וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלאסיקו? ריאל מדריד תסתפק בתיקו

11.4.2011 / 14:33

אחרי ההשפלות מבארסה ובעקבות המצב בליגה, המטרה של ריאל היא לא להפסיד. מיכאל יוכין מסכם סופ"ש, ומצדיע לסיידורף

זה אמיתי – קלארנס סיידורף

בעונות האחרונות, כאשר מילאן לא הצליחה להתמודד עם אינטר בצמרת, הופנו כלפי קלארנס סיידורף ביקורות רבות, אולי רבות מדי. נטען שהוא גמר את הסוס, שהוא כבר לא מצליח להנהיג את הקישור, שהוא לא מתאמץ במשחקים ומתעייף מהר מדי. במולדתו זוכרים לו סכסוכים רבים בנבחרת הכתומה, וגם את סירובו לנסוע ליורו 2008 בגלל ריב מתוקשר עם המאמן מארקו ואן באסטן. אבל עזבו את השטויות בצד. בשבועות האחרונים יש לנו הזדמנות האחרונה לראות את גאון הכדורגל הזה בפעולה, ואנחנו עוד נתגעגע אליו. הקשר ההולנדי שחגג יום הולדת 35 בתחילת החודש לא זוכה להערכה הראויה על פועלו בכדורגל האירופי בשני העשורים האחרונים. בפועל, הוא אחד השחקנים הטובים והיציבים ביותר שמפארים אותו. סיידורף הוא השחקן היחיד בהיסטוריה שזכה בליגת האלופות עם שלוש קבוצות שונות. הוא ערך את הופעת הבכורה במדי איאקס בגיל 16, ומאז מככב ברמה הגבוהה ביותר על בסיס שבועי, כמעט ללא פציעות. הוא משלב ראיית משחק עם נגיעה עדינה בכדור, ומסוגל למלא כל משבצת בקישור באופן אופטימלי. אם נשים את הנבחרת בצד, רוב המאמנים שעבדו איתו מעולם לא ויתרו על שירותיו.

לאחרונה, כאשר זלאטן איברהימוביץ' איבד לחלוטין את הדרך ונכנס לסטטיסטיקה עם כרטיסים אדומים במקום כדורים ברשת, לקח סיידורף את הקבוצה על גבו והצליח לשמור אותה במקום הראשון. ההולנדי היה השחקן המצטיין בדרבי לפני שבוע. מסימיליאנו אלגרי שילב אותו באגף השמאלי בקישור, אבל נדמה כי סיידורף פשוט היה בכל מקום, ביקש את הכדור ללא הפסקה, עשה בו שימוש מושלם והינדס את המהלכים שהובילו לשני השערים של פאטו. אתמול, במבחן במגרשה הקשה של פיורנטינה, הוא שוב זהר והכריע את המשחק עם שער נהדר בפתיחה, שלא לדבר על הבישול האמנותי לפאטו שפיספס מול השוער ארטור בורוץ. כל חבריו שיבחו אותו פה אחד והצהירו: "הוא היה פנומנלי". סיידורף כבר הודיע שיבחן ברצינות לעזוב את אירופה בקיץ ולעבור לקורינתיאנס, אליה משדך אותו חברו הקרוב רונאלדו. בתור מי שנולד בסורינאם, אקורד סיום בדרום אמריקה נראה לו טבעי למדי, והליגה הברזילאית מתאימה היטב לכישוריו. בינתיים הוא עושה הכל כדי לסיים תשע שנים במדים האדומים-שחורים עם סקודטו שני, ולנו נותר רק לצפות בכל נגיעתו בכדור בשקיקה.

זוהי סדום – גלאטסראי

אם אוהדי מכבי תל אביב מתוסכלים מהעונה של קבוצתם, כדאי שיתנחמו במצבה של גלאטסראי. ספינת הדגל של הכדורגל הטורקי נמצאת במשבר עמוק ביותר, כזה שאיש לא העלה על דעתו כי הוא כלל אפשרי. תאמינו או לא, אבל אחרי ההפסד למובילה הביתי למובילה טרבזונספור מדורגת הקבוצה במקום ה-14, תשע נקודות בלבד מעל הקו האדום. היא צברה נקודה בודדת בששת המשחקים האחרונים, ובסך הכל עומד מאזנה המדהים על 10 נצחונות ו-15 הפסדים ב-28 מחזורים. כל זה קורה דווקא בשנה בה הושלמה בניית האיצטדיון החדש והמפואר, בעלות 210 מיליון דולר. אתמול היו היציעים שלו ריקים, ומאחר שהקבוצה הוענשה במשחק ללא קהל בגין זריקת החזיזים בהפסד הכואב בדרבי מול פנרבחצ'ה לפני שבועיים. מופעי עשן הם דבר שבשגרה בטורקיה, כך שאתם יכולים לדמיין לעצמכם מה הלך שם על מנת שהקבוצה תיענש בידי ההתאחדות.

בניית האיצטדיון פגעה אמנם ביציבות הכלכלית של המועדון, אבל רק לפני שנה וחצי הכל נראה ורוד. פרנק רייקארד הוחתם כמאמן החדש, ו"גלא" כבשה 20 שערים בשישה נצחונות רצופים בתחילת הקדנציה של ההולנדי. הדרך לאליפות נראתה סלולה, אך תוך פחות משנה העסק התפרק לרסיסים. את העונה שעברה סיימה הקבוצה במקום השלישי המאכזב, ובחלון ההעברות התבזתה ההנהלה בכמה מהלכים תמוהים. התוצאה הייתה אומללה, והעונה הנוכחית נפתחה בביזיון בלתי נתפס עם הפסד לקרפאטי האוקראינית במוקדמות הליגה האירופית (לא מפתיע לגלות כי קרפאטי הפסידה בכל משחקיה בשלב הבתים).

רייקארד פוטר אחרי עשרה מחזורי ליגה בלבד כשהקבוצה הייתה במקום התשיעי, אבל גיורגי חאג'י, אגדה וסמל באיסטנבול שהצעיד את גלאטסראי כשחקן לזכייה בגביע אופ"א בשנת 2000, רק החמיר את המצב. הוא החל בהדחתו של הכוכב הבוסני זבזדאן מיסימוביץ' לקבוצת המילואים בטענה שהוא לועס יותר מדי מסטיק, והפליימייקר הועזב בסופו של דבר לדינמו מוסקבה. אלאנו, שחקן הרכב בנבחרת ברזיל במונדיאל, נמכר לסנטוס במחיר מגוחך של 3 מיליון יורו. חאג'י השתלטן העמיק את הקרע בחדר ההלבשה, האוהדים יצאו להפגנות המוניות, והרומני פוטר לפני שבועיים. מיד לאחר עזיבתו, הובסה גלאטסראי 3:0 מול אנטליהספור הזעירה.

על מנת להפנים את גודל הפיאסקו, די להתבונן בנתונים ההיסטוריים. מאז 1959 סיימה גלאטסראי שלוש פעמים בלבד מתחת למקום השישי. היא לא החמיצה הופעה במפעלים האירופיים מאז 1984. המיקום הנמוך ביותר עד כה נרשם בעונת 81/82 כשהקבוצה דורגה במקום ה-11, אבל אז היא לפחות חגגה זכיה בגביע. כעת מתחילים בטורקיה לדבר אפילו על ירידה אפשרית אם רצף ההפסדים לא ייעצר. למזלה של גלאטסראי, נועלות הטבלה הן קבוצות חלשות באמת, והסיכוי לנשור לליגה השניה קלוש, אבל הדרך להחזרת המוניטין תהיה ארוכה מאוד. כל הכוכבים הבולטים עשויים לברוח בקיץ, ובראשם הקפטן ארדה טוראן שכבר סיכם עקרונית באתלטיקו מדריד.

זה מתחמם - דניאל סטארידג'

אוהדי צ'לסי תלו תקוות רבות בשובו של יוסי בניון מסיבה אחת פשוטה. שיתוף הפעולה של הישראלי עם פרננדו טורס בליברפול היה נהדר, והחלוץ הספרדי סיפר בעצמו לא פעם עד כמה הוא נהנה מאסיסטים של יוסי. בניון תרם שלשום את חלקו עם בישול אמנותי לרכש היקר בתולדות צ'לסי, אבל טורס הצליח להחטיא אפילו את ההזדמנות הנוחה ביותר שהגיע אליה בסטמפורד ברידג' ונותר ללא שער. אין כאן כל כוונה לזרות מלח על הפצעים, אך מעניין לגלות שהסקורר הפורה ביותר של צ'לסי ב-2011 משחק דווקא בבולטון. דניאל סטארידג' הושאל לקבוצתו של אואן קויל על מנת לפנות את המקום בסגל לאל-ניניו, כבש בארבעה המשחקים הראשונים שלו בקבוצה החדשה, ושלשום הפציץ צמד גם מול ווסטהאם, כולל בעיטה אחת אדירה שתיכנס לרשימת השערים היפים של העונה.

בעידן קויל, הופכת בולטון ליעד המועדף להשאלת כישרונות מבטיחים מהקבוצות העשירות של לונדון. אשתקד הוא נהנה במשך חצי עונה משירותיו של ג'ק ווילשיר, והתותחן הצעיר חזר לארסן ונגר כשהוא מנוסה ובשל יותר. הפעם זהו תורו של סטארידג' להוכיח את עצמו בריבוק סטדיום, והצלחתו עלתה אפילו על הציפיות הגבוהות של המנג'ר. "אני תמיד שמח לתת הזדמנות לשחקנים צעירים כי הם רעבים וזקוקים נואשות לשחק בפרמיירליג על בסיס שבועי". קויל הודה שהוא כבר מחפש אופציות להשאלה לקראת העונה הבאה, ובינתיים היה שמח להשאיר את סטארידג' בקבוצתו גם בקיץ. הבעיה היא שצ'לסי תשמח לקבל את מכונת השערים הזו בחזרה. "אין מה לעשות, עם כל משחק שעובר סיכוייו להישאר איתנו הולכים ופוחתים", אמר קויל, אבל הוא יכול רק לשמוח על כך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

זה מתקרר – ערכו של הקלאסיקו בשבת

אולי קצת הזוי להגיד זאת, אבל מבחינת המצב בצמרת הטבלה הספרדית, הרי שהקלאסיקו בין ריאל מדריד לברצלונה בשבת יתקיים פחות או יותר לפרוטוקול. הוא ישמש מעין חימום לשלושה המפגשים האמיתיים בין שתי הענקיות הספרדיות – גמר הגביע ביום רביעי שלאחר מכן, ושני המפגשים האדירים שצפויים בחצי גמר ליגת האלופות. בארסה לא רק מובילה בשמונה נקודות בראש הטבלה אחרי שהצליחה למחוק פיגור ביתי ביזארי מול אלמריה, אלא גם נהנית מלוח משחקים נוח הרבה יותר עד לסיום העונה. בעוד ז'וזה מוריניו יצטרף להתארח אצל ולנסיה, סביליה ו-ויאריאל במשחקי החוץ שנותרו לו, הרי שבארסה פוגשת באפריל ומאי את אוססונה, סוסיאדד, אספניול, לבאנטה, לה קורוניה ומלאגה. מבלי לזלזל באף אחת מהן, אין אפילו סיכוי קלוש לאובדן המקום הראשון גם במקרה של תבוסה בברנבאו.

תמונה זו דווקא משחקת לידיו של "המיוחד". מאחר שאין חשיבות מעשית, והחלום לקטוע את רצף האליפויות של פפ גווארדיולה נקבר, הוא יתרכז ברצף אחר. מאז מינויו של מאמן בארסה, היא ניצחה בכל מפגשיה עם ריאל, ולכן גם תיקו יהווה ניצחון מוראלי משמעותי מאוד עבור הלבנים לפני שמתחילים לדבר תכלס. ברצלונה תגיע לברנבאו עם הרכב לא אופטימלי, במיוחד בהגנה, וגם היא יודעת ששלוש הנקודות כלל לא חשובות. זה לא הזמן מבחינתה להתאבד על המגרש ולבזבז אנרגיות לפני הקרבות האמיתיים. מחשבה מסוג זה עשויה לשחק לטובת ריאל, ותוצאה סבירה בשבת תפחית במידה ניכרת את הפחד ההיסטרי שנוצר במחנה המדרידאי בעקבות החמישייה בסיבוב הראשון. מבחינת גווארדיולה, יהיה חכם ללכת בהפוך על הפוך ולנסות להביס את ריאל על מנת לחסל אותה מנטלית כבר במשחק "ההכנה", אלא שלא בטוח שיש לו כלים לכך.

זה המשחק - הדילמה של יופ היינקס

מינוי מאמן זמן לעונה הבאה זמן רב מראש יוצר לא פעם סיטואציה בעייתית, ואין משחק שמדגיש זאת יותר מאשר הקרב בין באיירן מינכן ללברקוזן ביום ראשון הקרוב. מצד אחד, יופ היינקס הוא מאמן לברקוזן שמנסה לזכות באליפות ראשונה בתולדותיה, ואפילו צימקה את הפער מהמובילה דורטמונד לחמש נקודות בלבד.

מצד שני, הוא יאמן את באיירן בעונה הבאה, ומבחינת בניית הסגל חיונית ביותר ההעפלה לליגת האלופות. אחרי התיקו בנירנברג, שהוביל לסיום דרכו של לואיס ואן חאל, ירדו הבווארים למקום הרביעי, כאשר האנובר הקטנה מקדימה אותם בנקודה. איבוד נקודות נוסף מול היינקס עלול להפוך את המצב לקריטי, וההשעיה של אריאן רובן ממש לא עוזרת.

אז מה אמור לעשות היינקס המסכן? כיצד יצליח להישאר נאמן לקבוצתו הנוכחית במצב כה עדין? האם הגיוני מבחינת לברקוזן יפילו את התיק על ראשו במקרה של אובדן נקודות? לא בטוח שנקבל תשובות סבירות גם אחרי שריקת הסיום, אך המצב שנוצר לא פחות ממגוחך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully