וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווינשטייגר: "מתים להדיח עוד מעצמה עולמית"

אחרי ההצגות מול אנגליה וארגנטינה, הקשר הגרמני מוכן לספרד. לב נותן כבוד ליריבה בחצי הגמר: "יש להם יותר ממסי אחד"

בגרמניה ממשיכים להתכונן במלוא המרץ לחצי גמר המונדיאל נגד ספרד, שיתקיים בעוד יומיים (רביעי), אך בבד בבד לא שוכחים לציין את הדור הצעיר, שרבים מנציגיו לקחו את ההזדמנות שקיבלו בשתי ידיים ושתי רגליים, והצעידו את נבחרתם לפחות עד חצי הגמר, תוך כדי קונצרטים של כדורגל. לפני כשנתיים חוו הגרמנים מפח נפש עם ההפסד 1:0 בגמר יורו 2008 לספרד. הפעם, כששתי הנבחרות תיפגשנה שוב בחצי גמר המונדיאל בדרום אפריקה, גרמניה מחפשת נקמה ומעוניינת להוציא את אוהדיה לחגוג בברלין.

"היה מיוחד לחגוג בברלין עם האוהדים ב-2006 ו-2008, אבל משהו היה חסר כדי להפוך את זה למושלם", הסביר בסטיאן שווינשטייגר, אחד מכוכבי הנבחרת בטורניר עד כה. "ב-2006 סיימנו במקום השלישי וביורו הפסדנו בגמר - עכשיו נקווה להשלים את הפער. אני לא מוכן להגיע לשם שוב בלי משהו להראות לאוהדים - עשיתי זאת פעמיים".

שווינשטייגר לא שכח את ההפסד בגמר היורו. "הפסד בגמר תמיד גורם לתסכול ואכזבה גדולה, אבל ספרד הייתה עדיפה עלינו אז. למרות שהם ניצחו רק 0:1, היו להם הרבה הזדמנויות וכבר בדקה ה-70 אפשר היה לסגור את המשחק, כי לא הייתה לנו דרך להגיב".

על המפגש הקרוב אמר קשרה של באיירן מינכן: "על הנייר הם עדיפים, אבל אולי הפעם יש לנו סיכוי טוב יותר. ספרד אמנם לא מציגה את הכדורגל שאוהדיה רצו לראות, אך היא שומרת על הדרך המנצחת. נצטרך עוד הברקה טקטית. במשחקים קודמים הוכחנו שאנחנו יכולים לנצח נבחרות שנחשבו לטובות יותר על הנייר. אנחנו מתים להדיח עוד מעצמה עולמית".

שווינשטייגר גם הסביר בפשטות את כושרו הנפלא: "השינוי הגדול עבורי ברמה האישית הייתה העובדה שאיפשרו לי לשחק בעמדה המועדפת עליי. ואן חאל נתן לי את הצ'אנס בבאיירן והתוצאות היו טובות גם בקבוצה וגם בנבחרת".

שווינשטייגר דיבר גם קצת על מזל ובעיקר על אמונה תפלה ששוררת בנבחרת, לפיה בכל פעם שהמאמן יואכים לב לובש את החולצה הכחולה שלו הנבחרת כובשת רביעיה. "אני לא יודע כמה חולצות כחולות עוד יש לו, אבל אני בהחלט מקווה שיש לו עוד אחת או שתיים במזוודה".

לב מצדו הרגיע ואמר שלא יחליף את החולצה הכחולה שלו עד לסיום המונדיאל. לב טוען שהוא לא מאמין באמונות תפלות, אך התבקש על ידי השחקנים ושאר הצוות המקצועי להמשיך ללבוש את אותו הדבר שעבד עד כה. "אני לא מאמין באמונות תפלות", אמר לב בחיוך, "שאר עמיתיי לצוות המקצועי ביקשו שאמשיך ללבוש את אותה חולצה מפני שכל פעם שאני לובש אותה אנחנו כובשים ארבעה שערים. אסור לי אפילו לכבס אותה עכשיו ואני חושב שאלבש אותה גם מול ספרד". לגבי ההבדל בין יריבתו הבאה ליריבתו הקודמת אמר לב: "לספרד אין מסי אחד כמו לארגנטינה, יש להם כמה 'מסים' בקבוצה, במיוחד בחלק הקדמי".

בקנבאואר: "נבחרת גרמניה מעולם לא שיחקה כך"

"לפני כמה שנים כולם אמרו: 'כמה חבל שאין לנו דור חדש של שחקנים, שאין לנו חלוצים צעירים או קשרים יצירתיים'. כולם התלוננו, אבל הזמן הוכיח שהם טעו", החמיא מירוסלב קלוזה לחבריו הצעירים לנבחרת. החלוץ גם התייחס לכך שבמשחק הרשמי האחרון של גרמניה נגד ספרד, היא הפסידה 1:0 בגמר יורו 2008: "הסגל שונה, השחקנים שונים. ספרד עדיין שולטת באירופה, אבל במונחים של איכות, אני חושב שהשתפרנו - בגדול".

בתוך כך נראה שגם הגרמנים הופתעו במידה מסויימת מאיכות הכדורגל של נבחרתם ופרנץ בקנבאואר אמר: "סגנון המשחק של הנבחרת הפתיע את כולם, אפילו בגרמניה. נבחרת גרמניה מעולם לא שיחקה כדורגל כזה. יש לנו סיכוי טוב לזכות בגביע העולמי. יש לנו שחקנים שלא נולדו בגרמניה, אבל מחזיקים באזרחות כמובן, ואולי זו עוד סיבה לכך שהנבחרת משחקת כל כך טוב. הנבחרת הזו היא הפנים של גרמניה".

בקנבאואר שפע מחמאות לבסטיאן שווינשטייגר ("הוא סופרסטאר, השחקן הכי טוב במונדיאל עד עכשיו") וגם קרא להארכת חוזהו של המאמן יואכים לב, שלפחות נכון לעכשיו אמור לעזוב בתום המונדיאל: "הוא היה מספיק אמיץ לתת לשחקנים צעירים את ההזדמנות והאתגר לשחק במדים הלאומיים ואני חושב שזה יהיה נפלא אם הוא ימשיך בכך. החוזה שלו נגמר, אבל אני בטוח שכולם ישמחו לראות אותו ממשיך".

בתוך כך, שר הספורט הגרמני תומאס דה מאייזיריס הביע את הערכתו לתרומתם של בני המהגרים לנבחרת הלאומית. "זה תהליך אדיר - 11 מתוך 23 שחקנים מגיעים ממשפחות של מהגרים", אמר דה מאייזיריס שהוא גם שר הפנים, "בני המהגרים עבדו קשה והציגו כדורגל מצוין. הם רצו להפוך לאזרחים גרמנים והם עשו את זה מבלי להפנות את גבם למדינות האם שלהם. קיבלנו אותם הכי יפה שיש והם אהובים בדיוק כמו כל אחד אחר בנבחרת. זו דוגמה מצוינת של אינטגרציה - דוגמה לחיקוי לכל המדינה. אלה שעובדים קשה יתקבלו לנבחרת ואלה שיש להם אמונה בגרמניה יקבלו את ההזדמנויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully