וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפה-קרית שמונה: "אם לא הקיזוז, כבר היו לנו 3 אליפויות"

אלישע לוי הכין את שחקניו ליישורת האחרונה שתחל מול ק"ש (20:45, ערוץ 1 ו-HD): "צריך לבוא מוכנים ולתת הכל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* קרית שמונה מעולם לא ניצחה את מכבי חיפה בקריית אליעזר. מתוך שבעת המפגשים שם, חיפה ניצחה בשישה.

* בשלושת המשחקים האחרונים בקרית אליעזר קריית שמונה הבקיעה שער אחד.

* יניב קטן, שיחזור לסגל של הירוקים אחרי היעדרות של חודש, כבש את שער הניצחון לחיפה במשחק הראשון בין השתיים העונה (0:1).

* בארבע וחצי השנים האחרונות נפגשו השתיים 12 פעם. המאזן עומד על חמישה ניצחונות למכבי חיפה לעומת שניים בלבד של קרית שמונה.

* בשני משחקיה האחרונים כבשה קרית שמונה רק שער אחד, אבל בסך הכל העונה יש לקבוצתו של רן בן שמעון 58 שערים, לעומת 61 של מכבי חיפה.

* מלך השערים של חיפה מול קרית שמונה בכל הזמנים הוא אברהם גרשגורן, שהבקיע שישייה ניצחון הגדול 0:7 בקרית אליעזר. השנה: 1965/6. שני ברשימה: תמבינקוסי פאנטני, עם שלושה שערים בשני משחקים.

מפתחות והכנות

מכבי חיפה:

מוחמד גדיר וסיידו יאיא תורגלו גם באימון המסכם. המשמעות היא שג'ון קולמה, שיעזוב כנראה בתום העונה, ועידן ורד, יפתחו על הספסל. למרות שבסוף השבוע נראה היה שלא ייכלל בסגל, חלה הטבה במצבו של ורד, שייכלל בסופו של דבר בסגל. ולדימיר דבאלישווילי נמצא תחת מעקב של הצוות הרפואי והוא אינו כשיר במאת האחוזים למשחק ובחיפה לא רוצים לסכנו. ליאור רפאלוב שחוזר מהרחקה חוזר ל-11 של המאמן. לוי ימשיך לפתוח עם הרביעייה האחורית הרגילה שלו, שכוללת את אנדריי פיליאבסקי שמפתיע את הצוות המקצועי לטובה ואייל משומר שחוזר מהרחקה."הקיזוז הוא טראומה. כולם ראו מה קרה לנו בעונה שעברה ואסור לשכוח את זה", אמר שחקן במכבי חיפה לקראת המשחק מחר. "אסור למצב בטבלה להטעות. בגלל השיטה, הפועל לא כל כך רחוקה מאיתנו. הפער מטעה ומשקר".

גם אלישע לוי התייחס לשיטת הקיזוז באסיפה ואמר לשחקנים: "אם לא שיטת הקיזוז, היו לנו כבר שלוש אליפויות. אחרי המשחק שלנו נגד הפועל תל אביב כולם אמרו שהסיפור נגמר ועכשיו כולם יודעים שבכדורגל משחקים עד הרגע האחרון. אנחנו בתקופה טובה, שחקנים חוזרים מפציעות. דבאלישווילי, גולסה ופיטר (מסיללה) עוד מעט יהיו איתנו. לקראת שלבי ההכרעה ובמצב הנוכחי נבוא הרבה יותר מוכנים מאשר בשלבי הסיום של העונה שעברה. חייבים לצמצם פערים בין ההגנה להתקפה. ראינו אתמול שקבוצות יכולות לאבד נקודות וזה גם יקרה בפלייאוף. אנחנו חייבים לצבור כמה שיותר נקודות, לבוא מוכנים ולתת הכל על המגרש. יש לנו הרבה אופי, ומשחקים כאלה צריך לעבור".

קרית שמונה:

לאחר שהבטיחו את מקומם בפלייאוף העליון, רן בן שמעון ושחקניו בונים על השגת כרטיס לאירופה ומכוונים למקום השלישי שבו נמצאת כעת מכבי ת"א שמרוחקת מהם שתי נקודות בלבד. בן שמעון יחסר את המגן אורי שטרית המוצהב ואת מקומו יאיישו איתן טיבי או תומר ברוקס. למעשה שטרית חסר העונה את צמד המשחקים מול מכבי חיפה, בסיבוב הראשון בשל מחלה וכעת לאור השעיה. החלוץ שמעון אבוחצירא שמחלים מפציעה ימשיך להיעדר, ובחלק הקדמי שוב יקבלו את הקרדיט וויאם עמאשה שכבש את שער הניצחון במחזור הקודם מול הפועל באר שבע, וברק בדש שכבש לאחרונה במחזור ה-26 בניצחון על מכבי תל אביב. הקבוצה תסיים את הכנותיה האחרונות בבית מלון בחיפה שם תשהה עד למשחק.

יעמדו למבחן:

מכבי חיפה: סיידו יא יא

חיפה כבר החלה לחפש מחליף לג'ון קולמה. אלון חרזי ומערך הסקאוטינג שלו עובדים שעות נוספות כדי לאתר קשר שמסוגל לעשות התקפה בלי לפגוע במשחק ההגנה, אבל לא מעט שחקנים במכבי חיפה משוכנעים שהשחקן הזה נמצא להם ממש מתחת לאף. סיידו יאיא עדיין לא קיבל הזדמנות אמיתית להוכיח איזה שחקן הוא. חלק גדול מהשחקנים הצעירים שהגיעו לחיפה בשנים האחרונות לא הצליחו להתאקלם ולאלישע לוי קשה לתמרן בשלב כזה של העונה בין המדיניות של המועדון למטרה העיקרית שלו – אליפות. ליאיא יש לא מעט מגרעות כשחקן צעיר, אבל לא מעט אמביציה ויכולת התקפית. משחק טוב נגד קרית שמונה יכול לפתוח לו את הדרך למשחקים הבאים ולהורדת התווית מהגב. נחכה ונראה.

קרית שמונה: וויאם עמאשה

החלוץ שכל הליגה דיברה עליו אחרי השלושער מול הפועל תל אביב בבלומפילד בסיבוב הראשון נעלם מעיני התקשורת בעקבות הפציעה שהשביתה אותו ליותר מחודשיים. עכשיו הוא חזר לכושר עם שערו העשירי העונה במחזור הקודם, ומשחק טוב נוסף מול חיפה יחזיר אותו לתודעה ואף עשוי לסדר אותו לעונה הבאה בארץ או בחו"ל.

הרכב משוערים

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אייל משומר, אנדריי פיליאבסקי, אריק בנאדו, טאלב טואטחה; גוסטבו בוקולי, סיידו יאיא, ליאור רפאלוב, שלומי אזולאי; מוחמד גדיר, תומר חמד.

קרית שמונה: גיא חיימוב, איתן טיבי (תומר ברוקס), סאלח חסארמה, יניב לביא, אלעד גבאי, בריאן חרסיסיץ', עדי אלישע, ווילאם נג'ובו, אדריאן רוצ'ט, ברק בדש, וויאם עמאשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully