וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא הבושה: סיכום המחזור בליגת העל בכדורסל

2.11.2010 / 11:54

בצורת ההתנהלות מול נעימי, הפועל ירושלים שברה אפילו את שיאי הביזיון של עצמה. אור שקדי סוגר מחזור כדורסל

1. את הבושה הם השאירו בקסטל

רוב אנשי הכדורסל הישראלי באמת נדהמו אחרי המשחק בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים ביום ראשון האחרון. ההפרש, היכולת החלשה של האדומים, המשחק הלא מובן, והרמה המזעזעת של השיפוט - מאלו איש לא נפל. אך הצורה בה נהגו ראשי ירושלים ביובל נעימי זעזעה – לא פחות - לא מעט אנשים, "אני 30 שנה בענף ואף פעם לא ראיתי דבר כזה", אמר אחד מהעסקנים הבכירים בכדורסל יום לאחר המקרה, "דקות ספורות אחרי משחק מתברר שקבוצה לוקחת לשחקן מוצרי חשמל מהבית לפני המשחק".

על ההתנהלות של הנהלת הפועל ירושלים כלפי מאמנים - הזלזול בהם, הדרך בה הם נבחרים והצורה בה מונחתים עליהם שחקנים – כבר נכתב ונאמר רבות. הפעם בירושלים עברו למצב של מלחמה אישית עם שחקן. נעימי, התוצר המוצלח ביותר שיצא ממחלקת הנוער הירושלמית בעשור האחרון, חטא בכך שרצה לעזוב בקיץ לאיטליה, ובירושלים לא רצו לשחררו, לפחות לא תמורת הסכומים שהוצעו להם. התוצאה: וויל סולומון הגיע כדי לנגוס בתפקוד שלו, תפקיד הקפטן נשלל ממנו ומספר הדקות שהוא קיבל במשחקים משמעותיים הפך לזניח.

"אין שחקן יכול היה לתפקד במצב כזה?", מתייחס אחד משחקני נבחרת ישראל לסיטואציה אליה נקלע חברו למדים הלאומיים. נעימי הפך בשנה האחרונה לאחד מהישראלים הטובים בליגת העל ובקיץ גם התבלט בנבחרת. יש שיגידו שהוא בין השחקנים הישראלים האחרונים ששווה לקנות כרטיס כדי לצפות בהם.

בירושלים טוענים כי נעימי היה זה שתיאם עם המובילים את היום שבהם הם אמורים לקחת את המוצרים, אך בפועל אין זה משנה. מה עושה הקבוצה ששואפת להיות הקבוצה מספר 2 בכדורסל הישראלי? מבזה את השחקן הכי מוכשר שלה, גורמת לו להיות מסכן, ובסוף גם מאשימה אותו. אם דני קליין לא רוצה את גיסו בקבוצה, הוא יכול לשחרר אותו, אך בטוח שלא לעשות ממנו צחוק. טוב יעשו ירושלים ונעימי אם יחתמו את הסיפור בסיום דרכו של השחקן בקבוצה עוד השבוע, ויחסכו מעצמם את המשך הביזיון.

2. נקודת האור – ראמל בראדלי

בעונה שעברה נתקלה ליגת העל בשני סיפורים אנושיים מרגשים של שחקנים, שגרמו לצופים להתחבר אליהם יותר מאשר ל"שחקן האמריקאי הרגיל שבא לקחת משכורת וללכת הביתה". ג'יימי בקסטר ודנילו פינוק העדיפו יותר מפעם אחת את קבוצתם על פני ילדיהם החולים בבית, נתנו את הכל על המגרש, וקיבלו אהבה מאוהדי עירוני אשקלון וברק נתניה בהתאמה. המקרה של השניים שפך אור חיובי את השחקנים הזרים שמוצגים לרוב כרודפי בצע, שהמשחק הוא עבורם לא הרבה יותר מאמצעי להשגת כסף.

במכבי אשדוד אולי מצאו שחקן נוסף עבורו לא רק הכסף משחק תפקיד. בפיגור שתי נקודות במשחק נגד מכבי ראשון לציון, כשעל השעון תשע שניות לסיום המשחק, נשלח ראמל בראדלי לקו העונשין. עד לאותו רשם בראדלי - בוגר מכללת קנטאקי בה שיתף פעולה עם כוכב ה-NBA רייג'ון רונדו - מחצית שניה נפלאה בה קלע 21 נקודות, כולל שני סלים וירטואוזיים שהחזירו את אשדוד למשחק. בראדלי החטיא זריקה אחת מהקו, ולאחר מכן, בפיגור של שלוש נקודות החטיא שלשה שיכולה הייתה לשלוח את המשחק להארכה. כך שלמרות תצוגה גדולה, הוא ייזכר כמי שבסופו של דבר פספס ניצחון.

במסיבת העיתונאים לאחר המשחק הביע בראדלי צער על ההחטאות, "עדיין היה לי צ'אנס מהקו והחטאתי. זה מאוד מאכזב להפסיד בבית, במיוחד כשרצינו מאוד לנצח", אמר כשבעיניו דמעות. באשדוד מספרים על בחור רציני שמתייחס לכדורסל כאל יותר מעבודה. אותן שניות, בהן שכח את המחצית השנייה המצוינת שלו ובחר דווקא להתנצל על כך שלא הביא ניצחון, מראות על ספורטאי אמיתי ושחקן למופת. שחקנים מהסוג הזה הם אלו שיחזירו לצופים את האמון.

3. התאימו את עצמם לרמת המשחקים

מתחילת העונה מחפשים בליגת העל את אותם משחקים ברמה גבוהה, אלו שימשכו קהל. אלא ששלושת המחזורים הראשונים בישרו דווקא על רמה נמוכה, שיוצרים מתח ועניין כששתי הקבוצות מתחרות מי משחקת רע יותר. לאור היכולת של השחקנים והקבוצות ניתן היה לצפות אולי לנקודת אור מצידם של השופטים, אך עד עכשיו הם דווקא תופסים תפקיד מרכזי ולפעמים מנסים לגנוב יותר מדי את ההצגה. בחלק ממשחקי המחזור האחרון, השיפוט התקרב להיות מוגדר כאבסורד.

באיגוד השופטים העלו העונה מספר שופטים צעירים מהליגה הלאומית לשפוט בליגת העל ולאחד מהם, אלעד לייבוביץ', הייתה השפעה מכרעת במשחק בין בני השרון להפועל חולון. לייבוביץ' לא שרק לעבירה ברורה בשניות הסיום על לי ניילון, מה שאפשר בסופו של דבר לבני השרון לנצח את המשחק. שופט צעיר אחר, עמית בלק, הרחיק במשחק באשדוד את ריימר מורגן מראשון לציון, לאחר תקרית עם שון דניאל - פעולה שנראתה פזיזה מדי. לאחר אותה הרחקה הפך המשחק מכדורסל לבושידו מכוער. ביד אליהו הצליחה שלישיית השופטים בראשות עומר אסתרון, לגרום למשחק להתארך ומספר שריקות שלא קשורות לכדורסל, הוציאו את הצופים מדעתם.

באיגוד השופטים ממשיכים לנקוט בקו אחיד, כזה על פיו כי אין להקפיא שופטים למספר שבועות, בניגוד למשל למתרחש בכדורגל. בפועל, כל עוד אין ביקורת אמיתית על השופטים מלבד ישיבות וכנסים שמקיים האיגוד, נראה כי לפחות כלפי חוץ הוא לא עושה כלום ומשאיר את הצופים והאוהדים עם תחושה של זלזול עמוק. אז מה הפלא שהליגה ממשיכה לצלול ברמת העניין?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

4. מתקנים ראויים למשחק

כל אחד ממאמני ליגת העל שעמד להגיע בעונה שעברה למשחק חוץ בנתניה, הכין את קבוצתו למשחק שונה בעקבות הצפיפות הרבה והחום ששורר באולם בישורון. נתניה ניצלה את התנאים הללו למאזן 2:9 בבית ולהגעה עד לפיינל פור. מנהלת הליגה הודיעה לנתניה כבר אז שאם היא רוצה להמשיך באולמה היא תצטרך לדאוג לשפצו, והשבוע נחנך האולם מחדש. בין החידושים: יציע נוסף, מיזוג אוויר, ובעיקר הרגשה שדברים מתקדמים. בפועל מודים אנשי מכבי חיפה, הצפיפות על הפרקט נשארה, אך לעומת התנאים הקודמים מדובר בשינוי חיובי עצום.

לצד האולם בנתניה ששופץ, גם לאולם הקטן בגן נר נוסף יציע, שבשלב זה סגור עד לסיום העבודות, ורוממה המיושן עובר שיפוץ מסיבי שיהפוך אותו לאחד מהאולמות החדישים והמפוארים בישראל. עם סיום השיפוצים בעונה הבאה, בליגת העל יהיו שבעה אולמות שיוכלו להכיל 2,000 צופים ומעלה, כשרק אלו בנתניה, הרצליה ואשדוד, שבהחלט ראויים לאירוח משחקים בליגת העל, אינם עומדים בקיבולת הזו. במנהלת הליגה שמו לעצמם מטרה - לשפר את הכדורסל גם על ידי שיפור המתקנים - והתהליך המתרחש בימים אלו ממש הוא בהחלט חיובי. על כך מגיעה לאנשים שמנהלים את הכדורסל מילה טובה.

5. במחזור הבא – חיפושים באזור נשר

ההפסד לגלבוע/גליל במחזור שעבר העמיד מעל מכבי חיפה סימן שאלה גדול בכל הנוגע להשתייכות שלה ל"גדולות של הליגה". אך שבוע אחד עבר, והקבוצה מתייצבת על מאזן של 1:2, שכולל שני ניצחונות חוץ באולמות קשים. בחיפה יודעים שעם כל הכבוד לניצחונות החוץ, אסור לקבוצה לאבד משחקי בית והמשחק מול עירוני אשקלון הוא דרך טובה להתחיל לבנות את האולם הביתי בנשר כמבצר. המשחק יהווה מבחן עבור אלעד חסין לא רק בגלל ההפסד הביתי הראשון, אלא גם בעקבות חסרונו הצפוי של יוני ניר, שמקצר את הרוטציה הישראלית של הירוקים לשלושה שחקנים משמעותיים בלבד. בקבוצה כבר עושים מאמצים להתחזק, אך ככל הנראה זה לא יקרה עד המשחק עם אשקלון.

מנגד, אשקלון מגיעה כשמד הלחץ בשמיים. בקבוצה אמנם דיברו על אפשרות לא נעימה של פתיחת עונת עם מאזן 5:0, אך כשזה קורה במציאות, הלחץ עולה. החבורה של אריאל בית הלחמי נראית הכי רחוק מקבוצה. הזרים משחקים בצורה סוליסטית, הישראלים מנסים להחזיק את הקבוצה ללא הצלחה, והבלגן חוגג. בית הלחמי הוא לא אחד שאומר נואש. הוא ימשיך לנסות, בתקווה שתוכנית המשחק והשיטה יעבדו, ובנשר הוא יפגוש קבוצה שאוהבת לרוץ בדיוק כמו הקבוצה שלו. משחק רע נוסף יחייב את אנשי הקבוצה לבצע שינויים, ויקרב את אשקלון למקום עליו היא לא חלמה בתחילת העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully