וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשטן: "יש הבדל גדול בינינו לבין שמרוק"

15.7.2010 / 13:30

מאמן בני יהודה דיבר במסיבת עיתונאים על המוכנות של האירים (22:00, אין שידור). מתוכננות הפגנות, בפורום דווקא יש ידידות

"כמאמן אני תמיד שואף לנצח וזה גם מה שאנחנו שואפים לעשות במשחק נגד שמרוק רוברס", אמר מאמן בני יהודה, דרור קשטן, במסיבת העיתונאים שנערכה לקראת המשחק בו תתארח הערב (חמישי, 22:00, אין שידור) הקבוצה בדאבלין אצל שמרוק רוברס האירית בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית.

קשטן נשאל אם צפה באחד ממשחקיה של שמרוק העונה וענה: "לא היתה לי ההזדמנות שהייתה למאמן של שמרוק (מייקל אוניל, שנכח במשחקה של בני יהודה נגד אוליסס בבלומפילד, ר.ב.) לבוא ולצפות במשחקים של שמרוק. הקבוצה האירית כבר ערכה 20 משחקים במסגרת הליגה והספקתי ללמוד על הקבוצה מקטעי הוידאו של משחקי הליגה השונים. אנחנו לעומת זאת נמצאים רק בשלבי ההכנה לקראת פתיחת העונה שלנו, שתיפתח ב-21 באוגוסט. בד בבד גם נצטרך להתמודד במסגרת האירופית, שיחקנו בארמניה ונשחק כעת גם בדבלין. במסגרת ההכנות שלנו אנחנו מסתכלים קדימה גם במסגרת האירופית. למדתי את הסגנון ושיטת המשחק של שמרוק ואנחנו נתכונן בהתאם לכך".

קשטן הבהיר כי "יש הבדל גדול בין קבוצה שמשחקת כבר 20 משחקים, לבין קבוצה שהחלה את הכנותיה רק בתחילת חודש יוני. אנחנו התחלנו את האימונים אחרי פגרה קצרה ועונה ארוכה ומפרכת בעונה שעברה, כך שההבדל הוא גדול. הייתי מעדיף שאני אהיה במחזור 20 וששמרוק תהיה בתחילת העונה, אבל בכדורגל צריך להתמודד עם כל מיני דברים וזה אחד מהם. נצטרך לעשות את ההכנות לעונה שלנו ובתוך כך גם להתקדם במסגרת האירופית", הוסיף המאמן.

"אין משחקים קלים באירופה"

כפי שקורה בתקופה האחרונה, גם בואה של בני יהודה לאירלנד עומדת להפוך לפוליטית, כשמספר קבוצות, בראשן הקמפיין לסולידריות בפלסטינאים באירלנד, מתכוונות לערוך הפגנה שקטה כנגד מדיניות ישראל בשטחים. ההפגנה תיערך שעה לפני המשחק, ועושה רושם שבשמרוק מודאגים מקיומה. אחרי הכל, זו הפעם הראשונה שמגיעה קבוצה אירופאית לאיצטדיון החדש, ובמועדון האירי מקווים שהדבר לא ימשוך את תשומת הלב מהמשחק עצמו.

למרות הצפי להפגנות, מספר אוהדים של שמרוק נרשמו לפורום של ארגון אוהדי בני יהודה, 'אריות יהודה', ניהלו דיאלוג חיובי, הביעו את רצונם להגיע ארצה לגומלין ואף הבטיחו כי ישמחו לארח לאחר המשחק את מעטי הזהובים שהגיעו לאירלנד כשקבעו להיפגש איתם בפאב המקומי שצמוד לאצטדיון, מיד עם סיום המשחק.

בשמרוק אמרו כי מחוץ לאיצטדיון יהיו שלטים בהם ייכתב: 'אוהבים כדורגל, שונאים אפרטהייד', ו'החרימו את האפרטהייד הישראלי', אך הוסיפו: "אנו מבקשים מהאוהדים שלא להפריע למשחק בשום צורה". פרדה יוז, יושב ראש הקמפיין לסולידריות עם הפלסטינאים, אמר לקראת ההפגנה: "זה נדיר שקבוצה ישראלית מגיעה לאירלנד, אז אנחנו מנצלים את ההזדמנות הזו כדי לעלות את המודעות של מדיניות האפרטהייד שמונהגת בישראל. אנחנו גם קוראים לאוהדי שמרוק שלא לנסוע לישראל כאקט של סולידריות עם העם הפלסטינאי".

הכתומים נחתו שלשום בדבלין אחרי מסע מפרך של כ-13 שעות וגם הספיקו לערוך שני אימונים באצטדיון "טאלה" בו יערך המשחק. מדובר באצטדיון חדיש שנבנה רק לפני כשנה והוא מכיל כ-6,500 מקומות כאשר אנשי הקבוצה האירית העריכו הבוקר כי הוא צפוי להיות מלא. על פי האימון המסכם שנערך אתמול בערב, ניתן להבין כי קשטן יפתח עם הבלם הקולומביאני איבן גארידו במרכז ההגנה על חשבונו של דין מורי שיסופסל. בחלק הקדמי צפויים לירוי צעירי ואיליה יברויאן למלא את מקומם של עוז ראלי ועמרי אפק. יברויאן יערוך למעשה את הופעת הבכורה שלו בכתום, כשיפתח לצידו של משה ביטון בחוד.

הרכב משוער: דלה איינוגבה, איציק עזוז, אביב חדד, איבן גארידו, כפיר אדרי, סיניסה ליניץ', אסי בלדוט, לירוי צעירי, שלו מנשה, איליה יברויאן, משה ביטון.

האירים רוצים להגיע עם סיכוי לתל אביב

יריבת בני יהודה היא שמרוק רוברס, הקבוצה המעוטרת באירלנד, שזכתה ב-15 אליפויות (האחרונה ב-1994) וב-24 גביעים. בניגוד לקבוצה הישראלית שנמצאת עדיין בעיצומן של ההכנות, סגנית האלופה האירית מוליכה את הליגה בארצה לאחר 21 מחזורים. ביום ראשון ניצחה שמרוק את דונדאל 0:4, ושבוע לפני כן גברה 1:2 בדרבי על סט. פטריק'ס, כדי להחליף אותה בראשות הטבלה.

שמרוק הייתה הקבוצה הראשונה שייצגה את אירלנד במפעלי אירופה והישג השיא שלה הוא ניצחון על שאלקה הגרמנית ב-1970. בסך הכל רשמו האירים 10 ניצחונות ב-48 משחקים במסגרות האירופיות, לעומת 30 הפסדים. השחקן המרכזי בקבוצה הוא גארי טוויג, שהיה בעונה שעברה מלך שערי הליגה עם 24 כיבושים.

מנג'ר שמרוק, מייקל אוניל, אמר לקראת בני יהודה: "זו ככל הנראה ההגרלה הכי קשה שיכולנו לקבל, אבל נגיע למשחק בצורה החיובית ביותר, וננסה להשיג תוצאה טובה בבית. הכל יכול לקרות במשחקים מסוג כזה". על המשחק עצמו אמר אוניל: "אנחנו יודעים שאנחנו לא יכולים לנצח את המפגש כולו מחר, אבל אנחנו יכולים להפסיד אותו, אז המטרה העיקרית שלנו היא להישאר בחיים לקראת המשחק בתל אביב. זה נהדר להביא את המסגרת האירופית לבית שלנו, ואנחנו מאוד מצפים למשחק".

* האתר הרשמי של שמרוק רוברס עשוי לשדר את המשחק הערב.

הרכב משוער: אלן מאנוס, אנדה סטיבנס, קרייג סייבס, איידן פרייס, דן מארי, פאדי קבאנה, כריס טרנר, סטיבן רייס, ג'יימס צ'יימברס, גארי טוויג, תומאס סטוארט.

עדכון ראשון: 11:19

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully