וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני יהודה - הפועל תל אביב: גוטמן מבקש רצינות

מאמן האדומים הזהיר את שחקניו מזלזול ביריבה (ד', 20:10, ס' 1): "הליגה לא מחכה לנו". ראלי חולה ובספק גדול, אדרי בהיכון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

מועדון הכדורגל בני יהודה רשם בסוף השבוע החולף ציון דרך מרשים ביותר כאשר הוא חוגג 75 שנים להיווסדו. הכתומים יקוו לתבל את החגיגה עם ניצחון על הפועל תל אביב, דבר שהם התקשו מאוד לעשות בעשור האחרון. רק פעמיים השיגה הקבוצה משכונת התקווה ניצחון על האדומים בליגה בעשור האחרון: ב-2004/5 (0:4) וב-2008/9 (0:3).

מי שיפגוש לראשונה את קבוצתו לשעבר הוא חלוץ הזהובים פיני בלילי, שינסה לנצח את המועדון בו גדל, אותו אהד וממנו יצא לשחק בטורקיה. גם עבור המאמן דרור קשטן, שהוביל את האדומים בתחילת העשור הקודם לשעתם היפה, זה יהיה מפגש שתמיד מייצר קצת סנטימנט.

דלה איינוגבה וכפיר אדרי הם היחידים בבני יהודה שפתחו בהרכב בכל 13 המשחקים בליגה. וינסנט אניימה וערן זהבי הם היחידים שעשו אותו הדבר בצד האדום.

הפועל תל אביב מובילה את טבלת ניסיונות ההבקעה בליגה עם 195 נסיונות, ממוצע של 15 ניסיונות למשחק. שתי הקבוצות מרבות להבקיע בשליש האחרון של המשחק. בני יהודה עשתה זאת שמונה פעמים, כשהאדומים עם מאזן גבוה יותר של 12 שערים בין הדקות ה-60 ל-90.

הפעם האחרונה שמשחק של הפועל תל אביב נדחה בשל הגשם היה מול הפועל עכו, כאשר במשחק החוזר האדומים חזרו עם נקודה בלבד.

מפתחות והכנות

בני יהודה:

דרור קשטן צפוי לתת קרדיט לאותו הרכב שפתח במשחק שהופסק בעקבות המבול. עוז ראלי, שתוכנן לפתוח כמגן שמאלי במקום כפיר אדרי, הגיע למגרש חולה והוא בספק גדול למשחק, כך שאדרי עשוי לעלות בכל זאת. קסטוטיס איבשקביצ'יוס חוזר להרכב אחרי שלא שיחק בשבוע שעבר נגד מכבי תל אביב בשל צבירת כרטיסים צהובים. אסי בלדוט, שפתח העונה בהרכב רק פעם אחת נגד הפועל חיפה, יקבל את חולצת ההרכב ויתופקד בצד שמאל של הקישור, כאשר פיני בלילי ואיליה יברויאן ישתפו פעולה יחד בחוד. פדרו גלבאן עדיין לא התאושש מהפציעה בשריר הארבע ראשי ברגלו ולא יהיה בסגל. חסן אבו זייד ייעדר בשל צבירת חמישה כרטיסים צהובים.

באסיפה הטקטית לקראת המשחק הקרין המאמן לשחקניו קטעים מההפסד למכבי תל אביב במחזור שעבר. לקראת המשחק נגד האדומים אמר קשטן לשחקניו בין היתר: "אין יותר מדי מה להגיד לקראת משחק כזה, עדיף שנתחיל לדבר במגרש". אוהדי הקבוצה שיציגו את ספח הכרטיס מהמשחק ביום ראשון יקבלו כרטיס חינם בקופות האצטדיון. גם מנויי בני יהודה, שיציגו מנוי מנוקב, יוכלו להיכנס.

הפועל תל אביב:

אחרי האימון המסכם בשבת למשחק בראשון, ערכו האדומים שוב אימון מסכם. בניגוד לשבת, אלי גוטמן לא ערך אסיפת קבוצה, אבל כינס את השחקנים על הדשא לשיחה קצרה, ואמר להם: "הליגה לא מחכה לנו. אני רוצה שתגיעו עם מלוא הרצינות ומחויבות ובלי צחוקים למשחק. צפוי לנו משחק קשה מאוד מול יריבה טובה ואני רוצה שתנוחו היום ותגיעו רעננים למשחק".

מעבר לדברים, גוטמן מתלבט האם לתת לאביחי ידין מנוחה. בסיום האימון, ידין התלונן על כאבים בברכו ובקרסולו זכר לפציעות קודמות העונה. אם אכן יחליט גוטמן לתת לקשר לנוח יהיה זה סלים טועמה שיעלה בהרכב על חשבונו של ידין, וערן זהבי יוסט למרכז הקישור לצדו של שי אבוטבול. גוטמן גם תירגל באימון מערך של חמישה קשרים ללא טוטו תמוז בהרכב כשבן שהר תופקד כחלוץ יחיד יחד עם ערן זהבי מתחתיו כשטועמה, ורמוט, ידין ואבוטבול משלימים את חוליית הקישור.

כפי שכבר הסתמן בשבוע שעבר, וינסנט אניימה ככל הנראה יעדיף לסיים את החוזה שלו הקיים בהפועל עד תום העונה ואז יעדיף לחפש קבוצה שתקלוט אותו כשחקן חופשי מאשר להמתין להצעות בינואר הקרוב. אניימה כבר הדגיש בפני הנהלת הפועל כי אלה הם כוונתיו, אולם אם תגיע הצעה אטרקטיבית לשוער ממועדון גדול באירופה שירצה אותו כשוער ראשון כבר בינואר, רק במקרה הזה יעדיף לעזוב את הפועל בחודש הבא ולסיים את העונה באדום.

יעמדו למבחן

בני יהודה: פיני בלילי

מאזנו המאכזב של החלוץ עומד לעת עתה על שער ליגה בודד. מעניין יהיה לראות את בלילי מתפקד במפגש הפיקנטי נגד האקסית המיתולוגית, ומול הקהל של הפועל שליווה אותו שנים רבות במדי האדומים. בלילי הנמרץ יכול לסחוף אחריו את בני יהודה לניצחון שאם יגיע, עשוי להיות אבן דרך עבור הקבוצה.

הפועל תל אביב: ערן זהבי

בשבוע שעבר זהבי היה בשיאו ורשם אולי את הרגע הגדול שלו בקריירה עם שער במספרת מופלאה מול ליון. כבר ביום ראשון הוכיח זהבי שהוא לא מתכוון להתרפק על השער הנהדר שלו, וגם בליגה הוא מגיע לעבוד. ביום רביעי שוב יעמוד הקשר למבחן ובהפועל מקווים כי זהבי ממש לא ינוח על זרי הדפנה וימשיך לעשות את ההתקדמות המטורפת שלו גם בדרבי הקטן.

הרכבים משוערים

בני יהודה: דלה איינוגבה, איציק עזוז, איבן גארידו, אביב חדד, עוז ראלי (כפיר אדרי), קסטוטיס איבשקביצ'יוס, לירוי צעירי, אסי בלדוט, משה ביטון, פיני בלילי, איליה יברויאן.

הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, דני בונדר, דגלאס דה סילבה, ביוואן פרנסמן, דדי בן דיין, שי אבוטבול, ערן זהבי, גיל ורמוט, סלים טועמה (אביחי ידין), בן שהר, טוטו תמוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully