וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר להבין למה לוזון מרוצה

אבי לוזון דיבר על אירוח יורו 2013: ”זו הזדמנות להראות לעולם את ישראל היפה”, גיא לוזון: ”מצידי שהאליפות תתחיל מחר”

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

ארבעה ימים לאחר שישראל נבחרה לארח את יורו 2013 לנבחרות צעירות, כינס הערב (שני) יושב ראש ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון מסיבת עיתונאים בה דיבר על ההכנות לקראת הטורניר. מנכ"ל ההתאחדות, אורי שילה, הציג בפני העיתונאים את המצגת הזוכה שהוצגה בפני אופ"א, חשף את הסלוגן שנבחר: "hosting the future" והבטיח: "זה יהיה אחד הטורנירים הגדולים שאופ"א ידעה".

"לפני שנתיים הגשנו את המועמדות לאירוח הטורניר ב-2011 ועם כל המאמצים סיימנו במקום השני ודנמרק זכתה באירוח האליפות", דיבר לוזון על התהליך שהוביל לבחירה בישראל. "לצערי לא הצלחנו להגיע לטורניר דרך המוקדמות. מאז שינסנו מותניים ועשינו כמה צעדים. אני באופן אישי הצלחתי להיבחר לוועד הפועל של אופ"א, בניגוד לכל התחזיות. רצנו בכמה מדינות, ביקשנו שיעזרו לנו ולשמחתי הצלחנו. ב-2010 אירחנו את קונגרס אופ"א וזכינו להרבה מחמאות. הוכחנו שלהתאחדות יש כושר ארגון מעולה.

"אחרי כל זה עשינו הצעה יפה, שיכנענו אנשים, עשינו עבודה גדולה וזכינו לארח את היורו. אני מודה ולא מתבייש, גם עכשיו כשאני מדבר על זה יש לי צמרמורות בגוף. הרגשתי גאווה שמאז שאני בכדורגל לא הרגשתי. אבל אני רואה עוד דברים קדימה. בקרוב ייפתחו אצטדיונים חדשים ויוקם בית הנבחרות. החשיבות של אירוח האליפות הוא אירוע ספורט נדיר במדינתנו. אנחנו לא רגילים לקבל אירוח של טורנירים כאלה גדולים. זו תהיה הזדמנות גדולה לישראל. זו הזדמנות להראות את ישראל היפה ולא את זו של המלחמות".

לוזון סיים את דבריו בנימה אישית: "אני כבר ארבע שנים יו"ר ההתאחדות וזו פעם ראשונה שאני מודה ומתוודה שזכיתי לפרגון מקיר לקיר. אני רוצה לעשות עוד הרבה דברים למען הכדורגל הישראלי", והוסיף: לוזון: "אני לא יכול לספר איך גרמתי לישראל להיבחר, אבל זה היה נחמד. אני רק יכול להבטיח לכם שזה כנראה הצליח לי. קצת כריזמה, קצת חיוך והכל מסתדר".

המנכ"ל שילה דיבר גם הוא על האירוע: "זה אירוע עצום שממחר בבוקר אנחנו צריכים להתחיל להיערך אליו. ההתאחדות כבר שנה נערכת לאירוע הזה ועכשיו קטפנו את הפירות". שילה הסביר את היתרון של ישראל: "אנחנו מדינה קטנה ולא צריך לנסוע הרבה שעות ממקום למקום, כך שזה גם עזר לנו בתכנית". שילה גם הסביר שהערים נתניה, ירושלים, תל אביב, רמת גן ופתח תקוה הן החמש שנבחרו לארח את המשחקים

גיא לוזון: "מצפה בכיליון עיניים למשחק הראשון"

המאמן גיא לוזון התייחס גם הוא לתחושותיו: "הייתי נרגש מאוד, כשאני כאן ומדבר על זה, זה מרגש ומאתגר אותי גם יחד. מבחינתי אפשר להתחיל את האליפות כבר מחר. אני מפנטז כבר על המשחק הראשון ומחכה לו בכיליון עיניים. לדבר בשלב ראשוני כל כך על חצי גמר זה לא נכון מבחינתי. נכון להיום אני לא יודע מה יהיה ההרכב עוד שנתיים וחצי. אנחנו גם לא יודעים מי היריבות שלנו. בכל מקרה ובלי שום קשר, אני יכול להבטיח שתהיה נבחרת טובה, שתדע מה לעשות בכל שלב במשחק. לא משנה אם זו תהיה גרמניה או צרפת אנחנו נבוא לנצח ואני בטוח שגם נעשה את זה".

המאמן לא חושש מהאתגר: "אחת הסיבות שרציתי להיות מאמן הנבחרת האולימפית היא להשתתף ביורו. כל השתתפות באירופה מרגשת אותי. יש לי מעל 30 משחקים בגביע אירופה, ותמיד אמרתי שכל משחק כזה הוא כמו שנה שלמה בליגה. גם במשחקים באירופה ידעתי לבוא עם קבוצות נחותות ולהגיע להישגים. מהסיבה הזו אין לי שום חשש מכך שיבואו לפה נבחרות יותר טובות מאיתנו".

על מערכת היחסים עם לואיס פרננדז אמר: "לי ולמאמן הלאומי אין תאקלים. ברגע שיהיה שחקן שישחק בנבחרת הבוגרת הוא יהיה שם כי הנבחרת הבוגרת היא מעל הכל. לא תהיה שום בעיה, מפני שבזמן שיש את היורו אין אף משחק של הבוגרת. אני מאמין בעצמי ויודע שאם אמשיך לעבוד כמו שצריך אני אגיע לאן שאני רוצה ואעמוד בכל המטרות שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully