וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרז: "לא מגדיר את ההפסד ככישלון"

נשיא ריאל נשאר רגוע לאחר ההפסד בקלאסיקו. פלגריני: "לא נוותר לעולם". לאפורטה: "פפ שוב הפתיע". ומהי קללת ה-10?

יממה לאחר הקלאסיקו של ספרד, ממשיכים בריאל מדריד ללקק את הפצעים. הקבוצה של מנואל פלגריני, ששוב אכזבה דווקא באצטדיונה הביתי (הפעם הראשונה מול ליון) הפסידה 2:0 לברצלונה, שפתחה פער של שלוש נקודות על פניה (שבעצם שווה לארבע, כיוון שלבארסה יתרון ביחס המשחקים ביניהן). השליטה של ברצלונה במשחק הייתה כמעט מוחלטת, שחקניו של פפ גווארדיולה הניעו את הכדור והחזיקו בו מרבית המשחק, צ'אבי מצא את חבריו בארבע מסירות של אומן. שתיים מהן נגמרו ברשת (מסי, 33 ופדרו, 56), שתיים מהן נעצרו על ידי איקר קסיאס.

בארסה חגגה ניצחון גדול, אבל ראשי ההנהלה והשחקנים עדיין נטועים עמוק בקרקע. ברצלונה יודעת שכדי להמשיך לעשות היסטוריה היא צריכה להשקיע את כל מה שיש לה בשבעת משחקיה בליגה, בשתיים באלופות (מול אינטר) במטרה להגיע לסנטיאגו ברנבאו ב-22 במאי לגמר ליגת האלופות, כששם יכולה לחגוג בארסה זכייה שנייה ברציפות בצ'מפיונס, אבל חשוב מכל במגרשה של היריבה המושבעת.

בעיתון 'מארקה' בחרו את האיש שתפקד בצורה הגרועה ביותר במשחק – פלגריני והאיש שתפקד הכי טוב – צ'אבי. על פלגריני נכתב: "המאמן הצ'יליאני נעדר אינטואיציית משחק ולא הצליח לקרוא נכונה את המשחק והובס על ידי פפ גווארדיולה בכל הפעמים. לחילופים שלו היו השפעה קטנה ומועטה על המשחק". על צ'אבי נרשם: "קשר בארסה ממשיך להוכיח כל יום שהוא הטוב ביותר בעולם".

רונאלדו: "ברצלונה הייתה טובה יותר"

בריאל מדריד לא ירדו למחתרת, אלא ניסו להרים את הראש והרוח הכללית במועדון הייתה שהם רחוקים מלוותר כמובן על התואר וכי בשבעת המחזורים שנותרו הכול יכול לקרות. הרצף המצוין של ריאל שכלל 12 ניצחונות ליגה ו-15 ניצחונות בית (מאז תחילת העונה) נקטע.

"ברצלונה לא עלתה עלינו בהרבה", אמר פלגריני אחרי המשחק. "זה אנחנו שהיינו עצבניים. השער החשוב היה קריטי והם אלו שהבקיעו אותו ראשונים". רוחו של המאמן הצ'ילאני לא נשברה: "יש עוד 21 נקודות בקופה וריאל לעולם לא תוותר. נכפה על ברצלונה לנצח את המשחקים שלהם. לא נרים את ידינו באוויר ונגיד 'נגמר'. במחצית הראשונה לא יצרנו אף מצב לשער".

לגבי המשך הדרך שלו בקבוצה, אמר המאמן: "אני לא האיש שצריך לדבר על כך. יש לי רגשות מעורבים - תסכול והשמחה. מצד אחד הפסדנו, מצד שני אני יודע שיש לנו עוד הרבה כדורגל לתת ואנחנו יכולים לשחק הרבה יותר טוב אם נהיה רגועים".

השחקן שהכי ציפו ממנו היה כמובן כריסטיאנו רונאלדו, אלא שהוא, כמו כל שחקני ריאל, לא היטיב לתפקד. במהלך המחצית הראשונה חש רונאלדו כאבים ברגלו ומידת הכשירות שלו ירדה, אבל גם הוא יודע שלא בשביל זה הביא אותו לריאל. "ברצלונה הייתה הרבה יותר טובה", הודה רונאלדו על האמת, "אבל אנחנו חייבים להרים את הראש, כי יש עוד שבעה משחקים עד סיומה של הליגה".

רונאלדו נשאל האם העונה הזאת יכולה להיות מוגדרת ככישלון ואמר: "אם נזכה באליפות אי אפשר לדבר על העונה הזאת במונחים כאלו. אנחנו חייבים להאמין שזה אפשרי. אני מקצוען ולא אוותר. אנחנו חייבים ללמוד מההפסד".

נשיא ריאל פלורנטינו פרז, שבנה את פרויקט הגלאקטיקוס השני, נשמע רגוע יחסית להפסד כל כך מאכזב: "להפסיד לברצלונה לא נחשב כישלון. ברצלונה משחקת כדורגל מצוין ומסי נמצא בכושר עילאי. אנחנו עדיין במצב לא רע בליגה". עם זאת, פלגריני עדיין כואב את ההדחה מהאלופות: "הרגע המאכזב ביותר העונה היה מול ליון".

אפרופו ליון, הרי שריאל אולי צריכה לדרוש להפסיק לשחק ב-10 לחודש. העונה הוטלה על ריאל "קללת ה-10". ב-10 לנובמבר ספגה ריאל את ההשפלה בקופה דל ריי מאלקורקון (4:0) והודחה מהגביע. ב-10 לחודש מרץ סיימה ב-1:1 עם ליון בברנבאו והודחה מהאלופות, ואמש, ב-10 באפריל, הגיע ההפסד המאכזב לבארסה.

בראמבלס חגגו אליפות

אופוריה גדולה אחזה ברחבי ברצלונה. אוהדי אלופת ספרד ואירופה יצאו לחגוג את הניצחון עדלאידע בשדרות הראמבלס המפורסמות. כ-5,000 אוהדים התאספו בשדרות וחגגו כבר אליפות ספרד שנייה ברציפות. ברצלונה ופפ עשו היסטוריה מבחינתם כשהשיגו ניצחון שני רצוף בברנבאו (בשנה שעברה זה נגמר ב-2:6), ורביעי בקלאסיקו. פפ מושלם במשחקי הקבוצה נגד ריאל, כשהעונה לא ספגה הקבוצה אפילו שער מהבלאנקוס.

נשיא ברצלונה ז'ואן לאפורטה שוב התמוגג: "זה היה משחק שמור מאוד, אך הצלחנו להוציא לפועל את תוכנית המשחק שלנו. בהחלט הגיע לנו הניצחון. זה עדיין לא הזמן לדבר על תארים, אנחנו חייבים להיות זהירים, כפי שהיינו במשך כל העונה. חייבים להקדיש את הניצחון הזה לכל אוהדי ברצלונה שתמכו בנו בכל העולם". לאפורטה גם נהנה לראות את שחקניו רוקדים על הדשא: "השילוב של מסי עם צ'אבי היה מצוין" על מאמנו אמר: "פפ שוב הפתיע אותנו כשהשתמש באופן מושלם בשחקנים".

מי שנכח ביציע בברנבאו הוא מאמן ריאל לשעבר ומאמן הנבחרת בהווה, ויסנטה דל בוסקה. הקרב על אפודת השוער השלישי בנבחרת עדיין פתוחה, אלא שהיכולת של שוער ברצלונה ויקטור ואלדז לא נעלמה אפילו מעיניו של דל בוסקה, כאשר 'מארקה' דיווח שהוא אפילו עשוי להיות השוער השני של הנבחרת.

בעוד קסיאס נתן שתי הצלות מדהימות (מול מסי), ואלדז שמר שוב על שער נקי מול ריאל והיה מצוין. הדיפה אחת גדולה שלו עשתה אולי את השינוי, כאשר במצב של 0:2 רפאל ואן דר וארט נשאר מולו לבד, אבל ואלדז הדף את הבעיטה הרשלנית של ההולנדי. "חשבתי שזה היה נבדל", אמר ואלדז. "אני מרוצה מאיך שנגמר המשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully