וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו: "זה יותר גדול מהזכייה עם פורטו"

מאמן אינטר יצא מגדרו אחרי שחלף על פני ברצלונה ועלה לגמר ליגת האלופות. טורה: "מעולם לא ראיתי קבוצה מתגוננת ככה"

רויטרס

וידאו: רויטרס
עריכת וידאו: גדי וינסטוק

זה לא היה יפה במיוחד, לא מעט אנשים העבירו ביקורת על הצורה שבה היא העפילה לגמר, אבל את אינטר וז'וז'ה מוריניו זה לא מעניין כלל, ובצדק. הם בגמר ליגת האלופות, אחרי שהפסידו הערב (רביעי) 1:0, אבל עלו בזכות הניצחון באיטליה (1:3). מההתחלה היה ברור כי הקבוצה האיטלקית תגיע בכדי להסתגר ולשמור על יתרון שני השערים שלה, אך מרגע ההרחקה המפוקפקת של מוטה במחצית הראשונה, היא הפכה את ההסתגרות לבונקר מוחלט, וזה הוביל אותה אל הארץ המובטחת, ומרחק נגיעה מהתואר היוקרתי.

עם שריקת הסיום רץ מאמן אינטר, ז'וז'ה מוריניו אל עבר האוהדים, ושוער ברצלונה, ויקטור ואלדס לא אהב זאת, ניסה לעצור אותו, והשניים התעמתו. כל זה כלל לא שינה את מצב הרוח של מוריניו, שאמר בסיום: "אני מאושר. כבר זכיתי בליגת האלופות (עם פורטו בשנת 2004) אבל אני חייב לומר שהיום היה טוב יותר מאשר הזכייה בתואר ההוא".

מוריניו נשאל כיצד עצר את כוכב היריבה, לאונל מסי, ואמר בתגובה: "לאונל מסי הוא לאונל מסי. הוא כישרון עצום מכוכב אחר, אבל כמו שאר השחקנים הוא לא שיחק היום את המקסימום שלו. זה אומר לשחק עם רמה ובצורה הוגנת ולא ראיתי דבר מזה על הדשא". מוריניו אף התייחס להכנות של הקבוצה שלו למשחק: "ב-4 בבוקר לא הצלחנו להירדם, כי היו זיקוקים מחוץ לדלת המלון. צלצלנו למשטרה ב-11 בלילה והם הגיעו ב-3 וחצי בבוקר".

המנג'ר גם התייחס להרחקה בלא מוצדקת של טיאגו מוטה במחצית הראשונה: "הכרטיס האדום של מוטה היה בדיוק כמו הכרטיס האדום של דרוגבה. לצערי הוא איבד את הריכוז לשנייה. לא אמרתי לו שום דבר במחצית. דיברתי עם שאר הקבוצה והסברתי להם כיצד לשחק בהתאם למצב. אני לא מסכים עם ההחלטה של השופט. אמרתי לפני כן שכשהשחקנים מנסים לעזור לשופט, החיים שלו קלים, אבל הערב כמה אנשים ניסו לעשות לו חיים קשים".

לסיום אמר המאמן החוגג: "זו היתה קבוצה של גיבורים, כשכל אחד מהם השאיר את הדם שלו על המגרש. אני גאה בכולם, אלה ששיחקו ואלה שלא שיחקו, ובאוהדים שסבלו איתנו כאן ובבית. אני מאמין שבבית הם מאושרים. קשה מאוד לשחק מול ברצלונה עם 11 שחקנים, אז ב-10 שחקנים זה בלתי ייאמן. הגיע לנו לסיים ב-0:0, ז'וליו סזאר שיחק כל כך טוב שהיה נדמה שאנחנו ב-11 שחקנים".

קפטן אינטר, חאבייר זאנטי גם הוא היה מאושר בסיום: "סבלנו מההרחקה, אבל הגיע לנו להיות בגמר. היינו נהדרים. מלבד הגיהינום שהלך ביציעים, היינו מרוכזים לחלוטין במשחק". הקפטן המשיך והתייחס להרחקתו של טיאגו מוטה, שכמעט ושינתה את גורלה של אינטר, שלבסוף הצליחה לצאת עם התוצאה הרצויה, למרות הנחיתות המספרית: "גם אחרי הכרטיס האדום של מוטה, הראנו את הרוח של החבורה שלנו, וזה היה חשוב. עכשיו אנחנו חושבים על מדריד, אבל גם על הליגה".

כמו שאר חבריו בסיום, עלה ווסלי סניידר בחזרה אל הדשא כדי לחגוג, אבל אז נתקל בממטרות שהפעילו אנשי ברצלונה, כדי למנוע חגיגות של היריבה שלהם. המחווה הבלתי ספורטיבית והמכוערת הזו לא ממש הפריעה לאיטלקים, וסניידר נשאל האם ההעפלה לגמר ליגת האלופות מהווה הגשמת חלום עבורו. "בהחלט. זה חלום עבור כל שחקן לשחקן לפחות פעם אחת בגמר. עכשיו אנחנו שם ואנחנו חייבים להנות מזה".

למרות החגיגות, הסתכל סניידר קדימה ואמר: "אנחנו צריכים ליהנות מהרגע הזה, כי יש לנו עדיין את הליגה ואת הגביע האיטלקי להיאבק עליהם". כשנשאל מה המשך התוכניות שלו להערב, אמר השחקן: "אנחנו הולכים לעשות מסיבה קטנה". לסיום אמר סניידר: "אני חושב שזו העונה הגדולה ביותר בקריירה שלי".

סמאול אטו, שזכה להדיח הערב את קבוצתו לשעבר, התייחס גם הוא לשיטה ההגנתית של קבוצתו, אבל כלל לא הרגיש צורך להתנצל עליה. "התגוננו בצורה נועזת והצלחנו לעלות לגמר", אמר החלוץ. "שיחקנו נגד ברצלונה, הקבוצה הטובה ביותר בעולם וניצחנו אותם. עכשיו אנחנו יכולים לנוח ולהנות מהניצחון הזה".

"עכשיו אנחנו צריכים להתמקד בליגה"

בברצלונה כאמור היו לא רק מאוכזבים בסיום, אלא גם מרוגזים על שיטת המשחק של מוריניו, שמטרתה היתה לפגוע בשטף של הכדורגל הקאטלני. נשיא ברצלונה, ז'ואן לאפורטה נאלץ להודות בסיום: "האמת היא שלא הצלחנו לכבוש את השער השני, וזה מה שהיה לוקח אותנו לגמר". למרות האכזבה, הסתכל כבר לאפורטה אל המשימה הבאה של קבוצתו, בליגה. "מה שהיה, היה", אמר הנשיא. "עכשיו אנחנו צריכים להתמקד בויאריאל".

לאפורטה המשיך והחמיא לשחקניו: "אני רוצה להודות לקבוצה, למאמן ולאוהדים על התמיכה שלהם. לאוהדים מגיע הכל, ועכשיו אנחנו חייבים להתמקד בליגה, ולהעניק להם שמחה. אנחנו פשוט צריכים להתמקד ולהמשיך בדרך שלנו". "אנחנו חייבים לחיות עם זה שהכדורגל אכזרי", הוסיף לאפורטה, "עכשיו אנחנו חייבים להעלות את המורל". לאפורטה הודה ש"ברצלונה ציפתה לאינטר הגנתית", דבר שסיבך את הקבוצה. "היה קשה מאוד לשבור שני קווים של הגנה, זה היה מורכב מאוד עבורנו".

המאמן המפסיד, פפ גווארדיולה, אמר: "אני מרגיש רע שלא הצלחנו להגיע לגמר במדריד, אבל ניסינו ואני גאה בקבוצה. אנחנו יכולים רק לברך את אינטר. ניסינו לרווח את המשחק ולבנות על כדורי רוחב או כדורים חוזרים מההגנה והשוער, אבל חסרה לנו המשכיות במשחק שלנו ועשינו טעויות בניסיונות לשבור את ההגנה שלהם. כשקבוצה מתגוננת עם תשעה שחקנים, זה לא דבר פשוט להיכנס. ניסינו מבפנים ומבחוץ והשער הגיע מאוחר מדי".

גווארדיולה הוסיף על סגנון המשחק של אינטר במשחק אמש: "כל מאמן משחק איך שהוא רוצה, אני לא יכול לשפוט את היריב שלי. מי שעושה זאת נכון, מנצח. נסנו למילאנו במטרה לשחק טוב, אבל מכל מיני סיבות לא הצלחנו. יחד עם זאת, לא איבדנו תקווה. לפעמים קשה יותר להתקיף מאשר להתגונן".

הקשר יאיא טורה היה תקיף יותר: "מעולם לא ראיתי קבוצה משחקת בצורה כל כך הגנתית כמו שאינטר שיחקה הערב. למעשה, השחקן הכי קדמי שלהם שיחק בעמדה יותר אחורית ממני. זה היה מאוד קשה". טורה אף טען שהשופט הבלגי, פרנק דה בליקר, טעה כשפסל את שערו של בוז'אן בתוספת הזמן בטענה לנגיעת יד קודמת שלו: "השופט טעה. לא נגעתי בכדור ביד, אבל יש לו את הזכות לטעות מדי פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully