה פגע בו, וחבל שבגלל זה המאמן החליט לעזוב".

צפריר התייחס להתערבות של תומר סיני בעניינים מקצועיים. "כשיובל בא לכאן, תומר סיני היה זה שהחתים אותו. שום דבר לא התחדש לאחרונה. הוא ידע בדיוק מה תומר עושה במערכת. זה מה שהוא עושה בשנה וחצי האחרונות.

"ההנהלה נתנה לו גיבוי. כשהוא שחרר שחקנים, תמכנו. הא ביקש רכש, וקיבל. היה שיתוף פעולה טוב. רצינו לתת לו ללכת בכבוד, אבל הוא התעקש לעזוב. נמאס לו מהפסטיבל התקשורתי.

"אני סומך על השחקנים, על החבר'ה שיש פה מסביב. בשביל להישאר בליגה אנחנו צריכים עוד ניצחון וחצי. הפועל פתח תקוה תישאר בליגה עם יובל או בלי יובל, עם אפי או בלי אפי".

דני לוי: "האוהדים לא אהבו אף אחד"

חבר ההנהלה דני לוי: "אני שלם עם המהלך ב-100 אחוז. יובל מאמן מצוין, אבל הגענו למצב שהדברים לא מסתדרים. אי אפשר לתת ליובל את כל הקרדיט. דני לוי ותומר סיני הביאו את כל הילדים. אני הבאתי את כל הילדים האלה, זה מהלך שלי ושל תומר סיני. תנו קרדיט גם לצד השני. לא התערבנו לו בצד הניהולי. הוא לא קיבל סטירה מאיתנו, אלא מהתקשורת. הוא נכנס ללחץ, והגיב. התקשורת אשמה שהוא לא פה. כל אחד כותב מה שהוא רוצה. אם כדורגל היה מדע בדיוני, הייתי מביא את איינשטיין. אם היה צריך מישהו עם ניסיון, הייתי מביא את שמעון פרס. האוהדים? הם לא אהבו את מאיר שמיר, את רונן אלעד, את אף אחד. שיביאו כסף, ואז ידברו. התפקיד שלהם זה לעודד".

המאמן איציק שאקי: "צר לי מאוד לגבי הסיטואציה שיובל נקלע אליה. אני מאוד אוהב אותו, הוא עשה עבודה מצוינת, אבל יש דברים שאני לא נכנס אליהם. כל חיי אני בהפועל פתח תקוה, אני מאמן פה כבר 13 שנה, עשיתי לא מעט תפקידים, ועכשיו התבקשתי להדריך את הקבוצה. כמו חייל טוב, אני מתייצב. יש לי עשר שנות אימון במחלקות הנוער, שלוש שנים בקבוצות בוגרים בליגות נמוכות, ושנתיים כעוזר בבוגרים של הפועל פתח תקוה.
וגם אימנתי את קבוצת הנשים. אין לי ספק שיובל ייתן לי את ברכת הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully