וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואכים לב: "ספרד תזכה במונדיאל"

מאמן גרמניה היה מאוכזב מאוד מההפסד בחצי הגמר, אך החמיא ליריבה: "ספרד מניעה כדור כל כך טוב, שאי אפשר להפריע לה"

קשה היה לשחקני נבחרת גרמניה להרים את הראש בסיום משחק חצי הגמר נגד ספרד. הנבחרת שלא הפסיקה להרשים בטורניר, סיימה עם שלוש רביעיות והציגה כדורגל מצוין, פתאום סיפקה את אחת ההופעות החלשות שלה בטורניר הגביע העולמי, נוצחה 1:0 ונפרדה מחלומות על גביע עולם רביעי בהיסטוריה.

פיליפ לאהם הקפטן, שפינטז על ההנפה ביום ראשון, היה מאוכזב מאוד בסיום, ואמר: "זה היה משחק מאוד קשה היום. ידענו שספרד היא הפייבוריטית לזכות בטורניר, היא נבחרת מאוד חזקה. לא שיחקנו מספיק באומץ במחצית הראשונה. הייתה לנו הזדמנות במחצית השנייה, אבל לא הצלחנו לנצל אותה. זו אכזבה עצומה. רצינו לעשות הרבה ופשוט לא הצלחנו".

גם המאמן יואכים לב היה מאוכזב, אך בחר כמו ג'נטלמן אמיתי להחמיא ליריבה: "אני מאמין שספרד תזכה במונדיאל. ספרד מניעה את הכדור כל כך טוב שאי אפשר להפריע לה בזה. עברנו טורניר מצוין, אבל לא היינו מספיק חדים הלילה כמו שהם היו".

בסטיאן שווינשטייגר היה שבור: "אני מאוד כועס. רגע לפני הגמר פשוט לא שיחקנו, אין לי מושג איך זה קרה. כל המשחק פשוט רדפנו אחרי הכדור. לא עשינו את 100 האחוזים מבחינה טקטית, כמו שעשינו בשני המשחקים הקודמים. אבל נגד נבחרת כל כך טובה זה לא קל. ראינו היום את ספרד, שהיא הנבחרת הכי טובה בעולם. אפילו אם כולם יגידו שעשינו טורניר מצוין, אנחנו מאוד מאוכזבים. כמובן שלנבחרת שלנו יש עתיד ורוד, אבל היום ראינו איך נראית נבחרת שנמצאת בטופ. אנחנו עדיין צריכים לעבוד כדי להגיע לרמה הזו".

השוער מנואל נוייר, שהיה היחיד להוציא כדור מהרשת הלילה, אמר: "האכזבה פשוט עצומה כרגע. אבל אנחנו יודעים ששיחקנו טורניר מצוין. לא יצאנו מספיק קדימה היום, וכמעט שלא ייצרנו מצבים. כנראה היה חסר לנו קצת אומץ. הצלחנו להבקיע במשחקים הקודמים כבר בחצי השעה הראשונה וזה נתן לנו ביטחון. היום היה שונה מאוד. ספרד לקחה את השליטה אליה וייצרה הרבה יותר מצבים"

מארסל ינסן, שהחליף את ג'רום בואטנג, אמר: "ספרד הייתה טובה יותר היום. היינו צריכים לשחק בצורה יותר אמיצה ברבע האחרון של המשחק. עכשיו אנחנו רק רוצים להראות אחריות ולסיים את הטורניר בצורה מכובדת במקום השלישי".

מירוסלב קלוזה, שכבש ארבעה שערים עד כה בטורניר ויצטרך לנסות להשוות את שיא הכיבושים של רונאלדו במשחק על מקומות 3-4: "הם מאוד תיסכלו אותנו ואני מאוד מאוכזב. כולנו קיווינו להגיע לגמר ונכשלנו בזה. היינו עסוקים היום בעיקר בהגנה ולא יצאנו מספיק להתקפה".

אחד ממצטייני הטורניר בגרמניה תומאס מולר, שספג כרטיס צהוב שני ברבע הגמר ונעדר מהמשחק, אמר: "אני מאוד מאוכזב כרגע. התוצאה הזו היא אסון בשבילנו. לספרד יש שחקנים מעולים, אבל היינו צריכים להיראות טוב יותר. לצערי, מה שעשינו עד עכשיו לא הספיק לנו היום".

בקנבאואר: "אין שום סיבה להיות עצובים"

אגדת הכדורגל פרנץ בקנבאואר, שזכה עם גרמניה ביורו 1972 ומונדיאל 1974, ניסה לנחם את השחקנים: "אין שום סיבה להיות עצובים. הנבחרת השלימה טורניר נפלא. אני מקווה שעכשיו הנבחרת תיקח ברצינות את המשחק על המקום השלישי. לא יהיה קל לבוא מרוכזים למשחק הזה".

גונתר נצר, שזכה עם הנבחרת במונדיאל 1974, אמר: "ספרד הייתה ללא ספק הקבוצה הטובה יותר היום, כמעט בכל האספקטים של המשחק. היינו יותר מדי פאסיביים, איבדנו הרבה כדורים וספרד מבחינה טכנית הייתה יותר טובה".

נשיא ההתאחדות הגרמנית תאו צווניזר אמר: "אני לא מאוכזב היום, אבל אני עצוב בשביל השחקנים. נראינו בטורניר הזה טוב יותר ממה שנראינו ב-2006, אבל הספרדים עדיין נמצאים ארבע שנים לפנינו. אני לא מודאג, אנחנו עוד נגיע לשם".

מנהל הנבחרת ושחקן העבר אוליבר בירהוף אמר: "ממרחק קצר וממש רגע אחרי שסיימנו, אנחנו מסתכלים אחורה על המונדיאל עם הרבה גאווה. יש לנו הרבה פוטנציאל בנבחרת. הנבחרת סיפקה לנו הרבה שמחה עד היום, אבל הפעם ספרד פשוט הייתה טובה יותר".

"אנחנו בחוץ", הייתה הכותרת של "בילד" הגרמני, ו"דר שפיגל" כתב כי "ספרד החזקה הרסה את החלום של יוגי והבחורים. חלום הזכייה של גרמניה בגביע עולם רביעי נגוז, הגיע לנבחרת להפסיד בחצי הגמר. כמו לפני ארבע שנים, שוב נתמודד במשחק על המקום השלישי". גם "דרסטנדארד" החמיא לספרדים והדגיש את העובדה ש"לה רוחה" הכתיבה את הקצב הרצוי לה וניצחה בצדק. "ספרד שיחקה את ה'טיקי-טקה' שלה, עם המסירות הקצרות, כשפדרו הוא השחקן המסוכן מכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully