וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "איזה קבוצה, איזה גברים"

מאמן הפועל ת"א לא ידע את נפשו מרוב אושר אחרי האליפות: "מבין לליבה של חיפה". אניימה: "אנחנו ווינרים". שכטר: "האמנו"

מגד גוזני

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

לא ייאמן. באמת שאין מילים לתאר את המחזור האחרון שעבר הערב (שבת) על ליגת העל מודל 2009/2010, ועל הפועל תל אביב בפרט. מה כבר לא נאמר על הקבוצה הזאת: אנשים היללו את הפועל, אנשים קברו אותה, ובעוד שברגעים מסוימים נדמה היה שהיא תסיים את העונה המופלאה הזאת עם דאבל, לפרקים נדמה היה שהיא תסיים את העונה הזאת ללא תואר בכלל. ובכל זאת, ברגע האמת - הפועל תל אביב עשתה את שלה.

בעוד שמכבי חיפה סיימה ב-1:1 טראגי עם בני יהודה, החבורה האדירה של אלי גוטמן הזיעה, רצה ולבסוף גם באה על שכרה: שער של ערן זהבי בדקה ה-92 העניק לאדומים 1:2 מדהים על בית"ר ירושלים בטדי, והאליפות הירוקה שבה לתל אביב. גבירותיי ורבותיי, הפועל תל אביב מסיימת את עונת 2009/2010 עם דאבל. מי היה מאמין?

החגיגות של אוהדי הפועל תל אביב כבר היו אמורות להחל בגן כרוניגן שבסמוך בלומפילד, אבל המשטרה, שלא התכוננה לאירוע מסוג שכזה התקשתה להשתלט על האוהדים. לאחר התייעצות מהירה, הוחלט לדחות את החגיגות הרשמיות של הקבוצה ב-24 שעות, בגלל שבמשטרה לא אישרו לשחקני הפועל תל אביב לרדת מאוטובוס הקבוצה.

ורמוט: "אני לא מאמין"

דקה לפני שריקת הסיום בבלומפילד החלו שחקני הפועל תל אביב לחגוג. שניות ארוכות עברו עד שנודע להם שהאליפות שלהם אכן רשמית, סופית והיסטורית. כשזה קרה, פרצו שחקני, אוהדי ומאמני הקבוצה בבכי. דמעות של אושר. "זה רגע ענק", אמר מאמן הקבוצה, אלי גוטמן, שבקושי הצליח לחבר משפט מרוב התרגשות. "אני לא מבין את זה. איזה פרץ של רגשות. איזה קבוצה, איזה גברים", המשיך גוטמן, ולא שכח לפרגן גם לירבתו הגדולה ביום הדרמטי הזה. "כל הכבוד לבני יהודה. מכבי חיפה קבוצה גדולה, מועדון ענק, מנוהלת ברמה אירופאית, אבל אנחנו לא קבענו את השיטה של הליגה. אני מבין לליבם. אם הייתי במקום אלישע הייתי כואב היום".

מספר דקות לאחר מכן, גוטמן - הפעם כבר מחויך - עבר להסביר את החגיגות, שכמעט התבררו כמוקדמות מדי: "חיכינו לשמוע מה קורה בבלומפילד, פתאום מישהו אמר לנו 1:2 לבני יהודה, רצנו לקהל. מהראן היה על הקו עם דוד שלו, צעק לנו 'יא מפגרים'. רק אחרי שתי דקות הוא התחיל לצעוק שנגמר. בני יהודה הניפו היום את הדגל של הספורטיביות לראש התורן, ושלחו מסר שאומר 'לא' לשנאה".

גוטמן ואבוקסיס התחבקו ארוכות. לאחר מכן, התפנה גם עוזר המאמן לדבר מתוך פרץ הרגשות: "אני מרגיש בשמיים. מגיע לכל האנשים האלה, עשינו עונה גדולה והרווחנו את האליפות הזאת. אתם יודעים מה זה דאבל? שיחקנו אותה בגדול". העוזר של גוטמן נשאל לגבי בני יהודה, ואמר: "יש להם מחיר קטן באליפות שלנו. לא נשכח להם את זה לעולם".

הבעלים מוני הראל צהל גם הוא ואמר: "זו הקבוצה מספר 1, אין דברים כאלה, לא הייתה קבוצה כזאת של הפועל, זו הפועל הכי טובה והכי שמחה שהייתה אי פעם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מאמן הפועל תל אביב אלי גוטמן. מגד גוזני
בקושי הצליח להוציא משפט. גוטמן/מגד גוזני

שחקן העונה של האדומים, גילי ורמוט לא ידע את נפשו מרוב אושר: "אני לא מאמין. האמנו. מדובר פה בחבורה של גברים. עד הרגע האחרון החמצנו והחמצנו, אבל בסוף מצאנו את השער ויקח לי עוד הרבה זמן לעכל את זה. לא האמנתי שמכבי חיפה לא ינצחו. כל הכבוד לבני יהודה, הם ספורטאים מדהימים. יצאנו גברים. ירדנו למחצית גמורים, אבל אמרנו שנלך עד הסוף וידעתי שיש לנו את הכוחות לעשות את זה. מי שלוקחת אליפות היא הקבוצה שמגיע לה. היתה לנו הרגשה שאם נבוא לפה וננצח, דברים יסתדרו לנו", המשיך ורמוט. "כשאבי לוזון עשה את הקיזוז הזה, זה מה שהוא רצה שיקרה, אבל הוא קיבל את זה. גול בדקה האחרונה". הקשר הנפלא נשאל על המשך דרכו במועדון, ואמר: האליפות הזאת מקשה עליי את ההחלטה, ונחכה, אבל אני אופטימי".

וינסנט אניימה, שהחמיץ פנדל וכמעט הפך לגיבור הטראגי של העונה, היה אחד השמחים ביותר בטדי היום: "אנחנו ווינרים!", צהל השוער הנהדר. "ידעתי שיש לנו שחקנים שיכולים לכבוש. השתגעתי כשהחמצתי את הפנדל, הרגשתי שאיכזבתי את הקבוצה עם הפנדל. אני עוד לא יודע מה יקרה בעונה הבאה, אני רק חושב על עכשיו, על כמה שזה מדהים".

דדי בן דיין, שסבל מפציעה וראה מהיציע את קבוצתו עושה את העבודה, אמר: "ידענו שבני יהודה לא יפתחו רגליים והאמנו. יש לנו קבוצה מצוינת, לבוא ולקחת אליפות בטדי זה דבר מדהים. מתחילת השנה עשינו משחקים גדולים, משחקים של רביעיות וחמישיות, ולכל אחד יש חלק ענק באליפות הזאת".

גילי ורמוט שחקן הפועל תל אביב חוגג זכייה באליפות. מגד גוזני
"מדובר פה בחבורה של גברים". ורמוט/מגד גוזני

איתי שכטר, בלי ספק אחד מכוכבי העונה האדומה, פרגן לצוות האימון שלו: "במחצית אלי ויוסי נתנו לנו כל כך הרבה ביטחון, שהם ידעו שאנחנו זוכים באליפות. הם אמרו שנשים את הגול, אם לא בדקה ה-50 אז בדקה ה-80 או ה-90. אני רוצה גם להודות לבני יהודה שעשו עבודה של גברים, וגם אנחנו לא האמנו שהם יצליחו לתת פייט למכבי חיפה. איזה אושר, מגיע לקהל הזה. האמנו עד הסוף".

עמרי קנדה, שקיבל כרטיס אדום מפוקפק בדקה ה-30 אמר על הכרטיס האדום: "נפלתי לפרובוקציה של אלירן דנין. אני פשוט לא מבין את אלון יפת". יוסי אבוקסיס התבדח בסיום ואמר: "לקנדה יש מזל שהוא לא בא לחדרי ההלבשה במחצית. כולם מאוד כעסו עליו".

דניאל דה רידר: "אני אלוף, כולנו אלופים. לכל המועדון מגיע, וזה רגע מאוד מרגש עבורי. לקחתי אליפות עם אייאקס, אבל זה מדהים. גם הדרך חשובה. הכדורגל שלנו היה הכי טוב". כשנשאל מה יקרה איתו בעונה הבאה, אמר דה רידר: "אני לא יודע, עכשיו נגמרה העונה, קודם נחגוג ואז נראה מה יהיה".

דגלאס דה סילבה: "לפני המשחק האמנו. איך שעשינו 0:1, ידענו שיהיה לחץ בחיפה. כששמענו את הקהל , זה היה לא ייאמן. עשינו עבודה נפלאה. אי אפשר להסביר את זה".

שחקני הפועל תל אביב חוגגים אליפות. יותם רונן
ככה נראה האושר. שחקני הפועל תל אביב עם הצלחת/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully