וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הביסה 61:82 את גלבוע/גליל

הצהובים פתחו את הסיבוב השני בניצחון חוץ קליל על האלופה. מכבי ראשל"צ ניצחה 96:99 בנתניה לאחר הארכה

המחזור העשירי בליגת העל, שפתח את הסיבוב השני בעונת 2010/11 נמשך הערב (ראשון) עם שני משחקים בלבד, כאשר המשחק השלישי שהיה אמור להיערך, בין מכבי חיפה להפועל חולון, נדחה ל-27 לינואר בעקבות רצף המשחקים שנחת על הירוקים באירופה.

הפועל גלבוע/גליל עליון, שהודחה השבוע מאירופה, אירחה את מכבי תל אביב, במשחק ששיחזר את גמר הפיינל פור מהעונה שעברה. טוב, בעצם לא ממש שיחזר, כי אז מכבי נוצחה והערב היא דרסה את קבוצתו של ליאור ליובין 61:82, כשבדקות ארוכות של המשחק היא מוליכה ביתרון שנע סביב ה-30 נקודות.

בניגוד לגארבג' טיים בגן-נר, אולם ישורון בנתניה ראה מותחן. ראשון לציון קטעה את רצף שלושת ההפסדים שלה, ונעזרה בערב ענק של אייזיאה סוואן (28 נקודות) ויהוא אורלנד (19 נקודות) כדי לנצח את אריק אלפסי ושחקניו 96:99 לאחר הארכה.

כזכור, אמש ניצחה הפועל ירושלים את בני השרון בהארכה במשחק שפתח את המחזור.

הפועל גלבוע/גליל עליון – מכבי תל אביב 82:61

אחרי שסיימה את הופעותיה באירופה, האלופה הפועל גלבוע/גליל קיוותה לפתוח את הסיבוב השני בניצחון ביתי, אולם תקוות לחוד ומציאות לחוד. מכבי תל אביב הגיעה לגן-נר ודרסה את יריבתה, שנראתה כמו הכל חוץ מאלופה גאה.

פתיחת המשחק התעכבה עקב זריקת גלילי נייר מהיציע לפרקט, וסופוקליס שחורציאניטיס נפגע בעורפו בעקבות כך. לפני המשחק נערך טקס קצר לכבודו של ג'רמי פארגו, שזכה עם גלבוע/גליל באליפות. גלבוע/גליל פתחה עם ג'ק מקלינטון, גל מקל, דגן יבזורי, עידו קוזי'קרו וטיילר ווילקרסון. מכבי עלתה עם דורון פרקינס, גיא פניני, ג'רמי פארגו, ליאור אליהו וסופוקליס שחורציאניטיס.

האלופה פתחה עם סל של ווילקרסון בצבע ונענתה בשלשה של פארגו. הקצב המהיר נמשך, כשההגנות לא היוו פקטור בדקות הפתיחה. עידו קוזי'קרו היה מצוין בשני צדי המגרש, ודאג שהתוצאה תישאר צמודה. איבודי כדור של הליובינים, יחד עם נקודות של דייויד בלו מחוץ לקשת העלו את מכבי ליתרון 9. טל בורשטיין וצ'אק אידסון המשיכו להריץ את מכבי, והרבע הראשון הסתיים ב-16:24 צהוב.

הטבעה של ריצ'רד הנדריקס פתחה את הרבע השני, בעוד ליאו ליונס רק גרם נזק לגלבוע/גליל. נקודות קלות של הנדריקס ואליהו, גרמו ליתרון הצהוב לתפוח. ליובין הכניס את קוז'יקרו מאוחר מעט, ו"קיר בטון" סיפק נקודות בצבע. אבל מכבי כבר נכנסה לקצב שלה, וההפרש גדל עד ל-28:53 למכבי במחצית.

מכבי פתח את הרבע השלישי עם זריקת גויאבה מוצלחת של אליהו, ובהמשך נקודות של בייבי-שאק. היה אפשר לצפות שהאלופה תילחם על כבודה ותנסה לצמק את הפער, אולם הרפיון בשורותיה נמשך ואילו מכבי לא הורידה את הרגל מהגז וההפרש תפח ל-31 נקודות. מכבי המשיכה לחגוג עם הנדריקס, פארגו ואידסון וסיימה את הרבע השלישי ביתרון 42:72.

גלבוע/גליל פתחה את הרבע הרביעי עם שלשה של דגן יבזורי, ובצד השני הנדריקס המשיך לייצר נקודות בצבע. באמצע הרבע מכבי הורידה הילוך, וגלבוע/גליל ניצלה זאת כדי לצמק את התוצאה, ובסיום מכבי ניצחה 61:82.

קלעו למכבי תל אביב: דורון פרקינס 18, ריצ'ארד הנדריקס 15 (7 מ-8 מהשדה, 7 ריבאונדים), סופוקליס שחורציאניטיס 14 (7 מ-7 מהשדה), ליאור אליהו 12 (6 מ-7 מהשדה), דייויד בלו 8, גיא פניני 6, טל בורשטיין 3, יניב גרין 2, דרק שארפ 2, צ'אק אידסון 2 (8 אסיסטים).

קלעו לגלבוע/גליל: דגן יבזורי 14, עידו קוז'יקרו 11 (7 ריבאונדים), טיילר ווילקרסון 10, רודני גרין 7, ג'ק מקלינטון 6, אנטון קזנרבוסקי 4, גל מקל 4, ליאו ליונס 3, אבישי גורדון 2.

* מכבי קלעה 79 אחוז ל-2 (!) - 30 מ-38, אך דייקה ב-19 אחוז בלבד מחוץ לקשת (4 מ-21). גלבוע/גליל, לעומת זאת, ניגרה עם 36 אחוז ל-2 ו-30 אחוז ל-3.

ברק נתניה – מכבי ראשון לציון 99:96 (אחרי הארכה)

את העונה פתחה נתניה בהפסד חוץ למכבי ראשון לציון, והערב היא שוב סיפקה לראשון לציון סיבות לחייך. הכתומים של אפי בירנבוים קטעו רצף של שלושה הפסדים וניצחו בישורון בתום מותחן ענק.

נתניה פתחה בחמישייה עם אדריאן בנקס, אלירן גואטה, שמוליק ברנר, אלטון בראון וטוני וושהאם. החמישייה של ראשון לציון כללה את ניצן חנוכי, ריימר מורגן, יהוא אורלנד, אייזאה סוואן וארון מגי. האורחים פתחו עם ריצת 2:9 בזכות נקודות של ארון מגי ויהוא אורלנד. נקודות של ערן אסנטי ובראון החזירו את נתניה לעניינים והפער נשאר חד-ספרתי. מורגן וסוואן שמרו על יתרון הכתומים, אבל כוכב הרבע הראשון היה אורלנד שקלע 9 נקודות והוליך את ראשון לציון ליתרון 13:27 בתום עשר דקות.

נתניה פתחה את הרבע השני חזק ובעזרת נקודות של בראון ו-וושהאם היא רשמה ריצת 0:13. שמוליק ברנר, שנחבל בפניו, שיחק חבוש. מגי ואורלנד השאירו את היתרון כתום, ועל הפרקט התפתח משחק צמוד. אבל לראשון היה את סוואן, שפשוט להט, והוריד אותה למחצית ביתרון 40:44.

הרבע השלישי נפתח בסל ועבירה של וושהאם, וחדירה מצוינת של ברנר, שהעבירה את היתרון למקומיים. אורלנד המשיך לספק את הסחורה, אולם חבריו זרקו מהר מדי ואיבדו כדורים. המשחק לא התעלה לרמה גבוהה, ושתי הקבוצות החטיאו ואיבדו, אולם הפגינו לחימה ונחישות. 1:24 דקות לסוף הרבע סוואן הזין את מיצ'ל להאלי-הופ אדיר, ומיצ'ל הוסיף מהקו כדי להעלות את ראשון ל-55:57. בנקס השווה לנתניה, ובהמשך טרוויס קלע מהקו והוריד את נתניה ביתרון 59:60 בסוף השלישי.

שחקניו של אפי בירנבוים פתחו היטב את הרבע הרביעי עם ריצת 4:9 והחזירו לעצמם את היתרון. נתניה הגיבה בריצת 2:6 והשוותה, כשהיא שולטת בריבאונד התקפה ומונעת מהכתומים לברוח. 2:01 דקות לסיום ראשל"צ הוליכה ביתרון 3, ברנר הזין את בראון שסחט סל ועבירה ממגי. סוואן דייק מהעונשין, אבל אדריאן בנקס בשלשה גדולה מהפינה השווה ל-80:80. סוואן דייק מהקו 37 שניות לסיום והכתומים הוליכו ביתרון 2. בנקס השווה, יהוא אורלנד איבד וברק נתניה לקחה פסק זמן 5 שניות לסיום כשהתוצאה 82:82. בנקס החטיא, והמשחק הלך להארכה.

ההארכה נפתחה בסל של מורגן לזכות ראשון לציון, ונדנדת הסלים נמשכה. 1:11 דקות לסיום מיצ'ל דייק באחת מהקו, אבל אז הגיעה מתפרצת של סוואן, האיש של ראשון לציון, והאורחים עלו ליתרון 93:95 כשעל השעון 50 שניות. בנקס השווה לנתניה, אבל אז סחט מיצ'ל סל ועבירה. מיצ'ל העלה את ראשון לציון ל-95:98, אורלנד ביצע עבירה על אסנטי ושלח אותו לקו 2 שניות לסיום. אסנטי החטיא את הראשונה, קלע את השנייה ובירנבוים ושחקניו ניצחו 96:99.

קלעו לראשון לציון: אייזאה סוואן 28 (6 ריבאונדים, 6 איבודים, 4 אסיסטים), דווין מיטשל 24 (5 ריבאונדים, 6 חטיפות, 10 אסיסטים), יהוא אורלנד 19 (5 מ-11 ל-3), ארון מגי 13, ריימר מורגן 12, ניצן חנוכי 3. דארל טאקר ואייל שולמן שותפו אך לא קלעו.

קלעו לברק נתניה: אלטון בראון 25 (9 מ-11 מהשדה, 9 ריבאונדים), טוני וושהאם 14 (11 ריבאונדים), אדריאן בנקס 12, שמוליק ברנר 11 (8 אסיסטים), טוני יאנגר 9 (8 ריבאונדים), אוריה גור 7, ערן אסנטי 7, רומאו טראוויס 4. אלירן גואטה שותף אך לא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully