וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן חאל: "מה שעשינו בחצי השני היה מדהים"

מאמן באיירן התמוגג מההעפלה לחצי הגמר. פרגוסון זועם על הרחקת רפאל: "כל שחקני באיירן רצו לשופט. טיפוסי לגרמנים"

רויטרס

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט

כנראה שכל מה שצריך כדי ליצור קלאסיקה אירופית זה פשוט לשים את באיירן מינכן ומנצ'סטר יונייטד על אותו כר הדשא. הערב (רביעי) קיבלנו דוגמה חיה לכך. השדים האדומים פתחו מדהים את גומלין רבע גמר ליגה האלופות ועלו ל-0:3 מדהים בתיאטרון החלומות, אלא שבאיירן מינכן הגיבה, ועוד איך הגיבה. הבווארים חזרו ל-3:2, והניצחון 1:2 בגרמניה בצירוף צמד שערי החוץ העלה אותם לחצי גמר המפעל האירופי הבכיר. 11 שנים אחרי אותו גמר מפורסם ב-1999, ייתכן והעיר מינכן סוף סוף קיבלה את הנקמה הספורטיבית שלה. הקבוצה הבאה שממתינה לבאיירן, הפעם בארבע האחרונות, היא ליון, שנכנעה 1:0 לבורדו ברבע הגמר הנוסף, אך עלתה בזכות ה-1:3 מהמשחק הראשון.

רובן: "בפיגור 3:0 חשבתי שזה יהיה ערב מאוד קשה"

"המחצית הראשונה לא הייתה טובה, והיה עלינו להשתפר. מדהים מה שעשינו במחצית השנייה - שיחקנו פנטסטי", אמר לואיס ואן חאל המאושר בתום המשחק. "לא קל לשחק נגד עשרה שחקנים, שיחקנו כמו קבוצה מצוינת". על בן ארצו אריאן רובן, שבדיעבד סידר לבווארים את הכרטיס לחצי הגמר עם שער אדיר, אמר המאמן ההולנדי: "הגול שלו היה יוצא דופן".

רובן עצמו היה מאושר לא פחות בסיום, ואמר לטלוויזיה הגרמנית: "כשהיינו בפיגור 3:0 חשבתי שזה הולך להיות ערב מאוד קשה. אבל 3:0 היה כמו 2:0 - היינו חייבים להבקיע. השער של אוליץ' נתן לנו תקווה שאנחנו עדיין יכולים להעפיל. אנחנו חייבים להיות כנים, הם היו טובים יותר". אומנם טובים יותר, אבל אז הגיע, כאמור, השער המדהים של הקיצוני ההולנדי. ככה הוא ראה את זה: "שמתי לב שריברי ראה אותי מהקרן. ידעתי שהכדור יגיע אליי, וניסיתי להישאר רגוע. אפשר להשתמש בטכניקה או בכוח, אני בחרתי טכניקה. זה עבד".

בסטיאן שוויינשטייגר שיבח את החברים שלו על הקאמבק, ואמר: "הפתיחה הזכירה מעט את המשחק מול ברצלונה מהשנה שעברה", כשהוא מתכוון ל-4:0 נגד הקטלאנים בקאמפ נואו. "השער של אוליץ' היה חשוב בצורה בלתי רגילה, זה נתן לנו את האמונה. במחצית נשבענו לצאת ולשחק כמו גברים". על האווירה המדהימה באולד טראפורד, אמר: "יש להם איצטדיון נהדר עם אוהדים נהדרים, אבל שיחקנו טוב מול התמיכה שלהם".

בעיתוני גרמניה חגגו את ההישג הגדול של באיירן. ב"בילד" תואר המשחק כ"נס" והידיעה המרכזית נפתחה במילים "כן, כן, כן" על שובה של באיירן לבמה המרכזית באירופה. ב"קיקר" הכותרת הראשית שמתנוססת היא "רובן בעט את באיירן עם 0:3 לעבר חצי הגמר".

מנגד, מנג'ר מנצ'טר יונייטד, אלכס פרגוסון, זעם בסיום המשחק על השיפוט, ולא חסך ביקורת גם מהמגן הימני שלו, רפאל, שהורחק בתחילת המחצית הראשונה ואפשר לבאיירן להשתלט על הנעשה במגרש. "המפתח למשחק היה הכרטיס האדום, בלי ספק. הילד (רפאל) הראה מעט חוסר ניסיון, אבל שחקני באיירן גרמו להרחקה שלו כשרצו אל השופט - זה טיפוסי לגרמנים", אמר המנג'ר הסקוטי על ההרחקה.

"שיחקנו יותר טוב היום מאיך שהם שיחקו במגרש שלהם. בלי יתרון שחקן הם גרמו לכדור לנוע, וחשבתי שהגנו טוב. הם נהנו מבעיטה בלתי רגילה של רובן, שהכריעה את המשחק. שיחקנו טוב, ההופעה הייתה מצוינת, אבל היינו מאוד, מאוד חסרי מזל", הוסיף פרגוסון.

בעיתונים באנגליה חגגו על חשבון פרגוסון. 'מירור' ציטט את דבריו של פרגוסון בהבלטה בהתייחס לטענה כי הריצה של שחקני באיירן אל השופט לאחר ההרחקה היא טיפוסית לגרמנים, כשגם הגארדיאן הבליט זאת. "הסאן" נכנס בפרגי וביקר אותו על ההחלטה לפתוח עם רוני. "אלכס הפסיד בהימור על רוני", נכתב בכותרת.

פואל: "זה נפלא"

במשחק השני הדרמה היתה פחות הוליוודית, אבל זה לא אומר שזכינו למשחק פחות טוב. ליון ובורדו נלחמו עד השריקה האחרונה, ועל אף שהחבורה של לורן בלאן הייתה עדיפה, ואף מצאה את הרשת פעם אחת יותר מזו של קלוד פואל, מדובר היה בפעם אחת פחות מדי. בורדו ניצחה 0:1, אלא שההפסד 3:1 בסטאד דה ז'רלן חרץ את גורלה. כמה קרוב, ככה רחוק.

"ההעפלה לחצי הגמר חשובה למועדון", הודה פואל עם תום המשחק, שסידר לקבוצתו הופעה ראשונה אי פעם בחצי גמר ליגת האלופות. "אני מברך את השחקנים, זה נפלא. עלינו לברך גם את בורדו, שהאמינה ממש עד הסוף". הוגו לוריס, שהציל את קבוצתו בדקה ה-87 ולמעשה העלה אותה לארבע האחרונות, הוסיף: "בורדו היתה טובה יותר, אבל הראנו את הכישרון שלנו, נלחמנו עד הסוף וכעת יש לנו זמן לחשוב על חצי הגמר".

מנגד, האכזבה במחנה בורדו היתה רבה. היכולת המצוינת וההחמצות הרבות רק הופכות את הטעם מר יותר. "השחקנים עשו מה שציפיתי מהם, אבל נסיון אי אפשר לקנות בסופר מארקט", אמר לורן בלאן המדוכדך בסיום. "יש לנו שחקנים צעירים, והם יצברו נסיון במשחקים כאלה. זו הסיבה שאנחנו צריכים להתעשת, ולהעפיל מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully