וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה חוגגים את יום האהבה: על הניצחון של הפועל חולון

15.2.2011 / 9:20

הניצחון של הפועל חולון במלחה הזכיר כי יש מקומות בכדורסל הישראלי בהם הלב עדיין פועם. אור שקדי מצדיע, ומתכונן לסיבוב השלישי

1. הכיסים ריקים - הלב ענק

שבוע ההכנות של הפועל חולון למשחק מול הפועל ירושלים החל במשחק אימון מול עירוני אשקלון. חצי שעה לפני המשחק שמעו מורן רוט, עמית בן דוד ודני פרנקו על כוונת ההנהלה לקצץ להם 20 אחוז מהשכר בשל הגירעון הכלכלי המתמשך, ולאחר שסירבו, ספגו איום כי יושעו. בהמשך השבוע עזב רוברט היית' את הקבוצה לצרפת, וביום המשחק מול הפועל ירושלים איבדו גם את אריק קמפבל. התמונה הכללית בישרה על מכירת חיסול של שחקנים והתפרקות של המועדון, כשגם המאמן דני פרנקו ניצב מול חרושת השמועות על עזיבה אפשרית שלו.

על פניו, חולון הייתה אמורה לקבל במלחה מהפועל ירושלים את אחת התבוסות הקשות בתולדותיה. באוויר היו דיבורים על התבוסה ב-59 הפרש שקרתה רק לפני עשור, אבל הפועל חולון היא קבוצה שקורצה מחומר שונה. אותם בן דוד ורוט הציגו כדורסל ענק, הזרים שנשארו קאסיב פאוול וריץ' מלצר הוכיחו שיש להם מחויבות לקבוצה גם כשהיא מאבדת את נכסיה, והצעיר עידו סטולרו הוכיח כמה פוטנציאל יש לו בידיים. על הקווים חייך דני פרנקו, שרשם ככל הנראה את הניצחון הגדול ביותר בקריירת האימון שלו, וזאת מול קבוצה יהירה, שקיבלה הפסד משפיל בבית, שמעלה סימן על הגעה לפיינל פור.

קשה שלא להתאהב בחומר השחקנים של הפועל חולון, שחקנים שמשחקים עם הרבה אמוציות, ביחד עם קהל נפלא, יוצרים פשוט תמונה מלבבת. קשה שלא להרגיש רחמים על אותם שחקנים שלא יודעים האם יראו כסף עד סוף העונה, אבל גם קשה לבוא בטענות להנהלת הקבוצה שפשוט אין לה כסף. הניהול הכושל יכול להגיע עד לחקירה, וגם בקרת התקציבים צריכה להיות נתונה לחקירה על אישורה של הקבוצה, שבסופו של דבר יכולה להוביל לפירוק של המועדון בעונה הבאה. בינתיים, השחקנים של פרנקו ימשיכו לתת את הלב, וימשיכו לרגש. למרות הכל, הפועל חולון חיה ובועטת. חזק.

2. פרובלמטי? אני?

ההודעה על החתמתו של דווין מיטשל במכבי ראשון לציון הגיעה דקות ספורות בתוך מסיבת העיתונאים של הקבוצה לרגל פתיחת העונה. בראשון לציון היו לחוצים מאוד לאור היכולת החלשה של הקבוצה במשחקי האימון, ולאיש לא היה ספק שהקבוצה תיאבק במשחקי התחתית. אחת הקלישאות קובעות שאדם במצוקה מבצע מהלכים נואשים, וכך היה נראה כשהכתומים החתימו את מיטשל, שחקן שנחשב לפרובלמטי, בליין לא קטן ואנוכי מאוד, וכל זאת מתקופה לא ארוכה שבילה אשתקד בהפועל חולון.

אבל מיטשל של העונה הוא שחקן אחר לחלוטין. אומנם עדיין ניתן לראות אותו מתנהג מעט באנוכיות, לוקח כדורים לסל בכל הזדמנות אפשרית ומסיים לעתים עם זריקות תמוהות, אך כמות השטויות שהוא מבצע ירדה בצורה דרסטית מהעונה שעברה. מיטשל של העונה הוא שחקן שחושב הרבה יותר, והתרומה שלו לראשון לציון גדולה מהרבה מהנזק שהוא יוצר. הוא היוצר הטוב ביותר בקבוצה (ואחד הטובים בליגה), הוא שחקן שבאחד על אחד קשה לעצור אותו, והיכולת המצוינת מתגלמת בעיקר בסטטיסטיקת הריבאונד שלו: המקום השישי בליגה בקטגוריה, והשחקן היחיד ב-18 הראשונים מתחת לגובה של 2 מטר.

במשחק מול מכבי חיפה, אותו הגדירו בראשון לציון כמוקש, הראה מיטשל את מגוון יכולותיו. כבר במהלך הראשון של המשחק הוא סחט עבירה ובמהלך הרבע השני השתלט לחלוטין על המשחק כשקלע 9 נקודות אל מול 13 נקודות של כל חיפה. במחצית השנייה הוא הרפה מעט מהלחץ, חיסל את פרנק רובינסון בהגנה ולא כפה את עצמו על המשחק. בשבוע הבא הוא מגיע עם ראשון לציון למקום שלא אהבו אותו במיוחד, אולם הפחים, ואם ינצח גם שם, יסיים את המסלול למעלה שהתחיל העונה.

3. כשענן הגביע התפזר

גמר גביע המדינה שנערך ביום חמישי האחרון היה השיא הראשון של עונת הכדורסל הישראלי, וכיאה לשיאים, אחריהם מגיעה תקופה יבשה יותר וירידה מסוימת במידת העניין. מכבי תל אביב, מכבי אשדוד וברק נתניה היו צריכות במחזור האחרון לחזור למציאות אחרי הפיק שאליו הגיעו, והיה ניתן לראות לפחות אצל שתי הפינאליסטיות של הגביע, שהחזרה לא הייתה פשוטה, ולקחה למעלה ממחצית. במקרה של אשדוד, כפי שכבר ציינו לאחר חצי הגמר, צריכים לעשות מהר חושבים על איך להציל את העונה הנוכחית, כי הפער של הקבוצה מהמקום השמיני עומד על שני משחקים בלבד.

אחד הלקחים שחייבים לקחת מגביע המדינה של העונה, הוא שהשיטה חייבת להשתנות. המחשבה לקיים שבוע של גביע, לשמונה המובילות בכדורסל הישראלי, התנפצה עם הגעתה של הפועל תל אביב מהליגה השנייה עד לחצי הגמר, אבל לא ייתכן שמחזיקת הגביע והאלופה יצטרכו לשחק שני משחקים בלבד עד למעמד הגמר, בעוד קבוצות אחרות צריכות לשחק ארבעה. מי שחושב שאין משמעות למשחקים של מכבי תל אביב בגביע עד למעמד חצי הגמר צריך להסתכל רק שנתיים לאחור, אז הגיעו הצהובים לנהריה בשמינית הגמר, וקיפלו את החפצים מוקדם מהצפוי. השיטה חייבת להשתנות.

כמות הקהל בליגת העל, בניגוד לנתונים המעט מעוותים שהציגה מנהלת הליגה בתום הסיבוב הראשון, אינה גבוהה במיוחד, ולראיה העובדה שברק נתניה, אותה קבוצה שהביאה כ-2,000 צופים למעמד גמר הגביע, הביאה עשרה בלבד למשחק הקריטי בתחתית באשקלון, שמנגד הקבוצה הביתית חילקה מאות כרטיסים בחינם כדי שהאולם לא יהיה ריק. נראה כי מידת העניין בכדורסל הישראלי, שממילא לא נמצאת בשיא, הולכת וקטנה בתקופה שבין גמר הגביע לפלייאוף של ליגת העל. במנהלת צריכים לקחת זאת בחשבון, לפני שכולנו פה נירדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

4. שוברים את שיא הבושה

אחד משחקניה הבכירים ביותר של גלבוע/גליל אמר השבוע בשיחה פרטית שצמד המשחקים מול בני השרון ומכבי אשדוד בשבועיים הקרובים יקבעו האם הקבוצה מסוגלת לעשות את המהפך ולהיות קבוצת כדורסל, לראשונה מתחילת העונה, או שתמשיך לאכזב. ביום ראשון קיבלה גלבוע/גליל את התשובה, והיא תהיה ללא ספק עד סוף העונה: זו קבוצה עם פוטנציאל, שכבר לא תממש אותו. ל-48 הנקודות שקלעו מול בני השרון התווספה הפציעה של טיילר ווילקרסון, והכיוון של גלבוע/גליל ברור – בינוניות.

48 הנקודות הן שיא שלילי של המועדון ב-20 השנים האחרונות, אך התחלואות של הקבוצה היו ברורות לעין עוד לפני כן. משחק האימון שהיה אמור להתקיים במהלך השבוע שעבר מול ראשון לציון התבטל כי השחקנים הזרים איחרו לחזור, ולמאמן ליאור ליובין, שגם ככה יש ביקורת על מידת השליטה שלו בקבוצה, היה עוד פחות זמן מהרגיל להכין את הקבוצה שלו. גלבוע/גליל היא קבוצה שהולכת בדרך מסוימת, מאמינה בסגל יחסית צעיר, זרים וישראלים, ומאמן צעיר, אבל אין זה תירוץ ליכולת או לשכונתיות מסוימת. כמו שכמה מהשחקנים הזרים נראו מול בני השרון, הם עדיין לא המריאו בחזרה מארה"ב.

5. על מיקומים והגרלות

ביום שני הבא יינעל הסיבוב השני בליגת העל, ולאחריו נוכל לדעת בוודאות מהו סדר המשחקים של הסיבוב השלישי, הנועל את עונת 2010/11 הסדירה. נכון לעכשיו רק שתי קבוצות יודעות בוודאות את מיקומן בסוף הסיבוב: מכבי תל אביב, שתסיים ראשונה, וברק נתניה, שתסיים שמינית. בני השרון, הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון תיאבקנה במחזור הבא על המקומות 2 עד 4, המנצחת בין גלבוע/גליל למכבי אשדוד תסיים חמישית, כשהפועל חולון עשויה עוד להתגנב למקום השישי. מכבי חיפה ועירוני אשקלון ינעלו את הטבלה, כאשר הסדר בין שתי האחרונות עדיין לא נקבע.

מה המשמעות של מחזור הסיום? בעיקר הגרלה, ומעניין לדעת האם ההגרלה תילקח בחשבון ברצון של הקבוצות לנצח. הקבוצות במקומות 1 עד 5 זוכות בחמישה משחקי בית, ואילו הקבוצות במקומות 6 עד 10 זוכות לארבעה משחקי בית בלבד. לחבורת הצמרת המקום הפחות טוב לסיים הוא השלישי, שמזכה במשחק בית די אבוד מול מכבי תל אביב. במרכז הטבלה המקום המועדף הוא דווקא השישי, שמארח את הקבוצות במקומות 7 עד 10, אך במכבי אשדוד יודעים שהם יסיימו במקום השישי רק במידה שיפסידו לגלבוע/גליל, כך שהן יוותרו על היתרון המסוים. בין שתי האחרונות יש יתרון בולט לקבוצה שבמקום האחרון, שתארח את הקבוצה שמעליה, ולא תיאלץ לארח את מכבי תל אביב (בניגוד לקבוצה שבמקום הלפני אחרון).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully