וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמני: "יכול להיות שהמקסימום לא הספיק"

למאמנה של מכבי תל אביב לא היו תלונות כלפי שחקניו אחרי ההפסד 4:2 בדרבי והוא הודה: "האחריות היא שלי"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

משחק גדול היה הערב (שני) בבלומפילד, ובסופו הצבע האדום שוב שולט בעיר. הפועל תל אביב לא נתנה לבאזז הזה שדיבר על עדיפות למכבי תל אביב להפריע לה ולו לרגע, דהרה ל-2:4 משכנע בדרבי העירוני והתקרב עד כדי תשע נקודות מהמוליכה מכבי חיפה. בנוסף, לניצחון הערב יש משמעות היסטורית כאשר הפועל תל אביב משיגה יתרון במאזן הדרבים, עם 42 ניצחונות לעומת 41 של מכבי. החגיגות האדומות לאחר המשחק אמרו את הכל.

גוטמן: "זו הרגשה עילאית, אני גאה בשחקנים"

בהפועל תל אביב יצאו מגדרם מהניצחון היוקרתי על היריבה העירונית, שגם עזר להם כמובן לצמק את הפער ממכבי חיפה. הבעלים מוני הראל קרן מאושר בסיום: "אין מאושר ממני בעולם. השחקנים שיחקו אותה היום".

המאמן המנצח אלי גוטמן אמר בסיום: "הרגשה עילאית לראות את הקהל לא רוצה לעזוב את האצטדיון ולראות את השחקנים. בקאזאן התחיל הניצחון בדרבי. ישבו שם השחקנים אחרי ההפסד עם קרח על הרגליים ודיברו רק על הניצחון בדרבי. אמרתי להם אז שאני גאה בהם על המשחק שנתנו ואני גאה בהם גם היום".

גוטמן כבר מביט לעבר הגומלין מול האלופה הרוסית ביום חמישי במסגרת הליגה האירופית: "עם כל הכבוד למכבי, קאזאן זו ליגה אחרת. קבוצה שספגה מברצלונה שני שערים בשני משחקים. ההתקפה שלנו צריכה להיות ביום מטורף כדי להבקיע, אבל תנו לנו לשמוח היום. מחר נירגע ונתחיל להתכונן לקאזאן".

דגלאס דה סילבה, שהבקיע את השער השלישי במשחק ושוב הצטיין בדרבי, אמר בסיום: "זה היה משחק גדול, מטורף. באנו מוכנים מנטלית. אין הרבה מה להגיד אחרי דרבי כזה. אין שחקן שלא נתן 200 אחוז. מי שלא נותן 200 אחוז בדרבי, לא יכול לשחק. כל הקבוצה עלתה בטירוף ואין מה להגיד, כל הכבוד. קיבלנו שלישייה בקאזאן וזה לא היה נעים, אבל חזרנו בדרבי וזה גדול. היום תל אביב אדומה. אפשר לעשות את זה מול קאזאן".

על העובדה שהפועל עקפה את מכבי במשחקי הדרבי אמר דה סילבה: "עוד לא הפסדתי דרבי בהפועל ואני מקווה גם לא להפסיד. דרבי זה משחק של רצון ונשמה. הקהל לא הפסיק לעודד אותנו כל המשחק, הם היו נהדרים. הניצחון הזה מגיע להם". דה סילבה סיים את הראיון במשפט: "מי שלא קופץ, צהוב".

גילי ורמוט, שעשה כרצונו מול הגנת מכבי תל אביב ובישל פעמיים: "אנחנו לא חזירים. אמנם יכולנו להגדיל את התוצאה, אבל אנחנו מסתפקים בניצחון המתוק הזה. צמצמנו את הפער ממכבי חיפה ואם נמשיך ביכולת הזאת, אולי נוכל לקזז עוד קצת את ההפרש עד הפלייאוף". על העליונות של האדומים בדרבי אמר: "יש דברים שאי אפשר להסביר. אנחנו באים מוכנים לכל דרבי ונותנים את הכל. אני מאושר מהניצחון הזה".

ז'אן: "אולי משהו דפוק אצלנו בראש"

בצד השני, הבעלים של מכבי תל אביב, מיטש גולדהאר, נשמע אומר לחברי ההנהלה: "אני מאוכזב מאוד. ראיתי שהחבר'ה קצת עצבניים לפני המשחק ולא נכנסנו טוב למשחק הזה. יש לנו עוד דרך ארוכה וזה עוד שלב בדרך. יש לנו הרבה שחקנים צעירים וזה בא לידי ביטוי היום במשחק. אני אכנס עכשיו לחדר ההלבשה כדי לדאוג שירימו את הראש כי אנו רק בתחילת הדרך. שאף אחד לא ידאג, אני כאן לשנים רבות. עוד ננצח משחקים".

גולדהאר אמר ועשה. בניגוד להרגלו נכנס הבעלים לחדר ההלבשה, שוחח עם השחקנים וביקש מהם להרים את הראש. גולדהאר אמר לשחקניו: "המשחק של היום יעשה אותנו עוד יותר נחושים להשיג את המטרות שלנו. קבוצה גדולה נמדדת לא רק באיך שהיא מנצחת, אלא גם בדרך שהיא יודעת להתמודד עם הפסדים. שחקנים ווינרים נמדדים באופן שבו הם מתמודדים עם הפסדים ובאופן שבו הם משתמשים בהפסדים על מנת להפוך לשחקנים טובים יותר. הקבוצה הזאת מורכבת משחקנים עם אופי של מנצחים ואני בטוח שביחד נצא מהמשחק הזה מחוזקים ונשתמש בו כדי להשתפר בהמשך הדרך".

אירוע מוזר התרחש במהלך המשחק. בעת בעיטת הפנדל של מאור בוזגלו, כדור סנוקר בצבע אדום נזרק עליו מכיוון שער 5. הכדור הגיע לאנשי המשטרה באצטדיון ובהנהלת מכבי תל אביב מתכוונים לפנות להתאחדות בנושא. השחקן עצמו התלונן בהפסקה בפני אנשי הקבוצה כי נזרק עליו חפץ מהיציע בעת בעיטת הפנדל. במכבי תל אביב העבירו את כדור הסנוקר שנמצא על ידי המשטרה לטיפולה של ההתאחדות.

המאמן אבי נמני ניסה להסביר מה קרה לקבוצתו: "לא נכנסנו טוב למשחק, שנפתח לא טוב מבחינתנו. גם ב-0:0 הפועל הגיעו לעוד שני מצבים מצוינים. היה בלבול במשחק ההגנה שלנו, נעבוד על זה ונשתפר. זה לא היה במשחקים קודמים, לא בדרבי ולא נגד מכבי חיפה. זה קורה ולצערי זה קרה היום, ולכן נקטע רצף הניצחונות. חייבים לומר את האמת, הפועל שיחקה טוב מאיתנו והגיע לה לנצח".

על חצי השעה הראשונה אמר נמני: "אני יכול לתת הסברים מפה ועד הודעה חדשה. במשחק קורים דברים שאין לנו שליטה עליהם. הצלחנו לחזור למשחק וגם היה לנו פנדל בדקה ה-44 שלצערי החמצנו אותו. זה יכול היה להחזיר אותנו בגדול, אבל זה כדורגל. אנחנו עם הפנים קדימה ומגבים את השחקנים. האחריות היא רק שלי. השחקנים האלה עשו את המקסימום, אבל יכול להיות שהמקסימום לא הספיק. אנחנו מגבים אותם ועם הפנים קדימה. אנחנו קבוצה בבנייה, מאמינים בשחקנים, מי יותר מי פחות, אנחנו איתם.

נמני נשאל האם שחקניו סובלים ממחסום פסיכולוגי במשחקי הדרבי: "אני לא יודע לענות על זה. אני לא נמצא על הדשא. לא יודע מה זה מחסום פסיכולוגי. כשעולים ונתנים את המקסימום ונצמדים להוראות הטקטיות זה מה שחשוב. אנחנו לוקחים בחשבון שהקבוצה הזאת משלמת שכר לימוד. לצערי, אין הרבה זמן להתעסק במשחק הזה". לגבי ההבדלים בין קבוצתו לחיפה והפועל תל אביב אמר המאמן: "יש עוד הרבה משחקים. הדרך עוד ארוכה ואנחנו נמשיך בדרך שהתחלנו ומאמינים בדרך הזאת. היא זו שהביאה אותנו למקום שאנחנו נמצאים היום. המקום הזה יביא אותנו קדימה".

לשאלה האם חלק משחקניו לא מתאימים למעמד ענה המאמן: "אני לא יודע להגיד, אלה אותם שחקנים שניצחו את מכבי חיפה. זו קבוצה שניצחה 10 משחקים ברציפות וקטענו לה את הרצף. אלה אותם שחקנים שניצחו את בית"ר ירושלים ואת מכבי נתניה בגביע. המשחק לא הלך כמו שהתכוננו וכמו שרצינו. כרגע, אנחנו חושבים רק בצורה חיובית ועל המשחק נגד מכבי פתח תקוה בשבת. צר לי מאוד על האוהדים. הם עשו כאן מפגן עידוד יוצא מן הכלל. הם מאוכזבים כמו שאנחנו מאוכזבים, אבל יש עוד מספיק זמן בליגה הזאת ואנחנו בגאווה נסתכל קדימה".

ליאור ז'אן לא יכול היה להסתיר את אכזבתו העצומה: "לא לזה ציפינו. היו לפני המשחק המון ציפיות מאיתנו ואכזבנו בעיקר את האוהדים. אולי משהו דפוק אצלנו בראש. לא ניתן להסביר את זה. אנחנו מאוד רוצים, אבל כל דרבי דברים מתפקששים לנו וזה מאכזב מאוד. ההרגשה היא קשה. לא קל לפתוח ככה משחק, אבל דברים כאלה קורים. עשינו מאמצים ונראינו בדרך לחזרה. זה מאכזב מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully