וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלצת ושמה וויל סולומון

31.10.2010 / 14:33

מדורון שפר הוא משך את האש, את קירק פני הוא קבר, בפנרבחצ'ה הוא הרווה את החברים ובמכבי תל אביב חנק אפילו את וויציץ'. האם לאוחיון ונעימי יש מה לחשוש משיתוף הפעולה עם הגארד הדומיננטי. להלן התשובות

מאז שוויל סולומון הגיע לירושלים צצו להן לא מעט שאלות מרתקות. אחת המעניינות שבהן תוהה בחשש מה זה יעשה לגארדים האחרים לידו, כמו יובל נעימי ויוגב אוחיון – האם הוא יגנוב מהפרחים האלו את כל השמש. ארז כץ, ששיחק לצד סולומון, מרגיש את החשש ומתריע מפני הדמוניזציה הלא הוגנת שנעשת לגארד. "אם כולם יהיו תחת מטרה אחת, זה יצליח", אומר כץ. "גם יוגב וגם נעימי הם שחקנים מאוד מוכשרים, הם צריכים סבלנות".

האמנם? יצאנו לבדוק מה קרה לגארדים ששיחקו לצד סולומון באירופה. האם לנעימי ואוחיון יש באמת ממש לחשוש?

וויל סולומון שחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
כץ: "אם כולם יהיו תחת מטרה אחת, זה יצליח". סולומון/מגד גוזני

יאניס ג'גלודיס (אריס סלוניקי, 2002/3)

מה עשתה הקבוצה: זכיה בצ'מפיונס קאפ, מקום חמישי בליגה היוונית והפסד בגמר הגביע.

מה עשה סולומון: 22.1 נקודות, 4.4 אסיסטים ו-3.7 ריבאונדים בליגה היוונית, 20.5 נקודות, 5.1 אסיסטים ו-4.8 ריבאונדים בצ'מפיונס קאפ.

מה עשה ג'גלודיס: 9.7 נקודות ו-2.5 אסיסטים בליגה היוונית, 5.7 נקודות ו-1.7 אסיסטים בצ'מפיונס קאפ.

מה עשה ג'גלודיס לפני ואחרי: לפני כן נחשב לשחקן צעיר שלא קיבל הזדמנות. הגיע לאריס עונה לפני כן ורשם 5.2 נקודות ו-1.3 אסיסטים למשחק. מאז רשם שלוש עונות נהדרות בפאוק סלוניקי וא.א.ק אתונה, כשבעונת השיא קלע 12.9 נקודות ומסר 3.2 אסיסטים בממוצע ביול"ב קאפ במדי פאוק, שנעצרה רק ברבע גמר המפעל.

עד כמה סולומון היה דומיננטי לעומת האחרים: "סולומון של אותה עונה היה הכוכב הכי גדול מחוץ לפנאתנייקוס ואולימפיאקוס ביוון", מספר עיתונאי הספורט היווני יאריס קריסולוס. "הוא הגיע לקבוצה כשהיה ידוע מראש שהוא הולך להיות בה השחקן הדומיננטי. מי שמאוד עזר לו באותה עונה היה ריאן סטאק. לדעתי השילוב ביניהם היה מצוין כי סטאק הוא מאוד תנועתי ולסולומון היה קל מאוד להסתדר איתו. בנוגע לגארדים, וג'גלודיס בפרט, קשה מאוד לבלוט לצידו של סולומון, אבל זה לא משהו שהפריע לאנשים באריס או לג'גלודיס. המטרה הייתה אחת – לנצח. לא לפתח שחקנים".

ארז כץ ודורון שפר (הפועל ירושלים, 2003/4)

מה עשתה הקבוצה: זכיה ביול"ב קאפ, מקום חמישי בליגת העל.
מה עשה סולומון: 23.9 נקודות, 3.3 אסיסטים ו-3.9 ריבאונדים ביול"ב קאפ, 18.8 נקודות, 4.5 אסיסטים ו-2.8 ריבאונדים בליגת העל.

מה עשה שפר: 13.4 נקודות, 3.9 אסיסטים ו-3.4 ריבאונדים ביול"ב קאפ, 14 נקודות, 4.5 אסיסטים ו-4 ריבאונדים בליגת העל.

מה עשה כץ: 1.9 נקודות ו-1.2 אסיסטים ביול"ב קאפ, 2.6 נקודות ו-1.8 אסיסטים בליגת העל.

מה עשו שפר וכץ לפני ואחרי: דורון שפר הגיע לירושלים אחרי חצי עונה במכבי תל אביב והחזרה מפרישה. במכבי היו ספקות לגבי היכולת שלו להיות שפר שלפני הפרישה. לאחר העונה הטובה בירושלים שפר פרש מהפועל תל אביב וחזר לעונה בגליל עליון בה לא בלט. ארז כץ, שגדל בהפועל ירושלים, הגיע לאותה עונה אחרי שנתיים בהן התקדם במספרים ואף רשם 5.9 נקודות ו-3.1 אסיסטים בממוצע בליגת העל בעונה לפני כן. לאחר אותה עונה שחונה רשם עונות מצוינות בהפועל תל אביב, עירוני אשקלון והפך לעוגן של בני השרון.

עד כמה סולומון היה דומיננטי לעומת האחרים: "וויל הוא לא שחקן שמוכשר רק בצד אחד של המשחק, הוא טוב בשני הצדדים", מסביר כץ. "הוא עושה הכל. להיות חבר לקבוצה של שחקן כזה, זה תמיד כיף, אתה רוצה אותו לידך ולא נגדך. להבדיל מהרוח שנושבת סביב כל הנושא הזה, אני חושב שהוא שחקן מאוד קבוצתי. אני לא מתעסק עם הכדור אצלו או לא, הבן אדם לא אגואיסט. יש לו יכולות והוא מנצל אותן. דורון שפר בלט לידו, קלי מקארתי, עידו קוז'יקרו, טונג'י אווג'ובי ומשה מזרחי בלטו גם כן. כולם מדברים על וויל, אבל השחקנים האחרים הצליחו בזכות האש שהוא משך".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אנדר ארסלאן (אפס פילזן, 2004/5)

מה עשתה הקבוצה: הודחה בהצלבה ביורוליג, אליפות הליגה הטורקית.

מה עשה סולומון: 14.4 נקודות ו-2.6 אסיסטים בממוצע ביורוליג, 14.2 נקודות ו-3.5 אסיסטים בממוצע בליגה הטורקית.
מה עשה ארסלאן: 6.9 נקודות ו-1.9 אסיסטים בממוצע ביורוליג, 6.3 נקודות ו-2.3 אסיסטים בממוצע בליגה הטורקית.

מה עשה ארסלאן לפני ואחרי: אנדר ארסלאן, רכז נבחרת טורקיה, פגש בוויל סולומון עונה לאחר עונת הפריצה שלו ביורוליג, אז רשם 7.9 נקודות ו-3.7 אסיסטים בממוצע. לאחר אותה עונה, ומלבד עונה מצוינת במדי לובליאנה, לא הצליח לשחזר את המספרים שלו.

עד כמה סולומון היה דומיננטי לעומת האחרים: "סולומון הגיע לפילזן על תקן של כוכב שאמור להוביל את הקבוצה להישגים", נזכר איברהים גולאן, כתב אינטרנט שעקב אחרי האמריקאי בטורקיה, "מבחינת תפוקה פילזן הצליחה, אבל היתה ציפייה שביחד עם ארסלאן הם יהפכו לקו האחורי הכי מאיים בטורקיה ובין המאיימים באירופה. בפועל ארסלאן התקשה לעשות את קפיצת המדרגה הנוספת שציפו ממנו אחרי העונה המצוינת שלו לפני כן. רמת הציפיות ממנו הייתה גבוהה, אבל השילוב שלו עם סולומון לא הוציא ממנו את המיטב. סולומון היה האיש שלקח את הזריקות וניהל את הקבוצה, וארסלאן זז הצידה".

טל בורשטיין וקירק פני (מכבי תל אביב, 2005/6)

מה עשתה הקבוצה: הפסד בגמר היורוליג, אליפות וגביע המדינה בישראל.

מה עשה סולומון: 13.9 נקודות ו-3.4 אסיסטים בליגת העל, 15 נקודות, 2.9 אסיסטים ו-2.4 ריבאונדים ביורוליג.

מה עשה בורשטיין: 11.1 נקודות, 3.6 אסיסטים ו-4 ריבאונדים בליגת העל, 7.2 נקודות, 1.8 אסיסטים ו-4 ריבאונדים ביורוליג.

מה עשה פני: 10.8 נקודות, 3.3 ריבאונדים ב-10 משחקים בליגת העל, 3.3 נקודות ביורוליג.

מה עשו בורשטיין ופני לפני ואחרי: בורשטיין הגיע על תקן המעמד של הישראלי המוביל במכבי תל אביב, על אף שלא הצליח לשמור על ממוצע נקודות דו ספרתי בליגה או באירופה לאורך השנים. לאחר אותה עונה, בה נפצע, לא שיחק בורשטיין באופן רציף עד העונה שעברה בפואנלברדה. פני, מנגד, הגיע למכבי תל אביב על תקן של הבטחה אחרי הצלחות בליגה הספרדית ובאוסטרליה. לאחר אותה עונה רשם פני חצי עונה מצוינת בז'לגיריס קובנה, חצי עונה טובה באלבה ברלין ומאז חזר לאוסטרליה, שם הוא נחשב לשחקן המקומי המצטיין בליגה.

עד כמה סולומון היה דומיננטי לעומת האחרים: "למקרה של פני אין שום קשר לוויל סולומון", מסביר דן שמיר, עוזר המאמן של מכבי תל אביב באותה עונה. "הבאנו אותו תחת הרושם שג'יימי ארנולד יהיה אזרח ישראלי, ובסוף הוא לא קיבל אזרחות בזמן. כל השנה ג'יימי היה במשבצת של זר, היו לנו שישה זרים והיה מותר לשחק עם ארבעה בלבד. בכל משחק בליגה היינו צריכים להחליט מי לא משחק. הקו האחורי של דרק, בורשטיין ו-וויל היה מאוד חזק. זה היה קו אחורי עם הגנה רצחנית, לחץ על הכדור, גרמנו לקבוצות ל-22 איבודים למשחק מדי פעם".

אלעד חסין, עוזר המאמן השני של מכבי מוסיף כי: "היינו קבוצת הגנה מאוד טובה, קבוצת התקפה פחות טובה. הרבה דברים שהלכו עם שאראס, לא עבדו עכשיו. פתאום הכדורסל שלנו היה תקוע. היינו עושים 85 נקודות ביום טוב, במקום 95 בלי להתאמץ, אבל בהגנה היינו הרבה יותר טובים. וויל סולומון הוא לא מוסר, הוא סקורר. את הקפיצה שלו הוא עשה בטורקיה, שם הוא התבגר. אני רואה היום שחקן שונה. וויל סולומון צריך את הכדור בידיים והרבה. זה פגע בזרימה של המשחק, זה פגע בקבלת החלטות, זה שיחקנו בסגנון אחר ממה שהתרגלנו משאראס. אותה שנה הייתה הפחות טובה של ניקולה וויציץ', וכאחד שהיה סוג של רכז נוסף בקבוצה, זה גם פגע".

עומאר אונן (פנרבחצ'ה-אולקר, 2006/7, 2007/8)

מה עשתה הקבוצה: 2006/7: הדחה בשלב הבתים הראשון של היורוליג, אליפות טורקיה. 2007/8: אליפות טורקיה, הדחה בשלב ההצלבה של היורוליג.

מה עשה סולומון: 2006/7: 13.6 נקודות ו-3.9 אסיסטים ביורוליג, 12.6 נקודות ו-4.9 אסיסטים בליגה הטורקית. 2007/8: 17.9 נקודות (מלך הסלים) ו-3.9 אסיסטים ביורוליג, 14.2 נקודות ו-5.7 אסיסטים בליגה הטורקית.

מה עשה אונן: 2006/7: 5.1 נקודות ביורוליג, 9.3 נקודות בליגה הטורקית. 2007/8: 7.9 נקודות ביורוליג, 9.7 נקודות בליגה הטורקית.

מה עשה אונן לפני ואחרי: אונן נחשב לאחד הרכזים המבטיחים בכדורסל הטורקי בתחילת שנות ה-2000, אך עונה מאכזבת בפילזן ופציעה עצרו את ההתקדמות שלו. אחרי השנתיים עם סולומון, בהן רשם את מספריו הטובים ביותר, הוא המשיך לעונה טובה נוספת, אך בעונה האחרונה נעצר מעט. באליפות העולם בטורקיה רשם 9.6 נקודות ו-1.4 אסיסטים בממוצע למשחק.

עד כמה סולומון היה דומיננטי לעומת האחרים: "בניגוד למה שקרה עם ארסלאן, שיתוף הפעולה עם אונן היה מצוין עבור שני הצדדים", מציין גולאן. "סולומון הגיע בצורה שונה כבר לעונה הראשונה שלו בקבוצה, אבל משהו בכימיה עדיין לא הצליח וביורוליג הם נכשלו. כשהוא חזר לעונה נוספת ביחד עם אונן, הם יצרו צמד שחקנים מאוד מסוכן ואני חושב שזאת הייתה העונה הכי טובה של אונן בקריירה. סולומון היה מצוין ועובדה שהוא גם לקח את מלך הסלים של היורוליג. בנוסף לכך, הוא ניהל את המשחק לצידו של אונן. הם היו צמד מוליכי כדור, צמד גארדים מוביל, וזה לא היה רק סולומון. ללא ספק, הוא הגיע שחקן שונה וההצלחה של אונן היתה בעיקר בזכותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully