וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך ישפיעו החוקים החדשים בפרמיירליג על השחקן האנגלי?

2.8.2010 / 12:42

החוקים החדשים בנוגע לסגלי הקבוצות בפרמיירליג מאיימים לשנות את הליגה, להעיק מאוד על הקבוצות ההמומות ממילא בזירה האירופית, אבל אולי גם להציל את השחקן האנגלי והנבחרות האנגליות. הרבה יותר מסערה בכוס תה

אחרי עונה מביכה ומסויטת, אוהדי ליברפול מצפים בשקיקה לראות את קבוצתם מתחזקת לקראת עונת המשחקים הקרובה. המנג'ר החדש, רוי הודג'סון, הצליח לשמור על סטיבן ג'רארד (ואולי גם על פרננדו טורס), צירף את ג'ו קול, ובזמן שכולם ממתינים להגעתו של שם גדול, בחר המנג'ר להגיש הצעה של 2.5 מיליון ליש"ט לאסטון וילה עבור לוק יאנג. מדוע ולמה חושק הודג'סון במגן האפור? מלבד העובדה שיאנג יכול לשמש גיבוי בשני האגפים, הוא שחקן שגדל באנגליה ועונה על דרישות חוקי הליגה החדשים שעוררו הדים בשבוע האחרון ועשויים לגרום לשינוי מהותי בליגה.

שחקן אסטון וילה לוק יאנג. Warren Little, GettyImages
יגיע לאנפילד באדיבות החוק החדש? יאנג/GettyImages, Warren Little

התקנה המרכזית, Homegrown Rule, שנחקקה עוד בספטמבר 2009 ואושרה על ידי כל נציגי 20 מועדוני הפרמיירליג, תיכנס לתוקפה לקראת עונת המשחקים הנוכחית ולפיה כל קבוצה תצטרך לרשום 25 שחקנים בלבד בסגל, עם חריגה מעבר לכך לטובת שחקנים בני 21 ומטה בלבד. מתוך 25 שחקני הסגל, שמונה חייבים להיות כאלה שהתאמנו במחלקות נוער באנגליה או בווילס לפחות שלוש שנים לפני שהגיעו לגיל 21 (אם יש רק שבעה מקומיים, הסגל יצטמצם ל-24, וכן הלאה). לצורך המחשה: ססק פברגאס, שהגיע לארסנל בגיל 16, נספר כשחקן בית של התותחנים. לעומתו, אואן הארגריבס ממנצ'סטר יונייטד, חרף היותו שחקן נבחרת אנגליה לשעבר, אינו נחשב מקומי על פי החוק החדש, שכן התחנך במחלקות הנוער של קלגרי ובאיירן מינכן.

קברניטי הכדורגל האנגלי, שהתקנאו בהצלחות הקולגות מספרד ומגרמניה במישור הלאומי, מאמינים כי החוקים החדשים – למרות שאינם מחייבים שיתוף שחקנים אנגלים - יקדמו את הכדורגלנים הצעירים במדינה ויסייעו בטווח הארוך לקידומן של הנבחרות האנגליות. בנוסף, מקווים שם כי צמצום מספר השחקנים בסגל, יחד עם ההגבלות הכספיות שנכנסו לתוקפן בשנתיים האחרונות, ימנעו הסתבכויות כלכליות של המועדונים, דוגמת מקרה פורטסמות אשתקד. בינתיים, מרבית הקבוצות הבכירות בליגה נתפסו עם המכנסיים למטה וצריכות לבצע התאמות ממש ברגע האחרון. האם עונת 2010/11, על חוקיה והגבלותיה, תביא את הבשורה לכדורגל האנגלי?

מי יישאר מחוסר עבודה?

ב-1 בספטמבר, יום לאחר סגירת חלון ההעברות באירופה, יצטרך כל מאמן בפרמיירליג לרשום את 25 שחקני הסגל הבכיר שלו, כשהוא מוגבל ל-17 זרים שעברו את גיל 21 ואיתם, כאמור, שמונה שחקנים שגדלו באנגליה. לקרלו אנ'צלוטי וצ'לסי יש כרגע רק ארבעה שחקנים מעל גיל 21 שמוגדרים כתוצר מקומי – ג'ון טרי, אשלי קול, פרנק למפארד ורוס טרנבול – ולכן אנצ'לוטי יוכל לרשום במצב כזה רק 21 שחקנים למשחקי הליגה (החוק לא תופס לגבי הגביע ואירופה) ולהיעזר בשחקנים צעירים, עליהם אין כל הגבלה.

סיטואציה שכזו תגרום לצ'לסי להשאיר בחוץ שחקנים בכירים (ריקרדו קרבאליו?) שכן מספר המקומות מצומצם ואין מקום לתמרון. כך מועדונים יאלצו להיפטר משחקנים ברגע האחרון, או לחילופין לשלם להם את המשכורת עבור ישיבה ביציע. האפשרות היחידה לשנות את רשימת 25 שחקני הסגל תהיה בתום חלון ההעברות של ינואר, כך ששחקנים שכרגע פצועים או נמצאים בתקופת שיקום, יהיו הראשונים להיפלט מהרשימות ויצטרכו לדחות את הקאמבק. זה יהיה מצבם של הארגריבס ואנדרסון במנצ'סטר יונייטד ושל ג'ונתן וודגייט בטוטנהאם, מפני שלמאמניהם אין כוונה לבזבז מקום על שחקן שלא יכול לעמוד לרשותם באופן מיידי.

דווקא ארסנל, שבכל תקופת ארסן ונגר התבססה על שחקנים זרים, עומדת בקריטריונים החדשים, שכן שחקנים כמו אלכסנדר סונג, דנילסון וגאל קלישי, בדיוק כמו פברגאס, התאמנו באנגליה במשך שלוש שנים לפני שחצו את גיל 21. למרות זאת, המנג'ר הצרפתי לא מתלהב מהחוק המדובר. "מישהו לקח בחשבון את הפציעות וההרחקות כשהוחלט על 25 שחקני סגל?", תהה ונגר. "זה חוק מלאכותי שאני לא אוהב. אני מופתע שאיגוד השחקנים נתן ידו לחוק הזה, שיכול להשאיר כדורגלנים רבים מחוסרי עבודה. הם רוצים להילחם באבטלה, אבל בפועל מונעים מאיתנו להעסיק שחקנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

תוצר מקומי או זרים צעירים?

פרשנים רבים סבורים כי הרגולציה, בניגוד למתוכנן, תעודד רכישת שחקנים זרים למחלקות הנוער, שיאפשרו למועדונים לעמוד בדרישות גם ללא תוצר מקומי אמיתי, כמו שמדגימה ארסנל עם סגלה הנוכחי שלא משופע בכדורגלים אנגלים. בליגה בטוחים שדווקא ההיפך הוא הנכון. "אני לא חושב שמועדונים יקנו עכשיו עוד שחקנים זרים צעירים", הבהיר מנכ"ל הפרמיירליג, ריצ'רד סקאדמור. "זה יהפוך את שחקני הבית לאטרקטיביים יותר. הרעיון הוא שקבוצות לא יהיו על טהרת חוץ בלבד. זה זרז נוסף לקבוצות להשקיע בתוצר המקומי, כשאחד הרווחים יהיה של הנבחרות האנגליות".

נבחרת אנגליה עד גיל 19 סיימה השבוע את דרכה באליפות אירופה כשנעצרה בחצי הגמר על ידי מקבילתה מספרד. ג'ון בוסטוק, אחד מכוכבי הנבחרת המשתייך לטוטנהאם, לא תולה תקוות רבות מדי בחוק החדש ובניגוד לראשי הליגה בונה על תקופת השאלה, אולי בליגת המשנה. "אני לא בטוח שהחוק ישנה משהו", אמר בוסטוק. "נוכחותם המאסיבית של הזרים חוסמת אותנו. מועדונים כאן משקיעים מיליונים על שחקני רכש מחו"ל וירצו לראות אותם משחקים. אנחנו לא מקבלים מספיק הזדמנויות וזה מאוד מתסכל".

אם נחזור לדבריו של ונגר ונמשיך בקו של בוסטוק, בזמן ששחקנים צעירים עשויים ליהנות מהשינוי בשנים הראשונות, חבריהם שיעברו את גיל 21 ולא ישכילו לבצע את הפריצה המיוחלת, עלולים ליפול בין הכיסאות ולהיות הקורבנות המרכזיים. שחקן דוגמת דידייה דרוגבה, שעד גיל 24 היה אלמוני גם בצרפת, לא היה שורד חוק שכזה לו היה כדורגלן אנגלי כיום ולבטח לא היה מתגלה לעולם. ל'לייט בלומר' מקומי אין מקום תחת כללי הליגה הנוכחיים. על פי רוח הפרמיירליג החדשה: אם לא הפכת לכוכב עד גיל 21, כבר לא תהיה כזה אצלנו.

איפה היית, מאנצ'יני?

מנצ'סטר סיטי כבר הוציאה 75 מיליון ליש"ט בקיץ הזה, ופנקס הצ'קים עדיין פתוח לרווחה. רוברטו מאנצ'יני מעוניין לצרף את ג'יימס מילנר ומריו באלוטלי, אבל מסובך מעל הראש עם הגבלת 25 השחקנים. מבחינת התוצר המקומי, לסיטיזנס, כמו גם ליריבה העירונית מנצ'סטר יונייטד, אין כל בעיה. אבל הסגל שלהם מונה כ-36 שחקנים בוגרים (מעל גיל 21) ומאנצ'יני ההמום צריך להתחיל במלאכת הניפוי. "זה מאוד מאכזב, נצטרך לוותר על שחקנים מסוימים", הודיע האיטלקי בצער. "אנחנו משחקים בארבעה מפעלים וזה יוצר עבורנו בעיה. במצב כזה צריך סגל רחב".

בינואר, אחרי שיצליחו לשרוד את הסיטואציה הנוכחית, קרוב לוודאי שבמנצ'סטר סיטי כבר לא יצאו מגדרם בחלון ההעברות. על פי החוקים החדשים, לצירוף של שחקן רכש יידרש ויתור על אחד מבין 25 שחקני הסגל, כך שחיזוק יצריך חשיבה מדוקדקת ויצמצם למינימום את ההימורים על פלופים כושלים שנפוצים מאוד בחלון ההעברות השני. האם מדיניות הרכש תשתנה באופן קבוע ותהיה חזרה לפרופורציות מבחינת הסכומים? ימים יגידו.

עוד לפני כן, שאלה אחת גדולה עולה בעקבות הפאניקה ששידרו המועדונים הבכירים באנגליה בשבוע האחרון: איפה הם היו במשך שנה תמימה? החוק הזה נכנס לתוקפו בספטמבר אשתקד ולא נראה כי כל הקבוצות התאימו עצמן אליו. צמצום הסגלים יוביל לצמצום מספר החוזים בכל קבוצה ולנטישת החוזים ארוכי הטווח, כך שלמעשה יסייע למועדונים כלכלית בשנים הבאות.

אלא שראשי הקבוצות לא חשבו על כך. חוסר ההיערכות בשנה הזו מעיד בעיקר על היעדר חשיבה לטווח ארוך ומציב חלק מהמועדונים והשחקנים בפני בעיה אמיתית. למרות זאת, באנגליה יודעים שכעת כולם יצטרכו להציג תוצר מקומי כלשהו, ומאמינים שמכאב הראש הנוכחי של מאמני הליגה ניתן יהיה לקצור את הפירות בזירה הבינלאומית בעוד מספר שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully