וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניים אוחזין: האם השילוב בין פרקינס לפארגו מוצלח?

23.9.2010 / 8:35

אף אחד לא מפקפק בפוטנציאל האטרקטיבי של הצמד ג'רמי פארגו ודורון פרקינס, אבל האם שני הגארדים יכולים לשדרג את ניהול המשחק של מכבי תל אביב? הפרשנים מפקפקים אך נותרים אופטימיים

משחקי רבע הגמר של היורוליג בשנה שעברה המחישו את הסימפטומים העיקריים בבעיות של מכבי תל אביב. הקבוצה של פיני גרשון, שהודחה מול פרטיזן בלגרד על אף שהגיעה כפייבוריטית ברורה למשחקים, רשמה בארבעת משחקיה מול הסרבים ממוצע של 15.2 אסיסטים למשחק (ממוצע סביר ביותר), אך לעומת זאת איבדה 12.7 כדורים בממוצע. מי שהיה אחראי יותר מכל על הממוצע הזה היה דורון פרקינס: לצד 3.0 אסיסטים בממוצע, הגארד איבד 3.5 כדורים במשחקים הללו, וזאת לעומת ממוצע סביר יותר של 3.4 אסיסטים אל מול 2.4 איבודים בכל עונת היורוליג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה יהיה מבחן גדול עבור פרקינס לדעת איך להסתדר עם שחקן כמו פארגו, שהוא כוח מאוד דומיננטי ומאוד חזק בקבוצה כזאת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצדו של פרקינס, שמתופקד בעמדת הרכז מאז ימיו במכללת סנטה קלרה, עמד לאורך כל העונה שעברה אנדרו ויזנייבסקי. הדקות שהשניים בילו על הפרקט ביחד היו מעטות מאוד. ויזנייבסקי רשם באותה סדרת פלייאוף מול פרטיזן רק 0.5 איבוד למשחק, אך במקביל תרם רק 1.8 אסיסטים. במכבי החליטו לשחררו, להשאיר את פרקינס, ולצרף לצדו גארד שיוכל להשתלב איתו יותר. אחרי הטרגדיה של מיקאיל טורנס שהתמוטט, הגיע לתפקיד ג'רמי פארגו.

פארגו הוא לא הרכז הקלאסי כמו ויזנייבסקי, אבל הוא יוצר השנה למכבי תל אביב את אחד מהקווים האחוריים המוכשרים והיותר לא צפויים באירופה. לנוכח הציוות הזה קשה שלא לתהות אם ברגעי האמת, כשכל הלחץ יהיה על הכתפיים של הרכזים, הצמד פארגו את פרקינס יצליח לעשות את מה שמכבי לא הצליחה לעשות אשתקד מול פרטיזן: ניהול משחק אחראי, אינטליגנטי וקר רוח, שיביא את הקבוצה לניצול מקסימלי של הפוטנציאל שלה.

האם פארגו יסתגל ללחץ?

"אסור לשכוח: פארגו לא היה אמור להיות במכבי תל אביב העונה", מציין מקורב לצהובים, "התוכנית המקורית של דייויד בלאט כללה רכז, פרקינס וטורנס כשחקן משלים. במכבי רצו להנחית בעמדה הזאת את שאראס, אבל זה היה קצת כבד עליהם. אחרי מה שקרה עם טורנס, המחשבה הייתה ללכת על רכז אמריקאי בכיר. היו דיבורים על בובי בראון, איבי ג'אבר ועומאר קוק, אבל הם היו או יקרים מדי או סגורים בקבוצה אחרת. ג'רמי פארגו, שהיה בתוכניות בתחילת הקיץ לעמדת הגארד השלישי, פתאום נראה כמו מציאה".

הגעתו של פארגו למכבי תל אביב, בשכר גבוה מאוד יחסית למה שהרוויח בעונה שעברה באלופת המדינה גלבוע/גליל, מעורר תהיות לגבי העמידות של שחקן שנה שנייה מחוץ לקולג' לשחק ברמות האלה. "אני חושב שג'רמי מסוגל להסתדר בסיטואציה הזאת", מגן על פארגו מאמנו בעונה שעברה עודד קטש, שמאמן כיום את הפועל ירושלים, "ייקח לו קצת זמן להתרגל. אני מאוד מקווה שזה יקרה מהר, אבל הוא בהחלט מתאים לרמות האלה. הוא גארד גדול שיכול לעשות הכל על המגרש, הוא מאוד דומיננטי".

בניגוד לטענות כי פארגו לא מסוגל לרכז משחק, קטש מבהיר כי "הוא לגמרי רכז טבעי. קשה מאוד ללחוץ אותו, הוא מאוד מהיר ושולט בכדור מצוין, מוסר טוב, מריץ את המשחק. הוא עדיין צעיר, הוא צריך ללמוד, קשה לדעת מה יהיו הדרישות ממנו. במכבי יש סביבו גארדים מצוינים עם ניסיון שיוכלו לעזור לו. הוא יכול להיות מוביל כדור יחיד".

שאלת האופי של פארגו וההתמודדות שלו בקבוצה כמו מכבי תל אביב תעסיק רבות את יושבי היכל יד אליהו העונה. "בחיים לא ראיתי שחקן שנה ראשונה עם אופי כמו של ג'רמי, הוא פשוט מנהיג מלידה", מעיד עליו אחד מחבריו לגלבוע/גליל בעונה שעברה, "לבוא לקבוצה שכבר בנויה כמו שהיינו, ולקחת מנהיגות מהיום הראשון, זה אומר משהו. לגבי איך הוא יסתדר במכבי - זו כבר שאלה אחרת. שחקן שהוא מנהיג בקבוצה אחת, ינסה להביא את יכולת המנהיגות שלו לכל מקום שהוא הולך. במכבי תל אביב קשה להיות מנהיג, יש לחץ מסוג אחר, אבל אם ג'רמי ידע להביא את התכונות הטובות שלו לשם, מכבי עשתה עסקה מצוינת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

האם פרקינס יסתגל לפארגו?

אם השתלבותו של פארגו במכבי היא עדיין תעלומה, הרי שגם סביב פרקינס יש לא מעט סימני שאלה בכל הנוגע להנהגה שלו ולעמידה לאורך זמן בלחץ. "פרקינס הראה השנה שהוא השחקן הכי חשוב במכבי, אני לא חושב שזה השתנה גם עם הבאתו של פארגו ועזיבתו של ויזנייבסקי", סבור אבי אשכנזי, שאימן את פרקינס בחיפה, "הוא לא הרכז הטבעי, אבל הוא יכול לשחק עם פארגו בקלות, ויכול לשחק גם בלעדיו. פרקינס ופארגו יכולים להביא מימד של הגנה ואגרסיביות, וזה דבר שלמכבי לא תמיד היה בשנה שעברה".

למרות זאת חושב אשכנזי שאת התחלואים של פרקינס, קרי איבודי הכדור הרבים, יהיה קשה להעלים. "אני לא חושב שפרקינס ישתנה באופן דרמטי העונה", יודע אשכנזי, "יש לו את היתרונות הבולטים שלו, ויש לו את החסרונות הבולטים שלו, בסופו של דבר החבילה הכוללת היא מספיק טובה לקבוצת יורוליג בסגנון של מכבי".

הבעיה היא שניסיון העבר מוכיח שפרקינס לא כל כך אוהב לחלוק את אור הזרקורים. במהלך העונה שלו בחיפה צורף לקבוצה מאליק דיקסון, ואם בתחילת הדרך השניים נראו כמו זוג מושלם, בחצי גמר הפיינל פור מול הפועל ירושלים הכל השתנה. המשחק נגרר להארכה, אך דקות לקראת הסיום נערך עימות בין פרקינס לדיקסון לגבי מי לוקח את האחריות בדקות האחרונות. "אף אחד לא ניסה לקחת מדורון את ההובלה, עד שמאליק הגיע", נזכר השבוע שחקן ששיחק עם השניים, "לדעתי בשביל פרקינס זה יהיה מבחן גדול לדעת איך להסתדר עם שחקן כמו פארגו, שהוא כוח מאוד דומיננטי ומאוד חזק בקבוצה כזאת".

מבחינה מקצועית השילוב בין פארגו לפרקינס מצית את הדמיון על קבוצה שרצה וטורפת את הפרקט, מה שאולי היה חסר ביד אליהו בשנים האחרונות. "ההחתמות של מכבי בעמדת הרכז מראות שמכבי הולכת על שחקנים שהם יותר קומבואים, שזה שינוי שעובר על הכדורסל האירופאי", מסכים מולי קצורין, שחזר השנה לישראל אחרי שנים רבות, "קשה מאוד למצוא היום את הרכזים המסורתיים של פעם, שחקן שחושב על הקבוצה ואחרי זה על עצמו. היום ברוב הקבוצות הרכזים יודעים לסיים וצוברים נקודות. האם זה נכון? הנבואה ידוע למי ניתנה. תלוי מי השחקנים שעומדים מסביב, או אילו אפשרויות אחרות עומדות לקבוצה. אם לקבוצה אין כוח אש מסביב, היא צריכה רכז שיעשה 30 נקודות. אם לקבוצה יש הרבה כוח אש, היא צריכה רכז מהסוג הישן יותר. זה דברים שגם מכבי וגם אנחנו נלמד אחרי שנראה את הקבוצה מתחברת".

האם בלאט יסתגל לצמד החדש?

לאור פתיחת משחקי האימון של מכבי תל אביב, נראה כי הקבוצה שבנויה על רכזים כמו פרקינס ופארגו תהפוך לקבוצה של ריצה. "הם מאוד גדולים וחזקים, שומרים מצוין, זה שילוב מאוד מסוכן מול כל קבוצה שתבוא מולם", מסכים מאמן הפועל ירושלים עודד קטש, "הם יכולים להיות מאוד טובים למכבי. לכל מה שקשור לפארגו, הוא אוהב לדחוף את הכדור, ואם הדרישות ממנו יהיו לדחוף את הכדור ולהריץ את הקבוצה, הוא יודע לעשות את זה ברמות הכי גבוהות שיש".

מנגד, בלאט לא נשאר חסר מעש לאור הנתונים הראשוניים של שני הגארדים שלו, וברצונו לצרף לקבוצה גארד נוסף, בעל אוריינטציה קלאסית יותר, שיבוא כגיבוי בדקות שבהן מכבי תצטרך לעשות את השינוי במשחק ולהתחיל לשחק כדורסל קצת יותר רגוע (כפי שנעשה בעבר הלא רחוק עם ירטין וגארסייה).

החששות הכבדים בסביבת מכבי נוגעים ליכולת של שני השחקנים להוביל את הקבוצה ביחד או לחוד במשחק העומד. הקליעה של השניים היא טובה לפרקים, אך לא יציבה ברמות שיוכלו לסמוך עליהם לרמות של יורוליג ככוח משמעותי. כמו כן, איבודי הכדור של השניים, שאיבדו ביחד כ-6 כדורים למשחק בעונה שעברה, מעלה חששות נוספים. "טל בורשטיין משמעותי מאוד פה, הוא יכול לעזור לכל אחד מהם כשהם משחקים לבד עם הניסיון שלו", טוען מאיר טפירו, שהספיק לשחק מול השניים, "אבל אם הם משחקים ביחד, כל אחד מהם יכול להוריד את הלחץ מהשני ולדעת להוביל את הקבוצה. כשהם משחקים לבד, יהיה להם קצת יותר קשה לדעתי להניע את מכבי, ללא עזרה של גארד נוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully