וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלבום השנה

8.12.2010 / 12:26

מהשלושער של לאלה במוקדמות, דרך הכיפה של שכטר ועד הניצחון ההיסטורי על בנפיקה. המסע האירופי של הפועל תל אביב בתמונות

ניצחון כפול על ז'לייזניצ'אר

את הדרך הארוכה לליגת האלופות החלה הדאבליסטית אי שם באמצע חודש יולי, פחות מחודשיים אחרי הזכייה הדרמטית באליפות. עם סגל כמעט זהה לזה שחגג בטדי, בתוספת יוסי שבחון ועדיין ללא בן שהר, הפועל תל אביב נהנתה משלושער של מהראן לאלה ושער ושני בישולים של שבחון בדרך לניצחון קליל 0:5 על ז'לייזניצ'אר בסיבוב המוקדמות השני. "לא חלמתי על פתיחה כזו", הודה אז אלי גוטמן, שראה את דגלאס דה סילבה מכריע את הגומלין בבוסניה. מי זוכר שבין הקורות עמד אז גליל בן שנן?

ניצחון על אקטובה

לשמחתה של הפועל תל אביב, ההפסד היחיד שלה בשלבי המוקדמות כלל לא שודר בישראל. האדומים ספגו, כנראה, מפנדל בעקבות נגיעת יד של דה סילבה, ונזקקו, כך על פי השמועות, להתעלות של אניימה, שחזר לשער ומנע הפסד גבוה יותר מ-1:0 בקזחסטן. שחקני האלופה הבטיחו להכריע את המפגש בבלומפילד, וכך אכן עשו. אקטובה חששה מהחום הישראלי, ואיתי שכטר ניצל זאת כדי להתעלל בשחקני ההגנה שלה ולבשל פעמיים, כולל לשער הבכורה של שהר (אז עדיין סהר) בניצחון 1:3.

ניצחון על רד בול זלצבורג

ביצי ההגרלה של אופ"א המשיכו להאיר פנים להפועל תל אביב והעניקו לה הגרלה זהה לזו שקיבלה מכבי חיפה. כבר באוסטריה הבהירו האדומים מי הקבוצה שתעשה לה כנפיים לשלב הבתים. שכטר השאיר אבק להגנת זלצבורג הכבדה, סידר לאניימה פנדל וכבש את השלישי, כשבתווך גם שהר חגג והפועל יצאה עם 2:3 נפלא. ניצחון ממנו כולם יזכרו את שכטר שולף כיפה ומודה לאלוהים במרכז המגרש. בגומלין כבר היו 14 אלף כיפות וערן זהבי אחד, שקבע 1:1 ושלח את הפועל תל אביב לראשונה בתולדותיה לשלב הבתים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הפסד לבנפיקה בשלב הבתים

"הגרלה מגעילה, איכס", כך הגיבו שחקני הפועל תל אביב להגרלת הבתים. הם לא קיבלו יריבות מהדרג הראשון שהיו לפחות מעשירות את קופת המועדון, אלא קבוצות חזקות ומנוסות בדמות ליון, שאלקה ובנפיקה. מוני הראל עוד הרשה לעצמו לפנטז על רבע הגמר ברגעי האופוריה שאפפו את המועדון, אך גם האמירה הזו נשכחה נוכח הפרסומים על מחלוקת חריפה בין הראל לבעלים הנוסף, אלי טביב. הבעיות הללו לא סייעו לקבוצה בליסבון, שם הפסידה 2:0 לבנפיקה, למרות הופעת בכורה טובה. הנקמה עוד תגיע.

הפסד ביתי לליון

ערב שמחת תורה, בלומפילד לבש חג וקיבל את פניה של ליון, סגנית אלופת צרפת שהגיעה בעיצומו של משבר מקצועי גדול. הפועל תל אביב חוותה מספר ימים לפני כן הפסד בליגה מול עירוני קרית שמונה, אך בקבוצה האמינו כי בלומפילד, שאושר לאירוח על ידי אופ"א ברגע האחרון, יעשה את ההבדל. זה לא באמת הספיק מול ליון ורגל שמאל האימתנית של מישל באסטוס, אבל לפחות אניימה כבש מהנקודה הלבנה בהפסד 3:1 והבטיח כי סיפור מכבי חיפה לא יחזור. עוד הופעה סימפטית, עוד הפסד.

הפסד בגרמניה לשאלקה

המפגש עם שאלקה בפלטינס ארינה לא היה סתם עוד משחק בליגת האלופות. זה היה הערב בו שחקני הפועל תל אביב נלחמו בכל כוחם. על החולצה של ראול. החלוץ האגדי שמר את החולצה אצלו ונתן הצגה אדירה עם צמד שהעלה אותו לראש טבלת המבקיעים בליגת האלופות. הפועל תל אביב שוב הפסידה 3:1 והוציאה עוד קבוצה ממשבר, אך גרף ההתקדמות המשיך לעלות. אחרי הפנדל של אניימה לרשת ליון, הגיע שער השדה הראשון מדרדל'ה של שכטר. זהו, שכר הלימוד שולם. הגיע הזמן לקחת נקודות.

נקודה ראשונה מול שאלקה

הגרמנים באו לגומלין בבלומפילד עמוסי צרות מהליגה, ומראש הודיעו שתיקו לחלוטין יספק אותם. השוער מנואל נוייר דאג שזה אכן מה שיקרה ושמר על 0:0. טוטו תמוז תפס מקום בהרכב בהיעדרו של שכטר הפצוע, שי אבוטבול ניהל את המשחק ביד רמה, ורק חוסר מזל מנע מהפועל תל אביב ניצחון ראשון. אחרי שתחושת ההחמצה התפוגגה, גוטמן ושחקניו התגאו בנקודה ראשונה שזקפה את קומתו של הכדורגל הישראלי, ובאדיר זכה להחליף חולצות עם ראול. כמה מטרים מהם, נראה פליקס מגאת נושם לרווחה.

ניצחון היסטורי על בנפיקה

אחרי סיבוב ראשון שכולו הפסדים, סימנו בהפועל תל אביב את משחק הבית מול בנפיקה כזה בו יושג הניצחון המיוחל. אז בנפיקה הרכה שברה שיאים בהחזקת כדור ובקרנות, אך הפועל ענתה לה בתצוגה הגנתית מרשימה וב-0:3 תוצרת זהבי (צמד) ודה סילבה, שקבעו ניצחון ראשון לישראל בליגת האלופות מאז 2004. במשחק הזה, דווקא כשהקבוצה שלו עסקה בעיקר במגננה והייתה רחוקה מלהבריק, גוטמן הוכיח כי התאים את עצמו ואת שחקניו לליגת האלופות. פרץ השמחה אמר את הכל. הקמפיין לא נכשל.

סוגרים קמפיין מול ליון

למחזור האחרון של שלב הבתים הופיעה הפועל תל אביב עם סיכוי קלוש לתפוס מקום בליגה האירופית, ויצאה עם הרבה כבוד וכרטיס שחמק מידיה ממש ברגע האחרון. הקמפיין האדום הסתיים עם תיקו בצרפת ושער מרהיב של ערן זהבי במספרת אומנותית. האדומים סוגרים סיבוב שלם ללא הפסד, אך נפרדים מאירופה. עכשיו, כדבר הקלישאה החבוטה, כל הריכוז יופנה לליגה, שהיא הלחם והחמאה. החוויה הסתיימה, הגיע הזמן לדבר האמיתי. האם הרושם החיובי שהותירה יוביל את הפועל להיות הראשונה שזוכה באליפות לאחר קמפיין באלופות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully