וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "השיטה מורידה מערך הליגה"

מאמן מכבי ת"א לא התלהב מהתבוסה שהנחיל לגלבוע/גליל: "בסוף הכל מתנקז לשני משחקים, מה שקורה עכשיו לא חשוב"

אדריאן הרבשטיין

צילום וידאו: אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי ויינסטוק

חובבי הכדורסל קיוו לראות הערב (ראשון) בגן-נר משחק מותח בין האלופה הפועל גלבוע/גליל עליון לסגניתה מכבי תל אביב. ואכן, היה מותח, למשך רבע אחד בערך. מכבי תל אביב פתחה פער ברבע השני, ולאורך דקות ארוכות נע ההפרש סביב ה-30 נקודות. שחקניו של ליאור ליובין הצליחו לצמק מעט בסיום, אבל זה היה ערב מביך ומביש מבחינתם. מכבי תל אביב דרסה את גלבוע/גליל 61:82, ופתחה את הסיבוב השני בניצחון.

"מבלי להתייחס ליריב, אני חושב שבאנו לשחק היום במשך שלושה רבעים ושיחקנו כדורסל יפה ואגרסיבי, מלהיב ועם הרבה תשוקה למשחק", אמר מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט. "אני מאוד נהנתי מהמשחק במשך 30 דקות, השחקנים שלנו גם רוצים לשחק כדורסל והם רוצים לעשות זאת ביחד, היו לנו 15 אסיסטים ברבע הראשון, להרבה קבוצות זה סטטיסטיקה של משחק שלם. לפעמים צריך להסתכל על עצמך ולא להתייחס ליריב".

"אני התחלתי את הקריירה שלי בגליל אז יש לי הרבה סנטימנטים ואהדה לאנשים בצפון ובכלל", הוסיף בלאט, "אני מקווה שהם ימצאו את הדרך לשפר את עצמם ולשחק כדורסל יותר יציב ויותר טוב. אני לא מתלונן אבל רוצה לשים דגש - השיטה היא השיטה והבעיה איתה שאין יותר מדי ערך לליגה, יש רק ערך מועט כי בסוף יהיו בפלייאוף שמונה קבוצות מתוך עשר. בסוף הכל מתנקז לשני משחקים. זה חבל, אבל זו השיטה ונעשה את המקסימום לתת גם בסיום העונה את אותו כדורסל. מה שקורה עכשיו לא יותר מדי חשוב".

טל בורשטיין: "במשחק כזה שומרים על ריכוז רק כאשר דוחפים אחד את השני, משתדלים לא להסתכל לכיוון של דיוויד בלאט כי חוטפים צעקות, אנחנו יודעים שגם ב-30 הפרש הטעויות לא עוברות חלק. עכשיו יש לנו זמן לתת לשחקנים הפצועים והחולים לטפל בעצמם, נעבוד על דברים, נשפר את עצמנו, נתקן דברים, מצטרף עכשיו מצ'באן וניתן לו את הזמן שלו להתאקלם. מבחינה חברתית אני יכול להגיד שלפי מה ששמענו מדובר בשחקן מוכשר, עם אופי טוב, זה דבר חשוב, זה משהו שהשנה שמו עליו דגש כדי שתהיה קבוצה מחוברת. אני מקווה שהוא יוסיף לנו".

מאמן גלבוע/גליל ליאור ליובין היה מאוכזב מאוד מהיכולת שהציגו שחקניו הערב: "החלק המאכזב מבחינתי הוא לא התוצאה אלא הדרך, היתה חסרה מלחמה, בעיקר מחצית ראשונה ותחילת מחצית שניה. את רוח הלחימה היינו צריכים להביא ולא הבאנו, אני מקווה שזה פעם אחרונה העונה. אני לא חושב רחוק כל כך ולא מתעסק בנחמות, אבל העובדה שלא נפגוש את מכבי בעתיד בליגה הסדירה היא אולי חצי נחמה".

"מכבי עשתה הרבה סלים קלים שגם הגיעו מהרבה איבודי כדור שלנו, ההגנה שלנו לא היתה טובה היום, נקודה", הוסיף ליובין. "מכבי בנו לעצמם, בזכות, יתרון מנטלי, וזה לפני השלב המקצועי. הם מכריחים את היריב לשחק בצורה מסויימת, יש להם שחקנים עם הבנת כדורסל מצויינת ואם קצת מפספסים ולא מפוקסים אז הם גומרים את המשחק מהר מאוד. כל עוד מכבי נראים טוב והם מתחזקים, וכל עוד השיטה נהוגה כפי שהיא בליגה המקומית, אז הכל יכול להיות. בטח את המסע"ת עכשיו כולנו נשכח עד הפיינל פור".

ג'ק מקלינטון: "כאשר משחקים מול מכבי, חייבים לעצור אותם מהתחלה כי הם עושים דברים יפים על המגרש ונלחמים על כל כדור. לא וויתרנו אבל נתנו להם לעשות דברים פשוטים, הם מקצוענים במכבי וכך גם אנחנו, אבל לא עשינו עבודה טובה היום וחבל שכך. הפסדנו במשחק הזה, אבל נצטרך כבר לחשוב קדימה".

אלפסי: "אין לנו קילר אינסטינקט"

אולם ישורון סיפק הערב (ראשון) מנת האדרנלין כשמכבי ראשון לציון ניצחה את ברק נתניה 96:99 לאחר הארכה. יהוא אורלנד, שהיה מהמצטיינים בשורות הכתומים עם 19 נקודות, אמר בסיום: "יש בעיה, אני לא יודע להקפיץ, אני צריך רק לזרוק. נכון שאיבדתי את הכדור, אבל למדנו מהטעות של שבוע שעבר, שמרנו הגנה טובה במהלך האחרון. בסיבוב הראשון פספסנו שני משחקים, היינו צריכים לנצח את חולון ואשקלון בבית, ולקחנו אחד לא צפוי, גליל בחוץ. אנחנו עושים עבודה טובה, אם נמשיך ככה אנחנו נהיה בסדר".

"אייזאה סוואן הוא שחקן מיוחד", התייחס אורלנד לחברו לקבוצה, שקלע 28 נקודות והיה המצטיין במגרש, "הוא יכול לעשות דברים מדהימים בהתקפה, מצד שני הוא יכול להיות לא צפוי ולאבד. שחקן חיובי מאוד, שעובד קשה. הוא מדרבן אותנו בפסקי זמן".

הצד הנתנייתי היה מאוכזב. במהלך המשחק שמוליק ברנר נפצע, ולאורך דקות ארוכות שיחק כשהוא חבוש בפניו. "קיבלתי מרפק לפרצוף ואני צריך עשרה תפרים לפרצוף, וזה היה פאול שלי", אמר ברנר וביקר את השופטים, "יש מי שעוזר ליריבות שלנו".

"אנחנו כרגע לא מספיק בטוחים בעצמנו", הוסיף ברנר, "זה מה שקורה לקבוצה שמפסידה משחקים שלא אמורים להפסיד. אנחנו עושים שטויות, וזה כדור שלג ואנחנו צריכים לעצור אותו. צריכים מתישהו להתאפס. הם קלעו סלים מטורפים בהארכה. הם ניצלו את זה שאנחנו בלחץ, וכל הכבוד להם".

מאמן נתניה אריק אלפסי: "התחלנו את המשחק לא טוב, שמרנו לא טוב, ברוב שלבי המשחק לא שמרנו כמו שתכננו. רצינו ללחוץ את מובילי הכדור שלהם, ברגע שעשינו את זה הגענו למצבים טובים. חזרנו למשחק, הגענו למצב של שיווין, והרגשנו יותר מדי טוב עם זה, במקום לגמור את המשחק. זה משהו שחסר לנו, הקילר אינסטינקט. עשינו החלטות לא טובות בסוף המשחק, ובכל זאת הייתה לנו הזדמנות לנצח. בהארכה קיבלנו יותר מדי סלים קלים בתוך הצבע, משהו שאנחנו חייבים להכניס למודעות. אנחנו עמוק בתחתית, וצריכים לדעת שקבוצת תחתית צריכה להילחם בבית שלה".

"זאת הליגה, מאוד קשה, אנחנו צריכים לדעת לנצח משחקים בשיניים, גם משחקים כאלה", הוסיף אלפסי. "אנחנו צריכים להרים את הראש, ולתקן את מה שעשינו היום. לבוא ביום שבת הרבה יותר חדים ואגרסיביים. אני חושב שחמישה זרים יעזרו לנו, יאנגר היה בבעיית עבירות, טראוויס עוד לא נחת. יציבות זה שם המשחק, זה לא קשור לריבוי זרים או ריבוי ישראלים".

עוזר מאמן מכבי ראשון לציון רועי חגאי, שהחליף את אפי בירנבוים החולה, אמר בסיום: "התחלנו מצוין את המשחק, עם הרבה אנרגיות, ברבע השני לקח לנו יותר מדי זמן להגיע לאיזורית. אני חושב שלאחרונה מדברים יותר מדי על השופטים, אנחנו באים לעשות את העבודה, הם עושים את העבודה, בכל משחק צמוד מאשימים את השופטים. לא צריך לדבר על השופטים".

"ההשתלבות של סוואן חלקה", הוסיף חגאי. "טוב שהבאנו שחקן חדש שהיה שנתיים בארץ, אפילו בהכנה לפני משחק הוא מכיר את השחקנים ואת הליגה. אופי מצוין, הוא אמר במחצית שלא משנה מה יהיה אנחנו מנצחים.

הנייר בליגה הזאת, צריך לקרוע אותו כל פעם מחדש. ניצחון מביא ביטחון, שזה חשוב לקבוצה שלנו. קשה לדבר על דרך חדשה. ההפסד בשבוע שעבר הרג אותנו מנטלית, שמחנו שהשחקנים היו עם הראש באדמה. זה שהחבר'ה היו עם הראש באדמה הוכיח לנו שיש לנו חבורה של לוחמים שיעשו את הכל כדי לנצח את המשחק שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully