וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוניאנין: "אנשים מצפים שתוך שבוע נהיה כמו ברצלונה"

24.2.2011 / 15:53

קשר מכבי ת"א חושב שהציפיות מוגזמות, ומוסיף: "אני לא המנהיג, אלא אחד המובילים". ניבאלדו שוב נפצע בברך

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מכבי תל אביב תנסה להרים את הראש אחרי ההפסד להפועל חיפה בסוף השבוע האחרון, כשבשבת היא תעשה מאמץ לחזור למסלול הניצחונות ופוגשת את הפועל אשקלון שנמצאת בסוג של משבר.

היום ערכה הקבוצה אימון נוסף לקראת המשחק והחדשה הרעה שהגיעה משם היא פציעתו של הבלם הברזילאי ניבאלדו באחד מהמשחקונים הפנימיים. הבלם הברזילאי נפצע באותה ברך בה נפצע כבר פעמיים העונה וזאת לאחר שרק לאחרונה חזר לאימונים מלאים וסיים להתאושש מהפציעה במשחק נגד בני סכנין לפני מספר שבועות. בבדיקה ראשונית נראה כי אין פגיעה ברצועת הברך אולם ניבאלדו יעבור סדרת בדיקות מקיפה במהלך סוף השבוע.

ריף פרץ ודור מיכה, שהתאמנו ביומיים האחרונים עם הנבחרת הצעירה, חזרו להתאמן עם הקבוצה.

הצהובים ערכו היום (חמישי) את מסיבת העיתונאים השבועית בהשתתפות מוטי איוניר והאריס מדוניאנין. "אני חושב שעושים מהפסד אחד אסון יותר גדול ממה שהוא", הצהיר איוניר בעקבות המעידה האחרונה. "נכון שהקבוצות מעלינו ניצחו וברחו לנו קצת, אבל שום דבר לא נגמר. אנחנו בעיצומה של העונה, יש עוד שבעה משחקים עד לסיום העונה הסדירה ותחילת הפלייאוף העליון. בסך הכל עד ההפסד הזה היו תוצאות טובות, למרות כדורגל לא גדול. אנחנו צריכים להמשיך לשאוף לנצח משחקים ולשמור על פער סביר מהקבוצות שמעלינו ולהמשיך לקוות ששום דבר לא אבוד. הדברים הם פשוטים. נכון שזה לא נעים להפסיד, בטח לא בבית מול קבוצה שאתה מצפה לנצח, אבל גם זה חלק מהכדורגל וצריך לדעת לחיות עם זה ולצאת מזה מהר ולהמשיך הלאה".

"נגד הפועל חיפה לא נראנו כמו קבוצה מאורגנת", הוסיף המאמן. "המטרה היא לשנות את כל הדברים האלה יחד ולחזור להיראות כקבוצה. אני חושב שלצערי הרב בהרבה מקרים במשחק עצמו לא קורים הדברים שאנחנו מתאמנים עליהם באימונים ומתכוננים לקראתם. המטרה היא להחזיר את הקבוצה לשחק כמו שהיא מתאמנת. אם יש כאלה שחקנים שלא מסוגלים לעשות ביום שבת את מה שאנחנו רוצים מהם, אז צריך למצוא לזה פתרונות. היה לנו משחק אימון ביום שני וחלק מהשחקנים בהחלט נתנו לי חומר למחשבה.

"יש שחקנים שבשבועיים האחרונים, חלקם לא שיחקו, חלקם אפילו לא התלבשו והם הוכיחו בתקופה האחרונה את הרצון שלהם ואת העובדה שהם התעוררו קצת לחיים אחרי שהם היו רדומים וזה בהחלט דבר שעוזר להם. אין ספק שלפעמים זה עוזר לשלוח שחקנים ליציע ואני חושב שזה דבר טבעי. כל מאמן שואף שהשחקנים שלו יהיו הכי טובים והוא לא יצטרך לעשות הרבה שינויים בקבוצה וההרכב ירוץ כשהשאיפה היא להחליף מפעם לפעם שחקן או שניים, אבל כשדברים כאלה לא קורים ושחקנים שאתה מצפה מהם ליכולת טובה לא מביאים את היכולת הזו, אז אתה צריך לעבור לשחקן אחר ולנסות להוציא ממנו את מה שטוב לקבוצה".

המאמן נשאל איך הוא מרגיש בתפקיד ועד כמה הוא נהנה ממנו, ואמר: "מבחינת הלחץ, הפחידו אותי מהעניין הזה אבל אני ממש לא נמצא בשום לחץ. אני משתדל להתרכז אך ורק בלעשות הכי טוב עבור הקבוצה. יכולתי ליהנות הרבה יותר אם הרבה דברים היו מתנהלים אחרת ברמה המקצועית של הקבוצה. אם היכולת למשל הייתה יותר טובה ואם היינו משחקים כדורגל יותר טוב. בתוכי אני בתקווה שלא באתי לפה לארבעה חודשים. אני מקווה שתהיה לי הזדמנות להיות במכבי תל אביב יותר מארבעה חודשים ואני חושב שגם בטווח הארוך אפשר להרגיש יכולת ואת העבודה של המאמן הרבה יותר טוב מאשר בטווח קצר. ידעתי מראש שזה בינתיים הזמן שאני מגיע אליו ואני אמשיך לנסות לעשות גם בזמן הזה את הכי טוב שאפשר בשביל שהקבוצה תהיה הרבה יותר טובה ושתנצח משחקים".

איוניר נשאל על יכולתו של מדוניאנין, ואמר: "במשחק האחרון האריס היה פחות טוב אבל הוא מאוד רצה. נחכה לראות שתהיה גם יכולת וגם רצון ואז נראה את האריס האמיתי. רצינו בשבת לשחק עם הרבה שחקנים התקפיים אבל ראינו בשבת שמשהו לא עבד ואנחנו מנסים להבין למה הקבוצה נתקעת. ניסינו לשחק התקפי עם קשר אחורי אחד וזה מה שקרה בשבת אז אתה משלם את המחיר ופתאום גם מפסיד את המשחק. יכול להיות שנחזק יותר את מרכז השדה ולא נשחק עם אמצע דליל אלא עם אמצע יותר חזק וננסה להביא את הניצחונות מהמקומות האלה".

מדוניאנין: "אני לא חושב שאנחנו מספיק טובים"

"אני אולי אחד המנהיגים אבל אני לא חושב שאני המנהיג היחיד של הקבוצה הזו", הצהיר מדוניאנין בפתח דבריו. "יש כאן הרבה שחקנים שיכולים וצריכים להיות המנהיגים של הקבוצה. בתור שחקן שהגיע מאירופה אני יודע שיש הרבה ציפיות ממני ואני יכול לספר לכם שזה לא קל להגיע למדינה זרה, לאנשים חדשים, בליגה חדשה ואנחנו עדיין עובדים על זה. אני בהחלט מרגיש שלאחרונה יותר קל לי כאן בארץ ובקבוצה, אבל אני עדיין לא מרוצה מהיכולת שלי ואני יודע שאני יכול לשחק טוב יותר".

מדוניאנין התייחס גם לבעיות של הצהובים כקבוצה, ואמר: "אנחנו עדיין מחפשים את הדרך הכי טובה עבור הקבוצה וגם המאמן עושה את זה. זה לוקח זמן להתחבר, אנשים מצפים שתוך שבוע נהיה כמו ברצלונה אבל זה בלתי אפשרי, אנחנו עדיין צריכים זמן להתחבר. יש כאן הרבה קבוצות בליגה שמשחקות יחד כבר שלוש או ארבע עונות והן יודעות מה צריך לעשות. אני יודע שאנחנו קבוצה טובה, ואם נאמין אחד בשני, אז יהיה יותר טוב".

הבוסני התייחס לדברי המאמן איוניר שאמר שיש שחקנים שנראים טוב באימונים אבל פחות טוב במשחקים עצמם, ואמר: "אני מרגיש שאני משחק באותה רמה גם באימון וגם במשחק, אבל אולי יש שחקנים שמרגישים פחות לחץ באימון ויותר קל להם מאשר במשחקים. אני חושב שבמשחק כל שחקן צריך להראות 100 אחוז ולתת את הכל בשביל הקבוצה, וזה לא משנה בכלל מי משחק".

מדוניאנין נשאל גם האם מכבי תל אביב מספיק טובה בכדי להתמודד נגד מכבי חיפה והפועל תל אביב על תואר האליפות והשיב: " אם להגיד בכנות, אז לפי מה שראינו עד כה אני לא חושב שאנחנו מספיק טובים. לפי מה שראיתי במשחקים אנחנו לא חכמים מספיק. אפשר לראות שמכבי חיפה משחקת כמעט לכל אורך המשחק באותה שיטה, באותה טקטיקה ובלי לשנות כלום. אתה יודע שגם בדקה ה-88 הם יכולים לכבוש והם אכן כובשים את השער שהם צריכים. אני לא חושב שאנחנו מספיק טובים ואנחנו צריכים לעבוד הרבה".

מדוניאנין עוד הוסיף כי הוא לא רואה מקום לשנות משהו בקבוצה: "אני לא חושב שצריך לצרף לכאן עוד שחקנים, יש כאן קבוצה טובה ושחקנים טובים. אנחנו צריכים להאמין אחד בשני ואם נחשוב כקבוצה ונעבוד אחד בשביל השני בכל משחק, נוכל להצליח. אין לנו שחקן אחד שיכול לנצח לבד את המשחק עבור הקבוצה ואם לא נשחק יחד אנחנו יכולים להפסיד לכל קבוצה. אם לא נשתף פעולה יחד, אז נוכל גם להפסיד להפועל רמת גן עם כל הכבוד להם. אם יבוא מאמן שישחק בצורה טקטית טובה נגדנו או נגד כל קבוצה גדולה אחרת, הוא יוכל להוציא תיקו ואפילו לנצח".

הקשר נשאל מדוע הקבוצה נכנסת ללחץ אחרי שהיא לא מצליחה להבקיע בדקות הראשונות, ואמר: "זה נכון, אנחנו מתחילים כל משחק בצורה טובה ומפעילים לחץ על היריבה, במיוחד במשחקי הבית, עם הקהל שלנו. אבל אם אנחנו לא מצליחים להבקיע עד הדקה ה-30, אנחנו קצת נכנסים לפאניקה. אני חושב שאנחנו חושבים שהכל יבוא מאליו בתחילת המשחק ואז אנחנו לא חושבים ומתנהגים בצורה בוגרת. אנחנו לא תמיד חכמים מספיק כמו מכבי חיפה או הפועל תל אביב ואני חושב שאנחנו חייבים לעבוד על זה. גם אם לא מבקיעים במחצית הראשונה, צריך לזכור שיש גם את המחצית השנייה. נצטרך להיות סבלניים ולשחק בחוכמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully