וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב ניצחה 2:4 בדרבי את מכבי תל אביב

אחרי התבוסה ברוסיה, שחקני הפועל ת"א עמדו בדרישה של אלי גוטמן ודהרו ל-2:4 משכנע על מכבי ת"א המפוחדת בדרבי גדול

הפעם, לשם שינוי, ההקדמה הארוכה והמעייפת לדרבי התל אביבי הייתה ראויה בהחלט ונענתה בגדול על כר הדשא. משחק משוחרר, תוסס ומהיר בין שתיים מהקבוצות המובילות בכדורגל הישראלי הסתיים בניצחון גדול של הפועל תל אביב, 2:4, שהבהיר שוב עד כמה המשחקים באירופה מועילים ומתגמלים את הנציגות שלנו. האדומים נראו בדקות מסוימות כמו שחקנים מליגה אחרת מול הצהובים נטועי הפחד, השיגו שלושה שערים תוך 13 דקות והעניקו למועדון שלהם עדיפות היסטורית במאזן הדרבים. 42 ניצחונות יש כרגע להפועל, לעומת 41 למכבי. סדר עירוני חדש.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים שער בדרבי. ברני ארדוב
ערימה של חבר'ה על הדשא. שחקני הפועל חוגגים/ברני ארדוב

כבר בדקה הראשונה החמצה גדולה של איתי שכטר נתנה מושג על העתיד לבוא. הפועל תל אביב פירקה בכדורגל חכם ומסירות מתוזמנות את ההגנה המבוהלת של הצהובים, ואחרי עוד החמצה של שכטר השיגה את שער היתרון הכל כך פשוט מרגלי מהראן לאלה בדקה ה-17. ארבע דקות לאחר מכן, בניסיון השלישי שלו במשחק, גם שכטר מצא את הרשת בתוך האין הגנה של המארחים הקפואים, וחגג את ה-17 שלו העונה ביום הולדתו ה-23. במכבי תל אביב דיברו על החולשה של הפועל באגפים, אבל דווקא צד שמאל שלהם, עם רוני גפני וניסו קפילוטו, היווה נקודת תורפה אותה ניצלו האדומים ללא הרף, כולל להשגת השער השלישי אותו בישל גילי ורמוט לבלם דגלאס דה סילבה.

לאבי נמני לא נותרו ברירות. המאמן של מכבי הבין כי שגה בהרכבת ה-11 שלו והכניס למגרש את אנדריי קומאץ ומאור בוזגלו על חשבון תמיר כחלון וגיז'רמו ישראלביץ'. בוזגלו הרעב שידרג מיד את התקפת מכבי, ושלוש דקות על המגרש הספיקו לו לגנוב כדור מגל שיש החולמני ולבשל ליובל אבידור את השער המצמק. על גלי התלהבות מחודשת יצאו הצהובים קדימה כדי להשיג את השני עוד לפני המחצית ואף זכו בפנדל אחרי הכשלה מיותרת של ערן זהבי על יובל שפונגין, אבל בוזגלו בעט ברשלנות לידיו של וינסנט אניימה.

הקצב הנהדר נמשך גם לאחר ההפסקה, כשמכבי תל אביב שולחת את כל הכלים קדימה ומשאירה עורף חשוף ביום נורא של שחקני ההגנה שלה. המהירות של ורמוט, זהבי ושכטר הייתה גדולה על קפילוטו ושות', ובדקה ה-65 שלומי ארבייטמן נכנס ללחץ כששכטר נעץ את הרביעי עם עוד שער קל שמעיד על ההפקרות במכבי. עם עוד קצת פרגון ויום פחות טוב של שטראובר, התוצאה יכלה להיכנס גם היא לספרי ההיסטוריה.

מאיר לוי, מנגד, החליט לנחם את הצהובים כשאישר שער של בוזגלו בדקה ה-77, למרות שאניימה עצר את הכדור על הקו. לאוהדי הפועל תל אביב זה כבר לא היה חשוב, הם ודאי היו מסתפקים גם ב-0:1 קטן. מכבי תל אביב ואבי נמני יסחבו את אפקט הפחד שלהם גם לדרבי הבא, בתקווה אולי סוף כל סוף להביא למאמן ניצחון ליגה ראשון על היריבה העירונית. עכשיו נותר לראות איך יקרין הניצחון הגדול הזה על הגומלין של הפועל מול קאזאן ובעיקר על המשך מאבק האליפות מול מכבי חיפה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מהלך המשחק

דקה 1: הזדמנות מצוינת לשכטר, אחרי טעות של קיפלוטו, אבל ניסיון ההקשתה של החלוץ מעל שטראובר היה מסובב שמאלה ויצא החוצה.

דקה 3: מלחמה אדירה של שכטר בצד ימין של רחבצ מכבי השאירה את הכדור אצל האדומים, וזהבי בעט מ-16 מטרים כדור שטוח שחלף סמוך לקורה.

דקה 5: אניימה יצא רע לכדור בצורה לא אופיינית, אבל הצליח לעצור את הבעיטה של יברויאן. הריבאונד הגיע לשבחון שניסה מספרת מרהיבה אותה הרחיק באדיר מקו השער. פתיחה נהדרת למשחק.

דקה 9: עוד חור בהגנת מכבי. שכטר נותר לבדו מול שטראובר, שיצא נהדר וסגר לחלוץ את הזווית. הצלה גדולה של הקפטן הצהוב, עוד החמצה לשכטר.

דקה 17: גול! נאתכו הגביה לרחבה החשופה של מכבי, זהבי הפנוי המשיך בכדור רוחב מצוין ללאלה שמקרוב דחק פנימה. 0:1 להפועל תל אביב.

דקה 21: גול! הפועל שוב מפרקת בקלות את ההגנה הצהובה. זהבי בכדור עומק נפלא מצד לצד מצא את לאלה, שבכדור רוחב בישל לשכטר שער קל מול שטראובר. שער מספר 17 העונה לחלוץ, ביום הולדתו ה-23. 0:2 לאדומים.

דקה 23: כחלון הגביה כדור חופשי אותו נגח אבידור לפינה השמאלית של אניימה, שהציל בזינוק חתולי.

דקה 30: גול! ורמוט עשה כרצונו באגף שמאל האומלל של מכבי, ודה סילבה שעלה לעזרת ההתקפה נגח מחמישה מטרים בין שני שחקני מכבי לרשת. 0:3 להפועל תל אביב, הצהובים מושפלים.

דקה 31: בונדר ובאדיר התנגשו, אבידור זכה בכדור ומהאוויר בעט מזווית אלכסונית סמוך לקורה.

דקה 38: גול! טעות קשה של שיש נוצלה על ידי בוזגלו, שחטף והעביר כדור רוחב אותו הרשית פנימה אבידור. מכבי מצמקת ל-1:3.

דקה 44: זהבי חלם, נתן לכדור לעבור אותו ושפונגין שהגיע נתקל ברגלו וזכה בפנדל. בוזגלו לקח אחריות, אבל בעט חלש לידיו של אניימה. החמצת פנדל נוראית, מכבי מפספסת הזדמנות לחזור לפני המחצית.

מחצית שנייה

דקה 52: עוד מתפרצת קטלנית של הפועל. כדור ארוך של דה סילבה הגיע ללאלה החופשי שנבלם אצל שטראובר. גם את הריבאונד בעט לאלה למסגרת וראה את שטראובר הודף לרגלי שכטר, שלא הצליח לכבוש מקרוב.

דקה 57: אי הבנה בין באדיר לאניימה, שלא הצליח לתפוס את הכדור ורק בנס לא ספג כשבונדר חילץ מהקו.

דקה 65: גול! דה רידר שלח את ורמוט למתפרצת, הקשר עבר בקלות את ראלדס ופירגן לשכטר שגילגל לרשת החשופה. 1:4 גדול להפועל תל אביב. שני בישולים לורמוט, צמד לשכטר.

דקה 72: שכטר עבר את שטראובר, אבל היה בעמדה רעה ונאלץ להגביה לורמוט שירה וסחט הצלה גדולה מהשוער, שסובל מהגנה איומה.

דקה 77: גול! קומאץ שלח כדור חופשי לרחבה, בוזגלו שם רגל ואניימה עצר את הכדור על הקו. משום מה, הקוון אל עוברה והשופט מאיר לוי החליטו להעניק שער במתנה לצהובים. מכבי מצמקת ל-2:4.

הרכב מכבי תל אביב: לירן שטראובר, יובל שפונגין, ניסו קפילוטו, רונאלד ראלדס, רוני גפני, ליאור ז'אן (עמנואל מאיוקה, 68), גיז'רמו ישראלביץ' (אנדריי קומאץ, 35), תמיר כחלון (מאור בוזגלו, 35), יוסי שבחון, יובל אבידור, איליה יברויאן.

הרכב הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, דני בונדר, וואליד באדיר, דגלאס דה סילבה, גל שיש, ביברס נאתכו, אביחי ידין, גיל ורמוט, ערן זהבי (זוראב מנטשאשווילי, 68), איתי שכטר (ויקטור מרעי, 76), מהראן לאלה (דניאל דה רידר, 58).

שחקני הפועל תל אביב איתי שכטר, וואליד באדיר, אביחי ידין, גילי ורמוט חוגגים ניצחון בדרבי. ברני ארדוב
יכולים להביט על הצהובים מלמעלה. שחקני הפועל תל אביב/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully