וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר טורניר אוסישקין: ירושלים ניצחה את גלבוע/גליל

13.9.2010 / 22:20

קטש גבר על ליובין 67:74, 23 נק' לריץ'. הפועל ת"א סיימה שלישית. טיילר ווילקרסון יוכל לשחק עם גלבוע/גליל מול ורסאץ'

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

לאחר שניצחו בלי בעיות מיוחדות את קבוצות הליגה הלאומית אמש (ראשון), נפגשו הערב הפועל ירושלים והפועל גלבוע/גליל עליון לגמר טורניר אוסישקין. בניגוד לחצאי הגמר של אתמול, בהם גדשו אוהדי הפועל תל אביב את האולם, הערב לא הטריחו את עצמם צופים רבים להדר יוסף, ואולי היה זה לטובה. הפועל ירושלים אמנם ניצחה 67:74 את האלופה מהגליל, אבל שתי הקבוצות היו רחוקות מלהרשים. מצד שני, לפחות קיבלנו מפגש פיקנטי מאוד בין עודד קטש ועוזרו בעונה שעברה, ליאור ליובין, כששני המאמנים לא היו היחידים שהכירו היטב זה את זה: דיון דאוול ובריאן רנדל פגשו את קבוצתם לשעבר, כשליאו ליונס שיחק לראשונה מול ירושלים אותה עזב הקיץ.

עוד לפני ההפסד שלה בגמר טורניר אוסישקין, קיבלה גלבוע/גליל בצהריים הודעה משמחת לאחר שהפורוורד האמריקאי טיילר ווילקרסון (22, 2.06), ויתר על המחנה הסופי של סן אנטוניו ויצטרף לקבוצה כבר ביום רביעי. משמעות הדבר היא כי ווילקרסון יוכל לשחק בצמד המשחקים החשוב מול המופראם וראסץ' הסרבית. ווילקרסון הוא בוגר אוניברסיטת בראדלי במדיה רשם בעונה האחרונה 14 נקודות ו-7 ריבאונדים בממוצע למשחק.

הרבע הראשון התאפיין בלא מעט החטאות ואיבודים, כאשר ניתן היה להתרשם לטובה מג'ק מקלינטון מצד אחד, ו-וויל סולומון ויובל נעימי מהשני, שהוכיחו שהקו האחורי של הפועל ירושלים העונה מאיים להיות אטרקטיבי מתמיד. בריאן רנדל נכנס גם הוא לעניינים, והקבוצה של עודד קטש סגרה את הרבע הראשון ביתרון 13:21.

דיון דאוול, אקס נוסף של גלבוע/גליל, פתח את הרבע השני בשלשה, כאשר ג'ייסון ריץ' הצטרף אליו עם רבע מעולה לטובת הגדלת היתרון הירושלמי, כל הדרך ל-13:27. ההפרש האדום הגיע עד 17 נקודות בשלב מסוים, כאשר בשלב הזה הראו וורן קרטר ודגן יבזורי יכולת קליעה טובה מבחוץ, ועזרו לליאור ליובין ושחקניו לצמק במעט את הפער, כאשר שלשה של האמריקאי הורידה את האלופה לחדרי ההלבשה בפיגור מינימאלי מבחינתה, 39:31.

הרבע השלישי נפתח בצורה חלשה מאוד כששתי הקבוצות מרבות להחטיא ולאבד. האלופה נותרה ללא נקודות במשך כמעט 4 דקות ואיפשרה לרנדל וירושלים לעלות ליתרון 13. וורן קרטר המשיך להיות פעיל מאוד בחלק ההתקפי וביחד עם גור פורת הוריד את היתרון של ל-4 בלבד. ירושלים פשוט לא הצליחה למצוא את עצמה בהתקפה, וגלבוע/גליל ירדה בפיגור נקודה בלבד לקראת הרבע האחרון.

שחקניו של ליובין ניצלו את הקיפאון ההתקפי של הירושלמים כדי לעלות ליתרון בפתיחת הרבע הרביעי, אבל וויל סולומון הרגיש שהגיע המאני טיים, ובשלוש שלשות גדולות קבע יתרון ירושלמי, 60:66. קרטר שוב הצליח לקרב מעט את קבוצתו, דקה לסיום. ליובין לקח פסק זמן ושם את הכדור בידיו של ליאו ליונס, אבל זה איבד אותו בניסיון חדירה לסל. סל ועבירה של מקל, 35 שניות לסיום עוד הורידו ל-5 בלבד, ירושלים איבדה ומקלינטון ניסה שלשה פנויה, אבל החטיא, וריץ' סגר את המשחק מהקו.

את הפועל ירושלים הוליך ג'ייסון ריץ' עם משחק גדול של 23 נקודות, וויל סולומון סייע לו עם 15 נקודות, בריאן רנדל קלע 11 בעוד יובל נעימי קלע 9, ויוגב אוחיון סיים עם 7. את גלבוע/גליל הוליך וורן קרטר עם 17 נקודות, ג'ק מקלינטון סיים עם 16, קוז'יקרו קלע 8, גל מקל ורודני גרין סיימו עם 7 נקודות כל אחד. מייקל דניגן שהגיע בכדי להיבחן בהפועל ירושלים ימשיך בתקופה הקרובה בקבוצה, כשייתכן ויושאל לקבוצה אחרת בהמשך העונה.

הפועל ת"א סיימה שלישית

* במשחק על המקום השלישי ניצחה הפועל תל אביב 69:76 את מ.כ. הבקעה, במפגש בין שתיים מהפייבוריטיות להעפיל בתום העונה לליגת העל. כמו אתמול, גם הערב העדיף שרון אברהמי לתת למתן נאור וגל איתן מנוחה לקראת משחק הגביע מול אליצור יבנה בהמשך החודש, ולמרות זאת קבוצתו הובילה למשך מרבית שלבי המשחק. טוהר חיימוביץ' הצטיין בשורות האדומים עם 21 נקודות, בעוד בריאן אוסברי המצוין הוסיף 18 ואדריאן אוטר 9. מנגד, הובילו סטפון ברדפורד (19) ואיתי לב (15) את המפסידים מהבקעה.


* במשחק אימון נוסף שנערך הערב, גברה מכבי חיפה גברה בנשר על מכבי ראשון לציון במשחק אימון 79:82. הקבוצה של אפי בירנבוים שיחקה טוב מאוד, ואף הוליכה 43:52 במחצית, אך לקראת סיום המשחק הצליחו שחקניו של אלעד חסין לבצע את המהפך ולנצח את המשחק. השחקן היהודי של חיפה, סילבן לנדסברג, נפצע לקראת סיום המחצית הראשונה ולא שותף במחצית השניה. כמו כן לא שיחק בחיפה הסרבי סשה בראטיץ'. שתי הקבוצות ישובו להפגש ביום חמישי הקרוב (19:30), הפעם בבית מכבי בראשון לציון. בלטו במכבי חיפה: אבי בן שימול 16, רוברט רותבארט 15 ו-7 ריבאונדים, מרקו קילינגסוורת 14 ו-10 ריבאונדים, סילבן לנדסברג 11. בלטו בראשון לציון: דניס קלמנטה ודארל טאקר 20 כל אחד.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully