וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבוקסיס: "חששנו לסיים את הקמפיין כמו מכבי חיפה"

החששות ("אנשים במועדון התעסקו אם נכבוש"), נקודת המפנה ("השיפור במשחק ההגנה") והרעב ("המטרה לחזור בעונה הבאה"). יוסי אבוקסיס מסכם את קמפיין האלופות של הפועל תל אביב

יוסי אבוקסיס עבר דבר או שניים עם הפועל תל אביב באירופה. כשחקן, למספר 8 באדום היה חלק גדול בקמפיין הבלתי נשכח שהסתיים ברבע גמר גביע אופ"א בעונת 2001/2 וכלל הצגות מול צ'לסי, לוקומוטיב מוסקבה ופארמה. לפני שלוש שנים, עמד אבוקסיס על הקווים כמאמן זמני, כשהפועל תל אביב הדהימה את חטאפה עם 1:2 במדריד. מאז, הוא עובד בצמוד לאלי גוטמן ויחד השניים סחפו את הקבוצה להישגים עם דאבל, קמפיין מופלא בליגה האירופית אשתקד ועוד קמפיין נהדר בבכורה של האדומים בליגת האלופות.

לכן כשמדברים על הפועל תל אביב באירופה, אין מתאים מאבוקסיס לעשות את הסיכום להופעה הראשונה של האדומים במפעל היוקרתי ביבשת: "אני חושב שהפועל הנוכחית היא אחת הקבוצות הכי טובות בכל הזמנים בכדורגל הישראלי, ובסך הכל יצאנו עם תחושות מאוד טובות מהקמפיין הזה. אנחנו בהחלט יכולים להיות גאים על ההופעה שלנו בליגת האלופות", אמר עוזר המאמן בראיון לוואלה! ספורט כשעה לאחר שהאדומים שבו מצרפת, שם השיגו את הנקודה החמישית שלהם בשלב הבתים והיו רחוקים שתי דקות מניצחון שהיה משאיר את העונה האירופית בחיים.

יוסי אבוקסיס עוזר מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"כל קבוצה מגיעה בשיא הטירוף לכל משחק וזה באמת מה שמבדיל בין הליגה האירופית לליגת האלופות". אבוקסיס/ברני ארדוב

"לכולנו היה ברור מהתחלה שזה הולך להיות הרבה יותר קשה מהעונה שעברה, כי עם כל הכבוד לליגה האירופית, ליגת האלופות הרבה יותר קשה וציפינו לזה", התייחס אבוקסיס להשוואה בין המפעלים. "לקח לנו שני משחקים ללמוד את הליגה הזו יותר והבנו מה שאנחנו צריכים לעשות תוך כדי המשחקים הראשונים. אין ספק שבמפעל הזה יש קבוצות הרבה יותר טובות והן גם מתכוננות למשחקים בשיא הרצינות. אם בליגה האירופית קבוצות לפעמים מרשות לעצמן לתת קצת לשחקנים לנוח, ובמשחקים מולנו בעונה שעברה נתנו לשחקן כזה או אחר מנוחה, בצ'מפיונס אין דבר כזה. כל קבוצה מגיעה בשיא הטירוף לכל משחק וזה באמת מה שמבדיל בין הליגה האירופית לליגת האלופות".

לצד הדברים הללו, קיימת עדיין תחושת פספוס אצלכם?

"התחלנו את הקמפיין בצורה לא כל כך טובה עם שלושה הפסדים, אבל ידענו להפיק לקחים בסיבוב השני. בכל המשחקים הראשונים ספגנו שערים ממש בהתחלה וזה לא אפשר להיכנס לאותם משחקים בצורה טובה. הפנמנו את אותן טעויות וידענו ולמנוע אותן בשלושת המשחקים האחרונים. בסופו של דבר, אנחנו יוצאים מהקמפיין הזה בתחושה טובה עם קצת טעם של פספוס בגלל שבנפיקה הפסידו אתמול. אם הם היו מנצחים, אף אחד לא היה מדבר על פספוס, אבל זה הכדורגל. אנחנו תמיד שואפים ליותר ורוצים להצליח ולכן תחושת הפספוס מלווה אותנו".

חששתם שהקמפיין שלכם יהיה גרוע כמו של מכבי חיפה בעונה שעברה?

"האמת היא שכן, ואני אשקר אם אגיד שלא חשבנו על זה. בתחילת הקמפיין כבר היו כאלה שהתעסקו אם נכבוש או לא והדברים האלה ישבו בראש אצל האנשים במועדון. אני תמיד האמנתי שנשיג נקודות. לא ידעתי כמה נצבור, אבל ידעתי שנשיג אותן, במיוחד כשהמשחקים התקיימו בבלומפילד. יחד עם זאת, כדורגל זה משחק לא צפוי. עובדה שאתה יכול לתת משחק טוב מול שאלקה בבית ולא להצליח לנצח ואחר כך לשחק הרבה פחות טוב מול בנפיקה ולנצח 0:3. בכדורגל אתה יכול להפסיד במשחק כזה שמגיע לך יותר ולנצח במשחק אחר שלא מגיע , אבל בסופו של דבר אם אתה מציג יכולת טובה זה מתאזן".

שוער הפועל תל אביב, וינסנט אניימה. ברני ארדוב
עד הרגע הזה, בהפועל חששו לסיים קמפיין עם אפס שערים. אניימה כובש/ברני ארדוב

איפה הייתה נקודת המפנה?

"הנקודה הכי חשובה ששמנו עליה דגש היא משחק ההגנה שלנו, שם בעצם חל השיפור הגדול מבחינתנו. אם בסיבוב הראשון, כמו שאמרתי, ספגנו שערים בדקות הראשונות אז במשחקים האחרונים שחקנים באו עם יותר ריכוז בעיקר בחלק הראשון של המשחק. כולם ראו שאם אתה מגיע כאנדרדוג מול קבוצות כאלה והם לא כובשות בהתחלה, אז הן מתחילות להילחץ. זה מה שעבד גם בליון וגם במשחק מול בנפיקה. ככה מצליחים להגיע לסיטואציה שאפשר לכבוש במצב נייח ולהלחיץ עוד יותר את היריבה. בשורה תחתונה, השמירה הטובה הפכה את הקמפיין שלנו בסיבוב השני".

חשבתם לשנות את המערך?

"האמת שלא כי הקבוצה הזו בנויה לשחק 2-4-4. אני לא חושב שזה היה נכון לפרק את המערך הזה כי הקבוצה כבר שנה שלישית משחקת באותה שיטת משחק ולבוא ולהתחיל לעשות שינויים במערך לא היה מספק את הפתרון. זה היה יותר עניין של ריכוז בעיקר במשחק ההגנה של כולם וזה מה שעזר לנו במשחקים האחרונים".

מיראלם פיאניץ' שחקן ליון (ימין) מול גילי ורמוט שחקן הפועל תל אביב. Laurent Cipriani, AP
"הריכוז במשחק ההגנה של כולם עזר לנו במשחקים האחרונים". ורמוט ובונדר סוגרים היטב/AP, Laurent Cipriani

אתה מרגיש שהשחקנים עשו עוד קפיצת מדרגה לעומת העונה שעברה?

"מהבחינה הזו עדיין קשה לסכם ורק בסוף העונה נוכל לדעת באמת אם השחקנים אכן עשו קפיצת מדרגה. נכון, אי אפשר להתעלם מערן זהבי שממשיך את התנופה שלו ויודע לתת את השערים המכריעים, החשובים והיפים, אבל עוד פעם, זה לא שווה אם לא תהיה לזה המשכיות. כל הזמן אני אומר לו שתמיד יש את המשחק הבא ועל זה הוא צריך לחשוב. לא על מה שהיה".

חוששים מעזיבת שחקנים בינואר?

"אלו דברים שאני לא יכול לענות עליהם כי הם לא תלויים בי. אנחנו חושבים על הכל ומחפשים אלטרנטיבות לכל תרחיש, אבל נשמח לא להשתמש באף אחת מהן ושכולם יישארו אתנו כי הקבוצה היא קבוצה מצוינת. עכשיו אנחנו נצטרך לעשות סוויץ' בראש לקראת המשך העונה בליגה ובגביע. נכון שהוכחנו כמעט הכל בכדורגל הישראלי, אבל למדתי בכדורגל שכל הזמן חובת ההוכחה עליך. ברור שאם במשחק הבא לא נהיה טובים או מישהו מהשחקנים לא יהיה טוב, מיד נספוג ביקורת ואת זה שחקן כדורגל צריך לשנן ותמיד לדעת".

שחקני הפועל תל אביב חוגגים. קובי אליהו
"נכון שהוכחנו כמעט הכל בכדורגל הישראלי, אבל למדתי בכדורגל שכל הזמן חובת ההוכחה עליך". הפועל חוגגת מול בנפיקה/קובי אליהו

איך מביאים את אותם שחקנים לשיאים חדשים, הרי הסגל לא ממש השתנה מהעונה שעברה?

"קודם כל מדובר בעבודה מנטאלית בלתי פוסקת. אנחנו מתכוננים לכל משחק בצורה הכי טובה וזה בא לידי ביטוי בכל דבר ובכל אימון. עכשיו נשארו לנו הליגה והגביע ונצטרך לעבוד פי שתיים יותר חזק בשביל לעשות את הסוויץ' הזה בראש ולחשוב איך מתרכזים בדבר העיקרי כדי שבעונה הבאה נגיע שוב לליגת האלופות. החוויה הזו פתחה לכולנו את התיאבון והמטרה היא שוב להגיע לשם. ואם אנחנו באמת רוצים להיות שם, נצטרך להגיע מחויבים לכל משחק בליגה כמו שהגענו למשחקים בליגת האלופות".

לסיום, איזה רגע היה הכי מיוחד עבורך בחוויה הזו?

"הייתי אומר בנפיקה כי ניצחנו 0:3, אבל המשחק לא היה ברמה גבוהה ואם אני צריך רגע אחד אז זה היה השער של זהבי בצרפת. זה באמת הרגע הכי יפה שהיה בליגת האלופות".

יוסי אבוקסיס עוזר מאמן הפועל תל אביב עם ערן זהבי. ברני ארדוב
האיש שאחראי על הרגע היפה של הפועל באלופות. אבוקסיס עם זהבי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully