וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו: "אני מאושר"

מאמן אינטר התרגש מהניצחון על צ’לסי: ”הניצחון מאשש את זה שסטמפורד ברידג’ זה הבית שלי, מעולם לא חגגתי כל כך”

אימג'בנק GettyImages

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק

אינטר שברה הערב (שלישי) בצורת של שלוש שנים בהן הודחה בשלב שמינית גמר ליגת האלופות עם ניצחון חוץ ענק 0:1 על צ'לסי, כששער בודד של סמואל אטו בדקה ה-79 שלח אותם אל שמונה הגדולות של היבשת. גם צסק"א מוסקבה הבטיחה את מקומה ברבע הגמר עם ניצחון חוץ 1:2 על סביליה, ואחרי שמנצ'סטר יונייטד, ארסנל, ליון ובאיירן מינכן עלו כבר בשבוע שעבר, יחפשו מחר ברצלונה (מול שטוטגרט) ובורדו (מול אולימפיאקוס) את שני הכרטיסים האחרונים.

במרכז העניינים היה ז'וזה מוריניו, שהתקשה להסתיר את התרגשותו מהחזרה לסטמפורד ברידג' והמפגש עם הקהל שכל כך אוהב אותו, התנהל בעצבנות על הקווים וחמק בשקט לחדר ההלבשה דקה לסיום כדי להימנע מחגיגות בפני האוהדים המקומיים. "נתנו הופעה מושלמת", אמר המיוחד לאחר המשחק. "כשהבקענו, צ'לסי היו לגמרי מחוץ למשחק. חשבתי שהיינו טובים יותר בהכל הערב, לא רק טקטית אלא גם בגישה שלנו על המגרש".

"היום אני המאמן המאושר בעולם", המשיך מוריניו. "סטמפורד ברידג' הוא הבית האמיתי שלי. זה רגע נהדר לקבוצה שלנו וכל השחקנים אחרי תקופה לא קלה. מעולם לא חגגתי כל כך בחדר ההלבשה אחרי המשחק. זה היה ניצחון פנטסטי עבור הקבוצה שלי. כל מה שעברתי בצ'לסי נשאר אצלי בלב. הניצחון הערב מאשש את זה שזה הבית שלי". לסיום, ניסה מוריניו לעודד מעט את אנצ'לוטי, ואמר: "אני מאחל לו שאני לא אהיה המאמן היחידי שהביא אליפות לצ'לסי. אני מקווה שהוא יביא אחת גם כן".

בעיתוני אנגליה היו כואבים את ההפסד והזכירו לכולם את הפרידה של מוריניו מצ'לסי. "ספיישל וון" (ניצחון מיוחד על משקל המיוחד) הייתה הכותרת של הסאן, שגם תהה "מדוע בעטת אותו החוצה", בפנייה לרומן אברמוביץ'. במירור צוטט מוריניו כאומר: "הייתי האויב, והאויב הוא זה שניצח". עוד הוא הוסיף: "כמו שאמרתי לפני כן, אני מקצוען, אני אוהב את צ'לסי ואוהב את האיצטדיון. אני אוהב את האנשים האלה, אבל אני מקצוען. מי יודע, אולי אני בעתיד אאמן קבוצה אנגלית ואגיע לכאן שוב כיריב. אתמול החלפתי אס.אמ.אסים עם ג'ון טרי ואמרתי לו שאחד מאיתנו יהיה עצוב היום, אלה החיים".

חבייר זאנטי התקשה להסתיר את חיוכיו בסיום, ואמר: "אני מאמין שהניצחון שלנו הוא סימן חשוב לגבי כולם. שיחקנו משחק נהדר עם הרבה החלטיות, והתגברנו על קבוצה כמו צ'לסי. הגענו ללונדון כדי לנצח. לנצח קבוצה כמו צ'לסי פעמיים זה לא דבר פשוט, אבל עשינו את זה". על החגיגות של מאמנו, אמר: "הוא זה שעזר לנו לנצח. התמיכה שלו גרמה לנו לעלות. יש לו את הניסיון והידע לגבי מה שצריך לעשות. אני מקווה שזה גם יעזור לנו להגיע לגמר".

מנגד נאלץ אנצ'לוטי להודות בנחיתות של קבוצתו הערב: "אינטר שיחקה טוב מאוד. יכולנו לשחק טוב יותר, אבל עכשיו נצטרך להישאר ממוקדים במפעלים האחרים. זה הוגן להגיד שבשום שלב לא היינו בשליטה. הם הפעילו עלינו הרבה לחץ ושלטו בקצב המשחק. אני חושב ששיחקנו טוב יותר במשחק הראשון, וכאן לא הצלחנו לשחזר את היכולת ממילאנו, כך שהגיע לאינטר לנצח".

דידייה דרוגבה היה כואב מאוד בסיום, ולא רק בשל ההרחקה אחרי הפגיעה בטיאגו מוטה. "אני חושב שאינטר עשתה משחק נהדר והגיע להם לנצח", אמר החלוץ מחוף השנהב. "כנראה שפספסנו את ההזדמנות במשחק הראשון במילאן, שם היו לנו הרבה הזדמנויות אבל לא הצלחנו להבקיע. אינטר הייתה היום טובה יותר. אני חושב שכעת הם יכולים להגיע רחוק יותר במפעל".

נגרדו: "רגע של חוסר ריכוז עלה לנו ביוקר"

גם במשחק השני של הערב קיבלנו ניצחון חוץ דרמטי, כשצסק"א מוסקבה, שהגיעה לסביליה עם 1:1 צנוע מהמשחק הראשון, יצאה מהרמון סאנצ'ז פיחואן עם 1:2 מרשים שצירף גם אותה אל שמונה הגדולות של באירופה. הספרדים המאוכזבים הצטרפו לריאל מדריד ברשימת המודחות, בעוד שהרוסים המשיכו לשדרג את מעמדם ביבשת עם הישג יוקרתי.

"כל מה שאנחנו יכולים לעשות עכשיו זה לברך את המנצחים", הודה נשיא סביליה חוזה מריה דל נידו בסיום. "כעת אנחנו צריכים להתמקד בהשגת הכרטיס לליגת האלופות בשנה הבאה, ולהצליח בגמר הגביע. הם היו טובים יותר, הבקיעו יותר והשער הוא המלך בכדורגל. הקבוצה הייתה יותר מדי לחוצה אחרי השער השני שספגנו. היינו חרדים ולא הצלחנו לחזור. השער השני העניק להם את השליטה במשחק".

אלברו נגרדו, שעלה כמחליף במחצית השנייה ולא הצליח להביא את השינוי, הוסיף: "צסק"א היו טובים בהגנה ולא נתנו לנו יותר מדי הזדמנויות, השגנו את השוויון בסיום המחצית השנייה אבל רגע אחד של כושר ריכוז עלה לנו ביוקר". מאמנו, מנולו חימנז, הדף את הביקורות עליו, ואמר: "חייתי עם הביקורות מהתקשורת ואחרים כיבדו אותי. אני אמשיך לעבוד בשביל הביקורות וגם עבור אלה שלא מבקרים".

מאמן צסק"א לאוניד סלוצקי, חגג בסיום, ואמר: "קשה להתייחס למשחק מבחינה טקטית, אבל אחרי שעלינו ליתרון ידענו שסביליה יכולה לחזור בכל רגע. כשהמשחק עמד על 2:2 חיפשנו שער נוסף אבל באותו זמן היינו צריכים להיות זהירים כדי לא לאפשר לסביליה להבקיע שער שני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully