וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל בן חיים: "תמיד יש צ'אנס מול צ'לסי"

בלם פורטסמות ממורמר ("המצב הכלכלי פגע בנו"), אך מנסה להתרכז בגמר הגביע. פומפי מחפשת פיצוי הולם לעזיבת גרנט

בעוד קצת יותר מ-24 שעות תעלה פורטסמות על כר הדשא באצטדיון אולי הכי מפורסם ויוקרתי בתבל, וומבלי, לגמר הגביע האנגלי, נגד צ'לסי (שבת, 17:00, שידור ישיר בספורט2). הקבוצה שסיימה את העונה במקום האחרון ונשרה לליגת המשנה ומתמודדת עם חובות ובעיות רבות פוגשת את האלופה הגאה, שרק ביום הראשון האחרון החטיפה שמינייה לרשתה של וויגאן, בדרך להנפה ראשונה.

הבלם הישראלי של הקבוצה מדרום אנגליה, טל בן חיים, לא מחכה לאחרי המשחק כדי לתקוף את ההתנהלות של הקבוצה שלו. "הכל היה פה כל כך קשה", אמר בן חיים. "שחקנים מגיעים לכאן כל יום בחוסר ידיעה לגבי העתיד. כל שבועיים אנחנו שומעים על רוכש אחר למועדון, משכורות לא משולמות בזמן, אבל הבעיה הגדולה שזה משפיע על מה שקורה במגרש. אני בטוח שהמצב הכלכלי השפיע ופגע בשחקנים, ואני בטוח שאם המצב היה נורמלי, כמו בכל המועדונים האחרים בהם שיחקתי בעבר, היינו נשארים בפרמיירליג.

"אתה מנסה להתרכז בלעשות את העבודה, ועדיין זה קשה מאוד", הוסיף בן חיים הממורמר. "כשהגעתי לכאן חשבתי שזה מועדון טוב שרוצה להתקדם, אבל כאשר אנשים הגיעו לרכוש את המועדון מבלי שהיה להם כסף, זה היה מגוחך. אני לא יודע, אולי הם רק רצו לקבל פרסום".

לגבי העתיד הקרוב הוסיף הבלם בן ה-28: "אנחנו לא צריכים רק להסתכל אחורה בזעם ועל הדברים הרעים. עשינו דבר נהדר ועכשיו אנחנו מוכנים למשחק הכי גדול שלנו העונה, גמר הגביע. אני מכיר את כל השחקנים של צ'לסי, דיברתי עם כמה מהם והם יודעים שבמשחק אחד הכל יכול לקרות. תמיד יש צ'אנס כשמשחקים נגד צ'לסי".

בן חיים, שכזכור תקף את גרנט בקדנציה שלהם בסטמפורד ברידג' ונקנס ב-80 אלף ליש"ט, פרגן למאמן הישראלי שלו: "הוא עשה עבודה מצוינת בצ'לסי, ואחרי ז'וזה מוריניו זה לא דבר קל. המצב בפורטסמות בהחלט לא באשמתו והוא הצליח להגיע לגמר הגביע, כך שאני חושב שהוא בהחלט ראוי לאמן קבוצה בפרמיירליג".

ואכן, הדיווחים על עזיבה קרובה של גרנט לאחר גמר הגביע ממשיכים לזרום, כאשר המועמדת העיקרית לקלוט אותו היא ווסטהאם, שנפרדה לא מכבר מג'אנפרנקו זולה האיטלקי. באנגליה מדווחים שפומפי כבר חושבת על פיצוי הולם מהקבוצה הלונדונית, כ-1.8 מיליון ליש"ט על פי דיווחים, לגבי מעבר אפשרי של גרנט אליה. אנדרו אנדרוניקו, המפרק של פומפי, הודה כי בחוזה עם גרנט אין סעיף פיצויים, אך הדגיש במועדון ידרשו פיצויים מווסטהאם. אנדרוניקו, אגב, עדיין אופטימי לגבי הסיכויים שהמאמן הישראלי יישאר בפראטון פארק בעונה הבאה.

50 שנה ללא ניצחון

יהיה זה גמר הגביע ה-129 בתולדות אנגליה והפעם הראשונה ששתי הקבוצות מתמודדות במעמד זה. פורטסמות לא ניצחה את צ'לסי ב-27 המפגשים האחרונים ביניהן בכל המסגרות. הניצחון האחרון של פומפי על הבלוז היה לפני קרוב ל-50 שנה, בדצמבר 1960.

צ'לסי הופיעה תשע פעמים בגמר הגביע האנגלי וזכתה בו חמש פעמים, מתוכן שלוש זכיות בעשור הקודם. פורטסמות הופיעה בארבעה גמרים וזכתה פעמיים. כזכור, שתי הקבוצות הן גם שתי הזוכות האחרונות במפעל. פומפי עשתה זאת ב-2008 והבלוז בעונה שעברה.

גרנט, כהרגלו העונה, נשמע פיוטי במיוחד ערב הגמר: "אף אחד לא זוכר כשצ'לסי או מנצ'סטר יונייטד זוכות בגביע. אז מה אם יהיה גמר בין צ'לסי ליונייטד. הקבוצות הללו טובות לליגת האלופות, אבל הן לא מוסיפות כלום לגביע האנגלי. הגמר של העונה טוב לכדורגל".

הישראלי נזכר בהפצעות העבר הגדולות של המפעל, כמו זו בגמר 1973: "כולם זוכרים את המשחק בו סנדרלנד ניצחה את לידס. על אגדות כאלה בנוי הכדורגל האנגלי. זה המקום היחיד בעולם בו דברים כאלה יכולים לקרות.

"הנהלת הפרמיירליג צריכה להיות גאה בנו. הם צריכים לגשת לכל אחד ואחד מאוהדים שלנו ולהודות להם על שהשאירו את הרוח האמיתית של הליגה בחיים. עשינו משהו בלתי ייאמן ובלתי אפשרי. הגענו לוומבלי עם גאווה וראש מורם. זו הסיבה שכל כך שמחתי אחרי חצי הגמר".

גרנט ייאלץ ככל הנראה להסתדר ללא קווין פרינס בואטנג הפצוע. לעומתו, מארק ווילסון, נאדיר בלחאג', ריצ'רד יוז, חסן יבדה וארונה דינדאן אמורים להיות בסגל למרות שהם אינם כשירים ב-100 אחוז. ג'יימי אוהרה התלונן על כאבי גב, אך גם הוא אמור לפתוח בהרכב.

למפארד: "יהיה נורא אם נפסיד"

אחרי שחגגו זכייה באליפות, צ'לסי מחפשת דאבל היסטורי ראשון רגע לפני שכוכביה מתפנים להכנות לקראת המונדיאל. שש קבוצות בלבד בהיסטוריה של הכדורגל האנגלי זכו בדאבל וצ'לסי חולמת להיות השביעית. "אם נפסיד לפורטסמות, זה יהיה נורא. לכן אנחנו עוד יותר מרוכזים בלסיים את העבודה. זה לא יהיה משחק קל כמו שרבים חושבים", טען פרנק למפארד.

"יהיה ענק לזכות בדאבל, משהו שלא קרה בהיסטוריה של המועדון. אני מאוד רוצה להשיג את זה. כילד, גדלתי על קבוצות שזכו בדאבל בשנות ה-70 וה-80. אם נוסיף את שמנו לרשימה, זו תהיה אחת השנים הגדולות בהיסטוריה של צ'לסי", הוסיף הקשר.

"השחקנים יודעים איך לשחק במשחק כזה ואיך להתכונן אליו. עלינו לכבד את פורטסמות כי למרות שהם ירדו, מגיע להם לשחק בגמר. הם שיחקו נהדר בחצי הגמר נגד טוטנהאם ונצטרך להילחם על מנת לנצח. לפורטסמות יש הזדמנות להציל את העונה ועלינו להיזהר כי נשחק מול שחקנים חדורי מוטיבציה", טען קרלו אנצ'לוטי.

אנגליה עצרה את נשימתה כשג'ון טרי נפצע השבוע באימון הקבוצה, אך הבלם כשיר ואף יוכל ליטול חלק במשחק הקרוב. ברניסלב איבנוביץ' הסרבי פצוע ולכן ימשיך פאולו פריירה בעמדת המגן הימני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully