וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים קלייסטרס זכתה באליפות אוסטרליה הפתוחה

הבלגית ניצחה 6:3, 3:6, 3:6 את נה לי הסינית בגמר ורשמה זכייה בגרנד סלאם רביעי בקריירה וראשון מחוץ לאדמת ארה"ב

מן הידועים שבחוקי הטניס הלא כתובים קיים החוק שאומר שעל מנת לזכות בגרנד סלאם צריך להפסיד קודם כל בגמר אחד לפחות. כנראה שהחוק הזה מקבל משנה תוקף כשאף אחד מהמדינה שלך מעולם לא הגיע אפילו לגמר. כך לפחות למדה נה לי היום (שבת). הסינית הנחושה והנמרצת הפסידה כבר הובילה במערכה בגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה ונראתה טוב בהרבה מקים קלייסטרס, אך הפסידה לבלגית 3:6, 6:3, 3:6. לבלגית זהו תואר גרנד סלאם ראשון מחוץ לאדמת ארצות הברית, רביעי בסך הכל בקריירה ושני ברציפות, כשהיא אפילו לא הפסידה מערכה אחת עד הגמר ובנוסף לקחה איתה הביתה 2.2 מיליון דולר. בנוסף הצליחה קלייסטרס להשלים גם מיני נקמה, לאחר שהפסידה ללי בגמר טורניר סידני מוקדם יותר החודש.

קים קלייסטרס טניסאית בלגית. רויטרס
השחקנית הטובה בעולם כשהיא בשיאה. קלייסטרס/רויטרס

מעבר לניצחון ולמרות היכולת הפחות מרשימה שהציגה בגמר, נראה שהבלגית בת ה-27 מיצבה את עצמה כטניסאית הטובה ביותר בעולם נכון להיום וכמועמדת הוודאית לזכייה בכל גרנד סלאם בעתיד הקרוב. בטח לאחר שהאחיות וויליאמס בקושי משחקות בגלל פציעות ושלל עיסוקים נוספים ובת ארצה ז'סטין הנין פרשה השבוע בפעם השנייה. גם סוכנויות ההימורים האמינו בכך ומי ששם את כספו על קימי לפני הטורניר הרוויח היום בסך הכל פי שניים מהסכום אותו השקיע לפני האליפות. למה הדומיננטיות שלה כל כך גדולה? קלייסטרס מציגה משחק מגוון, שכולל חבטות הגשה טובות, עוצמות שלרוב הטניסאיות קשה להתמודד מולן, מהירות, נחישות ובעיקר עוצמה מנטלית נדירה, שכפי שהגדירה בעצמה יש רק לאמא.

מהצד השני, אפשר רק להוריד את הכובע בפני נה לי. אף אחד לא היה מוכן להמר על הסינית הצנועה בת ה-28 שתגיע עד לגמר אליפות אוסטרליה והיא ללא ספק הפכה לסוס השחור של הטורניר לאחר ניצחונות מרשימים מאוד, ובראשם החזרה מנקודת משחק נגדה מול המדורגת מספר אחת בעולם, קרוליין ווזניאקי, בחצי הגמר. לי, שהפכה לסינית הראשונה אי פעם שמגיעה לגמר גרנד סלאם, הפכה למותג סיני בזכות ההצלחה שלה ולגרור התעניינות מרובה במדינה שלה, כשעשרות אוהדים עשו את הדרך הארוכה לאוסטרליה ועשרות מיליונים נצמדו למכשירי הטלוויזיה בסין, במה שהזכיר לרבים את הטירוף שהיה במדינה סביב יאו מינג בימיו הטובים יותר.

לי הצליחה להפתיע אפילו בגמר, כשלמרות פתיחה גרועה ואף על פי שנראתה קצת מבולבלת ובהלם מגודל ועוצמת המעמד, הצליחה להתעשת מהר ולזכות במערכה הראשונה בתוצאה 3:6. למעשה, כך הפכה לראשונה שלוקחת מערכה מול קלייסטרס בטורניר השנה תוך שהיא גורמת לבלגית להיראות רע. אלא שקלייסטרס הצליחה לחזור לעצמה במערכה השנייה ולהציג את הטניס שהביא אותה כל כך רחוק בקריירה שלה. האגרסיביות, הלחץ על היריבה, הכל היה שם עד הסוף ובסיום זה גם השתלם כשקים קלייסטרס הניפה גביע גרנד סלאם ראשון מחוץ לארצות הברית, רביעי בסך הכל ושני ברציפות. אגב, קלייסטרס זכתה ב-22 ווינרים במשחק, לעומת 24 של לי, אך ביצעה 26 טעויות בלתי מחויבות לעומת 40 של יריבתה.

* האחים בוב ומייק בריאן זכו באליפות הזוגות אחרי שניצחו 3:6, 4:6 את מאהש בופאטי ולינדר פאס. עבור האמריקאים זו הזכייה החמישית באליפות אוסטרליה (והשלישית ברציפות) אחרי שהם הניפו את הגביע ב-2006, 2007, 2009 ו-2010. כמו כן, זו הזכייה העשירית שלהם בתואר גרנד סלאם.

מהלך המשחק

המשחק נפתח בצורה גרועה מבחינת הסינית, שנראתה מבוהלת מגודל המעמד וקלייסטרס זכתה ב-9 מ-10 הנקודות הראשונות בדרך ל-0:2. לי הצליחה להתעשת במשחקון השלישי ולשבור את חבטות ההגשה של הבלגית. המדורגת תשיעית בטורינר המשיכה במומנטום במשחקון הבא ואיזנה ל-2:2. קלייסטרס שמרה על ההגשה למרות דרופ שוט מעולה של לי. במשחקון הבא הצליחה קלייסטרס לעלות ל-40:15 על ההגשה של לי, אך הסינית חזרה ובמצב של שוויון קלייסטרס החטיאה הנחתה פשוטה ובסופו של דבר גם הפסידה את המשחקון, 3:3. לי הצליחה להציג נחישות ומהירות בלתי מתפשרת במשחקון הבא ולהשיג שבירה בתזמון חשוב ולעלות ל-3:5 בעזרת ההגשות שלה. קלייסטרס המשיכה להיראות רע ונשברה שוב, 3:6 מפתיע ללי.

המערכה השנייה נפתחה כמו הראשונה כשלי נראתה לא מרוכזת במיוחד והפסידה את משחקון ההגשה שלה אחרי שגיאה כפולה, 0:1 לקלייסטרס. אלא שהבלגית לא הצליחה להכתיב את הקצב במשחקון ההגשה שלה ונשברה ל-1:1. מערכת השבירות נמשכה, כשבתום שני משחקונים ארוכים התוצאה עמדה על 2:2. לי הצליחה להיות הראשונה ששמרה על ההגשה במערכה השנייה ואחרי עוד טעות של קלייסטרס עלתה ל-2:3. קלייסטרס הצליחה לשמור על ההגשה שלה ולשבור בחזרה בדרך ל-3:4. קלייסטרס צברה ביטחון, העלתה את רמת האגרסיביות (12 ווינרים לעומת שלושה במערכה הראשונה) וזכתה בשני המשחקונים הבאים בדרך ל-3:6 ולשיחרור צעקת come on.

המערכה השלישית נפתחה מצוין מבחינת קלייסטרס, שעלתה ל-0:2 מהיר. אלא שהסינית לא התייאשה והרבה בעזרת שגיאה כפולה מיותרת של הבלגית שברה בחזרה ל-1:2. קלייסטרס המשיכה להיראות הרבה יותר טוב, שברה שוב ועלתה ל-1:4. לי עוד הצליחה לשמור פעמיים על חבטות ההגשה שלה, אך המדורגת במקום השלישי בעולם ידעה לגייס את כל הניסיון והיכולת שלה לרגעים הקריטיים בסיום וזכות במשחקון האחרון, במערכה, במשחק ובטורניר כולו עם 6:3, 3:6, 3:6.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נה לי טניסאית סינית עם קים קלייסטרס טניסאית בלגית. רויטרס
סיפקו לנו גמר מסקרן במיוחד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully