וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר לשחקני מכבי חיפה: "תתביישו"

15.5.2010 / 22:11

נשיא מכבי חיפה זעם על שחקניו בסיום. אלישע: "האליפות הייתה אצלנו וזרקנו אותה". לוזון ספג קללות, ואמר: "השיטה טובה"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

הכל כבר היה מוכן, 15 אלף ירוקים מילאו את אצטדיון בלומפילד והפכו אותו ממש למגרש הביתי שלהם וכל מה שנותר הוא ששחקני מכבי חיפה ינצחו את בני יהודה. אבל רצונות לחוד, ומציאות לחוד. בני יהודה נלחמה לאורך כל 90 הדקות, הוציאה תיקו 1:1 מחיפה והכריעה שהפועל תל אביב היא האלופה לעונת 2009/10. לא רק אלופה, אלא גם דאבליסטית. לאלישע לוי ושחקניו נותר רק להתנחם ביכולת הטובה ובמלחמה שנתנו עד הרגע האחרון. גם הם יודעים שהיום הם לא יכולים להאשים את שיטת הקיזוז, אלא רק את עצמם.

שחקני מכבי חיפה סירבו לקום מהדשא במשך דקות ארוכות. שלומי ארבייטמן, יניב קטן וניר דוידוביץ' נראו בהלם ואנשי הצוות הניהולי ניסו לעודד את רוחם. המאמן אלישע לוי ועוזרו גאורגי דרסיליה ניהלו שיחה ארוכה עם גיא לוזון בנוגע למשחק ולאליפות האבודה. כשאוטובוס השחקנים עזב בלומפילד, הוא נתקל בעשרות אוהדים אדומים שהגיעו לחגוג את הזכייה בתואר.

כששחקני מכבי חיפה ירדו לחדר ההלבשה, זכו חלקם לשריקות בוז. "תתביישו, אין לכם כבוד", קראו האוהדים. אחרים דווקא זכו לקריאות עידוד. חלק מאוהדי מכבי חיפה שהיו ממוקמים מאחורי אחד השערים זרקו מקלות מחוץ ולתוך האיצטדיון, והמשטרה נאלצה להתערב. מספר אוהדים נעצרו, ואוהדת נוספת נזקקה לטיפול רפואי. גם אוהד אחד של הפועל תל אביב, שהיה במקום, נעצר לאחר שהתפרע.

מי שלקח קשה יותר מכולם את התוצאה הבלתי נתפסת, ואת אובדן האליפות הוא נשיא הקבוצה, יעקב שחר. שחר הנזעם ירד אל חדרי ההלבשה, ולראשונה זה זמן רב תקף את השחקנים. "חשבתם שייתנו לכם?",כעס שחר, "אבל אתם לא ידעתם לקחת. תתביישו".

יו"ר ההתאחדות אבי לוזון ספג קללות קשות מאוהדי מכבי חיפה עם יציאתו מהמגרש. לוזון, שהלך לרכבו ללא ליווי משטרתי, הוקף באוהדים ששרו לעברו שירי גנאי, דחפו אותו, קיללו אותו וירקו על רכבו. לאחר מכן אמר לוזון על התקרית: "מה לעשות, רוב אוהדי מכבי חיפה הם אוהדים נהדרים, יש כמה עשרות פרחחים שנמצה איתם את הדין. מחר הם יצפו לביקור של משטרת ישראל אצלם בבתים".

על מחזור הסיום הדרמטי של העונה אמר לוזון: "אני מרוצה ומאושר, אני לא זוכר בעשרים השנה האחרונות דרמה כזו של כדורגל, ואני מצדיע גם לבית"ר ירושלים וגם לבני יהודה שנתנו פייט ומלחמה למרות כל הלשונות הרעות. הייתה לנו עונה נהדרת, מה צריך יותר מזה בכדורגל? אני רואה שהרוב בעד המשך השיטה, כי השיטה הזו הצליחה, ומתכון מנצח לא צריך להחליף".

אלישע לוי: "זה ערב קשה"

מאמן מכבי חיפה אלישע לוי נשמע שבור בסיום: "אין ספק שזה ערב קשה. היום היו כל התנאים הדרושים כדי שנזכה באליפות, הקהל שלנו, שלאורך כל השנה נתן תצוגה יוצאת מן הכלל, היה לצדנו. הרגשנו מצוין כמו בבית. הכל היה אצלנו, היינו צריכים להרחיק אותם מהשער ולנצח. זו פעם שנייה ברציפות שניתנה לנו ההזדמנות אחרי שהפסדנו להפועל תל אביב בבית. זה היה אצלנו וזה חבל. אי אפשר להחמיץ כל כך הרבה ועוד לנצח. כל המועדון שלנו נאבק לאורך כל הדרך. הייתה לנו שנה נהדרת ויגידו מה שיגידו. הפועל תל אביב אלופה וזה הספורט ואנחנו לפחות יודעים שנלחמנו עד הסוף".

לוי המשיך וסיכם: "אלו תחושות קשות, זה ערב עצוב. היינו צריכים לבוא ולנצח, אבל ספגנו. היה משחק לא טוב, אין ספק. הכל היה מתוח ולחוץ. הייתה לנו הזדמנות ולא ניצלנו אותה. לא חשבתי שזה יהיה ככה, אבל עכשיו אין מה להגיד. מעולם לא דיברתי על שיטת הקיזוז, ולא אעשה את זה גם עכשיו".

גם חלוץ הקבוצה שלומי ארבייטמן היה מאוכזב במיוחד: "היו העונה משחקים פחות טובים שגם ניצחנו, אבל דווקא במשחק האחרון לא ניצחנו למרות שזה היה לנו בידיים. אין לי מה להגיד, ממש קשה לי לדבר כרגע". ארבייטמן נשאל על המאזן הנפלא שלו, לאחר שסיים את העונה עם 28 שערים: "אני לא חושב על עצמי עכשיו, אם הייתי לוקח אליפות הייתי מדבר על הקבוצה. אם לא לוקחים אליפות אז אפשר לזרוק את הכל לפח. אם לא לוקחים אליפות למרות שהכל בידיים שלך, אז אין מה להגיד".

גם יניב קטן היה נראה בהלם מוחלט בסיום. "זה אחד הערבים המאכזבים ביותר בקריירה שלי", אמר קטן. "זה רגע מאוד קשה. הדברים היו ביד שלנו, הגענו למשחק שהיינו חייבים להכריע אותו אבל לא הצלחנו. זה קשה וכואב אבל צריך להתגבר על זה. הקהל היום הגיע ונתן לנו אווירה נהדרת באיצטדיון, וזה פשוט כואב. הגענו למאני טיים ולא עשינו את זה".

כשנשאל השחקן האם לדעתו הקיזוז היה זה שהכריע את גורל האליפות, אמר קטן: "עזבו קיזוז, היינו צריכים לעשות את העבודה. נותר לנו רק להתנצל בפני כל האוהדים שהגיעו היום ולא הבאנו להם אליפות". על הפועל תל אביב, שתפסה את האליפות על גבם של הירוקים, אמר קטן: "כל הכבוד להפועל תל אביב, הם לקחו דאבל ונתנו עונה מדהימה. זה לא יום קל לנו, ולא בגלל הפועל תל אביב, אלא בגלל שזה היה לנו בידיים. לא עשינו את הדברים כמו שצריך, זה לא עניין של עייפות. לא צריך לחפש אשמים, צריך לבדוק את העניינים לעומק ולנסות לשפר לעונה הבאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

לוזון: "גאה שאימנתי את המועדון הזה"

מאמן בני יהודה גיא לוזון היה גאה בסיום ונפרד מבני יהודה: "אמרתי לפני המשחק ואני אומר כל הזמן שאני קודם כל רוצה לנצח והקבוצות שלי תמיד ייתנו הכל עד למחזור האחרון. אני לא קובע את גורל האלופה אני אחראי ששחקניי ייתנו 200 אחוז בכל משחק. היום השחקנים נתנו מעצמם וראו את זה. אני גאה שהובלתי את המועדון הזה שנתיים ברציפות לאירופה, יש לי רק זיכרונות טובים. אני רוצה להודות לכל הצוות שלי".

לוזון התייחס לחילופי הדברים עם הפועל תל אביב במהלך השבוע: "אמרתי גם לפני המשחק שאף אחד לא יכול לזלזל ביושר שלי. אני בא לנצח כל משחק ולא משנה באיזה מסגרת. בהפועל תל אביב לא צריכים להודות לי. אני מקבל את ההתנצלות של גוטמן". בהתייחס לעתידו אמר לוזון: "אני לא מוטרד. אמצא קבוצה והכל יהיה בסדר".

כפיר אדרי: "לא רצינו להרוס, אבל אני חושב שבני יהודה הוכיחה את עצמה כקבוצה ספורטיבית. הראנו לכל מי שאמר שהאליפות בחיפה. כל שחקן אצלנו הולך עם ראש מורם. אני מצטער בשביל חיפה, אבל ה-1:1 משקף. כולם התאמצו".

חזי מגן: "לא נעים לראות את חיפה. ככה בדיוק הרגשתי ביום שלישי אחרי שהפסדנו את הגביע. היה פה משחק ספורטיבי. מה היה בירושלים? לא עניין שלי".

גיבור המשחק, השוער רן קדוש, עלה לשחק פצוע ויעבור מחר ניתוח בקע. "לא אגיד שלא פנו אליי אוהדי הפועל תל אביב מאז גביע המדינה. התרכזתי בעבודה שלי ואני שמח שעשיתי את זה", סיכם קדוש את המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully