וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרננדז: "אסור לנו לבוא כדי להתגונן"

7.10.2010 / 12:12

לואיס פרננדז מצפה למשחק קשה מול קרואטיה (”אחת הנבחרות הקשות באירופה”), אבל טוען: ”נהיה חייבים לצאת קדימה”

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מאמן נבחרת ישראל, לואיס פרננדז, המשיך לתרגל היום (חמישי) את שחקן עירוני קרית שמונה, אלרואי כהן, כמגן, בשיטה של שלושה בלמים, לקראת משחקה של הנבחרת נגד קרואטיה ביום שבת, במסגרת מוקדמות יורו 2012.

הדבר נראה אתמול כמהלך תמוה בעיני שחקנים בנבחרת, בעיקר אלה המשחקים בעמדות קדמיות יותר, אך המאמן הסביר כבר אמש כי הוא מעדיף לשחק עם שני שחקנים מהירים באגפים, במערך שכולל שלושה בלמים, משום שברוב הדקות בהן הנבחרת תתקוף הם יהפכו לשחקנים תוקפים.

הסיבה שבגללה המאמן תרגל אתמול את כהן בעמדה הזאת הייתה ניסיון ליצור מערך שבנוי על התקפות מתפרצות מהירות והוא העדיף לנצל את המהירות של קשר קרית שמונה באגף. "בכל מקרה, המגן שיפתח יעלה למעלה ושלושת הבלמים יחפו", הובהר לשחקנים.

"אם נשחק חמישה בהגנה, זה רק על הנייר. המגנים משחקים קיצוניים, כל הזמן עולים למעלה ותוקפים", הסביר המאמן לחלק משחקני ההגנה של הנבחרת שתורגלו אמש, במהלך האימון. לפי האימון, ביברס נאתכו, אלמוג כהן וגילי ורמוט בטוחים בקישור.

הבלם טל בן חיים אמור להיות כשיר למשחק. אחר הצהריים הוא יצא לחגוג את הולדת בנו ומחר יחזור לארץ. דדי בן דיין שוב נבדק על ידי הצוות הרפואי, אך נאמר לו שיהיה כשיר למשחק.

אייל גולסה וערן זהבי (שעוד לפני המחנה מתאמן עם כאבים בשרירי הבטן) תורגלו לפרקים, אבל ייתכן שפרננדז יחליט בסופו של דבר לספסל את שניהם ולעלות במערך שכולל שלושה קשרים בלבד ושני חלוצים (3:5:2), איתי שכטר ואליניב ברדה. למרות שהמאמן תרגל ברוב שלבי האימון חלוץ אחד, נראה כי זאת השיטה המועדפת עליו. יוסי בניון לא נכח אתמול באימון הנבחרת וחזר במונית לדימונה. השחקן יצפה במשחק מהיציע וגם צפוי לשוחח עם חבריו לפני שיעלו לכר הדשא בכדי להחדיר בהם אמונה.

כפי שפורסם אתמול, ליאור רפאלוב שוחח עם פרננדז שהודיע לו כי הוא לא יפתח ב-11 וככל הנראה גם לא יהיה בסגל, אלא אם כן תחול הטבה משמעותית בפציעה שאותה הוא סוחב. פרננדז הודיע לרפאלוב כי הוא מעדיף שלא לסכן אותו לקראת המשחק ביוון. קשר מכבי חיפה החל אתמול את האימון, אבל נכנע בסופו של דבר לכאבים ועבר לערוך אימון ריצה קל. היום תיערך שיחה נוספת בין השניים ויחליט האם השחקן ייכלל בסגל או לא.

אוראל דגני שזומן אמש במקום אושרי רואש לא יהיה בסגל (השחקן הרביעי ששוחרר אחרי דמארי, בניון וכיאל), אך מדובר בקידום גדול עבור השחקן, שעד לפני שנה וחצי עוד נכלל בסגל קבוצת הנוער של מכבי נתניה ומאז כבר הפך לשחקן הרכב וקיבל את סרט הקפטן.

בנבחרת תהו נוכח העובדה שפרננדז שינה אתמול מספר פעמים את שעות האימון. תחילה קבע המאמן כי האימון יהיה פתוח, הוא ייערך בשעות אחר הצהריים כשמסיבת עיתונאים תיערך לפניו. מאוחר יותר, לאחר אימון הערב, הוא קבע כי האימון יהיה סגור, ייערך בשעות הבוקר ומסיבת העיתונאים תיערך רק אחריו. מאוחר יותר הוא שוב שינה את לוח הזמנים והחליט לערוך אימון אחר הצהריים ומסיבת עיתונאים משולבת, כשהאימון יהיה סגור לתקשורת.

"ההגנה הכי טובה היא התקפה"

בסופו של אימון הצהריים כינסה הנבחרת את מסיבת העיתונאים, וכמו תמיד, גם הפעם המאמן פרננדז שיחרר את לשונו. "יש הרבה רצון, אני מרגיש שיש הרבה מוטיבציה ורצון בנבחרת, אני גאה מאוד להיות מאמן הנבחרת", אמר הצרפתי, "אני מאוד אוהב את הגישה והמקצועיות של השחקנים. מאז שאני בנבחרת, אם יש משהו שמאוד אהבתי אצלם, זה את הרצון שלהם להצליח, לעבוד טוב ולעשות את הדברים כמו שצריך. רק אנחנו מכירים את מה שהולך בקבוצה".

"ניסיתי לפתור בעיות בהגנה", הודה פרננדז, "יש עדיין כמה בעיות, ואנחנו משחקים מול אחת הנבחרות הקשות באירופה. יש להם הרבה כישרון. רוב השחקנים שלהם משחקים במועדונים גדולים. אנחנו זקוקים לתמיכה של האוהדים. אני מצפה שתהיה נוכחות של האוהדים שיתמכו בנבחרת. אפשר למצוא פתרונות לבעיות. העובדה שאנחנו משחקים בבית זה לא הכל, אסור לנו לבוא ולהתגונן. ההגנה הכי טובה זו ההתקפה.

"אנחנו לא נשחק בונקר. אתם אומרים ש-1-4-5 זה הגנתי, אבל ככה שיחק גם יוהאן קרויף, והוא המציא את הכדורגל. אולי מה שראיתם באימונים לא יקרה בשבת, אבל כבר שיחקנו נגד צ'ילה במערך הזה. זה הצליח לא רע במשך 55 דקות. זה מערך שאפשר לשחק בו.

"אנחנו צריכים לעשות הגנה כמו שצריך ולהוציא כמה שיותר כדורים להתקפה. צריך למצוא את הפתרונות לבעיות כמה שיותר מהר. בגאורגיה אהבתי את משחק ההגנה, והשחקנים הראו שעם רוח חיובית אפשר להתמודד. יש לנו יריב עם הרבה איכויות".

פרננדז ממשיך לטעון שהאווירה בנבחרת מצוינת. "באימון אני אוהב לראות שחקנים שמתאמצים כי אני מאמין שאתה משחק כמו שאתה מתאמן", אומר המאמן, "אני מתמודד מול כל מיני בעיות, מנסים למצוא כמה שיותר פתרונות. בנוגע לליאור רפאלוב, מצבו משתפר. לגבי זהבי, הייתה לו בעיה באימון אתמול. לגבי יוסי, אתם יודעים מה קרה לו, וגם על בירם כיאל. אני בוטח בסגל וננסה להתמודד. יש לי גם את הביקורות הקטנות בתקשורת שאני מאוד אוהב".

מה נעשה בלי יוסי?

פרננדז התייחס לחסרונו של בניון, הקפטן והמנהיג, שבנוסף הוא גם השחקן הכי פורה ומנוסה בנבחרת: "הצעירים רוצים לשחק, אבל חסר להם ניסיון. יש שחקנים כמו רפאלוב וורמוט שיש להם כישרון לעשות את מה שיוסי עושה על המשחק. יוסי הוא שונה כי יש לו חשיבות רבה, אבל זה לא מוריד מהערך של רפאלוב וורמוט. יש להם את הפוטנציאל לעשות דברים יפים. יש גם את גולסה ודור מלול".

המאמן יודע היטב שבפעמים האחרונות שישראל פגשה את קרואטיה, זה לא נגמר בצורה מעודדת מבחינתנו. "ביליץ' מכיר היטב את נבחרת ישראל", אומר המאמן, "בכל פעם שישראל פגשה את קרואטיה, היא לא ניצחה. ננסה לעשות לו חיים יותר קשים מהפעם שעברה עם הרבה נוכחות על המגרש. ביליץ' אמר שהוא מכיר את הנבחרת שלי? גם אני מכיר את הנבחרת לו, אפילו שוחחתי עם אחד מעוזריו, אני לא יכול לומר איזה.

"לגבי רוב השחקנים בהרכב אני בטוח, פרט לשחקן או שניים. אני לא אשים שחקן בעמדה שהוא לא רגיל לשחק. יש לי הרבה ניסיון כמאמן כדי לשים את השחקן בעמדה שבה הוא יכול לשחק ולתת את המקסימום".

לגבי השיטות לבחירת הסגל אמר פרננדז: "אני מאמן הנבחרת שמייצגת את כל המועדונים, ואני אקח שחקנים מקרית שמונה, באר שבע ונתניה אם אני חושב שהם טובים. הנבחרת היא נבחרת של העם, לא של מכבי, הפועל או בית"ר.

"מאור בוזגלו ואלירן עטר הם שחקנים טובים מאוד, אבל יש לנו חלוצים טובים בסגל. מאור בוזגלו הוא לא קשר, הוא שחקן שאני מאוד אוהב. אני עוקב אחריו. יש לו משהו, הוא יכול לשחק מימין או משמאל, ועכשיו הוא בתקופה טובה יותר במכבי. לפעמים קשה להחליט".

עדכון ראשון: 11:10
עדכון אחרון: 12:12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully