וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרציה: רוסיה חזרה מ-2:0 ל-2:3 על צרפת ברבע הגמר

פאבליוצ'נקובה הועדפה על שראפובה והחזירה עם ניצחון ביחידות ובזוגות. גם איטליה, בלגיה וצ'כיה עלו לחצי הגמר

בעוד אצלנו התעסקו בסוף השבוע האחרון במשחקי הבית האירופי/אפריקאי של גביע הפדרציה, ברחבי העולם התקיימו משחקי רבע הגמר של הטורניר בבית העליון הראשון ומשחקי ההישרדות והעלייה של בית ב'. באחד המפגשים המסקרנים שנערכו, השלימה היום (ראשון) איטליה, אלופת השנתיים האחרונות, ניצחון 1:4 על אוסטרליה בחוץ. בחצי הגמר תפגוש האלופה את רוסיה, שביצעה קאמבק גדול וחזרה מ-2:0 ל-2:3 מול צרפת. צ'כיה הצליחה להפתיע ולנצח בחוץ 2:3 את סלובקיה. הצ'כיות יפגשו בחצי הגמר את בלגיה, שטיילה ל-1:4 מול ארצות הברית ועלתה לחצי הגמר לראשונה מאז 2006.

הדרמה של היום הגיעה מהאצטדיון האולימפי במוסקבה. רוסיה הגיעה ליום המשחקים הנוכחי בפיגור 2:0 ביתי מול צרפת, לאחר שמריה שראפובה וסבטלנה קוזנצובה הפסידו אמש לוירג'ין רזאנו ואליז קורנה בהתאמה. אך הנבחרת של שמיל טרפישב הצליחה להראות הרבה אופי וחזרה היום לניצחון 2:3 בדרך למפגש מול איטליה בחצי הגמר.

טרפישב העדיף את אנסטסיה פאבליוצ'נקובה, המדורגת במקום ה-14 בעולם, על פני מריה שראפובה. הטניסאית הצעירה החזירה לו בגדול וגילתה אופי אדיר לאחר שחזרה מפיגור של מערכה ל-6:3, 3:6, 2:6 מול קורנה. קוזנצובה המשיכה את המומנטום, גברה 4:6, 4:6 על רזאנו ושלחה את ההכרעה למשחק הזוגות. פאבליוצ'נקובה עלתה עם דינרה סאפינה והשתיים עשו את העבודה עם 6:7, 0:6 מול ג'ולי קואי ופאולין פארמנטייה.

האיטלקיות הגיעו למשחקי היום במצב של 1:1 מול אוסטרליה, לאחר שירמילה גרות' הצליחה לנצח אתמול את פרנצ'סקה סקיאבונה, בעוד פלאביה פנטה גברה על סמנתה סטוסור בתום קרב ארוך ומותח. האיטלקיות פתחו מצוין את היום עם ניצחון של פרנצ'סקה סקיאבונה, 6:7, 6:3, 5:7 על סמנתה סטוסור, המדורגת חמישית בעולם שסגרה סוף שבוע מאכזב במיוחד. פנטה הביסה בקלות 3:6, 2:6 את גרות והפכה את הזוגות לגארבג' טיים, כשגם בו ניצחו שרה אראני ורוברטה וינצ'י 6:2, 6:7, 4:6 את אנסטסיה רודיונובה ורנה סטאבס.

במפגש מסקרן נוסף השלימה צ'כיה ניצחון 2:3 על סלובקיה. לאחר שסגרו את היום הראשון עם שני ניצחונות חלקים, פתחו הצ'כיות טוב גם את היום השני כשפטרה קביטובה המצוינת ניצחה 4:6, 2:6 את דניאלה האנטוחובה וסגרה את ההתמודדות באופן מעשי. במשחק לפרוטוקול בלבד, הובילה יאנה ספלובה הסלובקית 6:4, 6:7 על לוסי ספארובה, שנאלצה לפרוש. גם בזוגות ניצחו הסלובקיות וצימקו ל-3:2.

גם בלגיה המצוינת עשתה את העבודה בקלות והשלימה 0:4 על ארצות הברית החלשה כדי להבטיח את מקומה בחצי הגמר. קים קלייסטרס, אלופת אוסטרליה הפתוחה הטרייה, השלימה את הניצחון בהתמודדות כולה כשגברה בקושי 7:6, 2:6, 1:6 על בטאני מאטק סנדס. במשחק השני של היום טיילה יאנינה וויקמאייר ל-2:6, 0:6 על מלני אודן. לבלגיה זו העפלה ראשונה לחצי גמר הפדרציה מאז 2006, בעוד האמריקניות הודחו מהטורניר לפלייאוף ההישארות בבית העליון אחרי שני גמרים ברציפות. בלגיה תארח בחצי הגמר את צ'כיה באפריל הקרוב. כזכור, בלגיה פתחה את המפגש בצורה מושלמת עם 0:2 אחרי ניצחונות של קלייסטרס ויאנינה וויקמאייר על מלאני אודן ומאטק סנדס בהתאמה. האמריקניות עוד ניצחו בזוגות ל-4:1, אך גם זה לא המתיק את הגלולה המרה.

* בבית ב' של הפדרציה, רשמה גרמניה ניצחון 1:4 על סלובניה במאליבו, בזכות שני ניצחונות של אנדראה פטקוביץ', אחד של יוליה גרגס ועוד אחד בזוגות. ספרד ניצחה 1:4 מרשים במיוחד את אסטוניה בחוץ עם שני ניצחונות של מאריה חוזה מרטינז סאנצ'ז, אחד של קרלה סוארז נבארו ועוד אחד בזוגות. אוקראינה ניצחה 2:3 את שבדיה לאחר דרמה גדולה וניצחון של קטרינה בונדרנקו ואולגה סאבצ'וק בזוגות 5:7, 2:6 על סופיה ארווידסון ויוהאנה לארסון. סרביה, ללא אנה איבנוביץ' וילנה ינקוביץ', הצליחה לנצח 2:3 את קנדה, לאחר משחק זוגות בו ניצחו בויאנה יובאנובסקי ואלכסנדרה קרוניץ' 6:7, 4:6 את שרון פיצ'מן ומארי איב פלטייר.

אנסטסיה פאבליוצ'נקובה טניסאית רוסיה. Misha Japaridze, AP
כמה אופי היא גילתה. פאבליוצ'נקובה/AP, Misha Japaridze

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully