וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי איוניר: "אין מהפכה, הטובים ביותר משחקים"

17.2.2011 / 17:31

מאמן מכבי ת"א התייחס לשילוב הצעירים: "לא תיכננתי את זה, כולם כאן קיבלו הזדמנות". פאביצ'ביץ': "איוניר הביא משהו חדש"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

מכבי תל אביב ערכה הערב (חמישי) אימון נוסף לקראת משחק הבית נגד הפועל חיפה בשבת בבלומפילד. המאמן מוטי איוניר התייחס לעניין שילוב שחקני הנוער בקבוצה הבוגרת ונשאל האם זה משהו שתוכנן מבחינתו ברגע שהובא לקבוצה: "זה ממש לא משהו שתיכננתי. כשהגעתי למכבי תל אביב כבר הכרתי את השחקנים הצעירים כי בעבודה שלי בהתאחדות בשנים האחרונות כבר נתקלתי בכולם ואני מכיר אותם גם ממחלקת הנוער של מכבי. כשהגעתי לכאן לא היתה מחשבה מיידית להשתמש בשחקנים הצעירים".

איוניר: "גולדהאר רצה שהוותיקים יעבירו מנסיונם לצעירים"

איונויר המשיך: "אחרי שלמדתי את הקבוצה ועברו לא מעט משחקים, אז אני חושב שעשיתי את הדבר הפשוט והאמיתי ביותר, וזה להשתמש בשחקנים הטובים ביותר שעומדים לרשותי. אין כאן עניין של מהפכת צעירים. מאמן כדורגל רוצה להצליח ולשתף את השחקנים הכי טובים שיש לו. אחרי שמספר צעירים החלו להתאמן איתנו ולמדתי אותם יותר מקרוב, שמתי לב שיש שלושה-ארבעה שחקנים שבולטים והיכולת שלהם היא גבוהה מאוד, ואז אוטומטית הם הפכו את עצמם באופן לגיטימי להיות שחקני הרכב במכבי תל אביב. ברגע שאתה רואה שהצעירים שגדלו אצלך במועדון משחקים כל כך טוב ומביאים יכולות כל כך גבוהות אז הם מקבלים את ההזדמנות. מעבר לכך, אני חושב שמכבי תל אביב מרוויחה לטווח הארוך דור נהדר של שחקנים שיכול להיות שאם יתפתח נכון, יוכל להוביל את המועדון להישגים".

המאמן נשאל כיצד יתמודד עם שחקנים ותיקים שיהיו מתוסכלים מכך שיאבדו את מקומם בהרכב או בסגל: "צריך לזכור שלא התחזקנו בינואר וזה היה ברור לי כשהגעתי. אז נכון שקבוצות אחרות התחזקו בשחקן אחד או שניים, אבל אנחנו התחזקנו מבפנים, התחזקנו עם שחקנים שגדלו כאן במועדון. לגבי השחקנים שאולי תהיה איתם איזושהי בעיה, אז כרגע אני לא נתקלתי בבעיה יוצאת דופן. באופן טבעי שחקנים שלא יהיו בסגל, יהיו מאוכזבים ואם הם לא היו כועסים הם לא צריכים לשחק כדורגל, כך שזה טבעי שיש כעס.

"כשיגיע הרגע הזה להתמודד עם שחקנים שיהיו מתוסכלים, נתמודד עם זה כמו שצריך. זה חלק מעבודה של מאמן להתמודד עם קשיים. אני חושב שלאף אחד מהשחקנים לא יכולה להיות חצי טענה לגבי מעמדם בקבוצה כי כולם קיבלו הזדמנות. אין כאן שחקן אחד, אולי למעט רוני גפני, שלא קיבל הזדמנות לשחק. חלקם שיחקו טוב ושמרו על מקומם וחלקם היו מאכזבים ואיבדו את המקום. הדרך היחידה לחזור ולהיות בהרכב או ב-18 שמתלבשים זה להוכיח את זה על המגרש".

איוניר נשאל לגבי עתידו במועדון והאם יאמן את הקבוצה גם בעונה הבאה: "לא דיברו איתי אפילו חצי מילה לגבי העונה הבאה. לא דנו בזה. הוחתמתי עד לסוף העונה הזו. אני עושה את עבודתי בלי שיקולים לעונה הבאה, אלא מה שהכי נכון לקבוצה כרגע. אני לא אסתיר את זה שאני מאוד מקווה שאמשיך כאן בעונה הבאה אבל אני יכול להגיד חד משמעית שהעניין כלל לא עלה על הפרק, אפילו לא ברמיזה".

איוניר התבקש להתייחס לכך שהשחקנים הצעירים נזרקו למים בלי יותר מדי הכנה מוקדמת ובלי להתאמן יותר מדי זמן עם הקבוצה הבוגרת: "תמיד יש חשש שזה יפגע בהם בעתיד, אבל אני בוחר את האחד, שניים, אולי שלושה שיקבלו את ההזדמנות מתוך אלה שמתאמנים איתנו מכיוון שאני מכיר את האופי שלהם. זו נקודה חשובה כי יש כאן כמה שחקנים שמאוד מוכשרים, אבל ברמה המנטלית הם עדין לא בשלים וזה יקרה יותר לאט. אם יש שניים או שלושה שנראה בהרכב או ישחקו זה אך ורק אחרי שעשיתי את הסינון ולמדתי להבחין שהם גם בוגרים בגישה שלהם. יש כאן מאמן שמעבר לכדורגל מבין גם קצת בפסיכולוגיה ויודע לדבר עם השחקנים שלו ולהכין אותם. תהיה לי היום או מחר שיחה עם דור מיכה ואני אסביר לו בדיוק מה עבר עליו ולקראת מה הוא הולך, כי אולי הוא בכלל עדין לא מבין מה עבר עליו. הצעירים האלה הם בונוס לקבוצה הזו והם יביאו מימד של רעננות ומימד של יכולת לקבוצה".

"הדגש יהיה על הבקעת שער מוקדם"

איוניר לא שכח את היעדים שהציב הבעלים: "כשמיטש גולדהאר קנה את הקבוצה והשקיע בה את הכסף הגדול שהוא השקיע, אחת המטרות שלו היתה שהשחקנים המנוסים יותר, הוותיקים יותר, היקרים יותר, שנמצאים כאן בקבוצה, יעבירו מהנסיון והידע שלהם גם לשחקנים הצעירים. זה אחד התפקידים של השחקנים המובילים כאן, לקחת את הצעירים ולכוון אותם. לדרבן אותם ולתת להם בטחון. גם אני באופן אישי מצפה לזה מהשחקנים המנוסים יותר. לעזור להם להתקדם ולעזור להם להיכנס בצורה חלקה לקבוצה. אבל מי שצריך לסחוב את הקבוצה הזו קדימה, אלה השחקנים שהובאו לכאן בתחילת העונה, הוותיקים והמנוסים. הם הובאו לכאן כדי לסחוב את מכבי תל אביב לצמרת הכדורגל הישראלי וזה מה שצריך להיות.

"אמרתי לשחקנים באסיפה השבוע, כשסיכמנו את המשחק נגד רמת גן שהרגע המאושר ביותר עבורי במשחק היה הרגע שבו הם הרימו את דור מיכה על הכתפיים ושמחו איתו, ולירן שטראובר רץ מהשער 70 מטר בשביל לחבק אותו. זו היתה נקודת אור ענקית בשבילי מבחינת המקצוענות וההתנהגות של השחקנים האלה, וזה עוד דבר שתורם לקבוצה להיות מלוכדת ומאוחדת".

איוניר נמצא בקרית שלום כבר יותר מחודש וגם הוא חושב שהגיע הזמן שהקבוצה תשחק טוב יותר: "יש לנו עליות וירידות ביכולת. אי אפשר להגיד שאנחנו משחקים רע. אחת הסיבות שהצעירים נמצאים כאן בקבוצה זה כי לא קיבלנו משחקני הסגל שנמצאים כאן את היכולת ורוח הלחימה בצורה מספיק טובה. אנחנו עובדים כל השבוע בשביל לעשות דברים טוב יותר. זה בלט מאוד נגד הפועל רמת גן בשבת. כי לכאורה היו שתי מחציות שונות לגמרי, אבל בעצם שיחקנו באותה שיטה ותוכנית בדיוק. ברגע שכבשנו את השער הראשון הכל היה קל יותר. עוד לא זכינו לראות את הקבוצה מבקיעה בדקה החמישית או השישית או ה-10 וזה מאוד משמעותי, בעיקר נגד קבוצות שבאות להסתגר מולנו. כי ברגע שנבקיע מוקדם, הקבוצה מנגד תצא קדימה להשוות והמשחק נפתח והופך ליותר קל. הדגש יהיה על הבקעת שער מוקדם".

פאביצ'ביץ': "אנחנו צריכים עוד שחקנים כמו מיכה"

גם סאבו פאביצביץ' שוחח עם אנשי התקשורת והתייחס לשילוב השחקנים הצעירים בקבוצה: "זה שינוי מרענן עבור הקבוצה, זה משהו חשוב מאוד עבור המועדון. אנחנו צריכים עוד שחקנים טובים כמו דור מיכה. מהנסיון שלי, אני מאוד שמח בשבילו כי הוא התאמן איתנו אולי שבוע בסך הכל ופתח בהרכב ושיחק בצורה כזו, אז זה בהחלט משהו גדול עבור הקבוצה".

הבלם המונטנגרי נשאל מדוע לוקח לקבוצה הרבה דקות בכדי להבקיע את השער הראשון והאם מדובר בלחץ: "מכבי תמיד משחקת בצורה התקפית. אנחנו רוצים לנצח כל משחק, וכדי להיות בצמרת צריך לתקוף. אני לא יודע להסביר למה אנחנו לא מבקיעים בהתחלה. אולי אנחנו מעט עצבניים או לחוצים כי אנחנו רוצים להבקיע את השאר מהר ככל האפשר ואז אולי מאבדים סבלנות".

פאביציביץ' התייחס גם לשינוי בעמדת המאמן ואמר: "אני חייב להגיד שמאז שמוטי הגיע הוא הביא משהו חדש לקבוצה. אנחנו צריכים להקשיב לו כי זו דרך טובה עבורנו. בשבילי באופן אישי, מכבי זו הקבוצה הכי טובה בישראל, ואם אנחנו רוצים להתמודד על האליפות ולהיות בשני המקומות הראשונים, נצטרך לנצח את כל המשחקים עד סיום העונה ויש לנו את הכלים לכך".

כאשר נשאל מדוע לדעתו מכבי לא מצליחה לנצח את הקבוצות מצמרת הטבלה, השיב פאביצ'ביץ': "אני חושב שכאשר אנחנו מגיעים לשחק נגד מכבי חיפה או הפועל תל אביב, אנחנו משחקים עם מעט לחץ בראש כי אנחנו רוצים להוכיח את עצמנו באותו משחק. לדעתי זו אחת הבעיות שלנו במשחקים הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully