וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרואי כהן צפוי לפתוח כמגן ימני מול קרואטיה

הקשר תורגל בהגנה גם באימון המסכם. בן חיים צפוי לפתוח במרכז ההגנה, שכטר ככל הנראה חלוץ בודד (21:05, ערוץ 10)

קובי אליהו

צפו באימון ובמסיבת העיתונאים של קרואטיה
צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

דומה כאילו כמעט כל משחק של נבחרת ישראל בשנים האחרונות הוגדר כחשוב ביותר. ובכל זאת, המפגש המרתק מחר (שבת, 21:05, ערוץ 10) עם קרואטיה באצטדיון רמת גן עשוי להיות לא פחות ממכונן. נבחרת ישראל מגיעה למשחק מוקדמות אליפות אירופה 2012 ללא הקפטן יוסי בניון, ועם 4 נקודות במאזן, והיא יודעת כי ניצחון ביתי על הנבחרת החזקה בבית ייתן דרור לתקוות של מדינה שלמה. הפסד, והמשך הקמפיין עלול להיראות הרבה יותר מסובך. הרבה ביקורת נשמעה בשבוע האחרון על לואיס פרננדז, ומחר המאמן הצרפתי ינסה להוכיח לכולם שהוא יודע מה הוא עושה.

בנבחרת מעריכים שקרוב ל-30 אלף צופים יגיעו לאצטדיון מחר. זמר השנה, דודו אהרון, נבחר לשיר את ההמנון לפני המשחק, כשגם ביציעים צפויה חגיגה גדולה: ההתאחדות תציג מסך ענק בגודל 80 מטר ועשרות בלונים כחולים יופרחו לאוויר. ביציעים יוחלקו תופים ודגלים לעידוד בצבעי הנבחרת. נותנת החסות, חברת AIG, תשחק 30 אלף חולצות כחולות לבנות. משטרת ישראל תחסום חלק מהנתיבים בדרך לאצטדיון ובהתאחדות לכדורגל המליצו לאוהדי הנבחרת להגיע מוקדם ככל האפשר לאצטדיון, על מנת שלא ליצור דוחק וצפיפות בכניסות.

ברדה תורגל בקישור, שכטר כחלוץ בודד

באסיפת השחקנים, שארכה כ-20 דקות, הקרין המאמן בפעם השניה השבוע את המשחק של קרואטיה מול יוון (0:0). עוזרו, טל בנין, דיבר בקצרה על ההתקפות המתפרצות של היריבה. פרננדז שם דגש על הסגנון של קרואטיה ואמר לשחקנים: "שימו לב למערך, הם משחקים 4:4:2 עם שני חלוצים, אוליץ' ואדוארדו. זאת נבחרת מאוד טכנית שמניעה את הכדור בצורה טובה, נבחרת ברמה גבוהה מאוד. כל אחד כאן יצטרך לתת את המאה אחוז. אם נזייף, נפסיד".

ליאור רפאלוב, שסבל מפציעה בשריר הירך האחורי, השלים אימון מסכם מלא, כולל תרגול בעיטות שערך פרננדז. עם זאת, רפאלוב לא צפוי לפתוח, ואף קיימת אפשרות כי כלל לא יכלל בסגל למשחק. גם ערן זהבי לא ייכלל בסגל, וכמוהם יצפו מהיציע גם אריאל הרוש, אוראל דגני ועמית בן שושן. אחד מבין הקשרים דור מלול וגל אלברמן, וכן אחד מבין החלוצים בן סהר ורוברטו קולאוטי גם כן לא ייכללו בסגל 18 השחקנים שיפרסם מחר פרננדז.

החדשות הגדולות מהאימון המסכם שוב מגיעות מכיוונו של אלרואי כהן. כמו בימים האחרונים, הקשר הצעיר מקרית שמונה שוב תורגל בעמדת המגן הימני, והוא ככל הנראה יערוך הופעת בכורה בנבחרת הבוגרת על אגף ימין במערך 5:3:2, אותו תרגל פרננדז במשך כל השבוע האחרון. דדי בן דיין הפצוע הסתפק באימון חלקי, וייתכן כי הוא לא ייכלל בסגל, ומי שיפתח בעמדת המגן השמאלי יהיה יואב זיו. במרכז ההגנה יפתחו ככל הנראה טל בן חיים (שנחת בארץ מספר שעות קודם לכן), דקל קינן ותמיר כהן, בעוד את הקישור האחורי יאיישו אלמוג כהן וביבראס נאתכו. בקישור ההתקפי צפוי פרננדז להעלות את גילי ורמוט ואליניב ברדה, כאשר איתי שכטר יפתח כחלוץ בודד.

הרכב משוער: דודו אוואט, אלרואי כהן, טל בן חיים, דקל קינן, תמיר כהן, יואב זיו, ביברס נאתכו, אלמוג כהן, גילי ורמוט, אליניב ברדה, איתי שכטר.

להתגבר על הבלבול בהגנה

ככל שהמשחק במוצאי שבת מתקרב, בנבחרת מדווחים שרמת המתח עולה. אולי זה מסביר את העובדה שפרננדז שמר עד הרגע האחרון את הקלפים קרוב לחזה ולא מיהר לתרגל במהלך השבוע הרכב ברור ואחיד שיוכל לעזור לשחקנים שלו להתכונן למבחן הכי חשוב שלהם בקמפיין עד כה. המאמן הצרפתי כינס מספר אסיפות במהלך השבוע. חלקן עסקו בלמידה אחר היריבה אך רובן בנבחרת שלנו. רוב האסיפות עסקו בעיקר בהוראות לשחקני ההגנה, משום שהמאמן מאמין שמשחק חכם של המגינים יוכל להוביל לניצחון. אלא שחסרונו של טל בן חיים מהאימונים האחרונים הכריחו את המאמן הצרפתי לבצע שלל נסיונות שונים בהגנה.

"עד הדקה ה-90 אף אחד משחקני ההגנה לא ידע מה יקרה איתו", סיפר אתמול שחקן בנבחרת. "אי אפשר ללכת למשחק מול קרואטיה כשבונדר לא יודע אם הוא בלם או מגן ואלרואי כהן נמצא בכוננות 48 שעות לפני ולא יודע אם הוא מגן ימני, שמאלי או אם הוא בכלל ישחק".

לגבי משחק ההתקפה, המאמן תרגל בשני האימונים האחרונים מעבר מהיר מההגנה להתקפה, תוך שהוא מורה לבלמים להניע כדור ולמגנים לזוז באותה עת. על החלוצים ציווה פרננדז להיות מוכנים לכדורי עומק ולנוע לצדדים במידת הצורך. המאמן הפריד את החלוצים משאר השחקנים בתחילת כל אימון כדי לעבוד על ריכוז מול השער.

סדר היום של הנבחרת ביומיים האחרונים שונה פעמים רבות, מה שיצר, לפחות מבחינה מנהלתית, לא מעט בעיות. לאחר שהובהר לפרננדז כי טל בן חיים אמור לנחות בישראל במהלך הערב, הוא שינה, בפעם הרביעית בתוך יומיים, את שעת האימון, שנקבעה ל-17:30, והוזזה ל-19:00. אגב, גם הנבחרת הקרואטית התאמנה באותה שעה והמאמן מצא פתרון - האימון התקיים במגרש האימונים הסמוך. לא ברור מדוע פרננדז בחר לעשות זאת, משום שהקרואטים יוכלו לקבל אינפורמציה בקלות.

ביליץ': "יהיה משחק טוב לצפיה"

נבחרת קרואטיה נחתה היום (שישי) בישראל בשעות הצהריים המוקדמות, לקראת משחקה נגד נבחרת ישראל, השלישי בקמפיין מוקדמות יורו 2012, כאשר לאחר המשחק ביום שבת היא תשוב לביתה ותארח את נבחרת מלטה החלשה. בקרואטיה לא הסכימו לענות על שאלות, ושמרו את מילותיהם למסיבת העיתונאים שהתקיימה הערב.

"אנחנו ניגשים לכל משחק עם אותה מטרה, כך שננסה לנצח מחר, ננסה לשלוט בכדור", פתח סלאבן ביליץ', מאמן הקרואטים, את דבריו. "אבל כמובן שיש גם את נבחרת ישראל, שהיא טובה מאוד. המטרה שלנו היא לנצח, כמו בכל משחק, אבל מאזן הבית של נבחרת ישראל הוא פנטסטי, אז אנחנו צופים משחק קשה מאוד. יהיה משחק טוב לצפיה".

לאחר מכן התייחס מאמן נבחרת קרואטיה לחסרונו של יוסי בניון, כשאמר: "מצד אחד הוא השחקן הכי טוב שלכם בהפרש גדול, המנהיג שלכם, הקפטן והנבחרת שלכם שונה איתו, אבל מצד שני הנבחרת שלכם היא לא רק יוסי בניון. כשמצב כזה קורה לקבוצה זה יכול להיות גם חיובי, כי אז יתר השחקנים מקבלים יותר ביטחון, יותר הזדמנויות והם משחקים טוב יותר".

המאמן הקרואטי אף החמיא לעמיתו הישראלי, לואיס פרננדז, כשהוסיף: "הוא שם גדול באירופה, מאמן מצוין עם הרבה נסיון ואני בטוח שהוא הביא משהו חדש וטוב לנבחרת".

בפעם האחרונה שנבחרת קרואטיה ביקרה ברמת גן, היא ניצחה את ישראל 3:4 במוקדמות יורו 2008. אלא שמחר ייאלץ ביליץ' להסתדר ללא דריו סרנה המוצהב, וכן ללא צמד החלוצים הפצועים מלאדן פטריץ' וניקיצ'ה ילאביץ. עד כה עומדת קרואטיה על מאזן זהה לזה של ישראל - 4 נקודות משני משחקים, ואחרי שסיימה בתיקו עם יוון במחזור הקודם, החבורה של ביליץ' לא תסתפק בדבר זולת ניצחון.

הרכב משוער: ודראן רונייה, ודראן צ'ורלוקה, יוסיפ סימוניץ', גורדון שינדלפלד, איבן סטריניץ', אוגניין ווקוייביץ', איבן ראקיטיץ'; ניקו קרנצ'אר, לוקה מודריץ', אדוארדו דה סילבה, איביצ'ה אוליץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully