וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות בקטאר: "יש לנו פגישה עם ההיסטוריה"

דובר ההצעה הקטארית, שקיבלה את אירוח מונדיאל 2022: "פיפ"א אמיצה". ארשבין: "המונדיאל שלנו יהיה הטוב אי פעם"

אוהדים קטארים חוגגים את בחירת המדינה לארח את מונדיאל 2022. רויטרס
חגיגה גדולה, ובצדק, בקטאר/רויטרס

רחובות קטאר הוצפו שמחה עצומה הערב (חמישי), לאחר שהוכרז כי המדינה גברה על ארצות הברית, אוסטרליה, יפן ודרום קוריאה ותזכה לארח את מונדיאל 2022, ובכך תהיה המדינה הקטנה בהיסטוריה שמארחת גביע עולמי. דובר ההצעה שהעמידו הקטארים, שייח מוחמד בין חמאד אל תאני, שיבח את פיפ"א על שבחרו במדינתו למרות מזג האווויר הלוהט בקיץ.

"כפי שאתם בוודאי זוכרים, היו הרבה טורנירים במדינות עם אקלים דומה לזה של קטאר, אבל בגלל הנחות דעת שגויות, היה קשה להוכיח אחרת על במת העולם. בהתחלה אנשים ביטלו אותנו, את ההצעה הלא קונבנציונלית שלנו, ואף אחד לא נתן לנו סיכוי לזכות".

"נעשה את העבודה עם הרבה תשוקה, ונוודא שזו תהיה אבן דרך בהיסטוריה של המזרח התיכון ופיפ"א", הוסיף הדובר הקטארי. "זוהי הצהרת אמון ונאמנות למשחק, ובשם מיליוני אנשים במזרח התיכון אני רוצה להודות לפיפ"א על שהאמינו בנו, ועל כך שיש להם חזון כל כך אמיץ. אני מבטיח שלא נאכזב אתכם, וכעת קבעו לנו פגישה עם ההיסטוריה".

רוסיה באקסטזה

גם ברוסיה יחגגו אל תוך הלילה, וכך גם בשבע השנים הקרובות, כאשר המדינה ממזרח אירופה זכתה לארח את מונדיאל 2018, והועדפה של אנגליה, ספרד ופרטוגל (במשותף) והולנד ובלגיה (במשותף).

ראש ממשלת רוסיה ומי שנחשב לחבר קרוב של ספ בלאטר, ולדימיר פוטין, לא הגיע מחשש שהצעתה של רוסיה לא תהיה הנבחרת. "ההחלטה הזו מוכיחה שבוטחים ברוסיה. זה מגיע לנו, וזה יהיה אירוע מהרמה הגבוהה ביותר" אמר פוטין לאחר מכן, כשבחר בכל זאת לעשות את דרכו לציריך כדי להודות לאנשי פיפ"א.

"אנחנו אוהבים כדורגל ברוסיה, מבינים כדורגל, ויש לנו את כל מה שצריך כדי להבטיח שנארח את מונדיאל 2018 בצורה מאוד, מאוד ראויה", הוסיף פוטין. "כמובן שיש לנו עוד הרבה עבודה - אצטיודנים, נמלי תעופה, מלונות, דרכים - אבל זהו האתגר".

סגן ראש הממשלה של רוסיה, איגור שובאלוב, הסתפק בדברים קצרים אחרי שעלה על הבמה, ואמר: "בטחתם בנו ואני יכול להבטיח שלא תצטערו. בואו נעשה היסטוריה ביחד". שר האוצר אלכסיי קודרין הבטיח: "נבזבז הרבה פחות ממה שכולם חושבים. יש לנו תכנית ברורה".

כוכב נבחרת רוסיה, אנדרי ארשבין, אמר בראיון לאתר פיפ"א: "אני מאוד מרוצה, זה יהיה ענק. אף אחד לא מבין מה זה אומר למדינה שלנו, אנשים יבינו רק אחרי 2018. אני מאמין שזה יהיה המונדיאל הכי טוב בהיסטוריה, מכיוון שרוסים מאוד אוהבים לארח, ואני מקווה שזה גם ישנה את הדרך בה אירופה והעולם מסתכלים על רוסיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

איפה ההבטחות שקיבלה אנגליה?

בעוד שרוסיה וקטאר היו המדינות השמחות ביותר בעולם הערב (חמישי), לאחר שזכו לארח את מונדיאל 2018 ו-2022 בהתאמה, שאר המתמודדות המאוכזבות מנסות להמשיך הלאה. שלא במפתיע, נדמה כאילו המדינה המאוכזבת ביותר היא אנגליה. קצת כמו במונדיאל עצמם, הבריטים הגיעו עם הרבה ביטחון וציפיות, רק כדי לשוב לביתם שבורים. אנגליה קיבלה שני קולות בלבד - אחד מהם של סגן נשיא פיפ"א, האנגלי ג'ף תומפסון - ועפה לאחר סיבוב ההצבעה הראשון.

אוהדים אנגלים מאוכזבים אחרי שהבינו שאנגליה לא תארח את מונדיאל 2018. רויטרס
אולי בעתיד, חבר'ה, אולי בעתיד/רויטרס

תומפסון היה מאוכזב במיוחד מכיוון שקיבל הבטחות ממספר מצביעים שונים, שהופרו. "אני לא מאמין שזה קרה, וכמובן שאני מאוד, מאוד מתוסכל. הקולות שהובטחו לנו כמובן לא יושמו, ומעולם לא האמנתי שנעוף כבר בסיבוב הראשון", אמר תומפסון.

דייויד בקהאם, שהיווה חלק גדול מהצוות שאנגליה שלחה להגרלה, הוסיף: "אני חושב שעשינו כל מה שהיינו יכולים. לא היינו מסוגלים להעמיד הצעה טובה יותר. אנחנו מאוכזבים, אבל מאחלים לקטאר ורוסיה הצלחה".

הנסיך וויליאם המשיך בקו של בקהאם, והוסיף: "אני מברך את רוסיה ובטוח שזה יהיה גביע עולמי טוב מאוד. החבר'ה שלנו די מאוכזבים כרגע, אבל אני מאוד גאה בהם. כואב לי על האוהדים באנגליה, אבל עשינו כל מה שאנחנו יכולים - ניהלנו קמפיין מקצועי וביצענו עבודה פשוט פנטסטית".

ראש ממשלת אנגליה, דייויד קמרון, שבילה את היומיים האחרונים בציריך, סיכם: "זה מעציב בצורה בלתי רגילה. לא חוויתי גביע עולמי באנגליה בחיי, ומאוד קיוויתי שנוכל לשנות את זה, אבל כנראה שלא הפעם. אני חושב שההצעה שלנו היתה הכי חזקה מבחינה שיווקית, אבל כנראה שזה לא מספיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully