וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק נתניה ניצחה את מכבי חיפה 75:77

שלשה של פינוק בשנייה האחרונה קבעה 75:77 לנתניה על חיפה ויתרון 1:2 בסדרה המותחת. עפולה צימקה ל-2:1 מול ר”ג

לא מעט משחקים גדולים ראינו העונה בליגת העל בכדורסל, אבל בינתיים, ברוך השם, גם הפלייאוף מספק לנו דרמות מרגשות. כל מי שעקב עד כה אחרי ברק נתניה לא היה יכול להישאר אדיש לדנילו פינוק, שהערב שוב סיפק דרמה ענקית במו ידיו. השחקן שהדיח את ירושלים מהגביע בשנייה האחרונה וקבר את גלבוע/גליל עם סל ניצחון, הדהים הערב (ראשון) גם את האולם ברוממה עם שתי שלשות ענקיות במאני טיים, כולל אחת מכריעה בשנייה האחרונה, והעניק במו ידיו לברק נתניה ניצחון 75:77 על מכבי חיפה והעלה את קבוצתו של אלפסי ליתרון 1:2 בסדרה המשוגעת הזו, כשהמשחק הרביעי יהיה באולם שלהם, בבית.

בתחתית עמדה הפועל עפולה בפני סכנת ירידה אל הליגה הלאומית, אבל משחק גדול של סטפן ברדפורד מנע זאת ממנה, כשקבוצתו של אלי רבי ניצחה 92:96 את עירוני רמת גן, וצימקה ל-2:1 בסדרה. עכשיו חוזרות שתי הקבוצות אל האולם בזיסמן, ועפולה תצטרך לעשות את הבלתי ייאמן ולנצח את שני המשחקים הבאים בסדרה, כדי להבטיח את ההישארות בליגה.

מכבי חיפה – ברק נתניה 77:75

בפעם הקודמת שהגיעה ברק נתניה לרוממה, זה נגמר בהלם טוטאלי של הירוקים, שהביטו מהצד בעוד שחקניו של אריק אלפסי התעללו בחיפאים ועלו ליתרון 0:1 בסדרה. בפתחית המשחק הערב היה נדמה שהתסריט הזה חוזר על עצמו, כשנתניה כבר הוליכה ב-15, אבל ריצה נהדרת של שחקניו של אשכנזי, וערב נהדר של ג'ייסון ריץ', נתנו את התחושה שהפעם זה ייגמר אחרת. אבל אז הגיע דנילו פינוק.

השחקן הנהדר של נתניה החזיר את קבוצתו למשחק עם שלשה גדולה, ואז, בפיגור נקודה, הוא לקח את הכדור האחרון וקבר שלשה עצומה, שהעניקה את הניצחון לנתניה, ושמה אותם בעמדה נהדרת להעפיל לפיינל פור עם יתרון 1:2 בסדרה.

שחקניו של אלפסי עלו ממוקדים מאוד, מצאו מהר את הטבעת, וניצלו עבירת תוקף של ג'פרסון בכדי לעלות ליתרון 0:7 מהיר, תודות לנקודות של וושהאם. חיפה עלתה על הלוח, וסל ועבירה של ג'פרסון יחד עם נקודות של אנג'איי הביאו אותם עד פיגור 2, אבל קילינג'סוורת' שלט בצבע, פינוק תפר שלשה נהדרת, ובעוד הירוקים איבדו שוב ושוב כדורים, האורחים תרגמו זאת לדאנקים וליתרון 10:25 עם ריצת 0:11. אשכנזי זרק לפרקט את בן דוד ופלוט רוסה, ויחדיו השניים הצליחו לצמק מעט את הפער, והורידו את חיפה בפיגור 9 בלבד, 27:18 בסיום הרבע הראשון.

חיפה נגסה ביתרון של האורחים בפתיחת הרבע השני, אבל חטיפה נהדרת וסל של רות'בארט, יחד עם חדירה של ברנר העלו את נתניה ל-12. ג'פרסון החזיר בהתקפה, וושהאם החטיא שלשה פנויה, וחיפה ניצלה זאת כדי לצמק ל-29:36 בזכות שלשה של מזרחי מהפינה. הפורוורד צלף עוד אחת בהתקפה הבאה, והמארחים התקרבו, אבל מתפרצת של נתניה שהסתיימה עם שלשה של וושהאם, יחד עם נקודות של קילינגסוורת' ואיבוד קור רוח של החיפאים בהתקפה, הורידה את נתניה ביתרון 32:44 בסיום המחצית הראשונה.

חיפה עלתה בטירוף אל הרבע השלישי, ובעזרתו של ג'ייסון ריץ' רצה ל-0:6 ושלחה את אלפסי אל המזכירות לבקש פסק זמן. קילינגסוורת' במילים מיותרות לשופטים חטף עבירה טכנית, ושלשה של בן דוד העלתה את קבוצתו ליתרון ראשון, 44:47 עם ריצת 0:15 מפתיחת הרבע. נתניה התעקשה ללכת שוב ושוב לורת'בארט שאיבד והחטיא, בעוד ג'פרסון החל להתחמם, וחטיפה של חג'ג' וסל במתפרצת העלה את המארחים ל-49:59. פינוק בסל ועבירה החזיר האורחים לתמונה, וחיפה הוליכה 53:59 בסיום הרבע השלישי.

נתניה ניסתה לחזור ב-10 הדקות האחרונות, אבל ריץ' עם שלשה ענקית, מטר מאחורי הקשת העלה את חיפה ליתרון 9. דווקא אז עשה פלוט רוסה עבירה בלתי ספורטיבית, ונתניה צימקה ל-69:66. המשחק החל להתחמם, אסנטי חטף מכה בכתף אבל התאושש במהירות עם שלשה גדולה שהשוותה את המשחק. או אז הגיע האלי אופ נהדר של חג'ג' לג'פרסון, וריץ' עם סל נהדר עם סיום שעון ה-24 העלה את חיפה ל-71:75. ברנר חטף כדור, שלח אותו אל פינוק שצלף שלשה גדולה וצימק לנקודה. חיפה הלכה פנימה אבל איבדה, הכדור שוב הלך אל פינוק, וזה משך את השעון, תפס שני צעדים מחוץ לקשת, ושיחרר את אחת השלשות הגדולות שנראו כאן בשנים האחרונות, שניה לסיום, כדי לקבוע ניצחון נתנייתי מטורף לחלוטין.

קלעו לברק נתניה: דנילו פינוק 25 (5 מ-7 לשלוש), 8 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, טוני וושהאם 15, מרקו קילינגסוורת' 14, שמוליר ברנר 7, 8 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, רוברט רות'בארט 6, ערן אסנטי 4, ליאור חכמון 3, אלירן גואטה 2.

קלעו למכבי חיפה: דבון ג'פרסון 23, ג'ייסון ריץ' 19 (7 מ-8 ל-2), משה מזרחי 10, עמית בן דוד 7, ג'סי פלוט רוסה 6, ממאדו אנג'איי 4 ו-7 ריבאונדים, דרור חג'ג' 3, בן סטרונג 2, ריצ'ארד רובי 1.

הפועל עפולה – עירוני רמת גן 92:96

כמה אוויר יצא מריאותיהם של אנשי הפועל עפולה. הקבוצה של אלי רבי, שניצבה בפני ניצחון או ירידה אל הליגה הלאומית, נותרה לפחות כרגע בחיים, אחרי שניצחה בבית, אבל גם זה לא הלך בקלות. בדיוק כפי שקרה לא פעם העונה, עפולה שוב הוליכה ביתרון דו ספרתי בשלבים ארוכים של המשחק, אבל שוב כשלה בסיום ואיפשרה ליריבתה לחזור. למזלה של עפולה, היה לה את סטפן ברדפורד שהתגבר על הופעה נהדת של גארי פורבס, וסחף את קבוצתו לניצחון שמצמק ל-2:1 בסדרה.

המארחים שהגיעו עם הגב אל הקיר פתחו חזק מאוד את המשחק כשסטפן ברדפורד תוקף פעם אחר פעם את הסל של רמת גן, שנותרה ללא תשובה. פורבס העלה את האורחים על הלוח, אבל ברדפורד הוליך את עפולה ליתרון 3:13 בפתיחה. דנטמון הצטרף אל חברו לקבוצה, ויחדיו הם הטיסו את קבוצתם ל-9:25. האורחים שנראו קפואים בפתיחה הצליחו להתחמם מעט, פורבס קיבל סיוע מקאזו ותומאס, ושלשה של שארפר קבעה פיגור 31:24 בלבד בסיום הרבע הראשון.

ברדפורד החזיר את היתרון של עפולה לדו ספרתי בפתיחת הרבע, אבל רמת גן לא נתנה למארחים לברוח, ונותרה קרובה. תומאס תפר שלשה נאה ונראה היה שרמת גן נכנסת למומנטום, אבל אז שוב פתחה עפולה מבערים, וקפצו ליתרון 29:42. ברדפורד המשיך לעשות ככל העולה על רוחו על הפרקט, כהן העניש את שחקניו של בורגר מבפנים, ושחקני רמת גן נאלצו לשלוח אותו אל העונשין, משם הוא עשה את העבודה. פורבס ניסה לכפות את עצמו בהתקפה, וזה איפשר לעפולה לרדת ביתרון מבטיח במחצית, 42:56.

שחקניו של רבי החלו במסע שלהם לכיוון הקאמבק, אבל לעבודה הופיע בעיקר פורבס, וביחד עם עוד שלשה של שארפר הביאו את קבוצתם עד פיגור 7 בלבד. ג'ייסון תומאס המשיך לנגוס בהפרש, ופורבס חזר אחרי מנוחה קלה, צלף שלשה והוריד ל-68:64 בלבד. עפולה לא האמינה שזה קורה לה, ובינתיים פורבס קלע את הנקודה ה-15 שלו ברבע השלישי, כשרמת גן ירדה בפיגור 3 בלבד בסיום הרבע השלישי, 72:69.

עפולה פתחה טוב את הרבע האחרון, ובעזרתו של ברדפורד עלתה ליתרון 71:77, אבל מי אם לא, פורבס, צלף שתי שלשות רצופות וקבע 77:77. המומנטום של האורחים נמשך, וקבוצתו של בורגר הדהימה כשנטלה את היתרון, אבל ברדפורד במו ידיו העלה את עפולה ל-3. היתרון החל להחליף ידיים, כשפורבס מקבל סיוע מיואינג, ורמת גן עולה ל-84:87. המארחים שוב נלחמו, כפו שיוויון, וכריסמס בסל ועבירה העלה את עפולה ליתרון 91:93, חצי דקה לסיום. פורבס צימק מהקו, דאנטמון קבר שתיים משלו והעלה את המארחים ליתרון 3, ורמת גן הלכה אל שארפר שהחטיא, והמארחים חגגו ניצחון ביתי יקר, שמחזיר אותם לחיים בסדרה.

קלעו לעפולה: סטפון ברדפורד 29, ג'סטין דנטמון 17, דיונטה כריסמס 15 (7 אסיסטים), גור פורת 14 (8 ריבאונדים, 5 אסיסטים), ניר כהן 11 (10 ריבאונדים), ניצן חנוכי 8, ג'ייקוב ג'אקס 2. שיחקו ולא קלעו: ג'רמיין הול, עודד ברנדווין, אורי כהן מינץ.

קלעו לרמת גן: גארי פורבס 35 (7 אסיסטים), ג'ון שארפר (6 אסיסטים) וג'ייסון תומאס 13 כל אחד, אנטון קזרנובסקי 10 (6 ריבאונדים), ג'וליאן קאזו 9 , כריס ווטסון 7, ברנדון יואינג 5. שיחקו ולא קלעו: אור ברנר, איציק אוחנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully