וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות ביציעים בסיום המשחק בין בני יהודה לבית"ר

18.10.2010 / 22:10

לאחר ניצחון הכתומים, החלו מאבקים בין כוחות השיטור לאוהדי בית"ר. מפקד מרחב יפתח: "שקלתי לא לפתוח את המשחק"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בית"ר ירושלים ספגה הערב (שני) הפסד ליגה רביעי בשישה מחזורים, הפעם 2:1 לבני יהודה ונותרה עמוק במקום ה-13. הקבוצה של אורי מלמיליאן הוליכה כבר 0:1, אבל טעות קשה של אריאל הרוש גרמה לכתומים לאזן ל-1:1 ובדקה ה-90 איבשקביצ'יוס הליטאי הצליח לכבוש את השני ולסדר לבני יהודה ניצחון ליגה שני בדרך למקום התשיעי.

מה שהעיב על האווירה היו האירועים האלימים בסיום. יממה בלבד לאחר שהמשחק בין מ.ס. אשדוד להפועל באר שבע פוצץ בגלל אלימות של הקהל, התקוטטו אוהדי בית"ר ירושלים עם שוטרים והתפרעו בסיום מחוץ לאצטדיון. גם על דרור קשטן ופדרו גלבאן השליכו שקיות גרעינים ופחית שתייה בסיום, בעודם עושים את דרכם לעמדת הראיונות. השופט שי שטרית יציין בדו"ח השיפוט את השלכת החפצים המכוערת.

ניצב משנה יורם אוחיון, מפקד מרחב יפתח, סיפר לאחר המשחק כי הוא לא אישר לפני תחילת המשחק את קיומו. אוחנה מספר כי ראה בתחילת המשחק חוסר משמעותי בכמות הסדרנים, כשלטענתו נקבע סדר כוחות של 130 אנשי אבטחה, אך למשחק עצמו הגיעו 43 סדרנים פחות. "פניתי לשופט המשחק והודעתי לו שאני מבחינתי לא מאשר את קיום האירוע", אמר אוחיון. "האחריות על ניהול האירוע היא על אגודת בני יהודה ועל מנהלת האירוע מאיה דמאיו, ושקלתי לא לקיים את המשחק".

אוחיון עוד הוסיף כי פנה בעניין לשופט שי שטרית, אבל זה הבהיר לו כי הוא מתכוון לפתוח את המשחק בכל מקרה: "שי שטרית אמר לי שמבחינתו הוא יקיים את המשחק גם ללא קהל, ואז ביצעתי הערכת מצב מחודשת, כשהחלטתי שעדיף לקיים את המשחק בתנאים הקיימים מאשר להתעמת עם 7,000 צופים שהגיעו והיינו צריכים לפנות אותם מתחומי האיצטדיון.

"הקפצתי כוח של 20 שוטרים ועוד 20 סדרנים לא מוסמכים, ובאישור מיוחד אישרתי את קיום האירוע. תפקודה של מנהלת האירוע מאיה דמאיו ושל כוח הסדרנים לקה בחסר. כתוצאה מכך פרצו אוהדי בית"ר את גדר ההפרדה בין יציעים 5 ו-6 ופרצו לתוך שער 7. גיבינו את המקרה הזה, וכדי לא ללבות את היצרים, אישרנו את מעבר הקהל משער 5 ל-6 וביצענו באופן חריג בידוק סלקטיבי בלבד על מנת לאפשר את מעברם ולא לגרום חלילה לפגיעות בנפש".

בתום ההתפרעות נעצרו חמישה עצורים. "חששנו לסכנה לחיי אדם ולכן הפעלתי את סמכותי ולקחתי על עצמי את ניהול האירוע", הוסיף אוחנה. "הבאנו עוד כוחות כוננות לאיצטדיון ואני רוצה לציין ששני מחנות האוהדים באופן שווה התנהלו באופן מחפיר כאשר השלכת הכיסאות מכיוון יציע 8 שאיכלס את אוהדי בני יהודה ליבתה את היצרים והחלו להיזרק כיסאות לכל עבר מכיוון שני השערים. חוק הספורט החדש חייב להיות מיושם, זה חוק טוב ונכון, אבל חברות האבטחה ומנהלי האירוע בקבוצות צריכים לדעת להקפיד על נהלים והוראות החוק".

מבני יהודה מסרו בתגובה: "אנחנו לומדים את הפרטים. עדיין לא קיבלנו את כל הנתונים מהאירוע. בכל מקרה, נלמד את הדברים וכמובן שנדע להסיק מסקנות לעתיד".

קשטן: "בני יהודה תמיד משחקת טוב"

בסיום המשחק תקריות אלימות ביציעים 7-8 בין אוהדי בית"ר לאוהדי בני יהודה. במהלך התקריות נתלשו כיסאות בשני השערים ונזרקו לכל כיוון. דרור קשטן: "אוהדי בית"ר זרקו פחיות, אחת מהן עברה ליד הראש שלי. ביקשתי שיעצרו את האוהד הזה, והגיע הזמן שתהיה אכיפה של החוק. אם לא יטפלו בזה, הדברים יחזרו על עצמם. מחר זה יפגע לי בראש, בי או במישהו אחר".

על המשחק עצמו אמר המאמן: "בני יהודה משחקת בכל המשחקים טוב, גם במחזור הקודם וגם נגד מכבי חיפה. שלטנו ברוב דקות המשחק וברוב המחצית השנייה הכדור היה בשליטתנו. ספגנו שער מכלום, והשליטה שלנו באה לידי ביטוי בהבקעת שער חצי עצמי, אך זה עורר אותנו עוד יותר. היינו ראויים לשער השני ואני שמח שהקבוצה הציגה כדורגל טוב וקבוצתי. אני לא רוצה להגיב בנושא. יש הרבה מאוד אנשים שעסקו בעניין הזה, וברגע שפיניתי את הבמה למאמן הלאומי הבא, הוא זה שצריך לתת את התשובות לכל השאלות. זה חלקו של כל מאמן וכל מאמן לאומי, אף אחד לא יוצא מהג'וב הזה חי במרכאות".

פדרו גלבאן הוסיף: "זה מובן שברגע שמובילים 0:1 ומפסידים בסופו של דבר, הקהל מתחמם. אנחנו מתקדמים ואנחנו מראים שאנחנו נכנסים לעניינים בליגה".

שלו מנשה: "אני שמח שחוץ מאופי הראינו גם יכולת. אנחנו קבוצה חזקה שעובדת כיחידה אחת וגם התוצאות יבואו. אני שמח שזה סוף סוף הגיע. פתחנו את המשחק בצורה נפלאה וכדורים לא נכנסו, בית"ר כבשה מחצי מצב שהיה לה וירדנו למחצית בהרגשה שאנחנו טובים וצריכים לעשות את המהפך".

מנשה התייחס לרוח במועדון במהלך הימים האחרונים והוסיף: "אנחנו עובדים במהלך השבוע קשה וטוב. מי שרואה אותנו באימונים, רואה קבוצה מתלהבת שמאוד רוצה להצליח ולהתקדם וכשעובדים כקבוצה ולא כיחידים אז יש תוצאות ועשינו ניצחון גדול הערב. גם דיברו במועדון ששברנו מנחוס של חמש שנים בלי ניצחון ביתי על בית"ר אז אני בכלל שמח. כמות הנקודות שיש לנו עדיין לא מספיקה, אבל הסגל כאן חזק, ואין סיבה שלא נצליח".

מלמיליאן: "זה לא המשחק של בית"ר"

בצד המפסיד, מאמן בית"ר ירושלים אורי מלמיליאן התייחס אף הוא לאירועים האלימים: "ברגע שנכנסתי לחדר ההלבשה, לא ראיתי שום דבר. בכדורגל אנחנו רואים בעולם שיש דברים גרועים יותר, ואם צריך שיטור במגרש, אז שיהיה שיטור במגרש. יש אנשים שצריכים לטפל בעניינים האלה".

על המשחק אמר: "שמטנו את המשחק כי השחקנים ירדו אחורה במחצית השנייה במקום ללחוץ את השחקנים של בני יהודה. זה מה שקורה וככה מקבלים את הגול. זה לא המשחק של בית"ר ירושלים במחצית השנייה. ידענו שלא התחלנו טוב את העונה. חבל שמעדנו. יש זמן עד המשחק הבא כדי להיות מוכנים למשחק נגד בני סכנין. אנחנו נתכונן למשחק הבא כי בבית אנחנו צריכים לנצח".

ששון סיידוף, אביו של שוער המשנה של בית"ר ירושלים אוהד סיידוף, עוכב בסיום לתשאול אצל כוחות השיטור באצטדיון לאחר שספג מהלומות משוטר ביציע של אוהדי בית"ר בזמן התקריות שהתרחשו. סיידוף נפגע בפניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully