וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשמי הברכה של דג'וקוביץ'

הסרבי התשוש יזכה למנוחה, נדאל טוען שככה זה יהיה יותר הוגן, הרייטינג שוב יצנח, והמארגנים יילחצו. מה משמעות דחיית הגמר?

רויטרס

וידאו: רויטרס
עריכה: יאיר דניאל

הכל היה מוכן לגמר הגדול, אבל רק דבר אחד מנע מהניו יורקים ליהנות מערב הטניס המענג: הגשם. גמר אליפות ארה"ב נדחה ביממה בעקבות הממטרים מהמשמים, ורפאל נדאל ונובאק דג'וקוביץ' ייאלצו לחכות יום נוסף למפגש המסקרן ביניהם. הגמר ייערך הערב (שני) ב-16:00 שעון ניו יורק (22:00 שעון ישראל), וכמובן יועבר בשידור ישיר ביורוספורט.

"הרווחתי עוד יום בניו יורק", אמר בחיוך דג'וקוביץ' כשהתבשר על הדחייה, אבל גם הוא יודע שמבחינתו מדובר בגשמי ברכה: הסרבי אמור היה להגיע למשחק פחות מ-24 שעות אחרי המאמץ הפיזי (והמנטלי) הענק שהשקיע בחצי הגמר מול רוג'ר פדרר, והמנוחה הזאת משנה מבחינתו את התמונה ומאפשרת לו להתכונן לגמר בצורה אידיאלית.

גשם באליפות ארצות הברית הפתוחה בטניס. רויטרס
דג'וקוביץ' משחק אותה אדיש, אבל גם הוא יודע שמבחינתו זו מנוחה קריטית/רויטרס

אליפות ארה"ב הפתוחה היא טורניר הגרנד סלאם היחיד שלא נותן מנוחה לשחקנים בין חצי הגמר לגמר. בעוד שנדאל המשיך בטיולים שלו גם מול יוז'ני בחצי הגמר, דג'וקוביץ' נאבק במשך חמש מערכות שנמשכו שלוש שעות ו-44 דקות, כך שמבחינתו זה קריטי. "אין מה לעשות בנידון, זאת ניו יורק וזה הגשם", אמר נדאל, "אין ספק שככה זה יותר הוגן. אני חושב שמבחינת שנינו זה עדיף לקבל יום מנוחה".

מנגד, דודו של נדאל ומאמנו, טוני, היה יותר ישיר. "מבחינתנו, היה עדיף שלא יהיה יום גשום מכיוון שככה דג'וקוביץ' היה קצת יותר עייף", יודע הספרדי, "אבל אין ספק שככה זה יותר הוגן". ומה עם דג'וקוביץ' עצמו? הוא משדר קור רוח ועסקים כרגיל. "הייתי מוכן לשחק גם היום", אמר אמש, "מה שיגידו לי זה בסדר מבחינתי, למרות שברור שהיום הנוסף לא מזיק".

במקביל, הגשם גם העלה את החשש של השדרנית CBS מרייטינג נמוך, מאחר שהמשחק הוזז מיום ראשון, יום המנוחה, ליום שני. ב-CBS כבר התאכזבו מעצם העובדה שהגמר לא יהיה המפגש הקלאסי בין נדאל לפדרר, אבל עתה הם חוששים שהגמר הנוכחי ישבור את שיאי הצפייה השליליים מהשנים האחרונות. הגמר בין פדרר למארי ב-2008 הביא רק 1.7 אחוז רייטנג, והגמר בין פדרר לדל פוטרו גרר רק 2.3 אחוזי צפייה, וגם שניהם נערכו ביום שני בגלל דחיות מהגשם. סביר להניח שגם הגמר הנוכחי ימשיך את המגמה השלילית.

גשם בניו יורק לפני גמר אליפות ארצות הברית. Michael Heiman, GettyImages
הגמר נדחה ביום זו השנה השלישית ברציפות. מתי ישימו גג?/GettyImages, Michael Heiman

מאחר שזה הגמר השלישי שנדחה בגלל תנאי מזג האוויר, בארה"ב תוהים מתי גם הם ייהנו מגג לאיצטדיון. אחרי שאפילו השמרנים מווימבלדון הסכימו לשים גג על המגרש המרכזי, ומאחר שגם באוסטרליה בשני האיצטדיונים יש אפשרות לסגור את הגג, הרולאן גארוס ופלאשינג מדו הם שני הסלאמים שנותרו מאחור. הצרפתים מדברים כבר הרבה שנים על בניית גג, ומאחר שאין התקדמות בנושא הם מאיימים להעביר את התחרויות למתקן אחר. ומה בארה"ב?

"מדובר בעניין מורכב מאוד, גם מבחינה טכנולוגית וגם מבחינה כספית", אמר דובר התחרות, שיודע שגם ככה האיצטדיון הראשי זוכה לביקורת על עיצובו הלא מספיק אטרקטיבי, "אנחנו מקווים שיום אחד יהיה גג לכל המתחם, וזאת במטרה שהטורניר יישאר כאן להרבה שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully