וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב שחר: "מגנה בתוקף כל גילוי אלימות נגד לוזון"

16.5.2010 / 10:06

מכבי חיפה תועמד לדין, והבעלים יצא נגד אוהדי הקבוצה שתקפו את יו"ר ההתאחדות. חיפה להתאחדות: שחררו את דוידוביץ'

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

"חלום הבלהות של מכבי חיפה"

"לא הצלחתי להירדם אתמול", "רציתי להאמין שזה סיוט, חלום בלהות. בחיים לא האמנתי שייקחו לנו את האליפות", "זה היה סרט מתח שנגמר רע, עד שלא עזבו את בלומפילד, הלב שלי לא הפסיק לדפוק. הייתי בחרדה". כך הגיבו בהלם שחקנים במכבי חיפה בבוקר שאחרי (ראשון) הפסד האליפות להפועל תל אביב בסיומת דרמטית במיוחד במחזור האחרון של העונה.

אוטובוס הקבוצה היה אתמול שקט מהרגיל. לא נרשמו חילופי האשמות, והשחקנים שדיברו מעט על האובדן אמרו: "זה ברח לנו מהידיים. הכל היה תלוי בנו, איך הפסדנו להם?". בחיפה היה מי שהזכיר את האליפות שלקחה מכבי תל אביב של ניר קלינגר בעונת 2002/3. אז זה קרה בגלל הפרש של שני שערים, אתמול בגלל חמישה.

בתוך כך, מתברר כי בנוסף לדברים שאמר אתמול הנשיא יעקב שחר בחדר ההלבשה ("חשבתם שייתנו לכם? אתם לא ידעתם לקחת. תתביישו"), המשיך הבעלים לבקר את השחקנים באמצעות שיחה סלולרית שקיים מחדר ההלבשה. לטענת שחקנים שחר אמר: "בושה איך שהם שיחקו, לא יודעים לקחת. אפסים", כשלא ברור מי שוחח עימו בקו השני. שחקן בקבוצה הצדיק את הנשיא כשאמר: "כל מילה מיותרת. הוא צודק ואפשר להבין את האכזבה הרבה שלו מאיתנו". אותו שחקן הוסיף: "לאף אחד מאיתנו אין זכות לדבר על שיטת הקיזוז". שלומי ארבייטמן מירר בבכי בחדר ההלבשה ושחקנים ניחמו אותו.

חיפה תעמוד מחר (שני) לדיון משמעתי בדין התנהגות האוהדים לאחר התיקו בבלומפילד ואיבוד האליפות. בבית הדין המשמעתי ישמעו הסברים מחיפה בנוגע לתקיפת יו"ר ההתאחדות אבי לוזון. גורם בהתאחדות אמר: "לפני המשחק לא היו טענות ללוזון ואף אחד לא ניסה לתקוף אותו. מדובר באוהדים מתוסכלים שצריך שייענשו למען יראו וייראו".

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר גינה את התנהגות האוהדים, ואמר באתר הרשמי של הקבוצה: "בשם מכבי חיפה, ההנהלה והצוות המקצועי אני מגנה בכל תוקף כל גילוי אלימות מכל סוג כנגד ההתאחדות לכדורגל ובעומד בראשה מר אבי לוזון. אני פונה לאוהדים בבקשה לשמור על רוח הספורט וההגינות ולהפסיק לאלתר כל גילוי של אלימות והתלהמות שאינן תואמות את ערכי המועדון שלנו".

ברק יצחקי מעדיף את אירופה עקב אובדן האליפות

כפי שפורסם בוואלה! ספורט לאחר ההפסד להפועל תל אביב, איבוד האליפות ישנה את התוכניות של המועדון. עד כה שוחחו אלישע לוי, אלון חרזי ואיתמר צ'יזיק בנוגע לעונה הבאה ללא מעורבות של שחר, שחיכה לסיום הליגה. כעת מתכוונים בחיפה לשנות את התכניות בנוגע למדיניות הרכש ושחרור שחקנים. חרזי נשלח לאירופה על מנת להביא שמות של מגן שמאלי וקשר אחורי, אך כעת חיפה תמכור את קולמה רק אם תגיע הצעה אטרקטיבית עבורו שכדאית מבחינה כלכלית. אם לא יהיו הצעות עבורו, חיפה לא תשחרר אותו בחינם.

בחיפה שוקלים לתת את המושכות לשי מימון במקרה שדקל קינן יעזוב. כעת חוששים בחיפה שאיבוד האליפות יביא את קינן להחלטה סופית לעזוב בכל מחיר, גם אם מדובר בקבוצת מרכז טבלה בבלגיה. בימים האחרונים הופעלו לחצים על קינן, שלו הוסבר כי ההוצאות בבלגיה (תשלום שכר דירה ורכב) הם על חשבון השחקן עצמו ולא על חשבון המועדון, מה שעשוי לגרום למצב שבו הוא יפסיד כסף בהשוואה לשכרו בחיפה. עם זאת, בחיפה מעדיפים להחתים את אבי סטרול או ביוואן פרנסמן על פני מימון, שבמקרה כזה יעזוב. בלי קשר לקינן, הבלם הצעיר מור דהן מועמד לחזור לקבוצה לאחר עונת השאלה באחי נצרת.

גם שלומי ארבייטמן עשוי לצאת לאירופה אם תגיע עבורו הצעה טובה. לארבייטמן חוזה לעונה נוספת, וחיפה לא תהסס למכור אותו אם תגיע הצעה אטרקטיבית. אם ארבייטמן לא ייצא לאירופה, חיפה תציע לו חוזה חדש. סאדאת בוקארי, שהפגין יכולת חלשה העונה, ישוחרר בכל מקרה וההחלטה לגביו התקבלה הרבה לפני איבוד האליפות.

ברק יצחקי, ששוחח בימים האחרונים עם שחקנים הקרובים אליו, סיפר להם כי במידה שחיפה לא תזכה באליפות, הוא יעדיף לצאת לאירופה. הסיכויים שאלירן עטר יגיע נמוכים מכיוון שהוא עומד על סף סיכום במכבי תל אביב. גוסטבו בוקולי מבוקש במספר קבוצות בליגת העל ומחכה להתפתחויות בעניינו. ישראל זגורי הצעיר יבקש לעזוב בעקבות חוסר האמון בו.

ההכנסות יקטנו במידה משמעותית

סיבה נוספת לשינוי המדיניות נובע מהשינוי הצפוי בהכנסות מהליגה האירופית. אם בעונה שעברה הכניסה חיפה כשבעה מיליון יורו, לא כולל מענקים נוספים מההעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות, הרי שכעת היא צפויה להכניס מיליון יורו בלבד, זאת במידה שתעלה לשלב הבתים של הליגה האירופית. אם חיפה לא תעלה לליגה האירופית, זו תהיה אבידה כלכלית גדולה מבחינת המועדון.

כעת גם יתאחרו ההכנות לעונה הבאה וייתכן שגם מועד מחנה האימון באוסטריה. בדרך כלל המשתתפת הבכירה בליגה הזו היא מחזיקת הגביע, אך מכיוון שהפועל תל אביב זכתה גם בו חיפה הופכת להיות הקבוצה הבכירה מישראל שתשחק בסיבוב השלישי. אם היא תעבור אותו, היא תשחק בשלב הפלייאוף. במקרה שהיא תהיה מדורגת, היא תוכל לפגוש קבוצה קטנה מליגה גדולה או להיפך. במקרה שלא, היא עשויה לפגוש קבוצות ברמה של יובנטוס וליברפול והיא צפויה לסיים את דרכה בקמפיין עוד לפני הבתים ולספוג מכה כלכלית כואבת.

ההכנות יתאחרו כיוון שחיפה, עד כמה שזה נשמע מוזר, תקבל חופשה ארוכה מהרגיל בעקבות איבוד האליפות. היא תשחק בשלב השלישי של הליגה האירופית שיתחיל רק ב-29 ביולי (הגומלין כעבור שבוע). לשם המחשה, בני יהודה תשחק בשלב הראשון, ב-1 ביולי, מכבי תל אביב בשני, ב-15 ביולי. ב-16 ביולי, יום לאחר הסיבוב השני, תיערך ההגרלה של חיפה. הליגה האירופית, שלא כדרך ליגת האלופות, אינה מחולקת לקבוצות טובות ופחות טובות (אלופות ולא אלופות) מה שעשוי לקצר את הדרך של חיפה לשלב הבתים מצד אחד, אבל להפוך אותו לקשה יותר מצד שני.

פיטר מסיללה אמור לצאת הלילה לאנגליה, שם מקיימת נבחרת דרום אפריקה מחנה אימון לקראת המונדיאל. מסיללה אמור לקחת חלק במשחקי האימון וייתכן מאוד שסקאוטרים מאנגליה יגיעו לשוחח עימו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully