וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטר עלתה לגמר ליגת האלופות

ברצלונה הלחוצה שלטה בגומלין ליגת האלופות אך ניצחה 0:1 (פיקה, 83) בלבד, והודחה לאור ההפסד 3:1 בסן סירו

גבירותי ורבותי, קבלו את גמר ליגת האלופות שלכם. לאחר שבאיירן מינכן נתנה הצגה ענקית בצרפת אמש (שלישי) במה שהיה בגדר המתאבן, את המנה העיקרית קיבלנו הערב. ברצלונה שבה לספרד בפיגור 3:1 בנסיון להכניע את המכונה המשומנת של אינטר, ופשוט לא יכלה. לא יכלה על המשחק הטקטי האדיר של הנראזורי, לא יכלה על ההגנה הקשוחה והבלתי מתפשרת, לא יכלה, חייבים להודות, על ז'וזה מוריניו. זה נגמר ב-0:1 מאכזב ולא מספיק טוב עבור אלופת אירופה המכהנת, וב-22 במאי נכתיר אלופה חדשה, והיא תהיה ראויה. ראויה מאוד.

שחקני אינטר חוגגים. Jasper Juinen, GettyImages
כמה הם עבדו בשביל לחגוג ככה בקאמפ נואו. שחקני אינטר/GettyImages, Jasper Juinen

אמת, אינטר אולי הוציאה הערב הגדרה חדשה למושג "בונקר", אבל קשה להאשים אותה. עוד בחימום נפצע גוראן פאנדב, וז'וזה מוריניו החליט להעלות במקומו את כריסטיאן קיבו. המגמה היתה ברורה, ולמעשה רק התחזקה עם הרחקתו המפוקפקת של טיאגו מוטה בדקה ה-28: לחץ על מסי, לחץ על צ'אבי, הצטופפות וכדורים ארוכים. ז'וזה מוריניו, שהעניק לפפ גווארדיולה נוק-אאוט כואב במפגש הראשון בסן סירו, שוב הוכיח את עליונותו הטקטית, ושוב הוא בגמר ליגת האלופות.

בכלל, "המיוחד", שהוליך את פורטו לזכיה סנסציונית במפעל הבכיר ביבשת אי שם ב-2004, השיב הערב את הנראזורי למעמד גמר ליגת האלופות לראשונה מאז 1972. עם כל הדיבורים על ריבוי התארים של ברצלונה, כמעט שכחנו שז'וזה מוריניו נמצא מרחק משחקים לא רבים בכלל מחגיגה היסטורית של טרבל - לא פחות (אליפות איטלקית, גביע איטלקי וזכיה בליגת האלופות).

מנגד, מה נגיד ומה נאמר על ברצלונה. אלופת אירופה המכהנת קיוותה לעשות את מה שאף מועדון לא עשה מאז שינה מפעל ליגת האלופות את שמו, ולזכות בו פעם שניה ברציפות. בפועל, בפעם השניה ברציפות מול אינטר הנפלאה, ברצלונה פשוט התבטלה. מסי נעלם אל מול הלחץ האדיר של קמביאסו, מוטה וזאנטי, זלאטן שוב לא הופיע למשחק גדול, ועל אף שאלופת אירופה שלטה ללא עוררין בכדור, את ההגנה העיקשת שממול היא פשוט לא הצליחה לפצח, גם לא ביתרון מספרי למשך מרבית המשחק. השער של פיקה בדקה ה-83 אמנם הצית מחדש את יושבי קאמפ נואו ו-11 הקטאלנים שעל המגרש, אך כל זה היה בגדר מעט מדי ומאוחר מדי.

את המפגש הזה ברצלונה ככל הנראה הפסידה כבר באותו משחק ראשון מופלא של אינטר בסן סירו, אבל הערב היא קיבלה צ'אנס יותר מראוי לתקן. אל מול 96 אלף אוהדים נלהבים, באחת מבמות הכדורגל הגדולות בעולם, קבוצת ההתקפה הטובה בייקום בהחלט היתה מסוגלת, על הנייר, להבקיע פעמיים לעלות לגמר. בפועל, כאמור, לאינטר היו תכניות אחרות לחלוטין, וכעת, על אף כל הדיבורים וההשתפכויות, ייתכן מצב ובו ברצלונה הנוכחית - ברצלונה הגדולה, ברצלונה המוערכת, ברצלונה הנוצצת והבלתי ניתנת לשחזור - תסיים את עונת 2009/2010 ללא תואר משמעותי. את ה-22 במאי בסנטיאגו ברנבאו, כך או כך, היא תראה מהבית.

מהלך המשחק

דקה 23 - דני אלבס העלה כדור בחצי גובה מאגף ימין, פדרו המשיך אותו מהאוויר, אך לא מדויק. הזדמנות ראשונה של הקטלאנים הולכת החוצה.

דקה 28 - טיאגו מוטה שלח יד לפניו של סרחיו בוסקטס, ספק בכוונה, וספג כרטיס צהוב שני. אינטר נותרת בעשרה שחקנים.

דקה 32 - לאונל מסי סוף סוף הצליח להשתחרר, השכיב את זאנטי ובעט כדור מסובב ומדויק, שנהדף על ידי ז'וליו סזאר בקצות האצבעות לקרן.

דקה 44 - זלאטן הפציץ כדור חופשי מ-25 ששרק ליד הקורה.

דקה 82 - מסי הקפיץ כדור לרחבה, הגנת אינטר פספסה ובויאן נגח כדור שחלף סנטימטרים ליד הקורה. הצ'אנס הגדול ביותר של אלופת אירופה הולך לאיבוד.

דקה 83 - גול! מסי העביר לכדור לצ'אבי, שהכניס כדור עומק גדול לג'רארד פיקה, והבלם עצר, הסתובב, השכיב את סזאר כמו חלוץ ומצא את הרשת. 0:1 לברצלונה.

דקה 87 - צ'אבי שחרר כדור חזק מ-25 מטרים שנהדף על ידי סזאר.

הרכב ברצלונה: ויקטור ואלדס, דני אלבס, ג'רארד פיקה, גבי מיליטו (מקסוול, 46), יאיה טורה, סרחיו בוסקטס (ג'פרן, 63), צ'אבי, סיידו קייטה, לאונל מסי, פדרו, זלאטן איברהימוביץ' (בויאן קרקיץ', 63).

הרכב אינטר: ז'וליו סזאר, מייקון, לוסיו, וולטר סמואל, כריסטיאן קיבו, חאבייר זאנטי, אסטבן קמביאסו, טיאגו מוטה, ווסלי סניידר (סולי מונטארי, 67), סמואל אטו, דייגו מיליטו (איבן קורדובה, 81).

קשר ברצלונה לאונל מסי. רויטרס
ואולי התמונה הזאת אומרת הכל. מסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully