וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמני: "הלחץ על אולימפיאקוס"

מנג'ר מכבי תל אביב יודע: "בשבילם לעוף מאירופה זו קטסטרופה, לנו לא". קולאוטי: "נשחק פתוח". ייני בהרכב

ברני ארדוב

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: דורון שטיין

מכבי תל אביב המשיכה הערב (רביעי) את הכנותיה לקראת משחק הגומלין מול אולימפיאקוס בסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית בבלומפילד ביום חמישי (חי בספורט 1 ו-HD1, החל מ-20:50). בעקבות העובדה שראשי אולימפיאקוס החזירו 300 כרטיסים שהוקצו עבור האוהדים שלהם, יוצאו כרטיסים אלה למכירה מחר עבור אוהדי מכבי. במכבי מצפים לאצטדיון מלא לחלוטין שידחוף אותם למחוק פיגור 2:1 מהמשחק הראשון, כשבלי המקומות שנמצאים כעת בשיפוצים, מדובר ב-12,500 צופים שיהיו באצטדיון.

נמני: "זה כמו משחק מול חיפה או הפועל"

הערב קיימה הקבוצה מסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול היוונים, כשכמו בשבוע שעבר ביוון היה זה המנג'ר אבי נמני שהתייצב מול המיקרופונים ולצידו החלוץ רוברטו קולאוטי. "כל משחק הוא מבחן", אמר נמני בתחילת דבריו. "מהמשחקים הראשונים נגד קבוצה ממונטנגרו, גם נגד אולימפיאקוס וגם מחר. רוב הלחץ הוא על אולימפיאקוס. בשבילם לעוף מהמפעל האירופי על ידי מכבי תל אביב הוא קטסטרופה, אם זה יקרה לנו אנחנו נהיה מאוכזבים, אבל נמשיך הלאה. יחד עם זאת, אנחנו מאוד מאוד אופטימיים. אנחנו ערוכים לשינויים שאמורים להיות בהרכב של אולימפיאקוס".

המנג'ר דיבר על הקבוצה החדשה שנבנתה במכבי תל אביב: "ההתחברות תיקח יותר זמן. ברור שאנחנו רואים שיפור גדול מסיום מחנה האימון עד היום. אבל זה ייקח זמן כי חלק גדול מהשחקנים לא התחילו להתאמן ביחד. אנחנו צריכים להשלים את החסר מבחינת הכושר הבסיסי. ככל שיעבור הזמן הכושר יהיה יותר טוב ושחקנים יוכלו לתת מעצמם יותר. בנקודת הזמן הזו אנחנו מרוצים. בדרך כלל ההתחברות והתיאום לוקחים הרבה יותר זמן. יחסית לזמן הזה אנחנו במצב טוב. השחקנים מבינים בדיוק מה עומד לפניהם. יש לנו הרבה שחקנים עם ניסיון וזרים ששיחקו בליגות בכירות. זה לא דבר חדש בפניהם והם יודעים בפני מה הם עומדים".

נמני התייחס גם לקהל שיגיע בהמוניו מחר: "הדחיפה של הקהל משמעותית ואני מקווה שהיא תהיה משמעותית לכיוון חיובי. מי שמשחק צריך לקחת את זה לכיוון חיובי ולא לכיוונים אחרים. אין לי ספק שהקהל יעשה את שלו, אבל מי שיעלה על הדשא חייב להבין שהקהל לא ינצח בשבילו את המשחק. אני לא רואה שוני בין המשחק מחר לבין משחק ליגה מול מכבי חיפה או הפועל תל אביב. אנחנו בצוות המקצועי סומכים על השחקנים וזה נותן לנו להיות רגועים. אנחנו יודעים מה השחקנים יודעים ומסוגלים לתת. הם יכולים ויתנו עוד הרבה יותר ממה שנתנו במשחק החוץ".

קולאוטי נשאל לגבי השער הראשון שהבקיע בניצחון 0:2 על מכבי נתניה בגביע הטוטו, והשיב: "אני חושב שכל שער חשוב לחלוץ. בטח מתי שאתה מבקיע לפני משחק כל כך חשוב כמו אולימפיאקוס. זה נתן לי ביטחון ואני מקווה להמשיך כך. ברור שהמשחק מחר הוא אופרה אחרת. אבל אנחנו לא צריכים להסתכל יותר מדי על אולימפיאקוס. יש לנו קבוצה מספיק טובה כדי להתעסק בעצמנו".

קולאוטי נשאל האם מכבי תל אביב תבוא לשחק בונקר והתרעם: "בונקר של מי? אי אפשר לעשות בונקר כשבאים לנצח. אנחנו חייבים לשחק פתוח ולתקוף כי אנחנו צריכים ניצחון. לכל קבוצה לוקח זמן להתחבר. אנחנו קודם כל קבוצה ואני חושב שאנחנו משתפרים בהדרגה ולא לאט ניראה יותר טוב. זה הכי חשוב".

מאוחר יותר ערכו שחקני מכבי תל אביב את האימון המסכם לקראת המשחק. בתרגול הטקטי ערכו המאמנים יוסי מזרחי ואיציק עובדיה מספר ניסיונות כבהרכב שתורגל תחילה שרן שייני שובץ בקישור האחורי במקומו של אלברט באנינג המורחק. במהלך האימון תורגל גם יובל אבידור בקישור על חשבונו של רוני גפני, כאשר יואב זיו הוסט לעמדת המגן השמאלי. יחד עם זאת, נראה כי הצהובים יפתחו עם גפני כמגן שמאלי, זיו בקישור האחורי לצידם של ג'יבריל סידיבה וייני. מזרחי ביקש שוב ושוב משחקניו: "תניעו את הכדור בסבלנות. חבל לאבד כדורים במסירות ארוכות. תניעו כדור במסירות קצרות במרכז וכך יהיה לכם גם יותר זמן לצרף שחקנים לכיוון ההתקפה".

הקשר אלברט באנינג המושעה סובל ממתיחה במפשעה ונצטווה לנוח מספר ימים. בשבת הוא צפוי לשוב לאימוני הקבוצה ואז יתברר אם יהיה כשיר למשחק גביע הטוטו ביום ראשון בסכנין.

הרכב מכבי תל אביב: לירן שטראובר, קלמי סבן, ניבאלדו, אבי סטרול, רוני גפני, יואב זיו, ג'יבריל סידיבה, שרן ייני, האריס מדוניאנין, ברק יצחקי, רוברטו קולאוטי.

לינן: "הלחות לא תשפיע, אנחנו הולכים על ניצחון"

אולימפיאקוס נחתה היום בישראל עם 21 שחקנים, כשאנשי הקבוצה היוונית סירבו לדבר עם התקשורת בעת נחיתתם. ביוון מדווחים שבקבוצה התלוננו על החום הכבד ששורר בארץ. עם נחיתתם פגשו אנשי אולימפיאקוס אוהדי הפועל תל אביב, שביקשו מהם לנצח במשחק, כשאנשי אולימפיאקוס השתעשעו מהעניין.

המאמן הגרמני אוואלד לינן החליט ברגע האחרון שלא לכלול את קשר הרכש הספרדי אלברט ריירה לנסיעה. ריירה אמנם ערך בכורה במשחק הידידות מול אסטרס טריפוליס בשבת, אך לינן מרגיש שהוא אינו מוכן והעדיף להשאיר אותו ביוון. גם החלוץ הבלגי קווין מיראלס, שנפצע במשחק הראשון מול מכבי תל אביב, לא כשיר ולא יצא לישראל. דודו הברזילאי הצטרף לחבריו הערב, לאחר שהגיע בטיסה ישירה מברזיל, שם אשתו ילדה בן.

"הלחץ נורמלי, אנחנו הולכים על ניצחון", אמר לינן במסיבת העיתונאים. "הקבוצה שלי רגילה לזה, השחקנים מכירים לחץ מסוג זה. מכבי תל אביב הוכיחה שהיא קבוצה טובה מבחינה טכנית, יש להם שחקנים שמטפלים טוב בכדור ויודעים לשחק בחלק הקדמי. החום? אני חושב שהלחות תהיה זהה עבורנו ועבור מכבי, גם באתונה מזג האוויר דומה. זה לא ישפיע".

לכל השחקנים שהגיעו איתנו יש סיכוי לשחק, נקבל את ההחלטה מחר. היתרון הוא כמובן לשחקנים שעובדים איתנו מתחילת ההכנות. אמרתי כבר בעבר ששחקנים שהצטרפו מאוחר כמו ואסיליס טורוסידיס ואברם פפאדופולוס חשובים לקבוצה, אבל יצטרכו להמתין כי הם הצטרפו לאימונים לאחרונה".

הבלם השבדי אולוף מלברג נכח אף הוא במסיבת העיתונאים ואמר: "תמיד קשה לשחק מול קהל ביתי ולדעתי עדיף לשחק מול קהל עוין מאשר מול יציעים ריקים כמו בשבוע שעבר. ברור שהלחץ עלינו, כשביוון מצפים שננצח כל משחק ונזכה באליפות בכל שנה. יש גם לחץ בעקבות ציפיות כאלה, אבל זה דבר טוב. אנחנו צריכים לנסות להשיג לפחות תיקו ומשם נראה לאן יתפתח המשחק".

באימון הערב בבלומפילד ניסה לינן את פפאדופולוס וטורוסידיס בהרכב, ולאחר מכן תרגל את ראול בראבו כבלם לצד אולוף מלברג והפתיע עם הצבתו של הספרדי אורקו פרדו בין הקורות על חשבון אנטוניוס ניקופולידיס הוותיק. ג'וואד זאירי, שהבקיע שער נפלא במשחק הראשון, יחליף את קווין מיראלס הפצוע באגף שמאל של הקישור. אוסקר הספרדי, שכלל לא שותף במשחק הראשון, צפוי לסייע בהתקפה לדיוגו שיפתח כחלוץ בודד.

הרכב אולימפיאקוס: אנטוניוס ניקופולידיס, פרנסואה מודסטו, אולוף מלברג, אברם פפאדופולוס, חוסה הולבאס, דודו, אנצו מארסקה, דניס רומדאל, ג'וואד זאירי, אוסקר, דיוגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully