וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה אדומה

שחקני ואוהדי הפועל ת”א חגגו את האליפות הדרמטית לאורך כל הלילה. ערן זהבי: ”אנחנו הכי ווינרים שיש”. ביברס נאתכו, שינחת ויצטרף לחגיגות האדומים: ”כשעזבתי אמרתי שנזכה בדאבל”. בקבוצה כבר חושבים על ליגת האלופות, ורמוט ודה סילבה בדילמה

צפו בחגיגות האליפות של הפועל תל אביב ב-2010/צילום ועריכה: יותם רונן

צילומי וידאו: יותם רונן ונועם אשל, עריכה: גדי וינסטוק

צפו בשחקני ואוהדי הפועל תל אביב מגיעים למתחם חודורוב וחוגגים לאחר מכן כל הלילה את האליפות והדאבל

חגיגות הקבוצה הרשמיות ייערכו הערב (ראשון, 20:00) בספורטק צפון, פרטים נוספים ועדכונים לגבי חנייה באתר הרשמי של הפועל תל אביב

נאתכו: "בעונה כזו מטורפת, הכל יכול לקרות"

אם להגדיר בשתי מילים את הלילה שעבר על הפועל תל אביב: טירוף מוחלט. למרות שבדיעבד אומרים האדומים שהם לא הפסיקו להאמין, היום אפשר להודות כי רק מעטים אכן האמינו שהם יחגגו דאבל, ועוד עם תסריט כזה מתוק וכל כך דרמטי שאפילו אם היו רוצים לכתוב אותו, ספק אם היה מעלה כזה סיום.

קשרה לשעבר של הקבוצה ביברס נאתכו, שהיה שותף במרבית העונה המדהימה של הפועל, אמור לנחות בארץ ולהצטרף לחבריו בעבר באדום. רגע לפני שעלה על המטוס וינחת בישראל היום, שיתף קשר רובין קאזאן הרוסית ברגשותיו. "אני שמח מאוד. לפני שעזבתי, אמרתי שהפועל ייקחו דאבל, והנה זה קרה", אמר נאתכו, שיצטרף לחגיגות של האדומים.

נאתכו התקשה להסתיר את השמחה והחששות שהיו לו לפני השבת האחרונה. "דיברתי עם אלי גוטמן ביום שישי ואמרתי לו שאני מפחד שמכבי חיפה לא תנצח, אבל גם הפועל לא. הוא אמר לי שזה גם הפחד שלו, וכבר יכולתי לראות את זה קורה - איך חיפה לא מנצחים בבלומפילד והפועל לא מנצחת בטדי, והנה פתאום בדקה ה-92 זהבי כבש את השער. זה היה מדהים, התרגשתי. ראיתי את המשחק ולא האמנתי בכלל שאניימה החמיץ את הפנדל, אז גם לא ידעתי אם להאמין שהפועל ינצחו, אבל אחרי עונה כזו מטורפת, הכל יכול לקרות".

הקשר, כמו שאר האדומים, לא חושב שהאליפות היא רק בזכות שיטת הקיזוז של אבי לוזון: "זה שטותי בכלל לדבר על הקיזוז עכשיו, כי הרי היו יכולים להתנגד לזה בתחילת העונה ואם לא עשו את זה אז אין על מה לדבר על זה עכשיו. כשקבעו שיהיה קיזוז לא ידעו איזו קבוצה תהיה במקום הראשון. נכון שבסופו של דבר זה פגע בחיפה, אבל אין מה לעשות ואני מאושר בשביל הפועל תל אביב".

על התחושה לראות מרוסיה הרחוקה את חבריו לשעבר חוגגים אמר: "נכון שכל הקריירה שלי בהפועל חיכיתי לרגעים האלה, אבל אני לא עצוב שאני לא שם. אני שמח על ההחלטה שלקחתי. בחיים צריך לדעת להתקדם ואני מרגיש שהתקדמתי. גילי ואיתי צריכים לעשות מה שהם חושבים. כל אחד וההחלטות שלו, אני לא יכול להיכנס לראש של אף אחד, כל אחד בסופו של דבר יעשה מה שטוב לו".

שחקני הפועל תל אביב חוגגים אליפות. יותם רונן
לא רבים באמת האמינו. שחקני הפועל חוגגים/יותם רונן

זהבי: "אנחנו הקבוצה הכי ווינרית שיש"

החגיגות באדום כמובן החלו על כר הדשא בטדי, כאשר אחר כך הגיעו השחקנים באוטובוס למתחם חודורוב, שם החגיגה האמיתית החלה. ערן זהבי, כובש שער האליפות, לא נשאר חייב למכבי תל אביב ואמר: "אנחנו לוזרים? אנחנו הקבוצה הכי ווינרית שהייתה פה".

אותה התחושה הציפה גם את עוזר מאמן הפועל יוסי אבוקסיס. "אם היינו לוקחים את האליפות בהפרש של כמה נקודות זו הייתה שמחה, אבל לא כזאת גדולה. הגול בדקה ה-92 פשוט שיגע את כולנו. אם הייתם רואים את השחקנים בחדר ההלבשה במחצית, הייתם מבינים כמה עצבניים הם היו", שחזר אבוקסיס. "אני שמח שבסופו של דבר הם ידעו להתעשת ולעשות דאבל מדהים. אני לא יודע אם אפשר לחזור על עונה כזאת אי פעם בעתיד. השמחה פה פשוט מטורפת. האמת שהאמנתי בנו, אבל לא כל כך האמנתי בבני יהודה, הם שיחקו אותה, ובענק".

קשר הקבוצה דניאל דה רידר, שהגיע באמצע העונה לקבוצה, סיכם את הערב ואמר: "ידעתי על האווירה המטורפת הזו לפני שבאתי. עכשיו זה הזמן שלנו לחגוג. לקחנו אליפות וניקח את הזמן לחגוג. אחר כך נראה מה הלאה".

שחקני הפועל תל אביב, גילי ורמוט, ערן זהבי, חוגגים אליפות. יותם רונן
אז מי פה הווינר? ערן זהבי/יותם רונן

דה סילבה וורמוט עומדים בפני החלטה קשה

בהפועל עוד שיכורים מהניצחון ומהדאבל המתוק שהושג תוך ארבעה ימים, אבל העבודה לקראת העונה הבאה היא מרובה, ונראה שהאדומים צריכים להתעשת מהר. בהפועל ינסו להשאיר כמעט בכל מחיר את שכטר ו-ורמוט, שכבר הצהירו שהחלום שלהם זה לשחק עם הפועל בליגת האלופות. הסבירות היא ששכטר, לפחות בינתיים, יישאר, בעוד שוורמוט יצטרך ליטול החלטה קשה בימים הקרובים - האם לעבור לספרד, שם הוא מבוקש על ידי ראסינג סנטאנדר ומספר קבוצות נוספות או שמא להישאר בהפועל, בתקווה לקבל חוזה גדול לאחר הצלחה באלופות.

לעומתם, נראה שהבלם דגלאס דה סילבה והשוער וינסנט אניימה נחושים לעזוב. דה סילבה כבר סגר את תנאיו בליל הצרפתית ורק סכום ההעברה הוא שמפריד בינו לבין המועדון הצרפתי. עם זאת, אמש התרחשה תפנית שיכולה לשנות את החלטתו של דה סילבה ובטח להפוך אותה לקשה יותר, כשליל איבדה אמש את מקומה בצורה דרמטית ביותר בצ'מפיונס בעונה הבאה. אניימה יחכה לקיץ לאחר המונדיאל בתקווה לקבל הצעה אטרקטיבית ממועדון פאר אירופאי.

אולם לא רק אלה הסיבות לדאגה אצל הפועל. בעוד שנראה כי אביחי ידין יישאר במועדון לפחות עוד עונה, הרי ששי אבוטבול וגל שיש הצעיר רוצים לעזוב כדי לקבל דקות משחק בקבוצות אחרות. ערן זהבי ודני בונדר ינסו להגיע להסכמות עם הפועל על חוזה חדש לעונה הבאה ואילו עתידו של עמרי קנדה נתון בידיו של גוטמן, שאמור להחליט אם לשחררו.

במסגרת הזרים הנוספים, זוראב מנטשאשווילי לא ימשיך ואילו את החלוץ בויאן ורוצ'ינה תנסה הפועל להשאיל לקבוצה אחרת אם לא תוכל להשתחרר מחוזהו. דה רידר יישאר בהפועל רק אם יהיה מוכן לקבל על עצמו את האזרחות הישראלית ולא ייחשב כזר. למרות החגיגות הרבות נראה שלהפועל הולך להיות קיץ סוער בהחלט.

במסגרת הרכש הפועל תנסה ללכת בימים הבאים בכל הכוח בכדי לרכוש את ברק יצחקי מבית"ר ירושלים. אולי תחת השפעת האלכוהול והחגיגות, ספק כי בהפועל באמת התרשמו, בקבוצה יותר מרמזו כי רן קדוש, שנתן הופעה גדולה במדי בני יהודה ועזר להפועל להשיג אליפות, ייתכן ויהפוך לשוער הקבוצה, אפילו במקומו של אניימה.

שוער בני יהודה רן קדוש. ברני ארדוב
תמורה לתצוגה בדמות מעבר להפועל? רן קדוש/ברני ארדוב

אריק איינשטיין: "הפועל קבוצה דורסת - לא להאמין"

אחד האוהדים הוותיקים והמסורים של הפועל תל אביב, אריק איינשטיין, התראיין לתוכנית הבוקר של גלי צה"ל ונשמע מאושר ביותר: "אני רוצה לעשות ניתוח לשינוי מין ולהתחתן עם השוער של בני יהודה, רן קדוש. שמעתי שהילד הזה קיבל ציון 10, אמרו לי שהוא בחור מוכשר לפני המשחק. הצורה שבה זה הושג, זה לא ייאמן.

"ראיתי את המשחק בבית, שם אני יכול להתעלף בשקט, שם השכנים יכולים לעזור, עברתי מה שכל אוהדי הפועל עברו - הפספוס של הפנדל והשוויון של חיפה", הוסיף איינשטיין. "אני לא זוכר דבר כזה אי פעם, ועוד שהוכרע לטובת הצד שלנו, זה מרגש ולא ייאמן. זה לא משנה שזה קרה בטדי, השמחה היא שמחה, אני לא שמח לאידם, זה רחוק ממני.

"נתתי 10 אחוזים לכך שניקח אליפות", הוסיף איינשטיין, "אבל בני יהודה עשתה מעשה גדול. אנחנו כבר מזמן לא מסכנים, פעם הייתה תקופה שהיינו צוחקים על עצמנו, אבל זה היה מזמן, אנחנו כבר שנים ווינרים".

על שיטת הקיזוז אמר איינשטיין: "סטטיסטית זה נכון. אם הייתי בצד השני, גם אני הייתי חושב ככה, אבל זה המצב. אלישע לוי הוא ג'נטלמן אמיתי ואיש מקסים וכואב לי עליו, אמרתי שאם להפסיד את האליפות למישהו אז לפחות לאלישע. מי חושב עכשיו על ליגת האלופות? רק שהשחקנים לא יברחו לנו. אלי גוטמן, מעל הכל, עשה עבודה גדולה. בשלבים די רבים בליגה הפועל נראתה כקבוצה אירופית, הכדורגל שהם הציגו והשערים שהם כבשו. אנחנו לא רגילים לכאלה תצוגות, גם בעונות האליפויות הקודמות. זה לא נתפס. הפועל תל אביב קבוצה דורסת - לא להאמין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully