וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוציא את השכונה מהשכונה

26.6.2010 / 10:45

הוא קפדן וקשוח, אך מגיע רעב לכל אימון. השחקנים חוששים ממנו, אך מלאי הערכה וכבוד. השבועיים הראשונים של דרור קשטן בבני יהודה רומזים: השינוי המנטלי לו הקבוצה ייחלה עשוי סוף סוף לקרות

יומיים לפני פתיחת האימונים של בני יהודה קיבלו כל שחקני הקבוצה הודעה מדוברת המועדון מאיה דמאיו, ובה מפורטים האיסורים החדשים אותם הציב המאמן החדש, דרור קשטן: אסור לענוד עגילים, אסור להגיע לאימון עם מכנסיים קצרים או ברמודות, אסור ללבוש גופיות או לנעול כפכפים. כמו כן חל איסור להשתמש בפלאפונים בתוך כותלי המועדון ובחדר ההלבשה בזמן שעות האימונים. דמאיו ג'וניור אף טרחה להתקשר לכל שחקן באופן אישי ולוודא כי קיבל את ההודעה ואת ההוראות החדשות. השחקנים הבינו מיד: בא לשכונה בחור חדש, ו"השכונה נגמרה", בלשון העם.

גם העיתונאים שמסקרים את הקבוצה יכלו להבחין כבר מהרגע הראשון שהעונה דברים ייראו אחרת בבני יהודה. קשטן לא הסכים להתראיין עד כה העונה, ואפילו באימון הפתיחה, כשנשאל האם אפשר לשמוע כמה מילים מהמאמן, ענה בהומור האופייני לו: "איפה יעקב? (יעקב אסייג, מאמן השוערים ועוזרו של דרור, ר"ב), הם רוצים לדבר עם המאמן, בוא תגיד להם כמה מילים". כבר באימון הפתיחה קיבלו העיתונאים הוראה ממנהל הקבוצה, חזי ראלי, כי עליהם לעלות ליציע ושהעונה הם כבר לא יוכלו להסתובב בין השחקנים בחופשיות בתוך תחומי המגרש כפי שהיה נהוג עד כה.

כשקשטן, המאמן המעוטר ביותר בכדורגל הישראלי, חתם במדי בני יהודה, רבים הרימו גבה ושאלו האם המאמן שסיים שתי קדנציות בטופ של הכדורגל הישראלי, אחרי שאימן את נבחרת ישראל, יוכל לעשות את ההתאמה ולהביא שוב את הרעב כשיעמוד שוב על הקווים בליגת העל. לפחות על פי השבועיים הראשונים, נראה שהוא מגיע רעב מאוד, נחוש מאוד ונלהב לא פחות ממה שהיה קודם. מי שעוקב אחרי אימוני הקבוצה יכול לזהות אצלו את התשוקה להצלחה, שמקורה לא רק במוסר העבודה המוכר שלו, אלא גם ברצון שלו להוכיח את יכולותיו אחרי שכבר הושמץ והוספד בנבחרת.

אחראים כמו עורכי דין

לפני האימון הראשון קיים קשטן אסיפה עם שחקניו ובה פירט בפניהם את משנתו בכל הקשור לסדר ומשמעת. "אני מצפה שתהיו מקצוענים ותכבדו את מקום העבודה שלכם", אמר קשטן בשיחת הפתיחה, "תתייחסו לעצמכם וגם למקום העבודה שלכם בכבוד, כמו עורך דין שמגיע כל בוקר לבית המשפט כשהוא לבוש כראוי ומתנהג בצורה מכובדת, או כמו פקיד בנק שמגיע כל יום למקום עבודתו ועומד בצורה ראויה אל מול הלקוחות שלו. אם תתנו כבוד למקצוע ולמועדון, תיראו טוב יותר ותהיו טובים יותר על המגרש", אמר המאמן.

קשטן גם דיבר על נושא האיחורים והעמידה בזמנים. "שחקן שמאחר לאימון או שחקן שמאחר לאסיפה הוא שחקן לא אחראי", אמר המאמן, "ואם אתה שחקן לא אחראי, איך אני כמאמן יכול לסמוך עליו שתבצע את ההוראות על המגרש?".

הסדר והמשמעת יהיו העונה ככל הנראה סימן ההיכר של בני יהודה תחת הדרכתו של קשטן. זה מתחיל מחוץ למגרש, עם כל האיסורים והחוקים החדשים, אבל זה בעיקר נמשך במגרש, על כר הדשא. למרות שמדובר באימוני טרום עונה, צריך לזכור שבני יהודה תפגוש כבר בעוד שבוע (1 ביולי) את אוליסס הארמנית במסגרת השלב הראשון במוקדמות הליגה האירופאית, כך שהאימונים בשבוע השני לעבודתו של קשטן כוללים טקטיקה ותרגולים של הנעת כדור, תנועה ללא כדור והחלפת מקומות. כל תרגול מתוזמן בזמנים מדויקים. קשטן, עם סטופר ביד, מאוד מעורב, צועק, מכוון, מדבר, מרים את הקול, עוצר שוב ושוב את תרגולי הנעת הכדור בכדי להסביר סגירה נכונה או יציאה מהירה יותר. המילים "תנועה", "יותר מהר", "קדימה", "במהירות" ו"שחקו בנגיעה" הן הרפרטואר ששומעים רוב הזמן במהלך האימון של קשטן. נראה לפחות על פי התרגול שגם השחקנים מפנימים את זה.

האימונים הראשונים נוהלו בעיקר על ידי מאמן הכושר, שלומי ישינובסקי, שהריץ את השחקנים באימוני כושר מפרכים. קשטן עמד לרוב וכמעט לא התערב באימון עצמו. הוא התבונן, בחן, לא פספס אף רגע, בקושי דיבר עם השחקנים, והאימונים התאפיינו בעיקר בהרבה שקט. הצחוקים האופייניים לאימוני הקבוצה מהשנים האחרונות כמעט ונעלמו. "אחרי אימוני כושר כאלה למי יש כוח לצחוק בכלל", אמר אחד משחקני הקבוצה. "אבל יש משהו בדרור שגורם לכולם להיות מאוד שקטים, כי אנחנו יודעים מה מצפים מאיתנו עכשיו. הוא איש מאוד מרשים, זה מרגש להתאמן אצלו, וברור שהשחקנים הבינו מהר מאוד שבזמן אימון רק מתאמנים ולכן כולם רציניים כאן מאוד. עומדת מולך דמות, פיגורה, וזה מחייב מאוד וגורם לכולם להיות דרוכים".

כמו יחידה אחת

באימון השני של העונה עלה הבעלים חזי מגן על הדשא ודיבר עם דרור בדקות הראשונות של האימון. לאחר מספר שניות בעט מגן, כהרגלו, באחד הכדורים, וספג הערה עוקצנית מהמאמן. גם מגן הבין באותו רגע שהעונה השכונה על הדשא הסתיימה. כר הדשא יהפוך למקום קדוש שבו רק מתאמנים ועובדים קשה. את כל השאר משאירים מחוץ לכותלי המועדון לשעות שלפני ואחרי האימונים.

הזהובים מתנהלים כמו יחידה אחת. כולם מגיעים יחד, מתלבשים יחד, רצים בדבוקה אחת. אף אחד לא מזייף, כל תרגול מתבצע בשלמות מקסימלית, ואין שחקנים שמשתרכים מאחור או מחפפים. אפילו נעלי הריצה של השחקנים מסודרות בצידי המגרש בשורה אחת, כמו במסדר צבאי, בזמן שהם מתאמנים עם נעלי הכדורגל שלהם על הדשא עצמו. גם בזמן החלפת נעליים או עצירה לשתיית מים נשמע קולו של המאמן: "נו חבר'ה, יותר מהר, קדימה, זה לא הפסקה, לשתות מים ולחזור".

על פי השבועיים הראשונים, נראה שאי אפשר להוציא את בני יהודה מהשכונה, אבל אולי אפשר יהיה להוציא את השכונה מבני יהודה. שחקן בקבוצה מספר כי "למרות התדמית הקשוחה של דרור, הוא גם יודע לזרוק הערות מצחיקות פה ושם. באופן כללי נהייתה אווירה מאוד רצינית באימונים, וככה זה צריך להיות. אז נכון שבחום הזה לא הכי נעים לבוא עם מכנס ג'ינס ארוך ולגרוב גרביים עם נעל סגורה, אבל מתרגלים להכל. אין לנו גם ברירות, זה מה שהוחלט ואסור לנו לחפף בזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

חם ואמוציונלי

קשטן שונה מאוד באופיו מהמאמן הקודם גיא לוזון, שאומנם גם הוא היה רציני וקפדן, אך הרבה יותר חם ואמוציונלי. "היו כאן אימונים בעונה שעברה שנראו כמו בית זונות, ועכשיו זה כבר לא יהיה ככה", אמר אחד השחקנים, "זה רק יכול לעשות טוב לקבוצה. עבור שחקן שמגיע לאימון בשביל לעבוד קשה, דרור הוא נכס. מי שיידע לקחת מדרור את הדברים הטובים יעשה שדרוג ביכולת שלו ורק ירוויח מזה הלאה לקריירה. זו מתנה להתאמן אצל מאמן כזה".

"האימונים קשים ומפרכים אבל ככה צריך להיות", אמר שחקן אחר, "ההרגשה היא שכל מבט של דרור גורם לשחקנים לתת אקסטרה מאמץ ולהוכיח לו שהם טובים. הקצב מאוד גבוה כי כולם בטירוף. דרור נותן מבט אחד או זורק חצי מילה וכולם טסים, ההרגשה היא שגם לדרור יש מה להוכיח, כי הוא מגיע מהנבחרת וההצלחה שלו היא ההצלחה שלנו ולהיפך. הוא רוצה להוכיח שהוא יכול להצליח שוב גם כמאמן קבוצה כמו שהוא עשה כבר לפני הקדנציות בנבחרת. הלוואי שזה יצליח לו ולנו. כולם רק ירוויחו מזה".

"יש יראת כבוד גדולה כלפי דרור", אמר שחקן נוסף בקבוצה, "אם שחקן רוצה ממנו משהו, הוא לרוב יפנה לחזי ראלי המנהל או ליעקב אסייג. רק אלו שמכירים אותו מלפני כן, מהנבחרת או מהקבוצות שהוא אימן, מדברים איתו ביותר חופשיות. זה סוג של ריספקט כלפי דרור, הוא יצר מין דיסטנס שחלק מהשחקנים חוששים לשבור. מצד שני, הוא גם יודע להגיד מילה טובה או לזרוק הערה מצחיקה שקצת שוברת את הקרח. הוא נכנס לאסיפה בחדר ההלבשה ומשתרר שקט שאני לא זוכר כזה בבני יהודה. אף אחד לא מתעסק בשום דבר וכל המבטים מופנים אליו".

האם קשטן יעשה את השינוי המנטלי שהקבוצה כל כך משתוקקת אליו? "בני יהודה הגיעה להרבה 'כמעטים' בשנים האחרונות, נפלנו בקטע המנטלי בהמון מקרים", יודע אחד השחקנים, "גם מול קבוצות גדולות, גם במשחקי מאני טיים, הרבה פעמים כשלנו. המשחקים עם איינדהובן באירופה או בגמר הגביע נגד הפועל, הם דוגמאות לשני 'כמעטים' שהתפקששו. עכשיו עם דרור אני בטוח שנוכל לעשות קפיצת מדרגה כי הקטע המשמעתי יחזק אותנו גם בתור קבוצה. זה מה שבני יהודה צריכה בכדי לעשות עוד קפיצת מדרגה. זה לא סתם שדרור הביא כל כך הרבה תארים כמאמן במהלך הקריירה שלו. ההשפעה שלו על השחקנים והקבוצה היא כמעט אבסולוטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully