וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוק: "זה הסל הגדול ביותר בקריירה שלי"

9.5.2010 / 22:37

שחקן נתניה שקבר שלשת ניצחון: "לא רוצים לחזור לחיפה". אלפסי: "יש לנו לב ענק". רבי: "זה לא גמור, נעשה מה שאפשר"

יותם רונן

צילופ ועריכת וידאו: נועם אשל

מרבית האנשים שנדרשו לבחור את שחקן העונה שלהם, לא חשבו הרבה. "דבון ג'פרסון", הם בוודאי השיבו, ואם לומר את האמת, הבחירה שלהם היתה הגיונית. ג'פרסון מחזיק העונה במו ידיו את מכבי חיפה ומשך אותה לעונה טובה עם סגל בעייתי שלא תמיד התחבר. אלא שאחד המתמודדים העיקריים שלו לתואר, דנילו פינוק, שלח הערב (ראשון) הצהרה ברורה שאומרת: טעיתם. לא מאמינים? תסתכלו על הלוח. פינוק קבר שלשת ניצחון ענקית בסיום המשחק השלישי בין נתניה לחיפה, שקבעה 75:77 והעלתה את קבוצתו של אלפסי ליתרון 1:2 בסדרה. עכשיו, שחקן העונה הרשמי נמצא משחק אחד מהדחה אפשרית, בעוד פינוק וחבריו מתקרבים מאוד אל הפיינל פור.

"הכל בולשיט. יש לנו לב ענק"

"זה הסל הגדול ביותר בקריירה שלי", אמר דנילו פינוק, אחד שכבר קבר סל ניצחון או שניים (או שלושה) העונה. השחקן של נתניה המשיך והחמיא ליריבה שלו, ואמר: "חיפה שיחקה מצוין. ג'ייסון ריץ' שלט במחצית השניה". על ההמשך אמר פינוק: "עכשיו חסר לנו רק משחק אחד לפיינל פור. אנחנו חייבים לנצח בבית ולגמור את הסדרה, אנחנו לא רוצים לחזור לכאן עוד פעם".

מאמן ברק נתניה, אריק אלפסי, היה נרגש מאוד בסיום: "עזבו את כל הטקטיקה, הכל בולשיט. יש לנו לב בלתי נגמר. השחקנים האמינו כששיחקנו קטסטרופה במחצית השנייה". על השחקן ששלח אותו ליתרון 1:2 בסדרה, אמר אלפסי: "דנילו ווינר ואני שמח להיות המאמן של השחקנים האלה". על המשחק הבא בסדרה אמר המאמן: "זה עדיין לא נגמר. אנחנו צריכים לגמור את זה בבית ביום חמישי. אני סומך על השחקנין שייתנו את הכל".

מאמנה של מכבי חיפה, אבי אשכנז היה כצפוי, מאוכזב מאוד בסיום. "יש הבדל גדול בין המשחק הראשון לשלישי למרות שהתוצאה הסופית זהה. הובלנו ולא היינו צריכים לאבד כדור 50 שניות לסוף. קיבלנו שלשה מדאונטאון עם יד של ג'סי פלוט רוסה על הפנים, אבל אנחנו נתעשת ונגיע לנתניה מוכנים". אשכנזי נשאל מה המסר שעובר לשחקנים אחרי הפסד שכזה, ואמר: "המסר לשחקנים הוא שהסדרה תיגמר מתי שהיא תיגמר. יש עוד שני משחקים ואנחנו יכולים לנצח בנתניה".

אשכנזי המשיך וניסה לנתח את הסיבות להפסד ואמר: "נתנו להם בחצי הראשון לעלות ליתרון של 12 ולא הייתה לזה הצדקה". על הדברים שאיפשרו לנתניה לחזור למשחק, ובסופו של דבר לנצח אותו, אמר המאמן: "חסר לנו ריכוז בדקה האחרונה כי בסך הכל השחקנים שיחקו עם אנרגיות וההגנה הייתה טובה".

"איבוד היתרון כבר לא מפתיע אותי"

גם בעפולה חגגו ניצחון חשוב מאוד הערב (92:96) על עירוני רמת גן, שלמעשה השאיר אותם בחיים, ומנע מהם לרדת לליגת המשנה, לפחות באופן זמני. מאמן עפולה אלי רבי בסיום לאיבוד היתרון שלהם, לא בפעם הראשונה בסדרה: "זה כבר לא מפתיע האיבודי יתרון שלנו. חסרים לנו שני גארדים לרוטציה, הגארדים שלנו משחקים יותר מדי זמן על המגרש, ובאיזשהו מקום יש ירידה ביכולת. הסדרה לא הסתיימה, ואנחנו נעשה כל מה שאפשר". על היריבה שלו, אמר רבי: "רמת גן קבוצה יוצאת מן הכלל. אני מעל 20 שנה מאמן כדורסל, הייתי בלא מעט סרטים, אני די מכין את עצמי לכל תרחיש שלא יהיה. לקחתי בחשבון שאולי נפסיד היום. אני מקווה מאוד שנמשיך ביכולת של היום".

בהמשך תקף רבי את השופטים: "אם היה אפשר להביא שופטים לחו"ל לסדרה הזאת, הייתי שמח. אני לא כועס על אף שופט, לא דופקים אותנו בכוונה. אני מוכן להסביר לכל מי שרוצה באיגוד השופטים איך מתעללים בהפועל עפולה מתחילת העונה. אולי בגלל שאנחנו הפועל עפולה קל לשרוק נגדנו. אני לא עושה איזשהו ספין, אבל השיפוט נגדנו שערורייתי. שיראו לי עוד מאמן שאומר שני מילים ושורקים נגדו פאול טכני. אני אכבד את רמת גן אם ינצחו, אבל בואו נשים את הקלפים על השולחן ומי שיהיה הטוב ינצח".

גור פורת אמר לאחר הניצחון: "אני משתדל לא להתעסק בשופטים, אבל לא יכול להגיד שאלי לא צודק. היו נגדנו שריקות שאני לא מאמין שהיו שורקים נגד קבוצה אחרת, אבל אנחנו לא מרימים ידיים. היום זה היה משחק שהרגשתי שאין סיכוי שנפסיד אותו, ראיתי את הטירוף אצל שחקנים בעיניים. כולם באו היום לנצח, ולא היה לי שום שלב במשחק, אפילו לא לשנייה אחת שחשבתי שאנחנו הולכים להפסיד".

מאמן רמת גן יניב בורגר דווקא לא אהב את הדיבורים של רבי ופורת: "מאוד מצחיק אותי שעפולה מבקרים את השיפוט. כל הגבוהים שלי התמלאו בפאולים היום. אני חושב שחלק גדול ממה שעשינו ברבע האחרון ומאוד הצליח, זה שנתנו לגארי פורבס את הכדור ביד, אבל בסוף עשינו כמה החלטות לא טובות, לא עשינו את מה שאנחנו צריכים לעשות בדקות ההכרעה. סיפור המשחק הוא בחצי הראשון. ביום שישי באימון ממש לא הרגשתי את השחקנים שלי, הרגשתי שהם חושבים שהסדרה גמורה. פיצצתי את האימון, וצדקתי. הכנסנו את עצמנו לבור גדול. נצטרך לאסוף את עצמנו וביום חמישי לגמור את הסדרה הזאת. הגיע לעפולה לנצח, אבל ביום חמישי זה ייראה אחרת. זה משחק על החיים שלנו, נבוא להתאבד על המגרש. אנחנו לא רוצים להפסיד בבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully