וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א הפסידה לבני השרון, ירושלים ונתניה בפיינל פור

שמיר ושחקניו הדהימו את האלופה 81:91 והשוו ל-2:2. נתניה בפיינל פור אחרי 71:75 דרמטי על חיפה, גם ירושלים בחצי הגמר אחרי 56:62 על ראשון לציון. חולון ניצחה 55:71 את נהריה והשוותה ל-2:2. עפולה ניצחה 71:79 ברמת גן והשוותה ל-2:2

רגעי ההכרעה של פלייאוף 2010 בליגת העל נמשכים וליגת הכדורסל המשיכה גם הערב (חמישי) לספק לחובביה רגעים מותחים, דרמטיים וגם מפתיעים. מכבי תל אביב, שהפכה את הסדרה מול בני השרון (מובילה 1:2), הגיעה להרצליה במטרה להמשיך לטייל כפי שעשתה בשני המשחקים האחרונים ולהעפיל לפיינל פור. המטרות שלה לא עמדו בקנה אחד עם המטרות של בני השרון, שבמשחק לחימה גדול וערב מצוין של שון ג'יימס (20 נקודות) ופי.ג'יי. טאקר (18 נקודות) היממה את האלופה עם ניצחון 81:91, והשוותה ל-2:2 בסדרה. בני השרון רחוקה מרחק ניצחון ביד אליהו מסנסציה עצומה, ויהיה מסקרן לראות כיצד מכבי תתפקד תחת הלחץ.

בסדרה הצמודה ביותר בצמרת אירחה ברק נתניה את מכבי חיפה, בידיעה שניצחון יעלה אותה על חשבון הירוקים לפיינל פור. כמיטב המסורת שיצרו שתי הקבוצות, המשחק היה צמוד על לרגעים האחרונים, ואם במשחק הקודם הנתנייתים ניצחו בזכות שלשה של דנילו פינוק עם הבאזר, הפעם היה לה במאני-טיים את שמוליק ברנר. הגארד הנתנייתי העניק לאוהדי הקבוצה משחק ענק בשני צדי המגרש וסחף את קבוצתו לניצחון 71:75 דרמטי על חיפה. נתניה עלתה לפיינל פור ראשון שלה, ואילו חיפה השאפתנית גמרה את העונה.

מכבי ראשון לציון קיוותה להשוות את הסדרה מול הפועל ירושלים ל-2:2, אבל גיא גודס ושחקניו נהנו מיכולת טובה של פו ג'טר ודיז'ון תומפסון בדקות ההכרעה, וניצחו 56:62 בעיר היין. ירושלים ניצחה 1:3 בסדרה, ועלתה לפיינל פור, בו תתמודד בחצי הגמר נגד הפועל גלבוע/גליל עליון.

בקרבות התחתית אירחה הפועל חולון את עירוני נהריה למשחק על עונה שלמה. אלופת המדינה ומחזיקת הגביע לשעבר ניצלה מירידה לליגה הלאומית אחרי שהביסה את קבוצתו של יעקב ג'ינו 55:71 והשוותה ל-2:2 בסדרה. המשחק המכריע בין השתיים יתקיים בעין שרה, והמנצחת בו תשחק בעונה הבאה בליגת העל. גם הפועל עפולה ניצלה מירידה ללאומית, כשניצחה בצורה הרואית ברמת גן 71:79 והשוותה ל-2:2 בסדרה. עפולה ורמת גן תלכנה למשחק חמישי בעמק יזרעאל, שיכריע מי תרד ליגה.

בני השרון – מכבי תל אביב 81:91 (2:2 בסדרה)

אחרי שהדהימה את אלופת המדינה במשחק הראשון, חזרה בני השרון למקומה הטבעי, כשהפסידה את שני המשחקים הבאים בסדרה בהפרשים גדולים והיה נראה שסיום העונה של דן שמיר קרוב מתמיד. אבל למרות התבוסות בני השרון האמינה שהיא מסוגלת. הקבוצה הצנועה של שמיר עלתה למשחק נחושה והצליחה לכפות את הקצב הרצוי כבר מן הפתיחה, כשהיא מנצלת משחק נרפה של אלן אנדרסון ומשחק מפוזר של מכבי תל אביב. הצהובים נראו במשך דקות ארוכות אובדי עצות מול האתלטיות והעוצמה של שון ג'יימס ופי.ג'יי טאקר מתחת לסלים, ושחקני הקו האחורי שלה התקשו להתמודד עם רון סטיל ואורי יצחקי. בסיום משחק הרואי מצד בני השרון, חגגו המארחים ניצחון ענק שמעמיד אותם מרחק ניצחון אחד ביד אליהו מסנסציה בקנה מידה היסטורי. לפיני גרשון ושחקניו מחכה המון עבודה לקראת משחק מספר 5, כשכל הלחץ עליהם.

שתי הקבוצות פתחו עם נקודות בצבע, ובני השרון עלתה ליתרון 4:8 מסל של שון ג'יימס על דיאור פישר. דיאור פישר וצ'אק איידסון השאירו את מכבי קרובים, ובעזרת הגנה אגרסיבית של אלן אנדרסון נשארה צמודה למארחת. שתי שלשות גדולות של בן רייס סייעו לבני השרון לשמור על הפער, אבל נקודות של יניב גרין ודייויד בלות'נטאל השוו את התוצאה. איבוד כדור של בני השרון ועבירה על פרקינס הורידו את מכבי ביתרון 20:21 בתום הרבע הראשון. הרבע השני נפתח עם הפצצה מצד שני הצדדים, ובני השרון פתחה יתרון קטן בזכות סל של טאקר וריצת 3:9. שתי הקבוצות הציגו משחק התקפי מבולבל, ומכבי לא הצליחה להפוך את התוצאה. ג'יימס קלע 13 נקודות וטאקר 11 ובני השרון הוליכה 40:46 במחצית. בירידה למחצית ספג גיא פניני עבירה טכנית לאחר שהעיר לאחד השופטים בירידה מהפרקט.

שתי הקבוצות הפגינו רוח קרב בתחילת הרבע השלישי, המשחק הפך יותר ויותר אגרסיבי, ובני השרון הצליחה לעלות ליתרון 9 אחרי סלים של שון ג'יימס ורון סטיל, כשיד טובה של אנדרו ויז'נייבסקי השאירה את מכבי קרובה. שמירה אינטנסיבית מצד דורון פרקינס ונקודות של גרין ו-ויז'נייבסקי הובילו את מכבי לריצת 3:13 והחזירו לה את היתרון, אולם בני השרון התעשתה וסיימה את הרבע השלישי ביתרון 60:63. בני השרון פתחה את הרבע האחרון עם התלהבות רבה ושלשה גדולה של רון סטיל העלתה את המארחים ליתרון 10. אורי יצחקי, בשלשה גדולה, העלה את בני השרון ל-12, ומכבי הרגישה שהמשחק בורח לה מהידיים. החטאה של פניני בצד אחד והטבעה של טאקר בצד השני העלו את המארחים ליתרון 12 כשעל השעון 2 דקות לסיום, ומכבי ידעה כי לא תצא עם ניצחון מהאולם בהרצליה. בסיום השיגה בני השרון ניצחון ענק בתוצאה 81:91 והשוותה את הסדרה ל-2:2.

קלעו בני השרון: שון ג'יימס 20 נקודות, פי ג'יי טאקר 18, אורי יצחקי 14, רון סטיל 14, סם קלנסי 12, ארז כץ 7, בן רייס 6.

קלעו למכבי תל אביב: אנדרו ויז'נייבסקי 17 נקודות, צ'אק איידסון 17, דורון פרקינס 11, גיא פניני 10, דייויד בלות'נטאל 10, אלן אנדרסון 6, יניב גרין 6

ברק נתניה – מכבי חיפה (נתניה ניצחה 1:3 בסדרה)

שחקניו של אריק אלפסי מוכיחים בסדרה הזאת שיש להם יותר נשמות מחתול. בכל פעם שכולם בטוחים שנתניה נפלה לקרשים, איכשהו הקבוצה מהשרון מתאוששת וחוזרת לחיים. בתחילת השבוע כבר היה נראה שהעונה של נתניה נגמרה אחרי מחצית שנייה נהדרת של מכבי חיפה, אבל הסל המדהים של דנילו פינוק עם הבאזר שינה את המצב רוח בנתניה ב-180 מעלות. האולם בישורון אמור להיות מלא במשחק הקרוב כשהמטרה של נתניה היא לסיים את העבודה. אחרי מחצית ראשונה חלשה מאוד ברוממה, פתחה הקבוצה של אבי אשכנזי מבערים ברבע השלישי, השלימה קאמבק מרשים ונראה היה כי הניצחון על ברק נתניה הוא עניין של זמן. דווקא אז איבדה הקבוצה ריכוז, ושתי שלשות של פינוק ברגעים האחרונים, כולל שלשה משוגעת עם הבאזר, השאיר את הירוקים המומים ועם אמונה קטנה יותר שניתן לקחת את הסדרה. מי שלא הופיע למשחק השלישי בסדרה הוא דרור חג'ג', שקלע רק 3 נקודות ב-22 דקות, והופעה חלשה נוספת שלו תגמור את הסיפור ככל הנראה. קפטן הקבוצה, עידו קוז'יקרו, לא ישותף גם אם הקבוצה תעפיל לפיינל פור, לאחר שהתגלה כי מה שגרם לבעיות הגב שלו היא ככל הנראה מחלת הנשיקה שתדרוש ממנו לנוח בחודש וחצי הקרובים.

משה מזרחי וג'ייסון ריץ' העלו את האורחים ליתרון 6:7 בדקות הפתיחה. מרקו קילינגסוורת' היה היחיד שתפקד בנתניה עם 8 נקודות ברבע הראשון, והמארחים לא הצליחו לעצור את ריץ'. בסיום הרבע הראשון הוליכה חיפה 19:25. טוני וושהאם בער ברבע השני, קלע 16 נקודות עם 8 מ-12 ל-2, וסייע לנתניה לקזז את ההפרש. אבל חיפה לא התרגשה, משה מזרחי המשיך להפציץ מחוץ לקשת, דבון ג'פרסון החל לייצר נקודות, ושלשה גדולה של עמית בן דוד הורידה את האורחים ביתרון 39:43 במחצית.

הרבע השלישי נפתח ביכולת התקפית רעה מצד שתי הקבוצות, אך עקב בצד אגודל הצליחה נתניה להפוך את התוצאה, ושלשה של וושהאם העלתה אותה ל-46:47. בהמשך התפתח משחק נדנדה, בו חיפה החזירה לעצמה את היתרון, וג'סי פלוט רוסה העלה אותה ליתרון 4. נתניה קיבלה מדנילו פינוק משחק חלש, אבל היה לה את וושהאם שצימק בשלשה וחיפה הובילה בסוף הרבע השלישי 56:57. חיפה עלתה לרבע האחרון בידיעה שמבחינתה זהו רבע על עונה שלמה. ממאדו אנג'איי התקשה מול רוברט רותבארט, שסגר את הצבע עבור החיפאים, ולא אפשר להם להגדיל את יתרונם. לאחר שוויון 61:61 חיפה חזרה טוב מפסק הזמן עם שלשה של מזרחי. דנילו פינוק לא הצליח לשחזר את יכולתו מהמשחק הקודם בסדרה, אך למרות זאת חיפה לא הצליחה לברוח, והסתבכה עם בעיית עבירות של ריץ' ויציאה של דבון ג'פרסון בעבירה חמישית 4:24 דקות לסיום. הגנה מצוינת של ברנר וחמש נקודות שלו, העניקו לנתניה יתרון 4. סדרת החטאות מצד שחקני שתי הקבוצות התירה את היתרון ביד המארחים. 20 שניות לסיום שמוליק ברנר לקח ריבאונד ענק, ריץ' ביצע בלתי ספורטיבית, והקהל בישורון חגג. ברנר החטיא את הראשונה מהקו, קלע את השנייה, אבל אחרי פסק הזמן איבד כדור בהוצאת חוץ שחרגה מעבר לזמן המותר. פלוט רוסה החטיא, חג'ג' לקח ריבאונד אך דרך על קו החוץ, טוני יאנגר קלע מהקו, ונתניה ניצחה בסיום 71:75, ועלתה לפיינל פור ראשון שלה אחרי ניצחון 1:3 בסדרה.

מכבי ראשון לציון – הפועל ירושלים (ירושלים ניצחה 1:3 בסדרה)

26 נקודות של יהוא אורלנד בתצוגה נדירה נתנו לכתומים את הניצחון במלחה ואת האמונה שהם יכולים להיות הקבוצה הראשונה בהיסטוריה של הפלייאוף בליגת העל שהופכת פיגור 2:0 לניצחון 2:3. ללא רוד גריזארד, שנמצא בחו"ל לאחר מות בתו הקטנה, ראשון לציון נראתה במשך דקות ארוכות ככזו שמסוגלת להשוות את הסדרה ל-2:2 ולהעביר את הלחץ לירושלים, אבל אחרי שמילאה את הדלי במחצית הראשונה, היא בעטה בו במחצית השנייה. משחק הגנה מצוין של ירושלים השאיר את המארחים על 17 נקודות בחצי השני, וסלים גדולים של פו ג'טר ודוז'ון תומפסון במאני טיים העניקו לאדומים ניצחון גדול ומקום בפיינל פור, בו יתמודדו נגד הפועל גלבוע/גליל עליון.

ראשון לציון פתחה מצוין ורשמה ריצת 2:7 בזכות נקודות של לארי אובאנון ואוגונה אוניקווה. ירושלים הגיבה בריצת 2:9 בזכות נקודות של יובל נעימי ודיז'ון תומפסון, בדרך ליתרון 15:16 בתום הרבע הראשון. שלשה של דרק טאקר ובהמשך שלשה של אובאנון הקפיצו את האוהדים ביציע והעלו את ראשון לציון ליתרון 19:25. טרה סימונס חתם ריצת 0:6 של הירושלמים, וארון מגי החזיר את היתרון למארחים, שעלו ליתרון 9 אחרי שלשה גדולה של מאיר טפירו. הכתומים שמרו על הפער עד למחצית, בה הובילו 30:39.

הפועל ירושלים התקשתה למצוא את הסל בדקות הראשונות של הרבע השלישי, ושתי הקבוצות צברו עבירות בקצב מהיר. פו ג'טר צימק בשלשה למינוס שלוש, וירושלים רצה 3:10 לשוויון 44:44. המארחים התעשתו ולמרות רבע רע, נעזרו ביכולת המסירה של טפירו ויכולת הסיום של אובאנון כדי להוביל 45:50 בתום הרבע השלישי.

ירושלים פתחה את הרבע האחרון בריצת 2:7 והשוותה ל-52:52. יהוא אורלנד הקפיץ את האוהדים ביציע עם שלשה גדולה שקבעה יתרון נקודה לראשון לציון. אבל ירושלים לא נלחצה, הגנה חזקה של האדומים, סלים של האנטר, שלשה גדולה של פו ג'טר ושלשה גדולה של דיז'ון תומפסון העלו את האורחים ליתרון 56:60 חצי דקה לסיום. אורלנד החטיא פעמיים וירושלים ניצחה בסיום 56:62. גיא גודס וקבוצתו ניצחו 1:3 בסדרה, ועלו לפיינל פור, בו יתמודדו נגד גלבוע/גליל עליון.

קלעו למכבי ראשון לציון: ארון מגי 15 נקודות, לארי אובאנון 14, מאיר טפירו 11 (7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים), דארל טאקר 9, יהוא אורלנד 3, אוגונה אוניקווה ואבי בן שימול 2 כל אחד, איתי לב שיחק ולא קלע.

קלעו להפועל ירושלים: דיז'ון תומפסון 16 נקודות, פו ג'טר 13, ליאו ליונס 11, ברנדון האנטר ואורי קוקיה 6 כל אחד, טרה סימונס 4, שרון ששון ויוגב אוחיון 3 כל אחד, יובל נעימי שיחק ולא קלע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הפועל חולון – עירוני נהריה 55:71 (2:2 בסדרה)

אחרי שלוש עונות בליגת העל, הפועל חולון הייתה מוצאת את עצמה בליגה הלאומית אם הייתה מפסידה הערב באולם הפחים לעירוני נהריה. לחץ גדול הופעל על השחקנים של מיקי דורסמן בימים האחרונים, במיוחד לאחר שלא הצליחו לשמור על הקאמבק המרשים שביצעו במחצית השניה במשחק השלישי בעין שרה. למרות הלחץ והידיעה שהפסד יחרוץ את גורלה של הקבוצה, החולונים לא נלחצו, וטרפו את הפרקט מן הרגע הראשון. בחולון שמחו לשמוע על כך ששחקן הקבוצה שון דניאל יוכל לשחק במשחק הרביעי, לאחר שהדיון המשמעתי בעניינו נקבע רק ליום חמישי הבא, ואכן הפורוורד היה מצוין בחצי הראשון. נהריה לא הגיעה למשחק, והחולונים ניצלו זאת כדי לנצח בצורה מרשימה ולדחות את ההכרעה בנוגע לזהות היורדת לשבוע הבא.

לפני המשחק נערך טקס דקת דומייה לזכרם של מרסל חפץ ז''ל ממייסדי הפועל חולון אשר הלך לעולמו בשבוע שעבר בגיל 80, ובנוסף על מותו טרם עת של ניסים ג'אן, אביו של אליאור ג'אן, אוהד מושבע של הקבוצה שהלך לעולמו בשבוע שעבר בגיל 48 מדום לב.

חולון פתחה עם סל של שון דניאל, וריצת 2:10 שהקפיצה את הקהל באולם הפחים. סטיבן סמית' עם 7 נקודות ברבע הראשון השאיר את נהריה בתמונה, וחולון הובילה 10:18 בתום עשר הדקות הראשונות. הרבע השני נפתח עם נקודות של ברק פלג מהעונשין לזכות נהריה, שצימקה למינוס 4. דקות טובות של שון דניאל וטייטוס אייבורי השאירו את היתרון של חולון, שהוליכה 22:35 במחצית.

חולון פתחה את הרבע השלישי עם ארבע נקודות רצופות, ושמרה על פער דו ספרתי. אנטוניו גרייבס רשם דקות טובות, ההגנה של נהריה הייתה רכה ואפשרה לחולונים שליטה בכדורים החוזרים, כשמנגד הנהרייתים לא מצאו את הטבעת. בסוף הרבע השלישי הוליכה חולון 34:54. פול דילייני וסטיבן סמית פתחו היטב את הרבע הרביעי ונהריה צימקה את הפער, אבל הדקות האחרונות היו לפרוטוקול בלבד וחולון הביסה את הסגולים 55:71 והשוותה ל-2:2 את הסדרה.

קלעו להפועל חולון: אנטוניו גרייבס 17 נקודות, ג'ון תומאס 16 (13 ריבאונדים), טייטוס אייבורי 13, שון דניאל 11, יוני ניר 7, סאשה בראטיץ' 4, ליאור ליפשיץ' 3, וייקין קלי ויריב יצקן שיחקו ולא קלעו.

קלעו לעירוני נהריה: סטיבן סמית' 14 נקודות (15 ריבאונדים), עודד שעשוע 13, למאר גריר 12, פול דילייני 6, אדם בולינגר 4, ולאדי ירמישין, ברק פלג וג'רון רוברטס 2 כל אחד, ליאור שגב שיחק ולא קלע.

עירוני רמת גן – הפועל עפולה 79:71 (2:2 בסדרה)

שחקניו של יניב בורגר רשמו קאמבק נפלא מול הפועל עפולה במשחק מספר 3, אך בדקות הסיום קיבלו החלטות לא טובות ולמעשה איבדו את המשחק. הפעם הם לא איבדו ריכוז, אלא רדפו אחרי האורחים לאורך כל המחצית השנייה. בעפולה קיוו לפתוח פער משמעותי, כפי שעשו במשחק מספר 1 ו-3 בסדרה, ולמנוע את הקאמבק של רמת גן, שהגיע בכל פעם בסדרה הזאת. הפעם התקוות נענו, ועופלה התגברה על עוד ערב מצוין של גארי פורבס, ובעזרת יכולת גבוהה של דיונטה כריסמס וג'סטין דנטמון יצאה מזיסמן עם ניצחון אדיר, שמשאיר לה סיכוי טוב לשרוד בליגת העל. עפולה השוותה ל-2:2 והשתיים תשחקנה בשבוע הבא במשחק מספר 5 שיקבע מי הקבוצה שתישאר בליגת העל, ומי תהיה זו שתרד ללאומית.

רמת גן פתחה עם כדור פנימה לגארי פורבס, והמשיכה עם 7 נקודות של ג'וליאן גאזו ליתרון 9:18. עפולה חזרה למשחק בזכות 8 נקודות של סטפן ברדפורד, עלתה ליתרון 3 אחרי סל של ג'סטין דנטמון והוליכה 22:23 בתום הרבע הראשון. בדקות הראשונות של הרבע השני המשחק נותר צמוד, כשאף קבוצה לא מצליחה ליצור מומנטום. במחצית הוליכה עפולה 39:45, כשדיונטה כריסמס מוליך את קלעיה עם 12.

גארי פורבס קלע לרמת גן בתחילת הרבע השלישי, אך עפולה שמרה על יתרונה בזכות כריסמס וברדפורד. דנטמון העלה את עפולה ליתרון 10 ושחקניו של יניב בורגר חשו כי המשחק בורח להם. בסוף הרבע השלישי הוליכה עפולה 53:63. ברבע הרביעי עפולה שמרה על יתרונה, ולמרות יכולת מצוינת של גארי פורבס, ונקודות של ברנדון יואינג, רמת גן לא הצליחה להפוך את התוצאה. כריסמס ודנטמון דאגו שיתרונה של עפולה יישמר, וקבוצתו של אלי רבי הצליחה לנצח 71:79 ולהשוות ל-2:2.

קלעו למכבי רמת גן: גארי פורבס 23, ברנדון יואינג 14, ג'וליאן קאזו 11, ג'ון שארפר 9, אנטון קזרנובסקי 7, ג'ייסון תומאס 4, אור ברנר 2, כריס ווטסון 1, איציק אוחנון וחן זיגדון שיחקו ולא קלעו.

קלעו להפועל עפולה: דיונטה כריסמס 20 (6 ריבאונדים), ג'סטין דנטמון 17, סטפן ברדפורד 15, ניר כהן 14, ג'רמיין הול 6, גור פורת 5, ניצן חנוכי 2, אורי כהן מינץ וג'ייקוב ג'אקס שיחקו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully