וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוח המונדיאל: רוסיה ב-2018, קטאר ב-2022

פיפ”א העניקה לרוסים את זכות האירוח של המונדיאל בעוד שמונה שנים, קטאר אחריה. לשתיהן זו פעם ראשונה בהיסטוריה

עולם הכדורגל המתין בציפייה דרוכה, שועי עולם עשו דרכם לציריך על מנת לנסות ולהשפיע על 22 חברי הוועד הפועל של פיפ"א (שניים הודחו בגלל חשיפת פרשת השחיתות) ושחקני עבר נקראו כדי לספר על חשיבות אירוח המונדיאלים במדינתם. היום (חמישי) נפלו ההכרעות. רוסיה, המדינה הגדולה בעולם, היא הזוכה באירוח מונדיאל 2018, בעוד קטאר תהיה זו שתארח ב-2022. עבור שתי המדינות מדובר במונדיאל הראשון שייערך על אדמתן.

"אנחנו מגיעים למחוזות חדשים", אמר נשיא פיפ"א ספ בלאטר, שהכריז לראשונה בתולדות הארגון על שתי מארחות בו זמנית. "המונדיאל מעולם לא הגיע לרוסיה או למזרח אירופה, וגם המזרח התיכון והעולם הערבי ציפו לכך במשך זמן רב אז אני מאושר".

רוסיה ב-2018

על המונדיאל בעוד שמונה שנים, שיחזור לאירופה לראשונה מאז גרמניה 2006, התחרתה רוסיה עם אנגליה, ספרד ופורטוגל (יחד) והולנד ובלגיה (יחד). הרוסים, שהיו הפייבוריטים על פי כל סוכנויות ההימורים, הם אלה שנבחרו לארח לראשונה בהיסטוריה שלהם את הגביע העולמי. רוסיה לא אירחה אירוע ספורטיבי גדול מאז האולימפיאדה ב-1980, ותוכל להתכונן למונדיאל בעזרת אירוח אולימפיאדת החורף בסוצ'י ב-2014.

ראש ממשלת רוסיה ומי שנחשב לחבר קרוב של ספ בלאטר, ולדימיר פוטין, לא הגיע מחשש שהצעתה של רוסיה לא תהיה הנבחרת. "ההחלטה הזו מוכיחה שבוטחים ברוסיה", אמר פוטין לאחר מכן, כשבחר בכל זאת לעשות את דרכו לציריך כדי להודות לאנשי פיפ"א. הנשיא דמיטרי מדבדב צייץ בטוויטר שלו: "הידד! ניצחון".

סגן ראש הממשלה של רוסיה, איגור שובאלוב, הסתפק בדברים קצרים אחרי שעלה על הבמה, ואמר: "בטחתם בנו ואני יכול להבטיח שלא תצטערו. בואו נעשה היסטוריה ביחד". שר האוצר אלכסיי קודרין הבטיח: "נבזבז הרבה פחות ממה שכולם חושבים. יש לנו תכנית ברורה".

ההצעה הרוסית כללה 16 אצטדיונים שחולקו לחמישה אזורים. העיר היחידה בהצעה המקורית שנמצאת מעבר להרי אורל, כלומר מעבר לגבול הפיזי של אירופה ואסיה, היא יקטרינבורג. כמו כן בהצעה גם אצטדיון במובלעת הרוסית קליניגרד, שלמעשה נמצאת בין ליטא לפולין וכלל לא גובלת ברוסיה. עוד בהצעה: שלושה אצטדיונים במוסקבה, סט. פטרסבורג, פודולסק, קאזאן, נובוגרד, ירוסלבאל, סמארה, וולגוגרד, סראנסק, קרסנודאר, רוסטוב וסוצ'י.

קטאר ב-2022

על זכות האירוח של מונדיאל 2022 התחרו יחד עם המנצחת קטאר גם ארצות הברית, אוסטרליה, יפן ודרום קוריאה. גם כאן הפייבוריטית הברורה לאורך הדרך הייתה זו שלקחה את כל הקופה. נבחרת קטאר מעולם לא העפילה למונדיאל והאצטדיונים בהם צפויים להתקיים המשחקים יהיו ברדיוס של 30 קילומטרים בלבד.

במדינה העשירה מהמפרץ הפרסי, שאירחה בשנים האחרונים אירועי ספורט רבים, מתכננים לבנות לפחות שמונה אצטדיונים נוספים לקראת הטורניר. יו"ר ההצעה הקטארית, שייח' מוחמד בין חאמד אל תאני הודה לאנשי פיפ"א: "תודה שתמכתם בנו והפצתם את המשחק למקומות חדשים. "תהיו גאים בנו ובכל המזרח התיכון".

חלק מההצעה הקטארית, שנבחרה בסופו של דבר, היה האצטדיונים החדישים שיצוידו במערכת חדישה של מיזוג וזאת בגלל שבקיץ המעלות במדינה הקטנה מטפסות ל-40 ואף יותר מזה. בפני הוועדה המארגנת הקטארית גם עמדו מספר סוגיות שנזקקו לפתרון והם הצהירו שבמידה שישראל תעלה לטורניר היא לא תתקל בבעיות לשחק במדינה וכן שתותר מכירת אלכוהול בזמן המשחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully