וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' זכה באליפות אוסטרליה הפתוחה

הסרבי, המדורג שלישי בעולם, ניצח 4:6, 2:6, 3:6 את אנדי מארי ורשם זכייה בתואר גרנד סלאם שני בקריירה ובמלבורן

כנראה שאם יש מגיע בספורט, אז היום (ראשון) המגיע התממש ובגדול. נובאק דג'וקוביץ' (3 בעולם) זכה באליפות אוסטרליה 2011 לאחר ניצחון 4:6, 2:6, 3:6 על אנדי מארי (5) אחרי שעתיים ו-39 דקות, והשלים זכייה שנייה בגרנד סלאם, כשגם הפעם הקודמת הייתה במלבורן בשנת 2008. הסרבי, שהדיח בחצי הגמר את האלוף היוצא, רוג'ר פדרר, בזכות תצוגת טניס נפלאה, גילה עדיפות ברורה גם בגמר וזכה בתואר מספר 19 בקריירה.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ' חוגג זכיה באליפות אוסטרליה. רויטרס
הצגת טניס של איש אחד. דג'וקוביץ'/רויטרס

אולי היה נחמד לראות לשם שינוי גמר ללא פדרר-נדאל (לראשונה מאז אוסטרליה 2008, גם שם זכה דג'וקוביץ' אחרי שניצח את השוויצרי בחצי הגמר), אך אין ספק שנדאל בשיאו היה מספק עם "נולה" גמר הרבה יותר איכותי ממה שראינו היום. אגב, דג'וקוביץ' ניצח היום את מארי אחרי שלושה הפסדים רצופים, שיפר את יחס המשחקים ביניהם ל-3:5 ולקח הביתה המחאה על סך 2.2 מיליון דולר, לעומת מארי ש"יסתפק" ב-1.1 מיליון.

"נולה" חתם היום חצי שנה פשוט חלומית, שהתחילה אי שם בתצוגת טניס מעוררת השראה וניצחון ענק על פדרר באליפות ארצות הברית, שם נעצר רק בגמר על ידי רפאל נדאל, נמשך עם הזכייה בגביע דייויס עם נבחרת סרביה מול 20 אלף צופים ב"בלגרד ארינה" ונגמר היום עם זכייה בתואר גרנד סלאם שני. חצי השנה החלומית לא הגיעה יש מאין.

דג'וקוביץ' רשם שיפור משמעותי במשחק שלו, וכנראה הבין בגיל 23 שהוא חייב להתגבר על מנת שהכישרון העצום שלו יוכל סוף סוף להגיע לידי מימוש. "נולה" שיפר באופן משמעותי את הפורהנד שלו, שנראה אולי כטוב בסבב, ובנוסף שיפר בעיקר את יכולת העמידה בלחצים שלו. כמו כן, הוא נראה גם הרבה יותר טוב פיזית, כשהוא מציג כושר גופני נפלא וגמישות יוצאת דופן. נכון להיום, ולפי איך שזה השתקף בטורניר הנוכחי, דג'וקוביץ' הוא פשוט הטניסאי הטוב בעולם ואין ספק שהוא זכה בטורניר בצדק.

מהצד השני, מה עוד אפשר לומר על מארי? נראה שהבריטי, שמבוגר בדיוק בשבוע מדג'וקוביץ', עדיין נמצא בשנות העשרה שלו מבחינת ההתנהגות. מארי כנראה לא יזכה באף גרנד סלאם אי פעם אם ימשיך להתנהל באותו חוסר חשק, עצלות ועצבנות, כשהדברים קצת לא הולכים לו וזה כולל בין היתר סינון המילה "fuck" כמעט אחרי כל נקודה שהוא מפסיד, צעקות ומבטים עצבניים לעבר אמו ופמלייתו שיושבים ביציע.

גם מבחינה מקצועית המדורג מספר 5 בעולם הוא מעט מוגבל. קשה עד בלתי אפשרי לזכות בטורניר גרנד סלאם מבלי היכולת לעלות לרשת, לתקוף ולשנות קצת את קצב המשחק. החזרות מהקו האחורי ומשחק פאסיבי אולי טובים לשלבים המוקדמים או מול יריבים קצת פחות חזקים מדג'וקוביץ', אבל בגמר זה כבר לא ממש עובד. מארי, אגב, שבר היום שיא כשהפך לשחקן הראשון בעידן הפתוח שמגיע לשלושה גמרי גרנד סלאם ולא לוקח בהם אפילו מערכה אחת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מהלך המשחק

דג'וקוביץ פתח את המשחק עם משחקון הגשה קל ועלה ל-0:1, מארי הצליח לאזן אחרי משחקון ארוך במיוחד ל-1:1 ואנחנו על 17 דקות משחק. מארי הצליח לכפות על "נולה" משחק חפירות מהקו האחורי, אך הסרבי זכה במשחקון הבא ועלה ל-1:2. השניים שמרו על ההגשות וזה 2:3 לדג'וקוביץ'. המשחק המשיך להתבסס על חבטות מהקו האחורי, שכשהסרבי מנסה כבר לעלות לרשת הוא נכווה על ידי חבטות העברה נפלאות של מארי. השניים שמרו על ההגשות וזה 3:4 לדג'וקוביץ'. שני משחקונים נוספים עברו, עדיין אין שבירה, 4:5 לסרבי. במצב הזה הצליח דג'וקוביץ' להתעלות ואחרי נקודה ארוכה במיוחד שבר את הבריטי וזכה במערכה הראשונה, 4:6.

דג'וקוביץ' פתח טוב גם את המערכה השנייה והשיג שבירה מוקדמת בדרך ל-0:3, בעוד מארי נראה לא מרוכז ומסנן כמה קללות מתחת למגבת. "נולה" המשיך להיות טוב בהרבה ממארי ושבר אותו על האפס בדרך ל-0:4, כשהבריטי נראה כבר מיואש ועצבני. דג'וקוביץ' המשיך להיראות משוחרר ורגוע ועלה ל-0:5. אלא שדווקא במצב הזה, הצליח מארי לשמור על הסרב ואפילו לשבור את דג'וקוביץ' על האפס וצימק מעט ל-2:5. להזכיר לכם שדג'וקוביץ' בעצמו חזר ממצב כזה במערכה השנייה מול פדרר בחצי הגמר? אלא שמארי לא הצליח לעשות לו את אותו הדבר, נשבר וזה 2:6 ל"נולה" במערכה השנייה.

המערכה השלישית נפתחה בשבירה של מארי אחרי חבטת העברה מרשימה וזה 0:1 לבריטי. אלא שבשלב הזה מארי שוב נכנע לעצבים, קילל ונשבר בחזרה, 1:1. דג'וקוביץ' שמר על הסרב ועלה ל-1:2. כאן הצליח "נולה" להשיג שבירה נוספת בעזרת חבטת העברה מצוינת ולעלות ל-1:3. אך נראה היה שהוא קצת שאנן במשחקון הבא ונשבר, 2:3. השניים שמרו על ההגשות וזה 3:4 לדג'וקוביץ'. כאן הגיעה שבירה נוספת של הסרבי, שסגר את המשחק עם משחקון הגשות מצוין וניצח במשחקון, המערכה, המשחק ואליפות אוסטרליה כולה עם 4:6, 2:6, 3:6 קל על אנדי מארי.

הטניסאים אנדי מארי, נובאק דג'וקוביץ' לפני גמר אליפות אוסטרליה. רויטרס
גמר במעמד צד אחד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully