וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להוריד את הפחים

13.5.2010 / 14:33

מיטשל טוען שזו החובבנות המקצועית, עוזי סבור שזו ההתנהלות הכללית ובלול כועס על הזנחת הזהות. הפועל חולון, האלופה ומחזיקת הגביע לשעבר, עלולה לרדת ליגה הערב. כמה שזה צפוי, זה עצוב. ניתוח ללא הרדמה

אל המחזור ה-16 בליגת העל הגיעה הפועל חולון, הקבוצה שפתחה את העונה כאחת המועמדות הבולטות לירידה, בתחושה שהפלייאוף העליון הוא עובדה כמעט מוגמרת. הקבוצה אמנם הגיעה למשחק בראשון לציון מהמקום התשיעי, אבל קבוצות הצמרת החלו לחשוש כבר מהכוח העולה של הדורסמנים, וראו בדמיונם איך חולון שוב גונבת את ההצגה כל הדרך אל הפיינל פור. את המשחק בראשון לציון לא ישכחו בחולון. הקבוצה הציגה כדורסל זוועתי, הובסה מהרבע הראשון והחלה בצניחה חופשית, כששיאה בתבוסה ביתית לעירוני רמת גן וירידה למקום האחרון.

שחקן מכבי ראשון לציון, ארון מגי, מול הפועל חולון. לירון מולדובן, מנהלת ליגת העל בכדורסל
משחק שעדיף למחות מהזיכרון. ארון מגי וראשון לציון מוחקים את חולון מהפלייאוף העליון/מנהלת ליגת העל בכדורסל, לירון מולדובן

למרות זאת, אף אחד לא האמין שפחות מחודשיים מאז, האלופה ומחזיקת הגביע לשעבר תהיה בעמדה לרדת ליגה. הערב (חמישי) או בתחילת השבוע הבא, אם הסדרה מול נהריה תיגרר למשחק חמישי, הדבר העצוב הזה עלול להתרחש. מי שהקסימה את ליגת העל בכדורסל בשנים האחרונות והביאה איתה משב רוח של שינוי אפשרי, עלולה להפוך לטרגדיה של ממש. החיזוק המאסיבי שהביא איתו מיקי דורסמן מסרב לשנות את הפור, ואלא אם כן יתרחש מהפך, הפועל חולון תיפול לתהום. וכמו שסימלה תקווה בכדורסל הישראלי, ירידתה רק תסמל את העליבות והמסכנות שבלטה מהעונה האחרונה בליגה.

מיקי קיבל

יש לא מעט צדק בכך שהפועל חולון משלמת עד היום על הפרידה הלא מובנת ממאמנה בעונת הגביע, דני פרנקו. יש בכך לא מעט תובנות על הדרך שהקבוצה פנתה אליה. התיק הזה נפל בסוף על עמיר עוזי, שכבר עם בואו גילה שהרכזים ליאור ליפשיץ ואבי אליהו חתומים בקבוצה, דבר שלא עלה בקנה אחד עם דעותיו. "מאוד רציתי להביא את שמוליק ברנר וההנהלה לא הסכימה", סיפר עוזי השבוע. "ברגע שהם החליטו, עוד לפני שהחתימו מאמן, להחתים שני שחקנים על עמדה מסוימת ולסגור אותה, הם די רצו לגבות את ההחלטה שלהם. לא הסכימו להחתים אף שחקן על העמדה הזאת, זר או ישראלי, כי היו בטוחים שזה יספיק. אחרי שהלכתי הביאו את ניב ברקוביץ' ו-ויקין קלי. הרצון הבסיסי שלי היה להביא גארד, והיה חסר לנו מישהו שיוביל כדור ויעזור בקבלת ההחלטות, ולא נתנו לי לעשות. כשמיקי הגיע, הוא הביא את מה שהיה צריך להביא כל הזמן".

לא רק בהחלטות האלה התבטא חוסר ההסכמה בין עוזי להנהלת חולון. עוזי החתים את טיטוס אייבורי בידיעה כי הוא יהיה הזר החמישי במקומו של פול דילייני, אך למעשה שימש כזר שלישי. גם ברנדון וואלאס, שהוחתם לחודש, שוחרר שלא על דעתו של המאמן, "את ברנדון וואלאס הם לא הסכימו להשאיר כי לא היה כסף, והוא היה חתום על כסף מאוד קטן. ביקשתי להשאיר אותו ואמרו לי לא. הייתי בטוח שזה יספיק לי, אם היו אומרים לי שיש לי עוד 15 אלף דולר להביא שחקן, לא הייתי מביא אותו, הייתי מביא מישהו יותר טוב ממנו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

הקהל התערב

למרות פתיחת עונה עם מאזן 8:1 תחת עוזי, סגל השחקנים של חולון נחשב עדיין לבעל פוטנציאל. מלבד ג'ון תומאס שמהווה את העוגן מתחת לסל, החזיקה הקבוצה בדווין מיטשל, מי שסומן בתחילת העונה ככוכב של הסגולים. 16.6 נקודות תחת עמיר עוזי העמידו את מיטשל בשורה אחת עם כוכבי הליגה, אך אחרי משחק אחד טוב אצל דורסמן, הוא איבד את מעמדו ברוטציה לאנטוניו גרייבס שהוחתם במקומו. " לא שינה לי במיוחד הצירוף של גרייבס כי תמיד חשבתי שאני השחקן הכי טוב בליגה, וכולם גם אמרו לי שאני יותר טוב מאנטוניו גרייבס, אבל הם לא נתנו לי להראות את זה", אמר השבוע מיטשל בשיחה מארצות הברית. "כשיש לך את השחקן הכי טוב בליגה והסקורר המוביל, למה אתה מביא שחקן על העמדה שלו?".

פציעה בקרסול במשחק אימון בנהריה סיימה את הקדנציה של מיטשל והשחקן עצמו שוחרר רגע לפני תום מועד ההעברות. היום קל לו לנתח את הכישלון. "הרבה דברים לא הסתדרו בהפועל חולון", אומר מיטשל, "יש הרבה דברים שאנשים לא יודעים שקורים בקבוצה, ואני שמח שאני כבר לא בתוך הסיטואציה הזו. בחולון יש כמה שחקנים שאם הם לא משחקים אז הקהל מתרגז. כדורסל זה לא בשביל לרצות את הקהל. הרבה דברים קרו בקבוצה הזאת שלא צריכים לקרות בקבוצה מקצוענית. עד שלא ילמדו איך להתנהל שם, הקבוצה הזאת תישאר חובבנית. היו להם שניים מהשחקנים הכי טובים בליגה, אני וג'ון תומאס, והם עדיין לא הצליחו. לא משנה מה הייתי עושה, ותמיד הייתי הקלע המוביל, תמיד היו באים אליי בהאשמות. לא הבנתי את זה".

מיטשל, מן הסתם, לא מוצא את השינוי שמיקי דורסמן היה אמור להביא אחרי עוזי. "יש הבדלים גדולים בין התקופה תחת דורסמן לבין התקופה שלי תחת עוזי. עמיר עוזי הבין אותי ונתן לי לשחק, והקבוצה שיחקה הרבה יותר טוב. לא נתנו לו לאמן, ההנהלה רצתה לקחת את ההחלטות. ההנהלה רצתה לנהל וגם לאמן את הקבוצה. לא נתנו לו צ'אנס אמיתי. הבעיה בקבוצה הזאת, שאף אחד לא רוצה לקחת אחריות. אף אחד לא רוצה להגיד – עשיתי טעות. כולם אמרו שאני הבעיה של הפועל חולון, אבל אני כבר לא שם חודשיים והקבוצה ממשיכה ליפול".

הסיטואציה זרה

ולמרות זאת, עדיין לא מובן איך הסגל המחוזק של דורסמן לא הספיק להינצלות. מה לא עבד בחודשיים האחרונים? את הבעיה העיקרית תולים בחוסר ההיררכיה ובעובדה שלאף שחקן אין את הביטחון שהוא יוכל להוביל את חולון מחוץ לצרות. "קודם כל, מיקי לא בנה את הקבוצה הזאת ואני בטוח שאם היה בונה, היה לו קצת מושג על מי ללכת במשחקים", טוען אחד המקורבים למועדון. "צריך להבין שזאת לא קבוצה קלאסית שדורסמן יכול לאמן. דורסמן הצליח בקבוצה של כוכבים, אבל גם בראשון וגם העונה בחולון הוא לא הצליח עם שחקנים קצת פחות מוכשרים. הוא הביא בהרבה כסף את גרייבס, בראטיץ' וקלי. מה זה עזר? ירדו למקום אחרון. מיקי פשוט לא מתאים לאימון של קבוצה ברגעים כאלה".

אחד השחקנים שדרכו קל מאוד להציג את הבעיות בחולון הוא יריב יצקן. השחקן הוותיק, שעל שמו רשומות בשתי העונות הקודמות ההצלחות של עירוני אשקלון ועירוני רמת גן, נמחק מהרוטציה של דורסמן, שבוע בלבד אחרי שניצח את הפועל ירושלים במלחה עם סל ניצחון. בשמונת המשחקים עד סוף העונה שיחק יצקן 4.5 דקות בממוצע למשחק, כשבארבעה מהם הוא בכלל לא שותף. גם בשני המשחקים הראשונים בסדרה מול נהריה הוא לא שיחק, ואז נשלף מהספסל במשחק השלישי בנהריה, קלע 14 נקודות ב-29 דקות וגרם ללא מעט תהיות לגבי הסיבה לאיבוד מקומו ברוטציה. "אני חושב שיצקן יכול היה לעזור אם היתה סבלנות" אומר עמיר עוזי, "אבל לא היתה סבלנות מבחינת הקהל. אחרי שעזבתי זאת הייתה ההחלטה של הצוות המקצועי בחולון".

המלחמה נעלמה

חולון היא קבוצה של זהות, ובשנים היפות שלה בליגת העל חולון התקשתה לגדל שחקן כזה. עוגן. רכש בא, רכש הלך, אבל שום דבר לא נבנה. כשבאים בטענות למידת המחויבות של הסגל הקיים, חייבים לזכור שמאז שחולון חזרה לליגת העל ב-2007/8, רק שני שחקני בית סיימו את העונה במדי הקבוצה – ליאור לוי, הקפטן שזכה להרים את הצלחת, ואבי אליהו שנדחק לקצה הספסל בעונה הנוכחית. "הכל ומתחיל ונגמר בצד המקצוע", טוען קובי בלול, אחד הסמלים הגדולים של הקבוצה. "כשאני ואלי (בלול, האח – א.ש) שיחקנו בהפועל חולון, גדלנו על ישראל אלימלך וניב בוגין, אבי מאור ועופר יעקובי. היום אין את זה. היום יש שחקנים זרים". מאמן בכיר בליגת העל מוסיף: "בחולון מתגאים מאוד בנוער, אבל איפשהו זה מתפספס. אם היה בסיס טוב יותר, אולי השחקנים היו נלחמים ונראים אחרת".

הערב יגיע רגע האמת של הפועל חולון. הפסד לנהריה והקבוצה תמצא את עצמה בליגה השנייה. בפעם האחרונה שזה קרה, חולון הידרדרה עד לליגה הארצית, עד להגעתו של מיקי דורסמן. "אני מאוד מקווה שחולון לא תרד, אבל אם זה יקרה, הם יצטרכו לשבת ולעשות שיעורי בית", מסכם קובי בלול. "לא ייתכן שקבוצה שלקחה אליפות וגביע, תתקשה למצוא ספונסר שישים 100 שקל. זו האמת של הפועל חולון, שנלחמת בכל שנה על חמישה ספונסרים שיתנו כמה שקלים. זאת ההתנהלות של חולון. לקבוצה בלי גב כלכלי, קשה להתקיים".

אוהדי הפועל חולון. ברני ארדוב
זהו הלילה שבו הצבע עלול לרדת מהפנים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully