וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים ניצחה את גלאטסראיי 98:111

רבע אחרון מופלא ויכולת מצוינת של נעימי וסימונס סידרו לאדומים ניצחון גדול, ומפגש עם אלבה ברלין ברבע גמר היורוקאפ

אם בתחילת העונה מישהו היה אומר לגיא גודס שהקבוצה שלו תנצח פעמיים את גלאטסראיי וקאזאן ותעפיל לשלב ההצלבה של היורוקאפ, ספק אם המאמן הירושלמי היה מאמין. אלא שאת הפועל ירושלים של העונה באמת קשה להסביר. ביום שבת היא הפסידה לברק נתניה, והערב (שלישי) היא השיגה ניצחון יוקרתי נוסף באירופה, הפעם 98:111 על גלאטסראיי, שהעלה את גיא גודס ושחקניו לשמונה האחרונות של המפעל. לאור נצחונה של ולנסיה 81:91 על קאזאן ירושלים היתה עולה בכל מקרה, אבל האדומים העדיפו לעשות את העבודה בעצמם, ועשו אותה היטב. ברבע הגמר יפגשו האדומים את אלבה ברלין, שניצחה הערב 62:68 את חובנטוד וסיימה בראש בית ט'. המפגש הראשון בין השתיים יהיה במלחה, ב-24 במרץ, בעוד הגומלין ייערך בדיוק שבוע לאחר מכן בברלין.

הפתיחה הירושלמית היתה חלומית. טרה סימונס ויובל נעימי (20 נקודות במחצית הראשונה) פשוט לא הצליחו להחטיא, והאורחים ברחו ליתרון דו-ספרתי עוד ברבע הראשון. אלא שאז, במקום לרכב על גבי המומנטום ולהוציא סופית את הרוח מהמפרשים של גלאטסראיי הכבויה ירושלים כבתה בעצמה, חוותה נפילת מתח, בעיקר בצד ההגנתי, והטורקים ניצלו זאת על מנת להשוות, ולרדת לחדרי ההלבשה בשוויון 51:51. המומנטום הטורקי נמשך גם ברבע השלישי, אז פתחו המארחים יתרון של 9, אבל ירושלים ידעה להגיב - ובגדול - ברגעי האמת. סימונס התעורר, תומפסון התעורר, וגם ללא הגנה גדולה, בלשון המעטה, הציגו האדומים התקפה קטלנית באחוזים גבוהים, שטסה ברבע האחרון ל-44 נקודות מדהימות (שיא מפעל) כדי להבטיח את הניצחון.

כאמור, קשה לאכול את הפועל ירושלים של העונה. אין ספק כי יציבות הוא לא החלק החזק ביותר של האדומים השנה, אבל כל עוד החבורה של גיא גודס ממשיכה לנצח קבוצות גדולות, חזקות ויקרות ממנה - לפחות על הנייר - קשה לבוא למישהו במחנה הירושלמי בטענות. הערב, במשחק החשוב ביותר שלה העונה, הציגה הפועל ירושלים אופי גדול, ועל אף שלגלאטסראיי המשחק הזה לא קבע דבר, הזדמנויות צריך לדעת לקחת. הפועל ירושלים לקחה את ההזדמנות שלה הערב, ובגדול, ולא בכדי היא בשמונה האחרונות של היורוקאפ.

מהלך המשחק

ירושלים פתחה עם יובל נעימי, טרה סימונס, דיז'ון תומפסון, ליאו ליונס ואורי קוקיה, בעוד גלאטסראיי עלתה עם מלווין בוקר, דריוס וושינגטון, מייק ווילקינסון סימאס יסאיטיס ורדוסלאב רנצ'יק. האורחים פתחו מהיר עם הגנה חזקה, כאשר אורי קוקיה תרם ארבע נקודות וירושלים עלתה ל-2:8. הטורקים צימקו, אלא שנעימי וסימונס, עם שתי שלשות רצופות, העלו את הירושלמים ל-12:20. הקצב המטורף וההתקפי נמשך גם בדקות הבאות, כשהיד המאופסת של נעימי הוליכה את האורחים ליתרון 22:32 בתום הרבע הראשון.

מייק ווילקינסון ניסה להחזיר את הטורקים לעניינים בפתיחת הרבע השני אלא שמנגד קם ברנדון האנטר מהספסל, ועם שתי נקודות ראשונות במשחק העלה את ירושלים ל-31:40. נעימי וסימונס המשיכו לדייק מכל טווח כדי להעלות את ירושלים ל-35:45, אלא שבשלב הזה ירושלים נתקעה וגלאטסראיי ויסאיטיס ניצלו זאת כדי לצמק ל-45:43. ראנצ'יק תפר שלשה גדולה כדי להעלות את הטורקים ליתרון ראשון במשחק, 47:49. מנגד היה נעימי היחיד שתפקד בשורות ירושלים, ואל חדרי ההלבשה ירדו האדומים בשוויון 51:51.

גלאטסראיי פתחה את הרבע השלישי עם שש נקודות רצופות ועלתה ל-51:57, אלא שבצד השני דאגו נעימי וליונס לשמור את ירושלים קרובה-קרובה, כאשר חמש דקות לתום הרבע הראה לות התוצאות 61:62 לזכות המארחת. ההגנה הירושלמית המשיכה לא לתפקד, ושלשה של יסאיטיס מהפינה העלתה את קבוצתו ל-65:70. אקס מכבי תל אביב תפר שלשה נוספת בהתקפה הבאה, והטורקים עלו ליתרונם הגדול ביותר במשחק עד אותו רגע, 65:74. ג'טר עוד הצליח לצמק במעט, אלא שלרבע הכי חשוב שלה העונה באירופה עלתה ירושלים בפיגור 74:67.

יסאיטיס המשיך לדייק גם בפתיתת הרבע האחרון, אלא שמנגד הראה סימונס שגם הוא לא שכח לקלוע, ושמונה וחצי דקות לסיום היתרון הטורקי הצטמק ל-77:75. נעימי השלים את המהפך, ושש וחצי דקות לסיום הובילה ירושלים 82:83. ג'טר קלע שלשה אדירה, וחמש נקודות רצופות של סימונס במתפרצת הפכו את זה ל-82:91. היתרון הירושלמי המשיך לצמוח, ושלשה של תומפסון קבעה 85:98, שלוש דקות לסיום. משם גלאטסראיי כבר לא הצליחה לחזור, בעוד ירושלים המשיכה להפציץ את דרכה לניצחון גדול - 98:111, ולרבע גמר היורוקאפ.

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: יובל נעימי 27 (12 מ-16 מהשדה, 7 אסיסטים), טרה סימונס 25 (10 מ-17 מהשדה, 4 ריבאונדים, 4 אסיסטים), דיז'ון תומפסון 20 (8 מ-9 מהשדה) פו ג'טר 13 (4 אסיסטים), אורי קוקיה 10 (3 חטיפות), ליאו ליונס 10 נקודות, ברנדון האנטר 4 (4 אסיסטים), שרון ששון 2.

קלעו לגלאטסראיי: מייק ווילקינסון 27, דריוס וושינגטון 22, סימאס יסאיטיס 21, רדוסלאב ראנצ'יק 18, אקין צ'אן 3, פטיח סולאק 2, מוראט קאיה 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully